• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren P1: de supercar mag buitenspelen

Auteur: ricardo, gepost 18 november 2012 om 21:19 – 24 Reacties

McLaren P1: de supercar mag buitenspelen

Acht cilinders en KERS. Dat is wat McLaren inzet om een kneiter van een hypercar neer te zetten. In Parijs zagen we hem voor het eerst, en inmiddels mag een afgeplakte tester de Britse wegen onveilig maken.

Ondanks het kunstzinnige wrapje valt meteen op dat dit prototype qua styling aardig gelijk is gebleven aan de designstudie. Er is een ruitenwisser aan de McLaren P1 toegevoegd en de velgen zijn anders van kleur. Verder valt er weinig op af te dingen. Ook die immense spoiler is aanwezig – zij het ingeklapt.

Begin 2013 geeft McLaren de definitieve specificaties vrij, en zien we wat er waar is van de verhalen dat de P1 zich niet zozeer op een hoge topsnelheid zal richten, maar des te meer op tussenacceleratie en aerodynamica. Maar met een vermogen dat -inclusief KERS- tussen de 950 en 1.000 pk ligt, zal dat best goed komen. Wat we al wel weten is dat de P1 gebouwd is rondom een carbonfiber monocoque en een downforce van maximaal 600 kilogram genereert.

Volgend jaar moet hij op de markt komen, zien we hem in het echt en zijn de haters misschien wat meer gewend aan de organische vormen. Of blijven de critici dit gewoon een afzichtelijk hok vinden? (via supercarDRIVER & GTspirit).

Foto’s van het concept ter referentie:

Ook interessant!

  • Koop de allereerste McLaren P1
  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, kers, McLaren, P1, Supercars

Vorig bericht: « Maken deze GasPods je auto zuiniger?
Volgend bericht: Uitslag Formule1: Grand Prix van de VS 2012 »

Lees Interacties

Reacties

  1. kickass zegt

    18 november 2012 om 21:24

    Die achterkant ziet er wel leeg uit zonder spoiler… Net als bij de Huayra.

    Login om te reageren
  2. smotsholle zegt

    18 november 2012 om 21:31

    Blijft jakkie-bah

    Login om te reageren
  3. bsxc2 zegt

    18 november 2012 om 21:39

    De vlinder blijft nog een tijdje in z’n cocon.

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    18 november 2012 om 21:47

    Wat moet zo’n auto nou in zo’n buurt?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      18 november 2012 om 21:51

      @mashell: foto 3 is de McLaren fabriek. Inclusief directie auto’s

      Login om te reageren
      • kaaskabouter zegt

        18 november 2012 om 22:06

        @rubenpriest:

        Bron?

        Login om te reageren
      • HzR zegt

        18 november 2012 om 22:16

        @rubenpriest: de oude fabriek dan…

        Login om te reageren
      • darrock zegt

        18 november 2012 om 22:26

        @rubenpriest: paupertje pesten natuurlijk!

        Login om te reageren
      • fristie zegt

        18 november 2012 om 22:33

        @rubenpriest: Nee. dit is de mclaren fabriek.
        )

        Login om te reageren
        • RubenPriest zegt

          18 november 2012 om 23:22

          @fristie: computer animatie van de nieuwe kuip toch?

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          19 november 2012 om 21:34

          @fristie:
          Dat is het MTC,daar zit het F1 team. De 12c wordt in een andere fabriek op hetzelfde terrein gebouwd.

          Login om te reageren
    • Larick zegt

      18 november 2012 om 23:47

      @mashell: McLaren heeft ergens in de UK op een industrieterrein een loods met alle proto’s, testwagens, 0 serie modellen en F1 cars opgeslagen. Zou best wel is op de foto kunnen staan. Is in iedere geval aan de buitenkant niet herkenbaar als gebouw van McLaren

      Login om te reageren
  5. larsdbs9 zegt

    18 november 2012 om 21:55

    De achterlichten zijn nu wat meer mp4-12c, wat geen schande is, maar die van het prototype waren mooier!!!

    Login om te reageren
    • HzR zegt

      18 november 2012 om 22:17

      @larsdbs9: prototypes rijden vaak ook nog zonder productielichten rond.

      Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    18 november 2012 om 22:58

    Een F1 word het niet maar mooi is hij wel.

    Login om te reageren
  7. thewillempiej zegt

    18 november 2012 om 23:27

    Wowie was eerst niet zo enthoisiast maar zo ziet hij er best goed uit!

    Login om te reageren
    • paere zegt

      18 november 2012 om 23:40

      @thewillempiej: same here!!

      Login om te reageren
  8. Darahan zegt

    19 november 2012 om 06:23

    [Fanboyalert] Porno op wielen! De rondingen van een mooie vrouw, de scherpe vouwen van een gemeen reptiel en de hoogstaande techniek spat er van af. Zelfs in lelijke camoflage. McLaren leert iedereen een lesje supersportwagen bouwen. [/Fanboyalert]

    Login om te reageren
  9. cassiewollie zegt

    19 november 2012 om 07:48

    Ik vind’t echt een knakworst van’n auto.. Nee, voor mij is dit’m niet..

    Login om te reageren
  10. ericc zegt

    19 november 2012 om 07:54

    Laatste foto in schril contrast met de prijs van de Mac. Veel leegstaande en verouderde huizen in GB, en rijd er een superdure car rond!!!
    Vind de auto nogal klein in verhouding tot een Pagani of Veyron.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      19 november 2012 om 09:06

      @ericc: ga dit soort auto nou niet vergelijken met n Veyron svp? In tegenstelling tot de Veyron is dit een supersportwagen, waarbij een lage massa boeiender is dan n top van 400 die je 10min kan rijden. Theoretisch weliswaar, want nergens is daar ruimte voor…

      Login om te reageren
  11. jonkie zegt

    19 november 2012 om 09:33

    Ik vind hem erg mooi! Stukken beter dan het concept, al vond ik die ook niet echt lelijk.

    Login om te reageren
    • tttooommm zegt

      19 november 2012 om 12:00

      @jonkie: Stukken beter inderdaad! Die grote plastic vlakken op de voor en achterkant zijn nu in ieder geval een stuk teruggedrongen door de wrap. Ik hoop dat ze die stukken bij de productieversie eop een soortgelijke manier lakken

      Login om te reageren
  12. astonmartin20 zegt

    19 november 2012 om 19:24

    Qua looks is het niet “the best looking car in the world”, maar extreem is hij wel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North