• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen is niet tevreden

Auteur: willeme, gepost 22 oktober 2017 om 10:59 – 23 Reacties

Max Verstappen


De Monegaskische Nederbelg is kritisch naar zichzelf.

Al in het begin van dit seizoen was duidelijk wat de top 3 is qua teams. Het degelijke en rustige Mercedes vooraan, vlak daarachter het hysterische Ferrari en de vrolijke jongens van Red Bull daarachter. Als je in de Red Bull dus 5e of 6e kwalificeert heb je het gewoon prima gedaan. Een paar uur geleden kwalificeerde Max zich als 6e. Prima positie, zou je zeggen. Max Verstappen is er zelf niet tevreden over:

Dit was een van de slechtste kwalificaties dit seizoen. Het had beter gemoeten. De keuze om de straf hier te incasseren is strategisch. Ik denk dat we met deze motoren en onderdelen het eind van het seizoen gaan halen. Ik ben niet blij met mezelf. Jammer, ik heb twee fouten gemaakt. Eentje daarvan in de laatste sector. Anders sta je dichter in de buurt van Vettel dan nu. De derde plaats was haalbaar.

Aan de ene kant is het jammer dat het zo’n slechte kwalificatie was, aan de andere kant heeft Max de ‘mazzel’ dat het toch niet uitmaakt. Hij moet immers toch achteraan starten. Het is goed om te weten dat er dus duidelijk meer in zit dan de zesde startpositie. Dat biedt perspectieven voor de komende races. Een foutloos rondje kan betekenen dat Max in elk geval de Ferrari’s een slechte (zater)dag kan bezorgen.

Met die straf maakt het niet zoveel uit wat er misging in de kwalificatie, maar ik ga proberen er een mooie inhaalrace van te maken. Zesde is het doel. Hoger zal lastig worden. Ik zal zeker in het begin veel tijd verliezen in het drukke verkeer. We zijn heel rap. Als ik naar m’n rondetijden kijk, is Lewis Hamilton amper sneller. De auto is dus heel goed. Normaal gesproken zou ik de Mercedessen bij kunnen houden. Ja, er stond een harde wind. Maar dat geldt voor iedereen. Ik heb gewoon een slechte ronde neergezet in het derde deel van de kwalificatie. Het was fijner geweest als je een leuke kwalificatie hebt gehad.

Over dat inhalen: dat is heel erg goed mogelijk op dit circuit. Er zijn diverse lange rechte stukken waar je een andere coureur kan uitremmen. Het is misschien zuur voor Max om achteraan te starten, maar voor de neutrale toeschouwer is het goed nieuws. Een inhaalrace biedt visueel lekker veel spektakel. En waarschijnlijk weer lovende woorden van Hamilton. Of het weer mee gaat zitten is nog niet duidelijk. Op dit moment is het aan het onweren in Austin, maar tijdens de race is wordt er een beetje zon en veel wind verwacht.

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Salaris Max Verstappen stijgt niet mee met inflatie
  • Red Bull: "Hamilton moet een raceban krijgen"
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, kwalificatie, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Amerika 2017
Volgend bericht: Deze Youngtimer met V12 is best betaalbaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrdj zegt

    22 oktober 2017 om 11:00

    Hopelijk krijgen we een mooie race te zien, met een inhaal koning als Max moet dat wel lukken imho.

    Login om te reageren
  2. dailydriver zegt

    22 oktober 2017 om 11:11

    Hoe laat is nu de race? Diverse media sites schrijven over 20.00 en 21.00 uur!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      22 oktober 2017 om 11:14

      @dailydriver: 21:00 Nederlandse tijd.

      Login om te reageren
    • roquez zegt

      22 oktober 2017 om 11:14

      @dailydriver: 9uur

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      22 oktober 2017 om 13:16

      @dailydriver: 20:00 uur wintertijd…..

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    22 oktober 2017 om 11:13

    Het tekent de jongen. De competitiviteit zit tot op het bot. Ik denk ook dat er veel meer mogelijk was, ook op de supersofts.

    Maar goed, nu vanaf P16 starten. Een goede race rijden en kijken of je de top5 in kan komen. Als dat lukt, dan heeft ‘ie een goede race gereden.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      22 oktober 2017 om 11:34

      @viezefreddyw: voor wat betreft die supersofts denk ik dat hij wel aardig het maximale eruit gehaald heeft. Op die ultrasofts heeft hij ergens een fout gemaakt daar hij in de eerste 2 sectoren redelijk in de buurt van P2 reed. Dus ergens in sector 3 heeft hij een fout gemaakt.

      Overigens…Stroll start vanaf P16…Verstappen P17

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        22 oktober 2017 om 11:40

        @rhellema: Volgens GPUpdate start Stroll op 17 en Verstappen op 16.
        https://m.gpupdate.net/nl/f1-uitslagen/12297/startopstelling-formule-1-grand-prix-van-amerika-2017/

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          22 oktober 2017 om 11:57

          @viezefreddyw: idd…ik dacht vanmorgen anders gelezen te hebben. Mijn excuses. ??

          Login om te reageren
        • Joerek zegt

          22 oktober 2017 om 13:48

          @viezefreddyw: Maar stroll heeft toch 3 gridstraffen gekregen? 16+3 = plek 19. Verstappen heeft er 15. Dus 6+15 = 21. Dan staat Stroll toch nog steeds VOOR Verstappen ook al heeft Stroll gridstraf

          Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        22 oktober 2017 om 11:48

        @rhellema: @viezefreddyw heeft gelijk. Stroll heeft namelijk nog een gridstraf gekregen voor het hinderen van grosjean in de kwali.

        Login om te reageren
      • Erik zegt

        22 oktober 2017 om 13:18

        @rhellema: een wijziging vanochtend op http://www.f1.com:

        01 Hamilton
        02 Vettel
        03 Bottas
        04 Riccardio
        05 Raikonen
        06 Ocon
        07 Sainz
        08 Alonso
        09 Perez
        10 Massa
        11 Kivyat
        12 Grosjean
        13 Ericsson
        14 Vandoorne
        15 Wehrlein
        16 Stroll
        17 VERSTAPPEN
        18 Magnussen
        19 Hulkenberg
        20 Harley

        Note:

        Penalised for use of additional power unit elements: Hulkenberg 20 places, Hartley 25 places,
        Vandoorne 5 places, Verstappen 15 places.

        Magnussen and Stroll each penalised 3 places for impeding another driver during qualifying.

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          22 oktober 2017 om 19:16

          @erik2907: en Stoffel van Doorne gaat verder naar achteren en Verstappen naar 16:

          https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/360125/extra-straf-voor-vandoorne-die-vier-componenten-wisselt/

          Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      22 oktober 2017 om 11:38

      @viezefreddyw: Hij zegt inderdaad de juiste dingen. Zie uit naar de inhaal race, en met zal met samengeknepen billen kijken of die ook goed gaan. Max zoekt altijd de grensnop, zoals het hoort!

      Login om te reageren
  4. harrie zegt

    22 oktober 2017 om 11:35

    Zin an. Grootste uitdaging zal zijn om ongeschonden langs Massa te komen, die begint er een handje van te krijgen om gewoon maar lomp te gaan beuken.

    Login om te reageren
  5. HZW zegt

    22 oktober 2017 om 11:39

    Die nieuwe motor onderdelen zouden toch ook iets meer vermogen opleveren, of zijn het geen upgrade onderdelen. ??
    Je gaat toch niet preventief de zelfde onderdelen wisselen, ik begrijp dat nooit, gewoon doorrijden tot ze echt stuk zijn, of het moeten upgrades zijn.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 oktober 2017 om 11:42

      @HZW: Door rijden tot iets stuk gaat. Dat is precies wat je wil tijdens een race.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        22 oktober 2017 om 11:48

        @berlinetta: Max zeker wel.

        Login om te reageren
    • arjontje zegt

      22 oktober 2017 om 13:02

      @hzw: nee je gaat idd niet preventief onderdelen vervangen. Maar Renault had de update klaar. En Max moest sowieso nog een keer een motor wisselen. Dan kiezen ze gewoon voor de meest gunstige race. Hier is het makkelijker inhalen. Mexico wat minder en is motor vermogen erg van belang.
      Brazilië is dan al weer redelijk laat waarschijnlijk.

      En nu hebben ze met 3 motoren al data voor volgend jaar. Ipv ze het pas hadden op de eerste test dag of de test in Abu Dhabi.

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      22 oktober 2017 om 14:09

      @hzw: Het gaat om de gridstraf. RB denkt in Mexico meer kans te maken. Dan hier maar de gridstraf nemen in plaats van in Mexico.

      Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    22 oktober 2017 om 12:02

    Ik heb er zin in vanavond laat het maar een mooie inhaalrace worden voor max met veel moeilijke inhaal acties.
    En het liefst zie ik vettel voor hamilton.
    Gewoon voor het kampioenschap

    Login om te reageren
  7. VeniVidiVici zegt

    22 oktober 2017 om 12:59

    Inderdaad was een slechte kwalificatie van Max. Hij heeft dan een verbeterde motor gekregen en dan nog wint Ricciardo het met de voorgaande type motor. Tja, en met de race wordt Max eruit getikt door zo’n slome blinde oliebol denk ik!

    Login om te reageren
  8. tarquesh zegt

    22 oktober 2017 om 15:31

    Een derde podiumplaats zou mooi zijn als je in een auto rijd vanaf achteren die bij de betere teams behoord.

    Ik ken het circuit van Austin amper, dus daar heb ik moeilijk kijk op. Max kent het, dus dan komt het goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North