• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda toont hoe je van een hatchbak wél een sedan maakt

Auteur: hayte, gepost 13 november 2019 om 18:51 – 34 Reacties

Afbeelding Mazda toont hoe je van een hatchbak wél een sedan maaktAfbeelding Mazda toont hoe je van een hatchbak wél een sedan maaktAfbeelding Mazda toont hoe je van een hatchbak wél een sedan maaktAfbeelding Mazda toont hoe je van een hatchbak wél een sedan maaktAfbeelding Mazda toont hoe je van een hatchbak wél een sedan maaktAfbeelding Mazda toont hoe je van een hatchbak wél een sedan maaktAfbeelding Mazda toont hoe je van een hatchbak wél een sedan maaktAfbeelding Mazda toont hoe je van een hatchbak wél een sedan maakt

Mazda2 Sedan Zijkant
Kijk, zo kan het ook!

Als Autobloggers geloven we graag dat automakers naar onze teksten kijken en denken ‘aha, dat doen we dus fout’. In het geval van de sedanversie van de Mazda2 is dat precies wat er is gebeurd, zo blijkt. Vorige week schreven we namelijk nog over de compacte sedans met waardeloze proporties en nu, ruim een week later, laat Mazda zien hoe het ook kan. Toch wel knap hoor, dat ze in ruim een week zo’n auto weten te ontwerpen en te produceren.

Oké, nu weer serieus. Eerder dit jaar kreeg de Mazda2 een facelift, de voornaamste verschillen zijn andere koplampen, motoren, interieur en een focus op comfort. Nu is de sedanvariant aan de beurt. Deze Mazda2 krijgt chromen strips in de voorbumper en de eerder genoemde koplampen, aan de achterkant zijn de reflectoren lager geplaatst en is er een kleine spoiler op de kofferbak geplakt. De wielen zijn ook nieuw, er is keuze uit 15- en 16-inch. De Skyactiv-G 1.4-liter viercilinder is net iets pittiger met 109 pk en 141 Nm aan koppel. Dat is 3 pk en wel 1 Nm meer dan zijn voorganger. De Mazda2 wordt geleverd met een handbak met zes versnellingen of een automatische bak.

Mazda2 Sedan achterkant

Vind je deze Mazda2 zó leuk dat jij hem wil kopen? Dan wordt dat waarschijnlijk een dure grap: in Europa wordt deze sedanversie namelijk niet verkocht. Je zal het dan uit bijvoorbeeld Mexico moeten importeren, daar kost deze Mazda 259.900 peso’s, omgerekend is dat 12.137 euro.

Ook interessant!

  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • Mazda 2 Hybrid
    Nieuwe Mazda 2 Hybrid komt heel bekend voor
  • mazda concertzaal
    Waarom muziek in een Mazda klinkt als in een concertzaal

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, mazda2, mexico, sedan

Vorig bericht: « Fiat gaat ook aan de zes-in-lijn
Volgend bericht: Max Verstappen ‘wil er alles aan doen’ om derde te worden »

Lees Interacties

Reacties

  1. qwerty1234 zegt

    13 november 2019 om 18:54

    Gadverdamme ??

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      13 november 2019 om 22:02

      @qwerty1234: ???

      Login om te reageren
  2. stephane8200 zegt

    13 november 2019 om 18:54

    Volgens mij klopt de foto bij het artikel niet.

    Login om te reageren
  3. sudbina zegt

    13 november 2019 om 19:01

    12k in Mexico… Daar heb je hier nog geen Kia Picanto voor volgens mij..

    Maar tering wat een lelijke auto zeg, ik vraag me af of de ontwerper hiervan dit daadwerkelijk op zijn CV durft te zetten..

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      13 november 2019 om 22:05

      @sudbina: nog 12k aan BPM erbij.

      Login om te reageren
  4. chriscross zegt

    13 november 2019 om 19:03

    Het model is duidelijk gericht op andere markten.

    Login om te reageren
  5. str8six zegt

    13 november 2019 om 19:06

    Hoe dan?

    Login om te reageren
  6. hiostu zegt

    13 november 2019 om 19:08

    Dan vind ik de Audi A3 toch vele malen beter gelukt. Deze auto heeft veel te kleine wielen achter en veel te veel plaatwerk boven het achterwiel. Nee, ik kan hem van de zijkant echt niet mooi vinden.

    Login om te reageren
    • nietcreatief zegt

      13 november 2019 om 19:13

      @hiostu: er zit bijna overal 2x teveel plaatwerk boven. De hele auto had met dezelfde bodemhoogte 10cm lager mogen zijn. Dan maar een minder hoge zit om hoofdruimte te houden.

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      13 november 2019 om 20:17

      @hiostu: Ooit een Mazda 2 gezien? Dat is een maatje kleiner dan een A3. De Mazda 3 is waar je de Audi A3 mee moet vergelijken.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        13 november 2019 om 20:22

        @bara: Om het wat makkelijker te maken…
        A3 sedan:
        http://www.ausmotive.com/pics/2014/Audi-A3-Sedan-AU-18.jpg

        Mazda 3 sedan:
        https://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2018/11/2019-Mazda3-sedan-side.jpg

        Mazda 2 sedan:
        https://www.autodeal.com.ph/custom/car-model-photo/original/2018-mazda-2-sedan-side-5ab1fe818e8b5.jpg

        Login om te reageren
      • hiostu zegt

        13 november 2019 om 20:22

        @bara: het artikel gaat over hoe je van een hatchback een sedan maakt. Niet specifiek over een klasse waarin dat moet gebeuren.

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          14 november 2019 om 05:45

          @hiostu: Jij haalt er de A3 bij, dat deed ik niet.

          Login om te reageren
          • hiostu zegt

            14 november 2019 om 06:38

            @bara: you’re not making any sense…

            Login om te reageren
        • karaya zegt

          14 november 2019 om 13:29

          @hiostu: Hoe korter de auto hoe moeilijker om de proporties juist te krijgen.

          Niet dat het Audi is gelukt.

          Login om te reageren
    • Robert zegt

      13 november 2019 om 20:29

      @hiostu: precies dit. Terwijl ze het echt wel kunnen, met de Mazda 3 bijvoorbeeld.
      Google maar wat foto’s bij elkaar!

      Login om te reageren
      • hiostu zegt

        13 november 2019 om 21:02

        @rrrobert: mazda 3 sedan is inderdaad een heel stuk beter.

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 november 2019 om 23:02

        @rrrobert: Mazda3 is dan ook ontworpen als een hatch EN als sedan. Bij de 2 is het gewoon een toevoeging voor bepaalde markten, en dan nog alleen de markten waar het goedkoop moet zijn. Das het probleem met al dat soort bakjes. Een deftig design is best mogelijk, maar dan wordt het te duur…

        Login om te reageren
  7. gezondverstand zegt

    13 november 2019 om 19:11

    Net als in dat vorige artikel vind ik deze sedan 3x niks.
    Sedan moet minstens D segmenter zijn om fraai te kunnen zijn!

    Login om te reageren
    • jollykart zegt

      13 november 2019 om 21:15

      @gezondverstand: een c segmenter is tegenwoordig al groter dan een d segmenter in de jaren 90. Niets mis met die verhoudingen.

      Login om te reageren
      • poeperman zegt

        15 november 2019 om 05:36

        @jollykart: maar door de veiligheidsnormen zijn de motorkappen ook 1,5 keer zo hoog als ik de ‘90. Dus moet het weer langer om mooie verhoudingen te hebben

        Login om te reageren
  8. tourannetje zegt

    13 november 2019 om 19:38

    Het blijft een raar hoog ding maar binnen de uitgangspunten best geslaagd net als de 1998 Seat cordoba

    Login om te reageren
  9. bernoulli zegt

    13 november 2019 om 20:03

    Veel te veel plaatwerk. B-segment sedannetjes werken gewoon niet. Ook al style je ze als een Mazda6, het blijft er lullig uitzien.

    Login om te reageren
  10. erce zegt

    13 november 2019 om 20:08

    Dit is toch werkelijk een hondslelijk ding waarbij alle verhoudingen zoek zijn?

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      13 november 2019 om 20:13

      @erce: dat was dat Bolhoedje van Mazda ook, maar toch sloeg die aan. ?

      Login om te reageren
  11. karhengst zegt

    13 november 2019 om 20:13

    Daar waar de Mazda 3 sedan alles juist doet, lopen ze hier precies tegen alle mogelijke tekortkomingen aan.

    Sorry AB, maar dit model is precies de reden waarom men géén compacte sedan wil rijden. Of zien.

    Login om te reageren
  12. jules713 zegt

    13 november 2019 om 21:25

    *kuch* BMW E82

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    13 november 2019 om 22:58

    Dit hoort net zo goed in het rijtje van mislukte sedan thuis. Onverantwoord hoge gordellijn door het hatchback-DNA. Hoeveel betaalt Mazda voor deze advertorial voor een auto die hier niet te koop is… ?

    Login om te reageren
  14. porker zegt

    14 november 2019 om 07:20

    Ongelooflijk dat mensen een sedan kiezen boven hatchback, in deze klasse. Onpraktisch en blegh. Snap ook nog steeds die geforceerde sedan kont van de model3 niet.

    Login om te reageren
  15. Gulli zegt

    14 november 2019 om 08:15

    Doe mij die 2 op foto 14 maar

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    14 november 2019 om 08:58

    Hij is weinig knapper dan de Fiesta sedan welke laatst als afschuwelijk werd afgedaan… Niks mis mee, maar ook niets moois.

    Login om te reageren
  17. amersfoorter zegt

    14 november 2019 om 09:33

    Wow! 141nm koppel! Dik hoor!

    Login om te reageren
  18. hondas2000nl zegt

    14 november 2019 om 12:14

    Is wel echt wat voor Walter White dit.

    Login om te reageren
  19. E550 zegt

    14 november 2019 om 13:03

    Best veel gezien in Bangkok. Persoonlijk vind ik ze niet eens zo lelijk in de juiste uitvoering.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North