Maserati onthult gelimiteerde Ghibli Ribelle

Auteur: , 26 Reacties

Geen extra vermogen, wel extra kleuren.

De derde generatie van de Maserati Ghibli (rijtest) mag misschien enkele keren zijn vernieuwd, de bolide gaat ondertussen alweer vijf jaar mee. Om de auto niet helemaal in de vergetelheid te laten vallen, onthult het Italiaanse merk vandaag een gelimiteerde versie van de bolide, genaamd ‘Ribelle’.

De Ghibli Ribelle onderscheidt zich direct van de doorsnee Ghibli dankzij zijn nieuwe zwarte lakkleur. Maserati maakt kijken naar de Ribelle intrigerender dan gebruikelijk, door subtiele rode accenten aan te brengen. Binnenin de auto ligt de nadruk meer op het contrast tussen zwart en rood. Hier herkennen we duidelijk een two-tone kleurenschema. Afgezien van de kleuren, heeft Maserati de Ghibli Ribelle sportstoelen, een zwart leren sportstuur en paddle shifters gegeven.

Wie zijn speciale Ghibli Ribelle nóg specialer wil maken, kan dit doen door Maserati te vertellen het Ribelle Plus-pakket in de auto te verwerken. Na het aanvinken van deze optie, krijgt de gelimiteerde Ghibli privacy glas, LED-koplampen, een geluidsysteem van Harman Kardon en een dakraam.

Maserati maakt in totaal slechts 200 exemplaren van de Ghibli Ribelle. De Italianen vertellen niet precies hoe de gelimiteerde versie verdeeld zal worden over de verschillende modellen, maar we weten wel dat de Ribelle te bestellen is als alle huidige motorconfiguraties. De Ghibli Ribelle is verkrijgbaar als de 275 pk sterke diesel, evenals beide benzinemotoren (350 pk en 450 pk). Deze uitvoering zal alleen worden verkocht in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.



26 reacties

Ik zal kort zijn: NEE
Een inchje grotere velgen had em net afgemaakt!
@kuifje: welke soorten drugs gebruik jij precies?
Wat voor lelijke aftermarket mini velgen Maserati onder z’n Ghibli parkeert weet ik ook niet, maar wat een vernaggeling van de hele auto zeg. Ohja en dat voor een special edition waar er maar 200 van gemaakt worden…
@damiand23: Dat laatste is dan weer een zegen.
Hoe maak je van een op zich best mooie auto een ordinaire proleten bak? Nou, zo dus.
@ghengiskhan: “Ordinaire proleten bak” u rijdt zelf vast in een donkerblauwe Octavia combi op wieldopjes
@romeoalfa: het doet pijn van iemand met die nickname zo’n commentaar te krijgen. Nee, beste merkgenoot, ik rijd een lichtblauwe Alfa Romeo 156 2.0 twinspark met een Madeno chip en een rood lederen interieur. Waar je veel van kunr vinden maar niet dat het een ordinaire proletenbak is.
@ghengiskhan: er was niet genoeg budget vrij, om een wat minder bejaard model te aquireren?
@barry355gtb: inderdaad. Heb ‘m al 5 jaar en daar komen er nog wel een paar bij.
Waarom moet nieuwer altijd beter zijn?
@ghengiskhan: blauw met rood, mag ik even kotsen
@tjongejongejonge: ja hoor. Hier, een teiltje.
@tjongejongejonge: beter dan zwart/zwart of grijs/zwart…
@ghengiskhan: Laat ze hieronder lekker zeuren kerel. Een mooie keuze, de 156. Zeker in de samenstelling zoals je deze noemt. Geniet ervan!

Even voor de azijnliefhebbers: Kap eens even met onder iedere reactie te refereren naar iemands voertuig. Wat heeft het voertuig van een persoon in kwestie te maken met zijn of haar mening over een getoonde auto op AB? Dus iemand bezit een oude Twingo en mag geen mening hebben over een Rolls Royce? Beetje krom..
Nou zo zou ik hem in ieder geval niet samenstellen.
Wel erg meaty banden zo, leuk voor een racer maar hier horen gewoon dikke sloffen onder.

Vind het hele pakketje net niks
Zwart en rood gaat meestal goed met elkander. Ik vind hem wel gaaf zo.
Inclusief 16 inch?
Wie maakt er nou promotiefoto’s met de wintersloffen er onder?
Persoonlijk vind ik het hele design van deze generatie maserati niet geslaagd zoals de vorige generatie. Dit maakt het niet beter
’t Is altijd een wat pijnlijk moment als exotische Italianen (of Britten – die hebben er ook een handje van) zo moeilijk te slijten zijn dat de ‘actiemodelletjes’ ‘limited editions’ worden, terwijl er niks meer gebeurt dan een kleurtje, een glimmertje of accessoires die eigenlijk allang leverbaar waren (hallo dakraam, dag radio!).
@mout: eigenlijk is dit echt een dikke joke van Maserati. Als je wilt, dan kan je hem zelf ook configureren. Op de lak na dan.
Ze mogen bij Maserati eerst eens gaan denken aan nieuwe modellen, of nieuwe/verbeterde motoren, of iets doen aan het interieur en infotainment
bagger auto
bagger merk
bagger groep
bagger dealernetwerk
bagger importeur
@gove: ieder zijn ding.

Enig vwb deze auto… waarom geen CUP versie zoals ze dat hadden met de vorige versie. minder gewicht, meer vermogen. En dat t liefst gelijk dat blok uit de Levante Trofeo, waarmee t een directe concurrent voor de M5 / RS6 en E-AMG had kunnen zijn… Jammer en gemiste kans denk ik.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).