• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati Quattroporte diesel heeft een prijs

Auteur: maru, gepost 3 oktober 2013 om 17:25 – 32 Reacties

Maserati Quattroporte


Wie de prijs voor de Ghibli diesel al aan de hoge kant vond, moet voor de Quattroporte 3.0 V6 turbodiesel (met evenveel peekaas) nog dieper in de buidel tasten.

Er zit een stevig prijskaartje aan de 275 pk / 600 Nm die de sprint van 0 tot 100 km/u in 6,4 seconden moeten volbrengen. De vanafprijs is 110.717 euro, en dan kun je nog steeds niet harder dan een begrensde 250 km/u. Wel krijg je een leuk commonrail direct-injection brandstofsysteem met veelvoudige sequentiële injecties die zorgen voor hoge prestaties en een lager verbruik. De gemiddelde 6,2 liter per 100 kilometer wordt mede mogelijk gemaakt door het Start & Stop systeem.

Het geluid dat uit het stalen uitlaatspruitstuk met Air Gap technologie komt wordt versterkt met twee akoestische actuatoren naast de uitlaatpijpen en afgespeeld via het nieuwe Active Sound System.

Als je de premium opties aan gaat vinken zal de prijs nog verder toenemen, maar er is rekening gehouden met alle wensen die je zou kunnen hebben. Wij noemen op:

21 inch lichtmetalen velgen
Remklauwen in een andere kleur
Andere houtinleg
Alcantara hemelbekleding
Bowers&Wilkins high premium Sound System,
Rear Seat entertainment
achterbank met twee zitplaatsen
een vaste, (gekoelde) middenconsole
7 verschillende stuurwielen
4-zone automatische klimaatregeling
WiFi hotspot

Ondanks de hoge prijzen moet de Quattroporte (en de Ghibli) Maserati uit het slop trekken. Dit jaar kreeg het merk al meer dan 17.000 orders binnen, en moeten er in 2015 maar liefst 50.000 stuks worden afgezet. De Maserati met V6 turbodiesel is nu leverbaar.

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • bijzondere Maserati vloot
    Bijzondere Maserati vloot raakt maar niet verkocht
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Wat is de ultieme vierdeurs GT?

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Maserati, quattroporte

Vorig bericht: « Opel Corsa (D) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Ferrari 250 GTO is alweer ’s werelds duurste auto [record] »

Lees Interacties

Reacties

  1. SCscreamGT2 zegt

    3 oktober 2013 om 17:38

    Ziet de lijst van veiligheidssystemen in de Quattroporte er net zo karig uit als de Ghibili, eigenlijk?

    Login om te reageren
  2. TimoBac zegt

    3 oktober 2013 om 17:45

    Doe mij maar een Mercedes S-Klasse 350 BlueTec. Kan je nog 15 mille tegen de opties aansmijten voor je op de prijs van de Maserati zit.

    Login om te reageren
    • tmenges zegt

      3 oktober 2013 om 17:54

      @TimoBac: Voor die 15 mille heb je je velgen 1 inch groter en ”electrische ramen achter” Nee dank u , doe mij de maserati maar!

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        3 oktober 2013 om 17:58

        @tmenges: Standaarduitrusting valt echt niet tegen. Verder zijn opties vrij duur inderdaad; alsnog veel liever de Mercedes.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          3 oktober 2013 om 19:06

          @TimoBac: hoeven we daar ook niet over te vechten. Doe mij de Maserati maar, veel exclusiever!

          Login om te reageren
          • TimoBac zegt

            3 oktober 2013 om 19:31

            @rufctr01: Dat zal ik nooit ontkennen. Kwaliteit zal alleen een stuk hoger zijn bij de Mercedes en als ik in dit segment shop zou ik eerder voor kwaliteit gaan ipv exclusiviteit.

            Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        3 oktober 2013 om 18:26

        @tmenges: de mercedes is veel groter en luxer dan de maser. En voor 15.000 kan je heel wat meer aankruisen dan jij denkt! Vergeet niet dat je voordat geld een KALE maser hebt, dus ga niet over uitrusting zeiken. Want dan gooi je je eigen ramen in.

        Login om te reageren
        • tmenges zegt

          3 oktober 2013 om 18:38

          @lambo4all: Als je een beetje nadenkt kun je er wel in komen dat mijn opmerking lichtelijk sarcastisch was toch?

          Login om te reageren
          • TimoBac zegt

            3 oktober 2013 om 18:44

            @tmenges: Door het laatste zinnetje in jou eerste reactie was het sarcasme mij ontgaan.

            Login om te reageren
  3. meneer zegt

    3 oktober 2013 om 17:48

    Dat is wel fors… Ik hoopte hem vaak tegen te gaan komen maar dat zal wel niet gebeuren blijkbaar

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    3 oktober 2013 om 18:05

    Waarom is deze wel begrensd op 250km/u?

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    3 oktober 2013 om 18:16

    Is wel erg duur tov de concurrentie. En deze generatie heeft ook nog niet eens de magie van de vorige QP. Gelukkig is er nog de Ghibli.

    Login om te reageren
  6. mout zegt

    3 oktober 2013 om 18:36

    In de prijslijst van Autoweek staat € 80.376.
    Lijkt me een logischer prijs.

    Login om te reageren
    • maru zegt

      3 oktober 2013 om 18:43

      @mout: Dat is de prijs van de Ghibli diesel. ;)

      Login om te reageren
      • mout zegt

        3 oktober 2013 om 19:23

        @maru: …bloos…
        Niet goed op zitten letten.
        Nou ja. Dan werkt in elk geval het beleid om ‘m echt in een andere prijsklasse te zetten

        Login om te reageren
  7. ferry832 zegt

    3 oktober 2013 om 18:51

    Deze Maserati is voor fijnproevers die zich willen onderscheiden van de gemiddelde A8, S klasse of 7 serie. De genoemde 3 zijn zo standaard dat niemand zich er druk om maakt. Handig want je kan er zakelijk mee voorkomen. De Maserati is van een andere orde, de naam heeft iets magisch, klinkt ( en is ) duur en heeft exclusiviteit. Dat de andere misschien beter zijn ? Ja, so be it.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      3 oktober 2013 om 19:48

      @ferry832: De Maserati is dus eigenlijk voor mensen die meer op het merkje en status geilen dan op de kwaliteit en rijeigenschappen?

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        3 oktober 2013 om 20:19

        @alcantara: Ja! Kan me haast niet voorstellen dat iemand nog voor de maser wil sinds mercedes de nieuwe s heeft gelanceerd met dat magic body control. (zie mercedes kippen filmpje)

        Login om te reageren
        • fit4fun zegt

          3 oktober 2013 om 20:34

          @lamborgfan: AutoBild was niet bepaald enthousiast over het veercomfort van de nieuwe S, in een vergelijkende test met de 7 serie en de vernieuwde panamera…BMW was de testwinnaar.

          Login om te reageren
      • ferry832 zegt

        3 oktober 2013 om 20:36

        @alcantara: Haha, is dat een verassing voor je dan ? Zijn de dure kledingmerken kwalitatief beter dan de goedkopere ? Het zelfde geld voor telefoons, audio enz. enz. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar.

        Trouwens wie zegt dat de rij eigenschappen zoveel beter zijn van de Duitse 3 ? Ervaring of doe je borrelpraat ?

        Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        3 oktober 2013 om 23:49

        @alcantara: de Maserati is voor de mensen die van het leven willen genieten en van rijden houden, de Duitse 3 in dit segment zijn zo saai als thuis op de bank zitten.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 oktober 2013 om 20:48

      @ferry832: een fijnproever weet kwaliteit te herkennen. Die gaat dus met een wijde boog om de Maser heen, een poseur aan de andere kant die gaat er helemaal plat voor want exclusief.

      Login om te reageren
      • ferry832 zegt

        3 oktober 2013 om 21:17

        @mashell: Maakt niet uit, ieder zijn ding. Voor mij de Maserati AUB. De grote meerderheid kan dan lekker in de geijkte standaard rijden.

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        3 oktober 2013 om 21:21

        @mashell: wat een idioot. Ik rijd zelf een BMW, maar als ik de keuze had zou ik sowieso tussen de Duitse 3 en Maserati voor de Maserati gaan, niet dit model, maar het vorige of de Ghibli. Er is ook zoiets als liefhebber zijn, naast rationeel denken of patser zijn.

        Login om te reageren
    • amg65 zegt

      4 oktober 2013 om 12:24

      @ferry832: Ken juist iemand die de qp in heeft geruild omdat het zakelijk niet meer verantwoord is in deze tijd. Kan ik me wel in vinden ..

      Login om te reageren
  8. fit4fun zegt

    3 oktober 2013 om 20:35

    21 inch = stuiteren en elk jaar nieuwe velgen wegens heul snel beschadigd bij stoepranden etc…is ook best een forse auto….

    Login om te reageren
  9. robert110 zegt

    3 oktober 2013 om 20:45

    Dat is een flink prijskaartje, maar aan de andere kant het is wel een Maserati. En eerlijk gezegd denk ik dat dit nog wel eens kan werken, het is weer een mogelijkheid in de luxe sedan markt. Eentje die tegen de Duitse diesel gezet wordt. Daarnaast vraag ik mij af hoe die zich houd tegen over de huidige concurrentie, ik denk dat als je dat weet je pas kan concluderen of de prijs te hoog is.

    Login om te reageren
  10. agera zegt

    3 oktober 2013 om 22:14

    @ferry832: Een instapper 3.6L met een V6 blok dan zou mijn keuze een Porsche Panamera worden. Panamera heeft de kwaliteit van een BMW, Audi of Mercedes is wellicht zelfs beter dan die 3 en heeft de exclusiviteit van een Maserati. Ik vind het interieur van deze Maser niet om aan te zien. Daarnaast is de Panamera fraai en lekker ruim.

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      3 oktober 2013 om 22:31

      @agera: Gelukkig valt er over smaak niet te twisten. Porsche, Maserati of Jaguar klinkt altijd beter dan die standaard Duitse 3.

      Zo exclusief vind ik de Panamera trouwens niet. Ik zie ze meer dan een nieuwe A8, of 7 serie.

      Login om te reageren
    • jon86 zegt

      4 oktober 2013 om 11:16

      @agera: Hier in Amsterdam en omgeving zie je meer Panamera’s rijden dan 7-series, A8 en S-klasses (taxi’s niet meegerekend). En wat nog meer afbreuk doet aan de exclusiviteit van een Panamera: Gordon rijdt er een!

      Login om te reageren
  11. lexlfa zegt

    5 oktober 2013 om 22:19

    Niet abnormaal duur, ongeveer even duur als de a8l met de vergelijkbare diesel.

    Login om te reageren
  12. wrxkoenigseggtr zegt

    1 november 2014 om 17:43

    Geen smoezen meer van de kopers om de Maserati te vermijden..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North