• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer dan € 25.000.000 opbrengst bij chique veiling

Auteur: willeme, gepost 28 mei 2017 om 20:08 – 26 Reacties

Porsche 918 Spyder Weissach


Deze Porsche 918 was niet eens het prijzigst. Bij lange na niet.

Het is een duur weekendje geweest. Alle rijken die gezien wilden worden waren natuurlijk dit weekend in Monte Carlo. En dat waren er nog wel wat. Alleen al op de baan waren 20 overbetaalde uitslovers in hun achtertuin aan het racen. Maar er waren meer puissant rijke mensen en wel bij de veiling van RM Sotheby’s, ditmaal georganiseerd bij Villa Erba tijdens het Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Het was een succesvolle dag, want ondanks het bescheiden aantal deelnemers werd er een opbrengst van € 25.355.850 gerealiseerd. Voor de beeldvorming, dat is ongeveer de helft van het wekelijkse zakgeld van Lance Stroll.

Tussen het veilingspul zaten onder meer de verplichte Ferrari F40, elegante Maserati’s en een Porsche waar je de parafine nog van af moet schrapen. Ook zal er een blije Ex-911 R eigenaar zijn die zijn binnenkort niet meer zo zeldzame 911 voor € 350.000 wist te verkopen. De top 10 hoogte opbrengsten vind je in onderstaande top 10:

10. € 817.600
Lamborghini Countach LP400 ‘Periscopio’ ’75
(Chassis 1120062)

Lamborghini LP400 Periscopio

9. € 840.000
Maserati 3500 GT Spyder ’61
(Chassis AM101 1129)

Maserati 3500 GT Spyder

8. € 1.064.000
Ferrari F40 ’90
(Chassis ZFFGJ34B000085749)

Ferrari F40

7. € 1.120.000
1948 Talbot-Lago T26 Grand Sport Cabriolet ’48
(Chassis 110121)

Talbot-Lago T26 Grand Sport Cabriolet

6. € 1.428.000
1964 Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso ’64
(Chassis 5681 GT)

Ferrari 250 GT/L

5. € 1.456.000
Porsche 918 ‘Weissach’ Spyder ’15
(Chassis WP0ZZZ91ZFS800537)

Porsche 918 Spyder Weissach

4. € 1.792.000
1965 Ferrari 275 GTS
(Chassis 06819)

Ferrari 275 GTS

3. € 2.016.000
1993 Porsche 911 Carrera RSR 3.8 ’93
(Chassis WP0ZZZ96ZPS496107)

Porsche 911 Carrera RSR

2. € 3.024.000
Bugatti Type 57 Atalante Prototype ’35
(Chassis 57254)

Bugatti Type 57 Atalante Prototype

1. € 3.360.000
Talbot-Lago T150-C SS ‘Goutte d’Eau’ Coupé ’37
(Chassis 90110)

Talbot-Lago T150-C SS 'Goutte d'Eau' Coupé

Geïnteresseerden voor de andere opbrengsten kunnen hier lekker wegdromen. Mocht je voldoende pecunia in de binnenzak hebben: de volgende RM Sotheby’s veiling is 24 juni 2017 in Santa Monica.

Ook interessant!

  • F40
    Zo veel geld is een blauwe Ferrari F40 waard
  • Piekfijne Ferrari F40 moet flink bedrag opleveren
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

3500gt, 911, 964, countach, f40, Ferrari, Lamborghini, lp400, Maserati, Porsche, spyder, veiling, weissach-package

Vorig bericht: « Deze Mercedes 500E op Marktplaats heeft 360K gelopen
Volgend bericht: Veel Nederlands succes bij 24h Nürburgring »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    28 mei 2017 om 20:19

    Leuk om te vernemen dat ouwe motorfietsen nu ook serieus geld waard worden ..

    Altijd het idee dat Jay Leno 10 jaar voor loopt met verzamel objecten ..
    Of dat ie gewoon trendsetter is ..

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      29 mei 2017 om 08:54

      @lincoln: Inderdaad. Zaten mooie fietsen tussen. Ik kijk de veilingen bijna altijd. Die Nederlandse veilingmeester, ben zijn naam even kwijt, is wel echt een blije muppet.

      Login om te reageren
  2. Boomer zegt

    28 mei 2017 om 20:50

    Talbot-Lago T150-C SS ‘Goutte d’Eau’ Coupé ’37 Alleen die naam is al schitterend.
    Mocht ik ooit zoveel geld hebben dat ik dat kon kopen, achter elkaar. Wat een tijdloze schoonheid.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      28 mei 2017 om 22:10

      @airc: juist wat ik me inbeeld bij een jaren 30 auto. Maar dat is geen kritiek, integendeel.

      Login om te reageren
  3. shibby zegt

    28 mei 2017 om 21:02

    Die porker maakt wel hebberig… Maar die prijzen zijn mijns inziens totaal niet realistisch meer

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      28 mei 2017 om 22:36

      @shibby: en reken er maar op dat de nieuwe eigenaar de parafine er ook niet afschraapt en er lekker mee haat boenderen, want investering..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        28 mei 2017 om 22:48

        @kle500:

        Reken maar dat de paraffine eraf is voor de aflevering aan de klant ..

        Login om te reageren
  4. escort77 zegt

    28 mei 2017 om 21:03

    Je kunt van alles vinden van die bedragen, maar 2 miljoen voor een 911 uit 1993? Die snap ik echt niet.

    Login om te reageren
    • rossi46audi zegt

      28 mei 2017 om 21:10

      @escort77: zijn maar een paar van deze rsr apparaten

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    28 mei 2017 om 21:09

    De Lusso blijft het voor mij doen he. Prachtig ding blijf ik dat vinden. En vrijdag erg lang achter een F40 mogen touren. De eigenaar wist het gaspedaal wel te vinden. Dat ding gaf echt een indruk op mij. De bedragen zijn natuurlijk belachelijk hoog maar als ik eens het winnende lot koop…

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      29 mei 2017 om 10:40

      @viezefreddyw:

      Kon je die F40 een beetje bijbenen overigens?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        29 mei 2017 om 10:46

        @jack_abarth: Op een rechte lijn wel ja. Maar door de bochten was hij net wat sneller. Ik ken de eigenaar niet maar hij wist wel hoe hij rijden moest en in de bochten kon je goed zien dat dat ding echt gebouwd is voor het ultieme. En wat een geluid komt er uit dat ding zeg, ongelooflijk. De knallen die uit de pijpen komen als hij van het gas af ging waren van veraf al goed te horen.

        Ook heb ik lang achter een Daytona gereden. De eigenaar was een wat oudere man en wist het gaspedaal ook goed te vinden. Was mooi om te zien man. Een wat oudere man met handschoentjes aan en het ding constant op zijn staart trapte. Prachtige auto: http://static.autojunk.nl/pictures/2017/0528/093428/ferrari-70-year-anniversary-parade_09.jpg

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          29 mei 2017 om 11:06

          @viezefreddyw:

          Nice!

          Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    28 mei 2017 om 21:19

    Deze: http://www.rmsothebys.com/ve17/villa-erba/lots/1985-lancia-delta-s4-stradale/1702939

    Geile ouwe dame…

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      28 mei 2017 om 23:21

      @pomoek:
      En dan.
      Wat moet je ermee, is een stradale, waarmee op de stradale niet te rijden is.
      Liever een afgetrapte ex-Grifone in Esso livery wedstrijdwagen.
      Qua wedstrijdwagens mogen Lancia’s dan altijd retesnel zijn, qua omgang en listige streken zijn het eersteklas rotzakken.
      Hiermee ga je echt niet voor de lol een stukje rijden, simpelweg omdat er niet mee te rijden valt.
      De enige Groep B straatversie auto’s waarmee te leven was waren de Renault 5 Turbo en de Audi Quattro.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        28 mei 2017 om 23:26

        @desjonnies: tja. Zo redeneer je iedereen een Volkswagen Polo in.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          28 mei 2017 om 23:36

          @pomoek:
          Punt is dat deze rode schone puur voor de show is gemaakt louter en alleen om aan de productiecijfers te voldoen. De 5 Turbo en Quattro hadden een ander uitgangspunt.
          Zelfs de blozend rode Sport Quattro, de korte hardcore versie was mee te rijden, heel goed mee te rijden zelfs.
          We mochten er eentje altijd op zondagmorgen uitlaten van de eigenaar.

          Login om te reageren
      • erwh zegt

        29 mei 2017 om 07:31

        @desjonnies: je vergeet de 205 Turbo 16 serie 200 (de straatversie), dat was/is ook een vrij dociel apparaat omdat het vermogen teruggeschroefd is naar 200pk.

        Login om te reageren
  7. allesmetturbo zegt

    28 mei 2017 om 21:22

    Wat blijft zo’n F40 toch tijdloos mooi. Ultieme droombak. De duurste uit dit rijtje incl dure naam vind ik ook bijzonder fraai, maar wat een geld zeg

    Login om te reageren
  8. hemaworst zegt

    28 mei 2017 om 21:23

    2 miljoen voor een Porsche? Wat een onzin.

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    28 mei 2017 om 21:36

    Holy! 1 & 2 zijn ook echt wel pareltjes van de eerste orde!

    Login om te reageren
  10. kannito zegt

    28 mei 2017 om 22:30

    Is die p1gtr niet verkocht?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      28 mei 2017 om 23:32

      @kannito: Nee, zowel de P1 als de LaFerrari werden niet verkocht. Dus je kan je slag nog slaan!

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        29 mei 2017 om 08:58

        @willeme: die 1928 Mercedes-Benz 680 S Torpedo-Sport Avant-Garde by Saoutchik die op 4-5M bleef steken ook niet:

        http://www.rmsothebys.com/ve17/villa-erba/results/

        Login om te reageren
  11. trolle zegt

    29 mei 2017 om 00:03

    Die rsr is echt vele keer mooier dan de rommel die porsche tegenwoordig maakt

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      29 mei 2017 om 10:43

      @trolle:

      Die paarse wielen zijn toch anders niet om aan te gluren.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North