Max Verstappen is niet tevreden

Auteur: , 23 Reacties

De Monegaskische Nederbelg is kritisch naar zichzelf.

Max Verstappen

Al in het begin van dit seizoen was duidelijk wat de top 3 is qua teams. Het degelijke en rustige Mercedes vooraan, vlak daarachter het hysterische Ferrari en de vrolijke jongens van Red Bull daarachter. Als je in de Red Bull dus 5e of 6e kwalificeert heb je het gewoon prima gedaan. Een paar uur geleden kwalificeerde Max zich als 6e. Prima positie, zou je zeggen. Max Verstappen is er zelf niet tevreden over:

Dit was een van de slechtste kwalificaties dit seizoen. Het had beter gemoeten. De keuze om de straf hier te incasseren is strategisch. Ik denk dat we met deze motoren en onderdelen het eind van het seizoen gaan halen. Ik ben niet blij met mezelf. Jammer, ik heb twee fouten gemaakt. Eentje daarvan in de laatste sector. Anders sta je dichter in de buurt van Vettel dan nu. De derde plaats was haalbaar.

Aan de ene kant is het jammer dat het zo’n slechte kwalificatie was, aan de andere kant heeft Max de ‘mazzel’ dat het toch niet uitmaakt. Hij moet immers toch achteraan starten. Het is goed om te weten dat er dus duidelijk meer in zit dan de zesde startpositie. Dat biedt perspectieven voor de komende races. Een foutloos rondje kan betekenen dat Max in elk geval de Ferrari’s een slechte (zater)dag kan bezorgen.

Met die straf maakt het niet zoveel uit wat er misging in de kwalificatie, maar ik ga proberen er een mooie inhaalrace van te maken. Zesde is het doel. Hoger zal lastig worden. Ik zal zeker in het begin veel tijd verliezen in het drukke verkeer. We zijn heel rap. Als ik naar m’n rondetijden kijk, is Lewis Hamilton amper sneller. De auto is dus heel goed. Normaal gesproken zou ik de Mercedessen bij kunnen houden. Ja, er stond een harde wind. Maar dat geldt voor iedereen. Ik heb gewoon een slechte ronde neergezet in het derde deel van de kwalificatie. Het was fijner geweest als je een leuke kwalificatie hebt gehad.

Over dat inhalen: dat is heel erg goed mogelijk op dit circuit. Er zijn diverse lange rechte stukken waar je een andere coureur kan uitremmen. Het is misschien zuur voor Max om achteraan te starten, maar voor de neutrale toeschouwer is het goed nieuws. Een inhaalrace biedt visueel lekker veel spektakel. En waarschijnlijk weer lovende woorden van Hamilton. Of het weer mee gaat zitten is nog niet duidelijk. Op dit moment is het aan het onweren in Austin, maar tijdens de race is wordt er een beetje zon en veel wind verwacht.



23 reacties

Hopelijk krijgen we een mooie race te zien, met een inhaal koning als Max moet dat wel lukken imho.
Hoe laat is nu de race? Diverse media sites schrijven over 20.00 en 21.00 uur!
@dailydriver: 21:00 Nederlandse tijd.
@dailydriver: 20:00 uur wintertijd…..
Het tekent de jongen. De competitiviteit zit tot op het bot. Ik denk ook dat er veel meer mogelijk was, ook op de supersofts.

Maar goed, nu vanaf P16 starten. Een goede race rijden en kijken of je de top5 in kan komen. Als dat lukt, dan heeft ‘ie een goede race gereden.
@viezefreddyw: voor wat betreft die supersofts denk ik dat hij wel aardig het maximale eruit gehaald heeft. Op die ultrasofts heeft hij ergens een fout gemaakt daar hij in de eerste 2 sectoren redelijk in de buurt van P2 reed. Dus ergens in sector 3 heeft hij een fout gemaakt.

Overigens…Stroll start vanaf P16…Verstappen P17
@rhellema: Volgens GPUpdate start Stroll op 17 en Verstappen op 16.
https://m.gpupdate.net/nl/f1-uitslagen/12297/startopstelling-formule-1-grand-prix-van-amerika-2017/
@viezefreddyw: idd…ik dacht vanmorgen anders gelezen te hebben. Mijn excuses. 👍🏻
@viezefreddyw: Maar stroll heeft toch 3 gridstraffen gekregen? 16+3 = plek 19. Verstappen heeft er 15. Dus 6+15 = 21. Dan staat Stroll toch nog steeds VOOR Verstappen ook al heeft Stroll gridstraf
@rhellema: @viezefreddyw heeft gelijk. Stroll heeft namelijk nog een gridstraf gekregen voor het hinderen van grosjean in de kwali.
@rhellema: een wijziging vanochtend op http://www.f1.com:

01 Hamilton
02 Vettel
03 Bottas
04 Riccardio
05 Raikonen
06 Ocon
07 Sainz
08 Alonso
09 Perez
10 Massa
11 Kivyat
12 Grosjean
13 Ericsson
14 Vandoorne
15 Wehrlein
16 Stroll
17 VERSTAPPEN
18 Magnussen
19 Hulkenberg
20 Harley

Note:

Penalised for use of additional power unit elements: Hulkenberg 20 places, Hartley 25 places,
Vandoorne 5 places, Verstappen 15 places.

Magnussen and Stroll each penalised 3 places for impeding another driver during qualifying.
@erik2907: en Stoffel van Doorne gaat verder naar achteren en Verstappen naar 16:

https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/360125/extra-straf-voor-vandoorne-die-vier-componenten-wisselt/
@viezefreddyw: Hij zegt inderdaad de juiste dingen. Zie uit naar de inhaal race, en met zal met samengeknepen billen kijken of die ook goed gaan. Max zoekt altijd de grensnop, zoals het hoort!
Zin an. Grootste uitdaging zal zijn om ongeschonden langs Massa te komen, die begint er een handje van te krijgen om gewoon maar lomp te gaan beuken.
Die nieuwe motor onderdelen zouden toch ook iets meer vermogen opleveren, of zijn het geen upgrade onderdelen. ??
Je gaat toch niet preventief de zelfde onderdelen wisselen, ik begrijp dat nooit, gewoon doorrijden tot ze echt stuk zijn, of het moeten upgrades zijn.
@HZW: Door rijden tot iets stuk gaat. Dat is precies wat je wil tijdens een race.
@berlinetta: Max zeker wel.
@hzw: nee je gaat idd niet preventief onderdelen vervangen. Maar Renault had de update klaar. En Max moest sowieso nog een keer een motor wisselen. Dan kiezen ze gewoon voor de meest gunstige race. Hier is het makkelijker inhalen. Mexico wat minder en is motor vermogen erg van belang.
Brazilië is dan al weer redelijk laat waarschijnlijk.

En nu hebben ze met 3 motoren al data voor volgend jaar. Ipv ze het pas hadden op de eerste test dag of de test in Abu Dhabi.
@hzw: Het gaat om de gridstraf. RB denkt in Mexico meer kans te maken. Dan hier maar de gridstraf nemen in plaats van in Mexico.
Ik heb er zin in vanavond laat het maar een mooie inhaalrace worden voor max met veel moeilijke inhaal acties.
En het liefst zie ik vettel voor hamilton.
Gewoon voor het kampioenschap
Inderdaad was een slechte kwalificatie van Max. Hij heeft dan een verbeterde motor gekregen en dan nog wint Ricciardo het met de voorgaande type motor. Tja, en met de race wordt Max eruit getikt door zo’n slome blinde oliebol denk ik!
Een derde podiumplaats zou mooi zijn als je in een auto rijd vanaf achteren die bij de betere teams behoord.

Ik ken het circuit van Austin amper, dus daar heb ik moeilijk kijk op. Max kent het, dus dan komt het goed.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).