• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati MC20 lekt op internet

Auteur: RubenPriest, gepost 8 september 2020 om 23:03 – 78 Reacties

Maserati MC20 lekt

Woensdagavond introduceert Maserati de MC20 in Modena, maar ondertussen lekt er veel beeldmateriaal op internet.

Maserati MC20 Lekt

Het is niet voor het eerst natuurlijk dat het toch niet lukt om tot de geplande datum de foto’s binnenboord te houden. Nu lijkt het Maserati te overkomen. Op meerdere plekken online kan je de Maserati MC20 bewonderen. Zoals wel vaker ook deze keer weer via het instagram account Cochespias. De Maserati MC20 lekt behoorlijk dus op meerdere plekken.

Maar ook via de Facebook pagina van Italian Wheel magazine. De foto’s die daar staan lijken zelfs wel screenshots uit video’s. Hoe dan ook. Het lijkt vrijwel zeker dat we het hier hebben over ’the real deal’. Hieronder enkele van de beelden die over het internet zwerven sinds vanavond.

Wat we al wisten over de MC20 is dat hij als eerste uitgerust zal worden met het in ‘eigen huis’ ontwikkelde Maserati Nettuno motorblok. Dat was al bekend voor het lekken van de Maserati beelden vanavond.

  • maserati mc20 lekt
  • maserati mc20 lekt

MC

Het is niet voor het eerst dat Maserati de benaming ‘MC’ afstoft. De legendarische MC12 zag alweer 15 jaar geleden het licht.

Na het lekken van de Maserati MC20 volgen woensdagavond de officiële beelden en details.

Ook interessant!

  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
  • Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham
    Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham
  • Gespot: de allereerste Maserati MC20 in Nederland
  • Zo bruut zag je de Maserati MC20 nog niet eerder

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Maserati, mc20, spyshot

Vorig bericht: « Video – Fan bouwt F-150 om tot Tesla Cybertruck
Volgend bericht: 4 Serie Dark Edition is de oplossing voor varkensneus »

Lees Interacties

Reacties

  1. laurensvd zegt

    6 maart 2020 om 08:11

    @martingtv: https://maps.app.goo.gl/CqL6YrCcv5HUdpFQ8

    Login om te reageren
    • rs001 zegt

      6 maart 2020 om 10:17

      @laurensvd: goeie plek wel… die Italianen hebben wel humor ?

      Login om te reageren
  2. rikv99 zegt

    6 maart 2020 om 09:04

    @dutchdriftking: no way dat hij net zo fijn als de MC12 wordt

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      6 maart 2020 om 14:09

      @rikv99: voor op het circuit lijkt het me een goddelijke auto ma er buiten kan je er volgend mij quasi niks mee aanvangen met de rijhoogte en hardheid van de vering. Dan lijkt een sportievere maserati a la ferrari 488 of lexus lfa met het goddelijke maserati geluid wel een betere keuze

      Login om te reageren
  3. JamesBond007 zegt

    6 maart 2020 om 09:52

    @dutchdriftking: nooit. Voor zover ik weet is de MC20 geen LaFerrari van Maserati, zoals de Enzo Ferrari als basis stond voor de MC12 Maserati.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      6 maart 2020 om 11:10

      @JamesBond007: klopt, maar daarom hoeft hij niet minder fijn te zijn natuurlijk. @208gtidekkers: Ook dat kan heel fijn zijn natuurlijk!

      Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    6 maart 2020 om 09:53

    @BRuud: dan ben je super goed in het maken van super onwijs spannende foto’s!! Ik zeg doen

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    6 maart 2020 om 10:09

    Milaan is zo’n beetje de coronavirus hoofdstad van Europa dus snap ik wel dat ze niet al al te lang stil staan om uitgebreid te poseren.

    Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      6 maart 2020 om 11:26

      @mashell: of juist wel, prachtige plaatjes kan je nu schieten zonder een hele straat af te laten zetten. Je kan zelfs nog kiezen waar ook!

      Login om te reageren
  6. Stefje zegt

    6 maart 2020 om 10:15

    @BRuud: als jullie nog een fotograaf nodig zijn? Wat is dat voor raar Nederlands?

    Login om te reageren
    • BRuud zegt

      6 maart 2020 om 10:45

      Ik vraag of ze nog een fotograaf nodig zijn bij Maserati…. ?

      Login om te reageren
      • laurens86 zegt

        6 maart 2020 om 12:10

        @BRuud: lol gewoon vasthouden aan je zin!

        Login om te reageren
  7. 208gtidekkers zegt

    6 maart 2020 om 10:45

    @dutchdriftking: nope, wordt de Maserati variant van Alfa’s aankomende coupé. Zal een V6 met hybride aandrijving hebben.. geen vervanger van de MC12 dus.

    Login om te reageren
  8. deeberton zegt

    6 maart 2020 om 16:47

    https://steemitimages.com/0x0/https://files.steempeak.com/file/steempeak/zacknorman97/YTwSbPEJ-maserati_mc20_78.jpg

    https://steemitimages.com/0x0/https://files.steempeak.com/file/steempeak/zacknorman97/ZjKXsstB-82587852_499766634250769_6976002550503245543_n.jpg

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      6 maart 2020 om 19:32

      @deeberton: ziet er wel goed uit als hij zo wordt

      Login om te reageren
  9. banderas zegt

    8 september 2020 om 23:06

    Zullen we eens stoppen met ‘lekken’, maar het gewoon ‘de eerste vrijgegeven foto’s’ of iets dergelijks noemen?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      9 september 2020 om 00:32

      @stfu: deze foto’s zijn niet vrijgegeven, maar gelekt. Daarom noemen we het ‘gelekt’. Als Maserati de beelden vrijgeeft, zullen we zeggen dat ze zijn vrijgegeven.

      Login om te reageren
      • alfapeter zegt

        9 september 2020 om 09:38

        Zelf noem ik het prereleased.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          9 september 2020 om 15:03

          @alfapeter: meestal zijn de betreffende merken er niet zo blij mee als het uitlekt ;-)

          Login om te reageren
          • g60gti zegt

            9 september 2020 om 15:09

            @willeme: is het niet een stukje extra aandacht? Als iets lekt en het als een blunder gezien word trekt het automatisch meer aandacht

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              9 september 2020 om 15:19

              @g60gti:

              Bwoah, vaak niet hoor. Veel media pakken automatisch minder groots uit als de afbeeldingen al gelekt zijn. Dus minder afbeeldingen, minder info, minder tekst, minder context, minder exposure. En ook al blijft alles hetzelfde (de grote sites/tijdschriften) pakken alsnog goed uit, dan is de consument al veel minder nieuwsgierig. Dus de bewering van @banderas klopt niet ;-)

              In sommige gevallen ‘lekt’ er een spyshot van Mercedes of een ‘bijna productierijpe’ Audi, maar dan zetten we er altijd bij dat het ook daadwerkelijk van het automerk zelf afkomt.

              Login om te reageren
          • alfapeter zegt

            9 september 2020 om 16:46

            Ik heb het vermoeden dat wanneer enkele foto’s verschijnen héél kort voor de officiële voorstelling dat dit gebeurt met medewerking van de fabrikant om het professionele publiek wakker te schudden en zich al doende te verzekeren van de beoogde aandacht. Daarom mijn omschrijving als prerelease of te wel georganiseerde lek. Het gaat hierbij niet om spyshots maar officiële foto’s.

            Login om te reageren
  10. W115 zegt

    8 september 2020 om 23:19

    Saab wil zijn velgen terug

    Login om te reageren
    • EnthousiaST220 zegt

      8 september 2020 om 23:45

      @w115: en Jaguar z’n koplampen

      Login om te reageren
    • silverscope zegt

      9 september 2020 om 07:23

      @w115: en McLaren haar achterlichten.

      Login om te reageren
      • tim zegt

        12 september 2020 om 11:44

        je bedoeld die van de alfa giula? net als het stuur

        Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      9 september 2020 om 09:34

      @w115: en Alpine het lijnenspel schuin van achteren

      Login om te reageren
      • tim zegt

        12 september 2020 om 11:45

        je bedoeld die van de alfa 4c ?

        Login om te reageren
  11. robbie123 zegt

    8 september 2020 om 23:33

    Eindelijk weer een échte Maserati na al dat diesel geneuzel wat dit merk onwaardig maakt!

    Login om te reageren
    • menno zegt

      8 september 2020 om 23:48

      @robbie123: hij is electrisch… ?

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        9 september 2020 om 01:29

        Nee heur.

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          9 september 2020 om 05:53

          @jaapiyo: Heus wel. Zie je die twee stortkokers aan de achterkant niet? Overduidelijk hét teken dat ie een elektrische aanschrijving heeft. ?

          Login om te reageren
          • eklasse zegt

            9 september 2020 om 06:00

            @rikus: dat is een xxl stopcontact .

            Login om te reageren
      • trolle zegt

        9 september 2020 om 04:58

        @menno: 3l V6 heb ik ergens gelezen met 620pk

        Login om te reageren
  12. rve007 zegt

    8 september 2020 om 23:40

    Mooi ding maar natuurlijk volledig uit de Ferrari winkel.

    Login om te reageren
    • coupedriver zegt

      9 september 2020 om 08:24

      Nope, geen enkel onderdeel

      Login om te reageren
    • T16 zegt

      9 september 2020 om 19:57

      Mooi ding maar natuurlijk volledig uit de Alfa Romeo ( 4C – 6C ) winkel.
      Dallara onderstel en platform, met koolstofvezel tub en aluminium subframe.
      Kortom alle lichtgewicht techniek van de 4C en met een evolutie van de twin-turbo V6 uit de Giulia en de Stelvio.
      Adler Plastic SPA maakt het slechts 65 kg wegende Monocoque met carbon fiber vezeldoeken.
      Het geavanceerde TenCate uit Nederland. levert deze vezeldoeken die worden gelamineerd in een mal.
      Er komt later een 6C versie van de MC20, maar die staat tijdelijk in de ijskast.

      Login om te reageren
  13. alfalfa zegt

    8 september 2020 om 23:43

    Alfa Romeo wil zijn 8C terug!

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      9 september 2020 om 01:28

      Meer 4C.

      Login om te reageren
      • tymo zegt

        9 september 2020 om 06:44

        @jaapiyo: überhaupt meer dan 2 modellen…

        Login om te reageren
      • alfalfa zegt

        9 september 2020 om 10:39

        @jaapiyo: foutje, had 6C moeten zeggen!

        Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        9 september 2020 om 12:28

        Ja precies, 4C ja. Die heeft niet alleen als inspiratie gediend zo te zien…
        Al vind ik deze iteratie er een stuk beter dan het origineel uitzien!!

        Login om te reageren
    • coupedriver zegt

      9 september 2020 om 08:25

      De 8c was volledige Maserati techniek.

      Login om te reageren
      • T16 zegt

        9 september 2020 om 19:37

        Klopt, met een Ferrari/Maserati V8. De F136 YC met wet-sump door Ferrari ontwikkeld en gebouwd.

        Login om te reageren
  14. ytrewq zegt

    9 september 2020 om 00:01

    Neptunus wil zijn drietand terug!

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    9 september 2020 om 00:04

    Designtechnisch had ik toch meer van Maserati verwacht. Het is alsof ze een willekeurig 3D-model van internet hebben geplukt, er snel een Maserati grille op hebben geplakt en twee gaten in de neus hebben gemaakt om het een beetje een MC12-vibe mee te geven. Na diverse mooie auto’s als de GranTurismo, Ghibli en de Alfieri concept is dit toch echt een tegenvaller.

    Login om te reageren
    • nord zegt

      9 september 2020 om 00:12

      Ik vind het juist wel interessant dat ze niet helemaal los zijn gegaan op elegantie enzovoort. Het is duidelijk dat het chassis afstamt van de Alfa 4c en Dallara Stradale, er is juist gekozen voor een prestatiegerichte ontwerp, niet ver weg van de afmetingen van de binnenruimte van bovengenoemde. Stroomlijn, ademen en koeling zijn ook gerelateerd aan de Dallara en Alfa. 630 pk en naar schatting 1200kg, ik verwacht prestaties die dicht bij een McLaren 675 LT staan..

      Login om te reageren
    • T16 zegt

      9 september 2020 om 01:09

      De MC20 is gebaseerd op de Alfa Romeo 6C, opvolger van de 4C, die op het laatste moment is afgelast, om Maserati voorrang te geven met een nieuw Halo model.
      Dat Halo model was inderdaad hard nodig, want de vorige spraakmakende Maserati is al een tijdje geleden onthuld. De MC12 is uit 2004 en onderhuids een gepimpte Enzo.
      FCA voert al jaren een zwabberkoers en regelmatig worden modellen die bijna af zijn doorgeschoven naar een ander merk omdat die al jaren zonder nieuwe modellen zitten. Prioriteiten stellen: Ze leren het nooit.

      Notabene, de speciale V6 twin-turbo techniek met twinspark, dry sump en twin injectie is door Alfa Romeo ontwikkeld voor de 6C om aan de zwaarste emissie eisen te voldoen. Het V6 blok is een doorontwikkeling van de 2.9 V6 690T met Ferrari genen maar Maserati doet vanwege marketing alsof het een nieuwe motor van eigen ontwerp is.
      Niets is minder waar, het is een Alfa Romeo motor die op het allerlaatste moment is ingepikt.
      Alleen de naam van het V6 blok komt van Maserati, Nettuno.
      Lees het hele verhaal hier na:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Maserati_MC20
      https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a33078911/maserati-nettuno-v6-part-sharing/

      Login om te reageren
      • coupedriver zegt

        9 september 2020 om 08:32

        @T16, de laatste jaren zat de ontwikkelings afdeling gewoon bij die van Maserati in Modena, dus het klopt gewoon dat al die ontwikkelingen van Maserati zijn/komen.

        Login om te reageren
      • alfalfa zegt

        9 september 2020 om 10:42

        @T16: en de twinturbo 2.9 V6 is door Ferrari ontwikkeld én gebouwd.

        Login om te reageren
        • T16 zegt

          9 september 2020 om 16:35

          Ontwikkeld voor Alfa Romeo, gebaseerd op de F154 BB, het blok is niet nieuw en daarom geen exclusieve Maserati motor.
          Ze delen het 690T blok met Alfa Romeo en gebruiken de techniek die voor de Alfa Romeo 6C was bestemd.
          Twin-spark is een typische Alfa Romeo techniek al toegepast in de Grand Prix racer van 1914 en in de jaren 60 in de Alfa Sprint GTA en TZ race motoren.
          Dat de Nettuno een nieuwe motor is is een marketing sprookje.
          Het is een doorontwikkeling of evolutie van een Alfa Romeo V6 motor ontwikkeld samen met Maserati.
          Voor FCA is tijdelijk de focus en prioriteit naar Maserati verlegd dat met 7 nieuwe modellen komt de komende 4 jaren alsmede updates voor de Ghibli, Quattroporte en de Levante. zie de planning in deze afbeelding:
          https://www.autoweb.cz/slide-from-fiat-chrysler-automobiles-2019-h1-financial-results-presentation_100710478_h/
          De opvolger van de 4C, de 6C coupe, zal voorlopig niet erg snel komen en weer op de MC20 gebaseerd zijn.
          Van de MC20 verwacht ik ook een cabrio versie.
          Het is niet de eerste keer dat modellen worden doorgeschoven, zo is de Ferrari California oorspronkelijk een Maserati ontwerp. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ferrari_California
          Heel begrijpelijk gezien de hoge ontwikkelkosten en de winstmarges, die bij Ferrari nu eenmaal hoger zijn.
          Ook van de Ferrari Roma wordt beweerd dat deze uit de Maserati Alfieri concept is ontstaan. Speculatie van buitenstaanders. We gaan het zien wat voor bokkensprongen FCA maakt en wanneer er weer focus en investeringen voor Alfa Romeo komen. De Giulia GTAm is geweldig en smaakt naar mee.

          Login om te reageren
    • steiger zegt

      9 september 2020 om 05:16

      @Edge: Mee eens. Dit is wel heel generiek vormgegeven.

      Login om te reageren
  16. Fruitcake zegt

    9 september 2020 om 00:23

    De laatste alinea klopt niet helemaal, zijn jullie de GranTurismo mc stradale

    Login om te reageren
    • Fruitcake zegt

      9 september 2020 om 00:24

      vergeten?

      Login om te reageren
  17. jaapiyo zegt

    9 september 2020 om 01:30

    Dacht dat Lotus een minder blepperige versie van de Evija had gemaakt.

    Login om te reageren
  18. sonnybonds zegt

    9 september 2020 om 04:34

    Ik vind hem mooi!

    Login om te reageren
  19. rikus zegt

    9 september 2020 om 05:55

    Mooie Ferra.. eeh.. Maserati.

    Login om te reageren
  20. tvklarenbosch zegt

    9 september 2020 om 06:36

    Dit moet wel de meest saaie supercar zijn van de afgelopen 20 jaar. Alsof ze een ontwerper gevraagd hebben om een McLaren MP-4, Jaguar F-Type en een Ferrari 488 Pista samen te voegen.

    Login om te reageren
  21. rikv99 zegt

    9 september 2020 om 07:07

    Ach is de MC12 alweer 15 jaar? Goh dan kan je hem als youngtimer op de zaak gaan rijden… hahaha.

    Login om te reageren
  22. maferick74 zegt

    9 september 2020 om 07:27

    Hippe deuren hoor

    Login om te reageren
  23. lekkerlinksrijden zegt

    9 september 2020 om 07:49

    Dashboard ziet er niet uit, dat rooster boven het centrale scherm is gewoon afzichtelijk

    Login om te reageren
  24. v10m5 zegt

    9 september 2020 om 07:49

    Jammer dat het net een 458 lijkt met een nieuwe jas aan ….
    Ergens is hij wel mooi, maar mis de echte Maserati vibe. Zeker de koplampen en grill alleen al…

    Login om te reageren
  25. Estate_of_mind zegt

    9 september 2020 om 07:51

    Waar is de Alfieri gebleven? Die vond ik mooi!

    Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      9 september 2020 om 12:22

      Ferrari Roma geworden

      Login om te reageren
  26. Koek zegt

    9 september 2020 om 07:53

    Wat een saai ding. MC onwaardig dit, beetje jammer…

    Login om te reageren
  27. Dutchdriftking zegt

    9 september 2020 om 07:54

    Hij is wel fijn zeg! Veel liever dit dan een F8.

    Login om te reageren
  28. toyotafortuner zegt

    9 september 2020 om 08:20

    Het is wel ‘mooi’, maar tegelijkertijd heel generiek

    Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      9 september 2020 om 12:23

      Focusgroep had allerlei commentaar, in de blender, even klutsen en klaar

      Login om te reageren
  29. jwcroy82 zegt

    9 september 2020 om 09:43

    Een tegenvaller dit lijkt op een kruising tussen een jaguar en lotus, ach de laatste echte maserati zal de granturismo blijven.

    Login om te reageren
  30. karaya zegt

    9 september 2020 om 09:48

    De auto is nogal ‘veilig’ qua looks.

    Wel mooie specs als ze het gewicht laag hebben weten te houden.

    Login om te reageren
  31. bbfix zegt

    9 september 2020 om 09:52

    Een lekkende Maserati, whats new? Next!

    Login om te reageren
  32. nielsnl1 zegt

    9 september 2020 om 10:01

    Zou MC staan voor McLaren? Waar ze het ontwerp vandaan hebben?

    Login om te reageren
  33. MaartenD zegt

    9 september 2020 om 10:17

    Mooie auto maar als de drietand er niet op had gestaan had het ook van een heel ander merk kunnen zijn…jammer

    Login om te reageren
  34. boomhauwer zegt

    9 september 2020 om 11:14

    Zeikerds hier.

    Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      9 september 2020 om 11:22

      Eens. Zeker een mooi ding, zeker van voren. Niet overdreven qua aërodynamica op het eerste oog. Misschien een vleugje McLaren qua vergelijking, maar dat is geen belediging. Maargoed, we kunnen allemaal zeiken of hem geweldig vinden, 99,9% hier zal het geld niet hebben liggen om er één te kopen..

      Login om te reageren
  35. ericd zegt

    9 september 2020 om 12:46

    Evora meets Enzo.

    Login om te reageren
  36. remarkable zegt

    9 september 2020 om 17:38

    Bugatti Divo meldt zich om haar lampen op te eisen

    Login om te reageren
  37. sanderp zegt

    9 september 2020 om 18:27

    Heel geil!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North