Meer dan € 25.000.000 opbrengst bij chique veiling

Auteur: , 26 Reacties

Deze Porsche 918 was niet eens het prijzigst. Bij lange na niet.

Porsche 918 Spyder Weissach

Het is een duur weekendje geweest. Alle rijken die gezien wilden worden waren natuurlijk dit weekend in Monte Carlo. En dat waren er nog wel wat. Alleen al op de baan waren 20 overbetaalde uitslovers in hun achtertuin aan het racen. Maar er waren meer puissant rijke mensen en wel bij de veiling van RM Sotheby’s, ditmaal georganiseerd bij Villa Erba tijdens het Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Het was een succesvolle dag, want ondanks het bescheiden aantal deelnemers werd er een opbrengst van € 25.355.850 gerealiseerd. Voor de beeldvorming, dat is ongeveer de helft van het wekelijkse zakgeld van Lance Stroll.

Tussen het veilingspul zaten onder meer de verplichte Ferrari F40, elegante Maserati’s en een Porsche waar je de parafine nog van af moet schrapen. Ook zal er een blije Ex-911 R eigenaar zijn die zijn binnenkort niet meer zo zeldzame 911 voor € 350.000 wist te verkopen. De top 10 hoogte opbrengsten vind je in onderstaande top 10:

10. € 817.600
Lamborghini Countach LP400 ‘Periscopio’ ’75
(Chassis 1120062)

Lamborghini LP400 Periscopio

9. € 840.000
Maserati 3500 GT Spyder ’61
(Chassis AM101 1129)

Maserati 3500 GT Spyder

8. € 1.064.000
Ferrari F40 ’90
(Chassis ZFFGJ34B000085749)

Ferrari F40

7. € 1.120.000
1948 Talbot-Lago T26 Grand Sport Cabriolet ’48
(Chassis 110121)

Talbot-Lago T26 Grand Sport Cabriolet

6. € 1.428.000
1964 Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso ’64
(Chassis 5681 GT)

Ferrari 250 GT/L

5. € 1.456.000
Porsche 918 ‘Weissach’ Spyder ’15
(Chassis WP0ZZZ91ZFS800537)

Porsche 918 Spyder Weissach

4. € 1.792.000
1965 Ferrari 275 GTS
(Chassis 06819)

Ferrari 275 GTS

3. € 2.016.000
1993 Porsche 911 Carrera RSR 3.8 ’93
(Chassis WP0ZZZ96ZPS496107)

Porsche 911 Carrera RSR

2. € 3.024.000
Bugatti Type 57 Atalante Prototype ’35
(Chassis 57254)

Bugatti Type 57 Atalante Prototype

1. € 3.360.000
Talbot-Lago T150-C SS ‘Goutte d’Eau’ Coupé ’37
(Chassis 90110)

Talbot-Lago T150-C SS 'Goutte d'Eau' Coupé

Geïnteresseerden voor de andere opbrengsten kunnen hier lekker wegdromen. Mocht je voldoende pecunia in de binnenzak hebben: de volgende RM Sotheby’s veiling is 24 juni 2017 in Santa Monica.



26 reacties

Leuk om te vernemen dat ouwe motorfietsen nu ook serieus geld waard worden ..

Altijd het idee dat Jay Leno 10 jaar voor loopt met verzamel objecten ..
Of dat ie gewoon trendsetter is ..
@lincoln: Inderdaad. Zaten mooie fietsen tussen. Ik kijk de veilingen bijna altijd. Die Nederlandse veilingmeester, ben zijn naam even kwijt, is wel echt een blije muppet.
Talbot-Lago T150-C SS ‘Goutte d’Eau’ Coupé ’37 Alleen die naam is al schitterend.
Mocht ik ooit zoveel geld hebben dat ik dat kon kopen, achter elkaar. Wat een tijdloze schoonheid.
@airc: juist wat ik me inbeeld bij een jaren 30 auto. Maar dat is geen kritiek, integendeel.
Die porker maakt wel hebberig… Maar die prijzen zijn mijns inziens totaal niet realistisch meer
@shibby: en reken er maar op dat de nieuwe eigenaar de parafine er ook niet afschraapt en er lekker mee haat boenderen, want investering..
@kle500:

Reken maar dat de paraffine eraf is voor de aflevering aan de klant ..
Je kunt van alles vinden van die bedragen, maar 2 miljoen voor een 911 uit 1993? Die snap ik echt niet.
@escort77: zijn maar een paar van deze rsr apparaten
De Lusso blijft het voor mij doen he. Prachtig ding blijf ik dat vinden. En vrijdag erg lang achter een F40 mogen touren. De eigenaar wist het gaspedaal wel te vinden. Dat ding gaf echt een indruk op mij. De bedragen zijn natuurlijk belachelijk hoog maar als ik eens het winnende lot koop…
@viezefreddyw:

Kon je die F40 een beetje bijbenen overigens?
@jack_abarth: Op een rechte lijn wel ja. Maar door de bochten was hij net wat sneller. Ik ken de eigenaar niet maar hij wist wel hoe hij rijden moest en in de bochten kon je goed zien dat dat ding echt gebouwd is voor het ultieme. En wat een geluid komt er uit dat ding zeg, ongelooflijk. De knallen die uit de pijpen komen als hij van het gas af ging waren van veraf al goed te horen.

Ook heb ik lang achter een Daytona gereden. De eigenaar was een wat oudere man en wist het gaspedaal ook goed te vinden. Was mooi om te zien man. Een wat oudere man met handschoentjes aan en het ding constant op zijn staart trapte. Prachtige auto: http://static.autojunk.nl/pictures/2017/0528/093428/ferrari-70-year-anniversary-parade_09.jpg
Deze: http://www.rmsothebys.com/ve17/villa-erba/lots/1985-lancia-delta-s4-stradale/1702939

Geile ouwe dame…
@pomoek:
En dan.
Wat moet je ermee, is een stradale, waarmee op de stradale niet te rijden is.
Liever een afgetrapte ex-Grifone in Esso livery wedstrijdwagen.
Qua wedstrijdwagens mogen Lancia’s dan altijd retesnel zijn, qua omgang en listige streken zijn het eersteklas rotzakken.
Hiermee ga je echt niet voor de lol een stukje rijden, simpelweg omdat er niet mee te rijden valt.
De enige Groep B straatversie auto’s waarmee te leven was waren de Renault 5 Turbo en de Audi Quattro.
@desjonnies: tja. Zo redeneer je iedereen een Volkswagen Polo in.
@pomoek:
Punt is dat deze rode schone puur voor de show is gemaakt louter en alleen om aan de productiecijfers te voldoen. De 5 Turbo en Quattro hadden een ander uitgangspunt.
Zelfs de blozend rode Sport Quattro, de korte hardcore versie was mee te rijden, heel goed mee te rijden zelfs.
We mochten er eentje altijd op zondagmorgen uitlaten van de eigenaar.
@desjonnies: je vergeet de 205 Turbo 16 serie 200 (de straatversie), dat was/is ook een vrij dociel apparaat omdat het vermogen teruggeschroefd is naar 200pk.
Wat blijft zo’n F40 toch tijdloos mooi. Ultieme droombak. De duurste uit dit rijtje incl dure naam vind ik ook bijzonder fraai, maar wat een geld zeg
2 miljoen voor een Porsche? Wat een onzin.
Holy! 1 & 2 zijn ook echt wel pareltjes van de eerste orde!
Is die p1gtr niet verkocht?
@kannito: Nee, zowel de P1 als de LaFerrari werden niet verkocht. Dus je kan je slag nog slaan!
@willeme: die 1928 Mercedes-Benz 680 S Torpedo-Sport Avant-Garde by Saoutchik die op 4-5M bleef steken ook niet:

http://www.rmsothebys.com/ve17/villa-erba/results/
Die rsr is echt vele keer mooier dan de rommel die porsche tegenwoordig maakt
@trolle:

Die paarse wielen zijn toch anders niet om aan te gluren.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).