• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Mazda RX-Vision: lekker vies

Auteur: Wouter, gepost 28 oktober 2015 om 01:22 – 33 Reacties

Afbeelding Dit is de Mazda RX-Vision: lekker viesAfbeelding Dit is de Mazda RX-Vision: lekker viesAfbeelding Dit is de Mazda RX-Vision: lekker viesAfbeelding Dit is de Mazda RX-Vision: lekker viesAfbeelding Dit is de Mazda RX-Vision: lekker viesAfbeelding Dit is de Mazda RX-Vision: lekker viesAfbeelding Dit is de Mazda RX-Vision: lekker viesAfbeelding Dit is de Mazda RX-Vision: lekker vies

Mazda RX-Vision
Die geruchten over een lekkere dikke Mazda RX-8 opvolger: gedeeltelijk waar.

Hij staat te shinen op de Tokyo Motorshow, maar over de geruchten dat er 450 pk te vergeven zou zijn, houdt Mazda zijn kaken stijf op elkaar. Met de naam geven ze uiteraard wel weg dat er toch weer een wankelmotor onder de motorkap ligt, maar specs zijn er nog niet. Wel een naam: SKYACTIV-R. Dat er sinds het afscheid in 2012 geen wankelmotor in de lineup bij Mazda zit, gaat potentieel dus weer worden recht getrokken.

Dat de weg van de rotatiemotor niet zonder hobbels (lees: excessief brandstof- en olieverbruik) is, bleek ook wel uit de ronkende quote uit het persbericht:

Het ultieme voorbeeld van deze bijzondere aanpak is de rotatiemotor, die Mazda doorontwikkelde tot hij geschikt was voor productiemodellen. De ingenieurs gingen met een enorme vastberadenheid aan de slag om iets te realiseren dat onmogelijk werd geacht. Deze geestdrift om steeds maar weer de uitdaging aan te gaan heeft nooit aan kracht verloren, zoals blijkt uit de ontwikkeling van de SKYACTIV-technologie.

De rest van het persbericht van Mazda blinkt ook niet uit met concrete informatie, dus rest ons maar twee zaken. Bidden dat de RX-Vision het productiestadium haalt en vieze plaatjes kijken in de gallery hieronder.

Ook interessant!

  • Mag de Mazda RX-Vision er ook komen met 'gewone' motor?
  • Puntgave Mazda RX-7 op Marktplaats is heerlijk retro
  • Mazda stelt toch de rotatiemotor weer uit
  • Mazda RX-7: de volgende onbetaalbare Japanner

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Mazda, rx-vision, tokyo-2015

Vorig bericht: « Technique! Zo werkt VTEC
Volgend bericht: Porsche Macan GTS: pret-SUV met 360 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. sydney zegt

    28 oktober 2015 om 01:44

    Wat een heerlijk lange motorkap, dit is optisch gezien One-77 speelveld als je het mij vraagt.Ik heb 7 weken een zwarte RX-8 230 als demo gereden en een metallic rode in de showroom gehad en dat was een serieus te gekke auto.

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    28 oktober 2015 om 02:06

    Zo hé, da’s een mooie wagen! Van buiten enorm dik en mooi, en van binnen zo eenvoudig dat het aan alle kanten rijdersauto schreeuwt. Geen rare franjes, randjes of uitbundige klokkenwinkels, gewoon datgene wat je nodig hebt en niet meer.

    Wat dat deze auto meteen bij mij oproept is het gevoel dat hij heel hard kan en dat hij voor meer dan een euroton in de prijslijsten staat. Alsof het eerder een concurrent voor de AMG GT en 911’jes is, dan een directe opvolger van de RX-8 die de GT86 en BRZ het leven zuur moet maken.
    Verder, de slogan bij de teaservideo was “This model represents our dream. But we don’t want it to stay a dream forever.”. Reken er maar dus op dat er ook gewoon een echte RX-9 gaat komen. En als Mazda slim is, doen ze dat door fatsoenlijke buitenspiegels en mooi weggewerkte handgrepen à a Aston Martin op dit concept te plakken en hem verder ongewijzigd in de showrooms te zetten.

    Login om te reageren
  3. W115 zegt

    28 oktober 2015 om 03:13

    Van de zijkant heeft het wel iets van de Ferrari 612. Lijkt me niet iets wat mazda zou maken. Veel te groot en waarschijnlijk duur.

    Login om te reageren
  4. Ram-G-maN zegt

    28 oktober 2015 om 03:24

    Wat een ongelooflijk lekkere auto! Dat je met simpele surfacing, subtiel concave en convexe body een prachtige auto kunt ontwerpen bewijst Mazda bij deze.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      28 oktober 2015 om 06:42

      @AutomotiveDesigner: je haalt me de worden uit de mond. Geen ingewikkelde vouwen en randen, geen gezochte lijntjes of gedoe. Dit zou best wel eens een tijdloze schoonheid kunnen worden.

      Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    28 oktober 2015 om 05:35

    Bella Machina!!

    Ik heb het vermoeden dat Mazda en Alfa Romeo binnenkort bekend maken dat ze officieel in een joint-venture verder gaan. Deze twee merken groeien steeds meer naar elkaar toe, zonder in elkaars vaarwater te zitten, en zouden erg veel van elkaars know-how kunnen profiteren.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      28 oktober 2015 om 06:39

      @moveyourmind: op zich geen gek idee, maar ik denk dat Mazda beter kan gaan zoeken naar een iets stabielere partner…

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      28 oktober 2015 om 08:19

      @moveyourmind: niet in elkaars vaarwater? Mazda vaart met een oceaanvaarder over Alfa’s sloot.

      Alle 156 en 159 teleurgestelden rijden nu een 6.

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      28 oktober 2015 om 10:11

      @moveyourmind: Nee dat zal nooit gebeuren. Alfa romeo blijft 100% italiaans. Tenzij ze mazda’s in italie gaan bouwen? Nee, denk het niet.

      Login om te reageren
  6. PunicaOase zegt

    28 oktober 2015 om 06:47

    Prachtig design! En wat een mooi interieur ook. Dit wordt alleen geen auto onder de EUR 100k ben ik bang…

    Login om te reageren
  7. timthuijs zegt

    28 oktober 2015 om 06:59

    Lijk wel een Maserati zo met die gril

    Login om te reageren
  8. dylanz7s zegt

    28 oktober 2015 om 07:15

    DIKKE MAZZZZDA! Toch Hilda

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    28 oktober 2015 om 07:19

    In productie gooien en gauw

    Login om te reageren
  10. gt500eleanor zegt

    28 oktober 2015 om 07:20

    Die achtetkant…. love it!

    Login om te reageren
  11. hans75 zegt

    28 oktober 2015 om 07:28

    Wow… heel mooie concept…
    Jammer dat het jappanners nooit lukt om een strak concept te vertalen naar een reallife productieauto..

    vlak voor het in productie gaan komt de afdeling irritante lampen en knipperlichten en andere afstotelijke opschmuck altijd nog even langs om er voor te zorgen dat ze pijn doen aan de ogen… De nieuwe nsx is daar ook weer het levende bewijs van… mooie lijnen (goed gejat van Ferrari) waar ze dan weer van die lelijke lexus lampen en happers opplakken…. dat zal hier bij Matzda ook wel weer gebeuren.

    Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      28 oktober 2015 om 17:22

      @hans75: Het lukt de Japanners nooit om een concept te vertalen naar een real-life productieauto, maar Mazda is de uitzondering die de regel bevestigd. Daar zou ik dus niet zo bang voor zijn als ik jou was.

      Login om te reageren
  12. Tonnie zegt

    28 oktober 2015 om 07:34

    Dit is perfectie op wielen.

    Login om te reageren
  13. erik64 zegt

    28 oktober 2015 om 07:50

    Wow, wat een mooie bak is dit zeg, ik zeg snel in productie nemen dat ding.
    De MX-5 voor de zomer en deze RX voor de winter, ja ik wil…

    Login om te reageren
  14. gtwillem zegt

    28 oktober 2015 om 07:59

    Kan er niets aan toevoegen. Mag zo op de markt komen, ook met 1.5 SkyActiv-G motor. Ook prima. De achterlichten zijn een leuke verwijzing naar de FD3S, bijna letterlijk overgenomen.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    28 oktober 2015 om 08:26

    Wat een geweldige wagen! Graag zonder enige aanpassing op de markt brengen. Het liefst natuurlijk met een hele fijne rotatie motor.

    Login om te reageren
  16. vondudenstein zegt

    28 oktober 2015 om 08:27

    Ze blijven maar bezig bij Mazda zeg. Wat een lekkere designs, met dit monster als kroonjuweel.

    Login om te reageren
  17. Stienn zegt

    28 oktober 2015 om 08:36

    Lijkt wel heel erg op n Infiniti

    Login om te reageren
  18. gregorius zegt

    28 oktober 2015 om 08:38

    Lieve Mazda, maak er aub geen Porsche killer van.
    Niet alles hoeft >400 pk te hebben.
    250 pk is genoeg, handbak is geen probleem; ik hoef geen 9-speed pdk box van x-duizend euro.
    Ik kan best mijn eigen stoelen verstellen; zolang er geen namaak leer op zit, ben ik al blij.
    En het is een weekend auto: cruise control hoeft je er ook niet op te zitten.
    Gewoon lekker puur laten.
    Het geluid hebben jullie altijd wel in orde, zeker als er een rotatie in ligt.

    Login om te reageren
  19. dutchcorvette zegt

    28 oktober 2015 om 08:56

    Van de zijkant lijkt het een beetje op een Alfa concept

    Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    28 oktober 2015 om 09:05

    Überlekkere, ongecensureerde Japanse pr0n!

    Login om te reageren
  21. c3po zegt

    28 oktober 2015 om 09:07

    Oooohh o_O. Mazda you so bad aaasssss!!

    Login om te reageren
  22. Design_Driven zegt

    28 oktober 2015 om 10:11

    Heerlijke auto, echt een prachtig design.

    AB: Wanneer krijgen we full screen plaatjes? Zelfs op AW kan dat!

    Login om te reageren
  23. G-Ammo zegt

    28 oktober 2015 om 10:13

    Super VET!

    Als het geen naam had, had ik ook meteen gezegd: Lijkt zeker op een RX reeks… de achterkant doet me daar ook hard aan denken.

    Job well done.

    Login om te reageren
  24. neal zegt

    28 oktober 2015 om 10:36

    Als FD3S (RX7 eigenaar vind ik het erg mooi dat de voorkant en achterkant verwijzingen hebben naar het vorige RX7 model. wat ik alleen nog mis is het ‘double bubble’ dak wat het echt compleet zou maken.

    Login om te reageren
  25. mgmgb zegt

    28 oktober 2015 om 12:37

    Bloody hell, wat een mooie bak! Ik ben en blijf Jaguar-fanboy, maar Mazda is in heel hoog tempo op weg om mijn nummer 2 te worden.

    Login om te reageren
  26. hight96 zegt

    28 oktober 2015 om 12:52

    Wat ben ik toch blij dat ik bij zo’n mooi merk mag werken :)

    Login om te reageren
  27. dragspert zegt

    28 oktober 2015 om 18:01

    Jammer dat het productiemodel er ongeveer zo uit zal gaan zien…

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/2004_Mazda_3_(BK)_Neo_sedan_(2010-06-10).jpg

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      28 oktober 2015 om 21:02

      @dragspert: Jij bent zeker de leukste thuis..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North