• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Binnenkort gaan deze parels onder de hamer!

Auteur: Author, gepost 29 maart 2017 om 11:56 – 39 Reacties

Binnenkort gaan deze parels onder de hamer!


Klassiekers van de bovenste plank, speciaal voor u geselecteerd.

Eind mei vindt in Italië het Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Uiteraard kan de liefhebber met de goed gevulde knip z’n slag slaan, want er worden verschillende geweldig mooie klassiekers aangeboden. We pikten er een paar voor je uit, vergeet het slabbetje niet.

507

1957 BMW 507 Roadster Series I

De zeer geliefde en beroemde BMW 507 komt met enige regelmaat voorbij op Autoblog en dat heeft natuurlijk alles te maken met die fraaie vormen. Een verkooptopper was het destijds niet en hij hielp BMW bijna de afgrond in. Meer daarover lees je HIER.

Bugatti

1935 Bugatti Type 57 Atalante Prototype by Carrosserie Bugatti

Van de klassieke Bugatti’s is de Type 57 samen met de Royale één van de meer bekende types. Dit prototype zal dan ook niet voor een habbekrats van eigenaar wisselen. Ralph Lauren heeft trouwens ook een Type 57 in de (verwarmde en zwaar beveiligde) schuur staan.

Talbot-Lago

1937 Talbot-Lago T150-C SS ‘Goutte d’Eau’ Coupé by Figoni et Falaschi

De mooiste vierwieler ooit? Deze Talbot-Lago heeft het grootste deel van z’n leven in Zwitserland gestaan en onderging in 2002 nog een grondige restauratie. Een absolute topper, auto’s met een koets van Figoni & Falaschi komen niet vaak op de markt.

Ferrari

1966 Ferrari 330 GTC by Pininfarina

Potdikke wat maakte Ferrari vroeger mooie auto’s, al verdient Pininfarina alle credits voor het esthetische gedeelte. Volgens kenners is deze 330 (die in hoge mate verwant is aan de 275) de eerste Ferrari waarin je daadwerkelijk van de radio kon genieten. Dit type was bovendien een makkelijkere auto dan veel andere raspaardjes uit die tijd.

Bentley

1953 Bentley R-Type Continental Sports Saloon by H.J. Mulliner

Volgens RM Sotheby’s “the quintessential gentleman’s touring car”. Meer hoef je eigenlijk niet te weten. Detail: het chassisnummer is BC20A, maar dit is de 19e auto uit de serie. Nummer 13 werd namelijk overgeslagen. Verder is de combinatie British green met een beige interieur natuurlijk om van te smullen.

Alfa

1965 Alfa Romeo Giulia Sprint GTA by Bertone

Nog een rappe Italiaan om de lijst af te sluiten. Deze rechtsgestuurde beauty heeft enkele races gereden in de jaren ’60 en staat bovendien op een setje originele magnesium velgen van Campagnolo.

Ook interessant!

  • Dit is hoe splinternieuwe BMW's gaan heten
  • BMW 1M prijzen
    BMW 1M prijzen gaan door het dak?
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

507, Alfa Romeo, Bentley, BMW, Bugatti, Ferrari, Klassiekers, lijstjes, talbot, veiling

Vorig bericht: « De Regera volgens Christian Von Koenigsegg
Volgend bericht: Lease maar: Opel Corsa OPC of Peugeot 208 GTI »

Lees Interacties

Reacties

  1. kilum zegt

    29 maart 2017 om 12:03

    Uit bovenstaande wagens zou ik met mijn eigen geld eigenlijk alleen op de Alfa bieden.

    Niet dat ik er genoeg centen voor heb.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      29 maart 2017 om 12:04

      @kilum: Ah rechts gestuurd. Hmm dat is dan weer een tegenvaller.

      Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        29 maart 2017 om 12:21

        @kilum: ach als ie staat de dampen langs de weg maakt het niet heel veel uit aan welke kant het stuur zit, maar een beauty sowieso!

        Login om te reageren
        • jorden zegt

          29 maart 2017 om 14:54

          @goodolddays: alle Alfa’s zouden rechts gestuurd moeten zijn. Dat is namelijk veiliger uitstappen op de vluchtstrook ;)

          Login om te reageren
      • oemplus zegt

        29 maart 2017 om 12:28

        @kilum: Ach met zo’n ding ga je toch niet door de McDrive..

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          29 maart 2017 om 13:20

          @oemplus: Dat is op zich ook wel weer waar. Maar het doet er toch wel een beetje afbreuk aan. Een oude Brit met het stuur rechts zou ik nog wel ok vinden. Maar een oude Italiaan. Nee dat liever niet.

          Login om te reageren
          • adhd1001 zegt

            29 maart 2017 om 13:52

            @kilum: terwijl het juist ook voor Italiaanse auto’s historisch verantwoord is om het stuur aan de rechterkant te hebben. Voor de oorlog werden alfa’s naar mijn weten rechtsgestuurd afgeleverd, zodat de bestuurder nog een overlevingskans had als hij zijn tegenligger ramde op die smalle Italiaanse weggetjes.

            Login om te reageren
            • kilum zegt

              29 maart 2017 om 14:52

              @adhd1001: Deze is echter wel van na de oorlog.

              Login om te reageren
      • ericbmw2000 zegt

        29 maart 2017 om 14:46

        @kilum:

        Op de meeste circuits heb je eigenlijk wel voordeel met een rechtsgestuurde auto.

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          29 maart 2017 om 14:51

          @ericbmw2000: Ja, klopt maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik er mee het circuit op zou gaan.

          Login om te reageren
          • kilum zegt

            29 maart 2017 om 14:56

            @kilum: Ja klopt maar, *

            Een verkeerd geplaatste komma of letter, maakt zelfs van Jezus nog een ketter.

            Login om te reageren
    • Boomer zegt

      29 maart 2017 om 12:26

      @kilum: Uit bovenstaande wagens zou ik met mijn eigen geld eigenlijk alleen niet op de Alfa bieden.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        29 maart 2017 om 12:41

        @airc:
        Toch grappig dat pubers altijd moeten dwarsliggen.

        Login om te reageren
      • spec zegt

        29 maart 2017 om 13:11

        @airc: Uw aversie tegen alles wat uit Italië komt is onderhand wel bekend.

        Login om te reageren
        • Boomer zegt

          29 maart 2017 om 20:06

          @spec: De Ferrari komt ook uit Italië hè… Dacht dat de kenners hier dat wel wisten.

          Login om te reageren
  2. scaglietti612 zegt

    29 maart 2017 om 12:09

    Die Talbot Lago ‘Goutte d’Eau’, ik kan mij haast geen mooiere wagen inbeelden. Wat een plaatje. Zo zou een wagen moeten zijn, een rijdend kunstwerk die nog eens tijdloos is ook. Dacht eigenlijk eerst dat het om de teardrop coupé ging, maar blijkt nog een andere( ook een plaatje) te zijn. Als ik mocht kiezen uit dit rijtje dan gaat mijn voorkeur zeker uit naar de Talbot.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    29 maart 2017 om 12:16

    Ooh die Talbot-Lago. Wat een schitterend ding. En wat een naam ook, alleen zo’n type auto mag dat. Kunst op wielen noem ik zo iets.

    Verder vind ik de Alfa Giulia Sprint GTA erg gaaf. Pareltjes. Wat een lol moet het zijn om daarin te rijden.

    Login om te reageren
  4. str8six zegt

    29 maart 2017 om 12:21

    Prachtige voiture die Talbot-Lago, wat een mooie verschijning.

    Login om te reageren
  5. 2505 zegt

    29 maart 2017 om 12:24

    Beetje niet meer van deze tijd dit soort auto’s

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      29 maart 2017 om 12:30

      @2505: klopt, maar mocht je het nog niet weten, in het verleden zijn er ook wel eens auto’s gebouwd.

      Login om te reageren
      • 2505 zegt

        29 maart 2017 om 15:16

        @rhellema: #sarcasm achter m’n reactie zetten is niks voor mij, dus ik ga er gemakshalve van uit dat jij het sarcasme in mn reactie herkend hebt en sarcastisch op mij reageert

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          29 maart 2017 om 15:42

          @2505: je snapte hem:))

          Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      29 maart 2017 om 12:42

      @deuxmillecinqcentetcinq:
      Bedankt, wist ik niet.

      Login om te reageren
  6. Boomer zegt

    29 maart 2017 om 12:30

    Talbot en bugatti! Als we in de jaren 30 van vorige eeuw dat soort creaties konden maken, hoe kan het dan verdomme toch dat er dingen als een prius en een Lexus RX en masse hier over de snelweg rijden…

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      29 maart 2017 om 13:12

      @airc: dat heet vooruitgang en heeft hier weinig mee te maken. Bovendien is diversiteit op de weg altijd fijn. Ben toch groter fan van een Lexus RX dan van een Passat.

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      29 maart 2017 om 13:33

      @airc:
      De jaren 30, toen was men de auto nog aan het uitvinden. Zonder beperkingen van regels, veiligheid en aerodynamica. Dan kunnen ontwerpers inderdaad volledig hun gang gaan.
      Daarbij, een Prius is een massaproduct voor het gepeupel. De Talbot was ook toen al een super exclusief ding enkel voor de allerrijksten. Het gepeupel reed massaal (als ze überhaupt een auto hadden…) in doodeenvoudige Fordjes Model A of Austin Sevens. Dat zijn nu ook niet echt wat je noemt “kunstwerken op wielen”…

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        29 maart 2017 om 13:52

        @rob: Zet ze dan af tegen een willekeurige McLaren, koenigssegg, Ferrari oid wat dan ook en je zal dezelfde conclusie moeten trekken.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          29 maart 2017 om 14:18

          @airc:
          Ook die merken zijn gebonden aan regeltjes en de natuurkunde wetten ;-) Maar ik begrijp wat je bedoelt. We zijn nu echter in een andere tijd en andere “stijl”. Jaren 30 was art-deco, zo’n Talbot is echt een kind van zijn tijd. Tegenwoordig hebben we toch een andere “stijl”. Nu vinden “we” andere dingen mooi en modern. Zo werkt dat nu eenmaal.

          In de Amerikaanse custom-scene zijn echter nog wel bedrijven/mensen actief die de art-deco periode nieuw leven inblazen. Terry Cook, (google Bugnaughty), Rick Dore (google Aquarius Custom, Boyd Coddington (google Coddington French Connection), Rnady Grubb (google Blastolene B-702) en zo zijn er vast nog wel meer te vinden. Dus helemaal dood en verloren is die stijl niet ;-)

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            29 maart 2017 om 14:57

            @rob:
            speciaal voor uwes, zeer betaalbaar overigens :
            http://www.ebay.com/itm/1988-Other-Makes-Santarsiero-Atlantis-Roadster-Santarsiero-Atlantis-Roadster-/232226957454?hash=item3611ce288e:g:jRoAAOSwA3dYStcS&vxp=mtr

            Login om te reageren
            • Boomer zegt

              29 maart 2017 om 20:08

              @desjonnies: Oh damn… Ik snap wat ze getrecht hebben te doen, maar, Nee, gewoon Nee!

              Login om te reageren
  7. jtkdm zegt

    29 maart 2017 om 12:30

    Of die Talbot-Lago de mooiste vierwieler ooit is, weet ik niet, maar het is wel het nec plus ultra van wat er in die stijl, in die vormentaal gebouwd is.

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    29 maart 2017 om 12:37

    1935 Bugatti Type 57 Atalante Prototype by Carrosserie Bugatti. Wat een parel vind ik dat. Daarnaast is ook de Alfa erg gaaf. Stoer karretje.

    Login om te reageren
  9. tenaci zegt

    29 maart 2017 om 12:44

    Oh, die Talbot-Lago, verdorie zeg, wat een prachtig ding! Benieuwd wat die gaat opbrengen! Kunstenaars toen!

    Login om te reageren
  10. pinut187 zegt

    29 maart 2017 om 12:56

    De Talbot en de Alfa zijn wel erg mooi/gaaf.

    Login om te reageren
  11. allesmetturbo zegt

    29 maart 2017 om 13:25

    Die Giulia GTA :0 hebben!!

    Login om te reageren
  12. klotskuukske zegt

    29 maart 2017 om 14:15

    Die Talbot-Lago! Oh wacht.. rechtsgestuurd…

    Grapje.

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    29 maart 2017 om 14:16

    Al kon ik er maar eentje betalen…

    Login om te reageren
  14. raymondvaneck zegt

    29 maart 2017 om 15:15

    Voor mij de alfa graag!

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    29 maart 2017 om 17:53

    Die GTA!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North