• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mateschitz: succes in 2017 hangt af van Renault

Auteur: Author, gepost 16 januari 2017 om 12:47 – 22 Reacties

Mateschitz: succes in 2017 hangt af van Renault


De grote baas van Red Bull legt met een paar krachtige quotes heel handig een hoop druk op de schouders van Renault.

Dietrich Mateschitz probeert de verwachtingen voor komend seizoen alvast te downplayen. In zijn optiek kunnen we beter rekening houden met een kalme seizoensstart en mogen we niet teveel verwachten van het Oostenrijks/Britse team in de eerste helft van seizoen 2017.

Tegelijk stelt “Didi” dat Red Bull komend jaar sowieso een geweldig chassis heeft en dat het RB-rijdersduo tot de beste in het veld behoort. Puntje blijft echter wat de concurrentie gaat doen. Mercedes heeft waarschijnlijk niet zitten pitten dus die zijn ongetwijfeld vooraan het veld te vinden. De progressie van Ferrari is echter lastig te peilen omdat de Italianen vorig jaar wél zaten te pitten.

Nieuwe Energy Recovery System van Renault

Renault heeft de verwachtingen voor 2017 ook al getemperd. De Fransen hebben hun krachtbron deze winter stevig onder handen genomen. Zo komt er een nieuw Energy Recovery System dat moet helpen om het gat met de oppermachtige Mercedes-motor te dichten. Verder ging ook de ICE op de schop. In hoeverre en wat er precies veranderde blijft natuurlijk hocus pocus. (via: Autosport.com)

Ook interessant!

  • Peuchère! Haalt Red Bull Cyril Abiteboul binnen?
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

dieter-mateschitz, Formule 1, Racing, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Trump zet ook BMW het mes op de keel
Volgend bericht: Man overlijdt na politieachtervolging te Amersfoort »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    16 januari 2017 om 12:53

    Let,s make a show ..
    A show about nothing ..

    (Citaat van George costanza) ..

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      16 januari 2017 om 14:14

      @lincoln: everbody’s doing something, we’ll do NOTHING!

      Login om te reageren
  2. naamloos3 zegt

    16 januari 2017 om 12:53

    Of van Mercedes en Ferrari.

    Net hoe je het bekijkt.

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    16 januari 2017 om 13:01

    Het meest indrukwekkende van dit hele verhaal is dat ik nergens de naam Verstappen zie! :)

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      16 januari 2017 om 13:29

      @Jochempie: gemiste kans!

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    16 januari 2017 om 13:05

    Zolang Red Bull niet weer gaat lopen miepen als blijkt dat Renault niet de sterkste motor heeft gebouwd, vind ik het allemaal best. De Fransen zetten zich heus wel 100% in, zeker nu er weer twee gele auto’s rondrijden met hun naam erop.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      16 januari 2017 om 13:07

      @berlinetta: Dat gaan ze zeker doen, puur om de druk op de leverancier op te voeren. En het is lief dat ze zich 100% inzetten, maar het resultaat telt in de F1 wereld, ongeacht de inzet.

      Login om te reageren
  5. Gulli zegt

    16 januari 2017 om 13:09

    Is ICE echt een issue in Formule 1 wagens? Best leuk als je een beetje een dvdtje kunt kijken tijdens de pitstop, of dat je lil’ dinges kunt draaien, maar die gasten hebben het al druk zat! Of is coureurtje spelen tegenwoordig echt zo simpel?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      16 januari 2017 om 13:17

      @gulli: Internal Combustion Engine, geen In-Car Entertainment ;)

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        16 januari 2017 om 14:51

        @jochempie: InterCityExpress! Internal Combustion Engine noemen we in Nederland gewoon verbrandingsmotor.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          16 januari 2017 om 15:04

          @mashell: InterCityExpress.. Vloeken in de kerk, vriend ;)

          Login om te reageren
  6. caterpie zegt

    16 januari 2017 om 13:15

    Beetje de pret bederven zo, langzame start van het seizoen…op voorhand dus al weinig vetrouwen vanuit Renault zelf? Het lijkt wel alsof de motorfabrikanten bang zijn voor mercedes..

    Login om te reageren
    • MJB zegt

      16 januari 2017 om 21:08

      @caterpie: Logisch wel dat Red Bull de verwachtingen wat tempert. De nieuwe regels zijn voornamelijk gericht op veranderingen met betrekking tot Aero. Een afdeling waar RBR traditioneel gezien vrij sterk in is. Veel mensen verwachten dan dus dat Red Bull het de Mercs erg lastig gaat maken, maar als Renault geen motor bouwt die in de buurt komt van die van Merc haalt dat eventueel betere chassis van RBR weinig uit.

      Login om te reageren
  7. Edge zegt

    16 januari 2017 om 13:40

    Tja, Renault gaf zelf ook aan dat ze pas rond 2018 gelijkwaardig met de sterkste motoren verwachten te zijn dus als een echte verrassing komt dit niet. Ik hoop vooral dat de Renault motor betrouwbaar, zodat ze vroeg in het seizoen genoeg punten kunnen pakken en dan vanaf de tweede seizoenshelft à la 2013 de achtervolging in kunnen zetten.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    16 januari 2017 om 13:41

    Kans is natuurlijk goed aanwezig dat RB al genoeg moeite heeft om de top 10 bij te houden.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      16 januari 2017 om 16:57

      @dutchdriftking: Daar ben ik ook wel bang voor, Mercedes, Mercedes gemotoriseerde team’s en Ferrari zouden allemaal zomaar sneller kunnen zijn.
      Om nog maar van outsider McLaren-Honda te zwijgen.

      Login om te reageren
    • pixeltrooper zegt

      16 januari 2017 om 17:28

      @dutchdriftking: Dat denk ik niet, aerodynamica zit sowieso weer erg goed in elkaar en aan de rijders ligt het ook niet. ik verwacht niet dat Renault met zo’n baggermotor op de proppen zal komen dat er geen top 5 finishes behaald kunnen worden

      Login om te reageren
  9. pinut187 zegt

    16 januari 2017 om 15:07

    Dus nog maar even wachten voordat Max wereldkampioen wordt..

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      16 januari 2017 om 16:54

      @pinut187: Zeker niet met Red Bull en Renault.

      Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    16 januari 2017 om 15:38

    Renault? Ik dacht dat het ze door die horloge boer in elkaar geschroefd werden!!

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      16 januari 2017 om 19:44

      @pomoek: Nee, die plakt z’n stickertje erop. Ook op onze fietsshirtjes, trouwens.

      Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    17 januari 2017 om 11:39

    Denk wel dat hij hierin gelijk heeft

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North