• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen: “Ik had de TV afgezet”

Auteur: jaapiyo, gepost 26 maart 2018 om 13:06 – 30 Reacties

MV33


Het kijkcijferkanon weet wel hoe hij mensen warm moet maken voor zijn sport.

Max Verstappen beleefde gisteren niet de start van het F1 seizoen zoals hij die zich gewenst had. Waar we toch minimaal gehoopt hadden op een podium, kwam de Nederlander na een vierde tijd in de kwalificatie slechts als zesde over de meet in de race. Oppervlakkig gezien lijkt de ouverture daarmee erg veel op die van vorig jaar (vijfde in de kwalificatie en vijfde in de race).

Als je door de cijfers heenkijkt, is de situatie gelukkig wel iets positiever dan een jaar geleden. Max had botte pech dat Kimi en Seb nét voor hem stonden op de grid en zijn race werd verknald door schade aan de auto, Kevin Magnussen en een spin. Dat is dus goed nieuws voor de rest van het jaar, maar het maakt Max’ frustratie over de race van gisteren waarschijnlijk alleen maar groter. In tegenstelling tot vorig jaar, weet hij immers dat als hij dingen wellicht net wat anders had gedaan, een beter resultaat voor het oprapen had gelegen. Terugblikkend op de race schemert dit sentiment ook door in Max’ woorden. Gevraagd naar wat de fans van deze race gedacht moeten hebben, zegt Max:

Completely worthless. I would have turned off the TV. Very boring.

Max was nog niet klaar met zijn harde oordeel. Vooral het feit dat de Nederlander er niet in slaagde in te halen, frustreert hem mateloos:

It was like Monaco. Even if you are a second or a second and a half faster, you still cannot pass. As a viewer I would have turned off the TV. And until something changes, it will stay that way. Do they have to change the circuit? I think they should do something about the cars, because in the past, overtaking was no problem here.

Het is vooral dat laatste dat mij doet vrezen met grote vrezen voor de rest van het jaar. Na de race viel in veel commentaren te lezen dat het circuit in Albert Park van de kalender moet verdwijnen omdat je er niet kan inhalen, maar zoals Max al aangeeft is dat helemaal niet altijd zo geweest. En als het aan de brede auto’s met extreem veel downforce ligt dat er niet ingehaald kan worden, hoe moet dat dan in Sochi, Monaco, Abu Dhabi en op andere circuits waar inhalen altijd al moeilijk is geweest? Misschien is dat wat Liberty Media bedoelt met de nieuwe slogan ‘Engineered Insanity’; raceauto’s zo goed maken dat je er niet meer mee kan inhalen.

Ook Lewis Hamilton, het andere grote uithangbord voor de sport, deed een duit in het zakje. Mogelijk speelt ook hier mee dat LH44 niet het gewenste resultaat haalde, maar de Brit heeft net als Max desalniettemin een punt. Hij maakt het echter op iets dramatischere wijze:

It’s like my mother or my best friend is on the edge of a cliff and I couldn’t get to them with all my will and abilities. Maybe in the next race it will be different.

Hup, volgend jaar maar weer zo’n dun hoog achtervleugeltje dan maar…

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: Verstappen owneert Bottas
  • Video: hierdoor werd Verstappen wereldkampioen!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

australie, Formule 1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, televisie

Vorig bericht: « Bollocks! Astons worden toch geen dikke BMW’s
Volgend bericht: Gelekt! De details van Max’ nieuwe contract bij Red Bull »

Lees Interacties

Reacties

  1. fmgarcia zegt

    26 maart 2018 om 13:10

    Anders maak je 2 uur kwalificatie en een sprintrace van 15 minuten voor het idee.

    Login om te reageren
  2. gove zegt

    26 maart 2018 om 13:15

    onsympathiek ventje

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      26 maart 2018 om 13:19

      @gove: heeft niks met sympathie te maken, meer fanatiek.

      Login om te reageren
      • gove zegt

        26 maart 2018 om 13:28

        @bmwfreak038: was meer in de algemene zin

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      26 maart 2018 om 13:32

      @gove: Als je dit soort dingen zegt over iemand die je niet kent heeft dat meestal een reflectie op/over jezelf. Ik vind Max gewoon een nuchter persoon met droge humor en die gewoon eerlijk voor zijn mening uitkomt en realistisch is.

      Login om te reageren
      • gove zegt

        26 maart 2018 om 13:42

        @venividivici: (Y) ok

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      26 maart 2018 om 16:02

      @gove: want je kent hem persoonlijk?

      Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    26 maart 2018 om 13:17

    Hij heeft gewoon gelijk, deze race moet gewoon van de kalender, dodelijk saai

    Login om te reageren
    • ko4n zegt

      26 maart 2018 om 14:11

      @maarten020: dat is dus niet wat ie gezegd heeft. Probeer de boel nog een keer te lezen.

      Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      26 maart 2018 om 16:10

      @maarten020: niet zo zeer met de race te maken maar meer het technisch regelment, maar heeft de organisatie de ballen om er echt wat aan te doen. Nee natuurlijk niet als het maar ecologisch en zo veilig mogelijk is. De sport zelf boeit niet blijkbaar…

      Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    26 maart 2018 om 13:22

    Na de herstart heb ik m ook op vooruitspoelen gezet: toch weer een half uur van mijn dag gered.

    Maar het probleem is duidelijk en zal niet veranderen: de machtige teams vinden het wel best zo; weinig onzekerheden zorgen dat ze altijd bij de voorste zitten. De kijkers blijven toch wel.
    Auto’s gaan niet meer stuk (scheelt geld).
    Zou mij niks verbazen als ze straks dingen gaan bedenken zodat het lijkt alsof mensen in een gevecht zijn, om meer screen time te scoren.
    Mooiste was nog wel dat Ricciardo aan zijn team moest vragen of hij evt in mocht halen mocht er een kans komen (bij Grosjean denk ik dat t was).
    Anyway, het lijkt erop of de teams er nog beter in zijn geworden om de dirty air achter de auto te doen vergroten.
    Dat Max dit verder zo zegt; en of het nou wel of niet zo met PR afdeling is besproken: hij heeft gewoon gelijk.

    Login om te reageren
  5. ghdh zegt

    26 maart 2018 om 13:28

    Ik vraag me af of sponsor Ziggo hier blij mee is…

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      26 maart 2018 om 13:31

      @ghdh: dat zal hem toch een rotzorg wezen.

      Login om te reageren
    • HZW zegt

      26 maart 2018 om 18:31

      @ghdh: Ik denk dat Ziggo er wel blij mee is, als het hele seizoen zo dodelijk saai wordt als van het weekend dan schakelen steeds meer mensen over na wat anders, al helemaal als het over 5-6 races duidelijk is dat hij niet meer om het kampioenschap mee doet, omdat er nergens meer ingehaald kan worden.
      Alle inhaal acties van Max uit het verleden zijn bijna niet meer mogelijk, omdat je gewoon niet dicht genoeg bij kan komen om een inhaal poging te wagen.
      Het schijnt alleen nog op de Ricciardo manier te kunnen door heel laats en heel diep in te remmen bij je inhaal actie.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    26 maart 2018 om 13:32

    Tja, rustig m´n ontbijtje kunnen nuttigen zonder wat te missen.

    Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    26 maart 2018 om 13:48

    Het is allemaal de schuld van die mega teenslipper.

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      26 maart 2018 om 14:06

      @cossiekiller: je bent zelf een mega teenslipper

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      26 maart 2018 om 17:07

      @cossiekiller: en Trump natuurlijk, vergeet hem niet.

      Login om te reageren
  8. hahaha zegt

    26 maart 2018 om 14:00

    Dat is ook precies wat ik gedaan heb.

    Login om te reageren
  9. freez65 zegt

    26 maart 2018 om 14:26

    Kan de petrolhead gemeenschap alleen maar aanraden je een beetje in de MotoGP te verdiepen. Die is zo veel mooier, zoals een strijd om de winst tot aan de eindstreep, met in de laatste bocht nog een inhaalactie.

    Verstappen heeft gelijk, het was een behoorlijk saaie optocht.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      26 maart 2018 om 17:09

      @freez65: of NASCAR.

      Login om te reageren
  10. torsen zegt

    26 maart 2018 om 14:35

    “Completely worthless. I would have turned off the TV. Very boring.”

    Lijkt wel een tweet van Trump.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      26 maart 2018 om 16:44

      @torsen: nee hoor, dan was het anders geschreven:

      “Completely WORTHLESS. I would have TURNED OFF the TV. Very BORING. #BadChoices #WasteOffTime #FireLibertyMedia”

      Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    26 maart 2018 om 16:52

    Hm, nooit gedacht dat ik een grotere fan van de F1 zou zijn dan Max Verstappen. Ik krijg dan ook 6 miljoen per jaar om die races te kijken.

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    26 maart 2018 om 17:00

    Vond het geen saaie race. Veel geleerd over de teams en de racers dit jaar. STR heeft een mega probleem. Williams heb ik 4 seconden in beeld gezien. Saubers zien er prachtig uit maar zijn niet vooruit te branden. Renault Mclaren en Haas vormen de middenmoot. Haas zal waarschijnlijk in de loop van het jaar wat af gaan zakken, hoe Mclaren en Renault zich gaan ontwikkelen is niet duidelijk. RB? Is nog een beetje onduidelijk. Op basis van deze race was daar weinig over te zeggen omdat beide auto’s lange tijd vastzaten achter langzamere auto’s en dus hun ware snelheid niet konden tonen. Alonso heeft zich eindelijk weer eens van voren kunnen laten zien. Stoffel viel mij een klein beetje tegen. Sainz ook, maar die was aan de diarree(?). En eerlijk is eerlijk, Kimi was ook weer eens en hele race lang bij de les. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Ricciardo liet zich van zijn gebruikelijk degelijke kant zien.

    En, ik moet het toch zeggen, die HALO moet er echt zo snel mogelijk weer af. Het zal best veilig zijn, maar verzin iets anders, doe in godsnaam zo’n Indy windscherm, dit is echt niet om aan te zien. http://en.f1i.com/news/291427-indycar-test-windshield-halo.html

    Login om te reageren
    • tkoote zegt

      26 maart 2018 om 18:23

      @pomoek: helemaal mee eens. F1 is meer dan alleen Verstappen en dit was een degelijk begin van het seizoen met een leuke twist tussen Hamilton & Vettel. Was geen toprace maar prima om een indruk te krijgen van de verhoudingen dit jaar.

      Login om te reageren
  13. cloverleaf zegt

    26 maart 2018 om 17:57

    Stoffel is toch echt duidelijk de mindere van de twee. Toch jammer.

    Daarnaast bleek de bandenstrategie van RB in duigen te vallen. Als ze zo’n goeie auto hebben, waarom dan met een andere compound starten. Wellicht had Max anders een startrijtje naar voren kunnen starten. Was hij niet door Vettel naar buiten gedrukt en had hij KEVMAG niet voor zich gehad. Achteraf kijk je een rooie stier in zn kakker..

    Login om te reageren
  14. cloverleaf zegt

    26 maart 2018 om 17:58

    Eerlijk gezegd boeit die halo me geen reet. Accepteren

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      26 maart 2018 om 19:10

      @cloverleaf: dat heb ik normaal ook met innovaties in de F1, wen er maar aan. Maar ik vind het echt geen porum. Alsof ze WC brillen op die auto’s gemonteerd hebben. Ik ga kijken of het went…

      Login om te reageren
  15. 87sandyd zegt

    26 maart 2018 om 18:28

    Misschien een vreemde gedachte hoor maar zijn de remmen van een f1 auto niet gewoon te goed op een circuit als Albert Park? De remzones zijn zo mega kort bij de korte rechte stukken dat uitremmen eigenlijk niet te doen is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North