• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda gaat oude MX-5jes extra liefde geven

Auteur: jaapiyo, gepost 4 augustus 2017 om 17:03 – 31 Reacties

Afbeelding Mazda gaat oude MX-5jes extra liefde gevenAfbeelding Mazda gaat oude MX-5jes extra liefde gevenAfbeelding Mazda gaat oude MX-5jes extra liefde gevenAfbeelding Mazda gaat oude MX-5jes extra liefde gevenAfbeelding Mazda gaat oude MX-5jes extra liefde gevenAfbeelding Mazda gaat oude MX-5jes extra liefde gevenAfbeelding Mazda gaat oude MX-5jes extra liefde gevenAfbeelding Mazda gaat oude MX-5jes extra liefde geven

MX-5
Je bent geen vriend, je bent een lotgenoot. Samen uit, samen thuis, samen alles dus rollen we samen tot de dood, tot de benzine op is, nee..we pushen dat ding met z’n allen, rollen tot heel die whip kapot is – Mazda tegen de MX-5.

Nee, Mazda is de eerste MX-5 (NA voor intimi) nog niet vergeten. De nieuwe MX-5 verkoopt best lekker in Nederland, maar Mazda weet waar het begon. In 1989 werd de Japanse roadster gepresenteerd op -wie kent ‘m niet- de Chicago Auto Show. Het was de aftrap van wat een daverend succes zou worden voor Mazda. De op Britse leest geschoeide Japanner was niet alleen een imago-booster voor het merk, maar ging daarnaast ook als zoete broodjes over de toonbank. Van de eerste generatie werden er een kleine half miljoen verkocht. Wie had gedacht dat er zoveel kappers op de wereld rondlopen…

Enfin, de oudste exemplaren worden inmiddels dus al bijna 30 jaar oud. Daarom acht Mazda de tijd rijp om een speciaal ‘classic center’ op te richten, waar je originele onderdelen kan kopen en waar oude MX-5jes gerestaureerd kunnen worden. Mazda werkt samen met de originele toeleveranciers om bepaalde onderdelen weer beschikbaar te maken, zoals het Nardi-stuurwiel, de pookknop, de softtop en -jawel- de Bridgestone SF-325 banden. Volgens Japanesenostalgiccar is het de bedoeling dat in de toekomst meer onderdelen gaan volgen.

We kennen dergelijke projecten al van andere merken, zoals Lamborghini en BMW. Aanvankelijk is de dienst alleen beschikbaar voor Japanse Eunos-rijders, maar als het een succes wordt zullen MX-5 en Miata-rijders in de toekomst ook vast kunnen profiteren van het initiatief.

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, eunos, Mazda, miata, mx-5, restauratie, roadster, youngtimer

Vorig bericht: « Politie tikt autoruit in, Dordtse moeder boos. Terecht?
Volgend bericht: Hoezee! Bonhams veilt deze Ferrari 312 T »

Lees Interacties

Reacties

  1. volvoturbo zegt

    4 augustus 2017 om 17:32

    Zou zelf voor n S2000 gaan als ik in dat segment zou gaan shoppen, maar t blijven leuke rijdersbakkies.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      4 augustus 2017 om 17:40

      @volvoturbo: die heeft zowat 100pk meer. In dat geval ga ik wel voor een Boxster…

      Login om te reageren
    • suheyl zegt

      4 augustus 2017 om 18:12

      @volvoturbo: zit nog wel een flink verschil in, zowel qua prijs als prestaties

      Login om te reageren
    • zwepp zegt

      4 augustus 2017 om 18:13

      @volvoturbo: Zelfde segment? Een leuke MX-5 NA koop je in de winter voor € 3.000,-. Succes met een S2000 vinden voor dat geld!!

      Login om te reageren
      • volvoturbo zegt

        4 augustus 2017 om 19:34

        @zwepp: klopt, de vergelijking ging een beetje mank. In ieder geval met de NA.

        Login om te reageren
        • zwepp zegt

          4 augustus 2017 om 19:56

          @volvoturbo: Dat geeft toch niet?! Ik snap het verlangen naar een S2000 voor een MX-5 prijsje wel ;-)

          Login om te reageren
    • efignition zegt

      4 augustus 2017 om 19:11

      @volvoturbo: ik heb een Volvo Turbo op mijn MX-5.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        5 augustus 2017 om 07:28

        @efignition: niet gewond geraakt? Valt de schade mee?

        Login om te reageren
  2. baap zegt

    4 augustus 2017 om 17:35

    Wow, 1 woord: wow. ?

    Login om te reageren
  3. tge1 zegt

    4 augustus 2017 om 17:47

    Topkarretjes, heb zelf een NC. Leuk initiatief dit!

    Login om te reageren
  4. oemplus zegt

    4 augustus 2017 om 17:47

    Jammer, zijn we de komende jaren nog niet van die pensionaris autotjes af..

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      4 augustus 2017 om 18:06

      @oemplus: is toch leuk spul joh. Eens iets anders dan een grijze golf plus of een Renault captur…

      Login om te reageren
      • oemplus zegt

        4 augustus 2017 om 18:46

        @lekbak: Het rijd best wel leuk hoor. Laag bij de grond, vlot mee te schakelen, maar ze zijn wel erg overgewaardeerd. Het is een typisch vrouwen/50 er autotje. Technisch zijn ze best goed, maar het zijn wel echte roestkonijnen. De laatste 2 types MX5 ogen dan wel weer sportief, die kan ik best waarderen!

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          4 augustus 2017 om 19:10

          @oemplus: een NA uit 1994 maar afgezien van de afwatering net voor de achterwielen (leidt tot toestemming op die plek) is er geen roest te bekennen (niet gerestaureerd). Verder is het met wat kleine aanpassingen een echte sportwagen qua rijgedrag alleen niet echt het vermogen om echt hard te gaan. Toch wil ik wel stellen dat je een aardige stuurman moet zijn of een hele dikke auto moet hebben wil je een fatsoenlijk gestuurde MX5 losrijden op een bochtige route.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            4 augustus 2017 om 19:12

            @w0o0dy: roestvorming niet toestemming

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              5 augustus 2017 om 07:29

              @w0o0dy: roestvorming krijgt geen toestemming!

              Login om te reageren
        • lekbak zegt

          4 augustus 2017 om 19:20

          @oemplus: gaat het nou om het rijden of om het imago?

          Login om te reageren
          • oemplus zegt

            4 augustus 2017 om 21:16

            @lekbak: Nouja toch wel beide (vind ik) Zoals ik al zei, het rijd harstikke leuk, voor weinig geld. Maar ik zou me wel kapot schamen in de eerste of tweede generatie. Maar iedereen kijkt er anders tegenaan natuurlijk. Ik vind de 3e generatie al een stuk sportiever ogen. Het is dat ik te lang ben, anders was het wel een optie voor mij geweest.

            Login om te reageren
        • mazdamx5jee zegt

          4 augustus 2017 om 19:44

          @oemplus: ik ken toch meer dan genoeg jongeren die er in rond rijden:p (zelf een 19 jarige NA rijder;p )

          Login om te reageren
        • seicilindri zegt

          5 augustus 2017 om 06:42

          @oemplus: je moet juist het eerste type hebven. Die zijn veel lichter en echte rijdersauto’s.!

          Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      22 september 2017 om 14:03

      @oemplus: Ik heb er net één gekocht, en ik ga er zoveel mogelijk mee rondrijden, zodat de kans groot is dat jij ‘m ook ziet ;)

      Login om te reageren
  5. donotfeed zegt

    4 augustus 2017 om 17:57

    Uit het oog uit het hart hoor ik mensen zeggen,
    maar ze zien niet wat ik zie
    dus die mensen hebben;
    geen idee van hoe me wereld werkt,
    geen idee van hoe die kerel werkt

    Login om te reageren
  6. branko zegt

    4 augustus 2017 om 18:11

    Ai heb ik net mijne een paar maanden te vroeg weggedaan

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    4 augustus 2017 om 18:28

    Ik neem aan dat als je op 123mazdaeunosonderdelenkopen.jp een paar Yen’s achterlaat ze je vast wel een uitlaatje op willen sturen toch?

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      4 augustus 2017 om 18:49

      @gulli: Er zijn meerdere webshops gespecialiseerd in dit model, kan je alles krijgen tot aan het kleinste boutje en moertje.

      Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    4 augustus 2017 om 18:44

    Ooit ook eentje gehad, leuke herinneringen aan. Turbo kitje is er helaas nooit van gekomen

    Login om te reageren
  9. citroenvisa zegt

    4 augustus 2017 om 18:46

    Vind ik leuk

    Login om te reageren
  10. thomasthomas zegt

    4 augustus 2017 om 19:05

    Toen ze net uit waren had ik een Honda CRX en mijn zwager een Miata Mx5. Wat reed dat ding fijn echt veel beter dan de CRX. Leuke tijd 1990 was het denk ik.

    Login om te reageren
  11. stephane8200 zegt

    4 augustus 2017 om 19:28

    Ik heb nog een NA in de garage staan. Rijd er haast nooit mee maar ik doe hem nooit meer weg. Ik zie het ondertussen ook als een klassieker maar dan wel eentje waar je nooit problemen mee hebt. Ideaal!

    Login om te reageren
  12. kalslasie zegt

    4 augustus 2017 om 19:59

    “winne”

    Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    4 augustus 2017 om 20:19

    Tof idee

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North