• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Macan GTS: pret-SUV met 360 pk

Auteur: ricardo, gepost 28 oktober 2015 om 07:22 – 23 Reacties

Afbeelding Porsche Macan GTS: pret-SUV met 360 pkAfbeelding Porsche Macan GTS: pret-SUV met 360 pkAfbeelding Porsche Macan GTS: pret-SUV met 360 pkAfbeelding Porsche Macan GTS: pret-SUV met 360 pkAfbeelding Porsche Macan GTS: pret-SUV met 360 pkAfbeelding Porsche Macan GTS: pret-SUV met 360 pkAfbeelding Porsche Macan GTS: pret-SUV met 360 pkAfbeelding Porsche Macan GTS: pret-SUV met 360 pk

Porsche Macan GTS: pret-SUV met 360 pk
Voor iedereen die hard wil gaan in een verlaagde SUV.

Bij de Cayenne reed de GTS-uitvoering altijd bijzonder geslaagd, een succes dat Porsche door hoopt te zetten met zijn kleine broertjen. Om dat voor elkaar te krijgen is het vermogen van de 3.0 V6 biturbo – atmosferische GTS-pret is er helaas niet bij – met 20 pk opgepompt om op een totaal van 360 pk uit te komen. Het koppel ligt op 500 Newtonmeter. Daarmee schippert de Macan GTS tussen de Macan S en de Macan Turbo in.

Het vermogen gaat via een PDK-bak en Porsche Traction Management (PTM) naar alle vier de wielen, waardoor je met een beetje stampwerk in 5,2 seconden op de 100 km/u zit. Met het optionele Sport Chrono Pakket gaat nog er 0,2 seconde van die tijd af.

De Macan GTS is 15 mm lager komen te liggen, werd op 20-inch velgen gezet en is binnenskamers aangekleed met GTS-zetels en alcantara bekleding. Een sportpijp met herriegarantie en vier uiteinden is standaard. Aan de buitenkant herken je hem verder aan (mat)zwarte exterieuraccenten. Prijzen in Nederland beginnen bij 107.000 euro.

De eerste rijbeelden van de Macan GTS zijn op Autojunk te bekijken.

Ook interessant!

  • Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
    Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Porsche Macan GTS 2022 rijtest
    Porsche Macan GTS 2022 rijtest en video
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

gts, macan, Porsche, SUV, tokyo-2015

Vorig bericht: « Dit is de Mazda RX-Vision: lekker vies
Volgend bericht: Lexus LF-FC: omdat waterstofauto’s ook mooi kunnen zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tonnie zegt

    28 oktober 2015 om 07:35

    Wat een batterij aan knoppen op die middenconsole! Holy shit zeg…

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      28 oktober 2015 om 14:18

      @thijsj: beter dan oneindige menu’s doorklikken in een digitaal dashboard.

      Login om te reageren
  2. kokusmakreel zegt

    28 oktober 2015 om 07:40

    Het doet me de broek niet bollen

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    28 oktober 2015 om 07:48

    Leuk ding! Ik ben totaal geen SUV liefhebber, maar ergens kan ik de Macan bijzonder waarderen. Hij is minder ‘in your face’ dan de Cayenne, en de dimensies kloppen best aardig. Waar de X4 een lelijk, smal, hoog en nogmaals lelijk apparaat is, de SQ5 saaier dan het seksleven van James May, de CLE Coupe ongetwijfeld een te heet gewassen GLE Coupe (dus afgrijselijk), daar is deze Macan eigenlijk erg goed geslaagd. (relatief) Laag, breed en een clean en herkenbaar silhouet.

    Als GTS zie ik de toegevoegde waarde niet echt (een Macan S chippen bij TechArt levert je zo 50-60pk op), maar vaak als je de sportieve (dus leuke ?) opties op een ‘S’ selecteert, ben je met een ‘GTS’ goedkoper uit.

    Oh, en het interieur is zeer indrukwekkend. Komt geen enkele auto in deze klasse of zelfs daarboven in de buurt. Mega fijne stoelen, hoge middensconsole: echt een Porsche gevoel. Doen ze goed.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      28 oktober 2015 om 07:54

      @gtwillem: Precies dat, zo zie ik se auto ook. En t.o.v. concurrentie is de auto onderscheidend genoeg, hij staat naar mijn idee nog iets hoger op de ladder. Niet zozeer qua features, maar vooral de uitstraling zorgt daarvoor

      Login om te reageren
    • ralfast zegt

      28 oktober 2015 om 12:04

      @gtwillem: hoe knap hij ook is als SUV, het blijft raar om een hoog-op-de-poten-auto vervolgens weer te verlagen om hem beter te laten sturen. Hebben ze bij Porsche geen alternatief die van nature al laag ligt?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 oktober 2015 om 00:00

        @ralfast: Tsja… Verschil tussen war reaguurders willen en wat daadwerkelijk gekocht word….

        Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    28 oktober 2015 om 07:49

    Vind het echt een mooie auto. Simpele lijnen die hem rustig, bijna bescheiden maken.
    Zo’n GTS is altijd welkom, al weet ik niet of dat de variant is die ik zou kiezen.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    28 oktober 2015 om 08:25

    Hele fijne wagen lijkt me dit. Ideaal om mee naar de wintersport te knallen!

    Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    28 oktober 2015 om 08:32

    107000€ ?? Man man man hier koop je een C63S AMG voor! Zou zelfs de GLA 45 AMG nog liever in gezien willen worden dan die pauper Porsche.

    Login om te reageren
  7. max038 zegt

    28 oktober 2015 om 09:08

    Blijft toch de mooiste van de ‘mini’ SUV’s! Vind de andere vreselijk… Denk aan Q3

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 oktober 2015 om 09:47

      @max038: De wagen is maar weinig kleiner dan een Cayenne. Bij een mini SUV denk ik aan iets als een Opel Mocca.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        28 oktober 2015 om 10:05

        @mashell: ik denk eigenlijk nooit aan een Opel Mokka
        …brr

        Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    28 oktober 2015 om 09:10

    Erg lekker, vooral zo in het rood!

    Login om te reageren
  9. Traxxas zegt

    28 oktober 2015 om 09:39

    Het prijsverschil met de Macan Turbo (€109.200) is dan wel erg klein…

    Login om te reageren
  10. paulaner zegt

    28 oktober 2015 om 10:06

    Serieus geld voor een opgefokte handtas.

    Login om te reageren
  11. clarkson zegt

    28 oktober 2015 om 10:17

    Dan kan je toch beter meteen voor de turbo gaan?

    Login om te reageren
  12. BJ zegt

    28 oktober 2015 om 10:20

    Een verlaagde SUV… Ben ik de enige die dit tenenkrommend vind…? Wat zijn SUV’s tegenwoordig toch een protserige automobielen…

    Login om te reageren
    • super zegt

      28 oktober 2015 om 10:54

      @BJ:
      je bent niet de enige.

      Login om te reageren
    • jorden zegt

      28 oktober 2015 om 16:54

      @BJ: had je vroegah dan SUV’s? ;) Ik was ooit anti SUV… Tot ik een keer 1600km richting Italië, in een Porsche Cayenne moest sturen… Je zit simpelweg heerlijk en je hebt mooi zicht op de weg. In mijn opinie zijn SUV’s gewoon perfect als kilometer vreters.

      Login om te reageren
      • BJ zegt

        28 oktober 2015 om 17:07

        @jorden: Ja en nee; ze waren er wel, maar toen was het nog gewoon een off-roader. Functioneel bv Defenders, LandCruisers etc en meer high end maar nog steeds vrij functioneel Range Rovers.

        Het zal vast comfortabel rijden en perfect zitten, maar dat doet een E of S klasse, 5 of 7 serie etc ook. Dat je hoger zit is vooral handig voor jezelf, de rest achter je ziet geen reet meer. Beetje vergelijkbaar met gaan staan op een tribune. Top idee, maar ergens een beetje egoïstisch en uiteindelijk doen steeds meer mensen het waardoor je nog geen klap bent opgeschoten. Het heeft een hoog (letterlijk en figuurlijk) “kijk mij eens”-gehalte met als enige functionaliteit boven een mooie station de hoge zit die handig is voor bejaarden en overzicht op de weg, maar wegens de fysieke omvang en zwaartepunt gaat dat wel weer ten koste van zuinigheid/weg gedrag etc.

        Login om te reageren
  13. spylegion zegt

    28 oktober 2015 om 13:17

    Autoblog, ga toch eens een testje doen met een vijftal van die SUV’s op een militair oefenterrein…
    Kijken wat de importeurs daarover te zeggen hebben.

    Login om te reageren
  14. thezwart zegt

    4 november 2015 om 21:52

    ‘Het vermogen gaat via een PDK-bak ‘ Ehm… S-Tronic met Porsche tuning ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North