Binnenkort gaan deze parels onder de hamer!

Auteur: , 39 Reacties
Binnenkort gaan deze parels onder de hamer!

Klassiekers van de bovenste plank, speciaal voor u geselecteerd.

Eind mei vindt in Italië het Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Uiteraard kan de liefhebber met de goed gevulde knip z’n slag slaan, want er worden verschillende geweldig mooie klassiekers aangeboden. We pikten er een paar voor je uit, vergeet het slabbetje niet.

507

1957 BMW 507 Roadster Series I

De zeer geliefde en beroemde BMW 507 komt met enige regelmaat voorbij op Autoblog en dat heeft natuurlijk alles te maken met die fraaie vormen. Een verkooptopper was het destijds niet en hij hielp BMW bijna de afgrond in. Meer daarover lees je HIER.

Bugatti

1935 Bugatti Type 57 Atalante Prototype by Carrosserie Bugatti

Van de klassieke Bugatti’s is de Type 57 samen met de Royale één van de meer bekende types. Dit prototype zal dan ook niet voor een habbekrats van eigenaar wisselen. Ralph Lauren heeft trouwens ook een Type 57 in de (verwarmde en zwaar beveiligde) schuur staan.

Talbot-Lago

1937 Talbot-Lago T150-C SS ‘Goutte d’Eau’ Coupé by Figoni et Falaschi

De mooiste vierwieler ooit? Deze Talbot-Lago heeft het grootste deel van z’n leven in Zwitserland gestaan en onderging in 2002 nog een grondige restauratie. Een absolute topper, auto’s met een koets van Figoni & Falaschi komen niet vaak op de markt.

Ferrari

1966 Ferrari 330 GTC by Pininfarina

Potdikke wat maakte Ferrari vroeger mooie auto’s, al verdient Pininfarina alle credits voor het esthetische gedeelte. Volgens kenners is deze 330 (die in hoge mate verwant is aan de 275) de eerste Ferrari waarin je daadwerkelijk van de radio kon genieten. Dit type was bovendien een makkelijkere auto dan veel andere raspaardjes uit die tijd.

Bentley

1953 Bentley R-Type Continental Sports Saloon by H.J. Mulliner

Volgens RM Sotheby’s “the quintessential gentleman’s touring car”. Meer hoef je eigenlijk niet te weten. Detail: het chassisnummer is BC20A, maar dit is de 19e auto uit de serie. Nummer 13 werd namelijk overgeslagen. Verder is de combinatie British green met een beige interieur natuurlijk om van te smullen.

Alfa

1965 Alfa Romeo Giulia Sprint GTA by Bertone

Nog een rappe Italiaan om de lijst af te sluiten. Deze rechtsgestuurde beauty heeft enkele races gereden in de jaren ’60 en staat bovendien op een setje originele magnesium velgen van Campagnolo.



39 reacties

Uit bovenstaande wagens zou ik met mijn eigen geld eigenlijk alleen op de Alfa bieden.

Niet dat ik er genoeg centen voor heb.
@kilum: Ah rechts gestuurd. Hmm dat is dan weer een tegenvaller.
@kilum: ach als ie staat de dampen langs de weg maakt het niet heel veel uit aan welke kant het stuur zit, maar een beauty sowieso!
@goodolddays: alle Alfa’s zouden rechts gestuurd moeten zijn. Dat is namelijk veiliger uitstappen op de vluchtstrook ;)
@kilum: Ach met zo’n ding ga je toch niet door de McDrive..
@oemplus: Dat is op zich ook wel weer waar. Maar het doet er toch wel een beetje afbreuk aan. Een oude Brit met het stuur rechts zou ik nog wel ok vinden. Maar een oude Italiaan. Nee dat liever niet.
@kilum: terwijl het juist ook voor Italiaanse auto’s historisch verantwoord is om het stuur aan de rechterkant te hebben. Voor de oorlog werden alfa’s naar mijn weten rechtsgestuurd afgeleverd, zodat de bestuurder nog een overlevingskans had als hij zijn tegenligger ramde op die smalle Italiaanse weggetjes.
@adhd1001: Deze is echter wel van na de oorlog.
@kilum:

Op de meeste circuits heb je eigenlijk wel voordeel met een rechtsgestuurde auto.
@ericbmw2000: Ja, klopt maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik er mee het circuit op zou gaan.
@kilum: Ja klopt maar, *

Een verkeerd geplaatste komma of letter, maakt zelfs van Jezus nog een ketter.
@kilum: Uit bovenstaande wagens zou ik met mijn eigen geld eigenlijk alleen niet op de Alfa bieden.
@airc:
Toch grappig dat pubers altijd moeten dwarsliggen.
@airc: Uw aversie tegen alles wat uit Italië komt is onderhand wel bekend.
@spec: De Ferrari komt ook uit Italië hè… Dacht dat de kenners hier dat wel wisten.
Die Talbot Lago ‘Goutte d’Eau’, ik kan mij haast geen mooiere wagen inbeelden. Wat een plaatje. Zo zou een wagen moeten zijn, een rijdend kunstwerk die nog eens tijdloos is ook. Dacht eigenlijk eerst dat het om de teardrop coupé ging, maar blijkt nog een andere( ook een plaatje) te zijn. Als ik mocht kiezen uit dit rijtje dan gaat mijn voorkeur zeker uit naar de Talbot.
Ooh die Talbot-Lago. Wat een schitterend ding. En wat een naam ook, alleen zo’n type auto mag dat. Kunst op wielen noem ik zo iets.

Verder vind ik de Alfa Giulia Sprint GTA erg gaaf. Pareltjes. Wat een lol moet het zijn om daarin te rijden.
Prachtige voiture die Talbot-Lago, wat een mooie verschijning.
Beetje niet meer van deze tijd dit soort auto’s
@2505: klopt, maar mocht je het nog niet weten, in het verleden zijn er ook wel eens auto’s gebouwd.
@rhellema: #sarcasm achter m’n reactie zetten is niks voor mij, dus ik ga er gemakshalve van uit dat jij het sarcasme in mn reactie herkend hebt en sarcastisch op mij reageert
@2505: je snapte hem:))
@deuxmillecinqcentetcinq:
Bedankt, wist ik niet.
Talbot en bugatti! Als we in de jaren 30 van vorige eeuw dat soort creaties konden maken, hoe kan het dan verdomme toch dat er dingen als een prius en een Lexus RX en masse hier over de snelweg rijden…
@airc: dat heet vooruitgang en heeft hier weinig mee te maken. Bovendien is diversiteit op de weg altijd fijn. Ben toch groter fan van een Lexus RX dan van een Passat.
@airc:
De jaren 30, toen was men de auto nog aan het uitvinden. Zonder beperkingen van regels, veiligheid en aerodynamica. Dan kunnen ontwerpers inderdaad volledig hun gang gaan.
Daarbij, een Prius is een massaproduct voor het gepeupel. De Talbot was ook toen al een super exclusief ding enkel voor de allerrijksten. Het gepeupel reed massaal (als ze überhaupt een auto hadden…) in doodeenvoudige Fordjes Model A of Austin Sevens. Dat zijn nu ook niet echt wat je noemt “kunstwerken op wielen”…
@rob: Zet ze dan af tegen een willekeurige McLaren, koenigssegg, Ferrari oid wat dan ook en je zal dezelfde conclusie moeten trekken.
@airc:
Ook die merken zijn gebonden aan regeltjes en de natuurkunde wetten ;-) Maar ik begrijp wat je bedoelt. We zijn nu echter in een andere tijd en andere “stijl”. Jaren 30 was art-deco, zo’n Talbot is echt een kind van zijn tijd. Tegenwoordig hebben we toch een andere “stijl”. Nu vinden “we” andere dingen mooi en modern. Zo werkt dat nu eenmaal.

In de Amerikaanse custom-scene zijn echter nog wel bedrijven/mensen actief die de art-deco periode nieuw leven inblazen. Terry Cook, (google Bugnaughty), Rick Dore (google Aquarius Custom, Boyd Coddington (google Coddington French Connection), Rnady Grubb (google Blastolene B-702) en zo zijn er vast nog wel meer te vinden. Dus helemaal dood en verloren is die stijl niet ;-)
@desjonnies: Oh damn… Ik snap wat ze getrecht hebben te doen, maar, Nee, gewoon Nee!
Of die Talbot-Lago de mooiste vierwieler ooit is, weet ik niet, maar het is wel het nec plus ultra van wat er in die stijl, in die vormentaal gebouwd is.
1935 Bugatti Type 57 Atalante Prototype by Carrosserie Bugatti. Wat een parel vind ik dat. Daarnaast is ook de Alfa erg gaaf. Stoer karretje.
Oh, die Talbot-Lago, verdorie zeg, wat een prachtig ding! Benieuwd wat die gaat opbrengen! Kunstenaars toen!
De Talbot en de Alfa zijn wel erg mooi/gaaf.
Die Giulia GTA :0 hebben!!
Die Talbot-Lago! Oh wacht.. rechtsgestuurd…

Grapje.
Al kon ik er maar eentje betalen…
Voor mij de alfa graag!
Die GTA!!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).