• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer duidelijkheid over Camaro-motoren

Auteur: RubenBaeten, gepost 17 juni 2008 om 13:08 – 26 Reacties

Chevrolet Camaro Convertible concept

Wordt het een hybride? Of toch een viercilinder? Hier het complete, maar onbevestigde, motorengamma zoals we dat volgend jaar waarschijnlijk in de Chevrolet Camaro kunnen vinden.

Volgens het Amerikaanse Road & Track komt de Camaro er in minstens drie verschillende uitvoeringen. Van de basisversie, LS genaamd, is nog onduidelijk of hij een 3.5 V6 of een geblazen vierpitter krijgt. Beide zouden in ieder geval om en nabij de 220 pk produceren. Een hybride-versie van de muscle car lijkt dus gelukkig van de baan.

Een stapje omhoog vinden we de LT, die met de direct ingespoten 3.6 V6 uit de Cadillac CTS beschikbaar komt, goed voor een dikke 300 pk. De topper, de SS, krijgt de 6.2 V8 uit de Corvette die in teruggeschroefde vorm zo’n 405 pk ophoest. Tevens krijgt de SS wielen van 20″ en Brembo-remmen.

Verder wordt er nog gesproken over een high performance-versie van de Camaro Convertible, die de supercharged 6.2 LSA V8 uit de Corvette ZR1 en Caddy CTS-V zal krijgen, met iets minder paardjes (rond de 500).

In Amerika kun je straks een basis-Camaro voor rond de $20.000 oppikken. Een top-of-the-range SS zal rond de $40.000 moeten kosten. (via egmcartech)

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, Chevrolet

Vorig bericht: « De onmenselijke vooruitgang
Volgend bericht: Ook Hamilton verspilt geld aan nummerbord: LEW 1S »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joost zegt

    17 juni 2008 om 13:12

    Hmpf…. 220pk voor ongeveer 14.000 euro….
    Ach nederland heeft weer goede sociale voorzieningen en als je niet wil werken krijg je een uitkering… :s ookleuk….

    Login om te reageren
  2. Remonvdh zegt

    17 juni 2008 om 13:13

    Da’s ook niet duur voor zo’n dikke bak!

    Login om te reageren
  3. Joris zegt

    17 juni 2008 om 13:14

    $40.000 daar is een kleine ton in euro’s hier? :P

    Login om te reageren
  4. Piet zegt

    17 juni 2008 om 13:15

    jahaaaaa!! doe mij zo’n ding!!

    Login om te reageren
  5. Remonvdh zegt

    17 juni 2008 om 13:15

    Nou eerder €25.000,- Of ben ik nou verkeerd aan het rekenen?

    Login om te reageren
  6. RenJie zegt

    17 juni 2008 om 13:22

    @Remonvdh

    wat Joris bedoelt, is dat de auto dan hier wel een ton moet kosten. Je moet de zin anders zien :P

    Login om te reageren
  7. FFFBBB zegt

    17 juni 2008 om 13:23

    het zou me niks verbazen als de prijzen hier pas vanaf 40.000 worden…

    Login om te reageren
  8. sanders-amg zegt

    17 juni 2008 om 13:25

    Welke idioot koopt nou weer een camaro met een 4 cilinder?
    Zelfs in amerika is het ze naar het hoofd gestegen.
    Dat betekend minder dan 220 pk in een auto van 2 ton???

    Login om te reageren
  9. Rene1980 zegt

    17 juni 2008 om 13:30

    bah wat een idioten idd, 4 cilinder??? hybride??? dat ze daar uberhaupt over nadenken bij een Am. muscle car!!! big block V8 en anders niks!

    Login om te reageren
  10. arjontje zegt

    17 juni 2008 om 13:43

    waarom niet het blok uit de opel gt pakken. een 2L turbo met 264 paarden.
    Maar dan zal de v6 wel meer paarden moeten hebben anders licht de 4 cil te dicht bij.

    Login om te reageren
  11. Sven zegt

    17 juni 2008 om 13:45

    @ Rene1980

    Die 6.2 Small block met supercharger uit de huidige ZR-1 mag er van mij ook wel in hoor ;)

    Login om te reageren
  12. Nick_BE zegt

    17 juni 2008 om 13:46

    Een 4-cil turbo in een muscle car?

    Dat is al even absurd als een Porsche diesel.

    Is er niks meer heilig dan?

    Login om te reageren
  13. Roadronner zegt

    17 juni 2008 om 13:50

    40.000 dollar voor een Camaro SS met over de 400pk… het moet niet gekker worden!

    Een beetje mustang kun je ook al voor 25 tot 30 duizend dollar nieuw aanschaffen daar geloof ik, dus dat is ook peanuts.

    En maar zeiken over 4 dollar per gallon…. tut-tut-tut ;)

    Login om te reageren
  14. Baztrd zegt

    17 juni 2008 om 14:43

    Zo’n bak voor 20.000$ >.

    Login om te reageren
  15. René zegt

    17 juni 2008 om 14:51

    die amerikaanse manier van pk-tjes creeren snap ik nog steeds niet…6,2 Liter blok en maar 400 pk… dat halen we hier uit 3 liter.

    maar 40.000 dollar is wel vet goedkoop zeg :o en leipe bak natuurlijk (H)

    Login om te reageren
  16. markieanta zegt

    17 juni 2008 om 14:59

    @Rene, niet zo zeuren he. ;)

    Login om te reageren
  17. six-trey zegt

    17 juni 2008 om 15:23

    @Rene kunnen we hier een 3liter block met 400pk krijgen in een auto voor 40.000 dollar? rijd een 3liter block met 400pk even zacht als een 6.2liter? Is hij met een 3liter een muscle car?

    ontopic: ik zou alleen de V8 moeten hebben hoor een 4 cilinder is maar een halve motor :P

    Login om te reageren
  18. PCCB zegt

    17 juni 2008 om 15:41

    Die supercharged 6.2 LSA uit de Vette ZR1 zullen ze wie weet wel droppen in een Z28-versie… Bad ass!

    Login om te reageren
  19. Rene1980 zegt

    17 juni 2008 om 15:59

    Sven,

    ja ok ok dan mag dan ook nog wel ;-)
    de rest is gewoon heiligschennis!

    Login om te reageren
  20. Mairsil zegt

    17 juni 2008 om 16:20

    @René

    Beeetje overdreven hoor, we halen hier normaal ook geen 400 pk uit 3 liter. Een M3 heeft een 4 liter V8 nodig om dat te produceren, en de 6.2 liter uit de C63 AMG heeft ook maar 57 pk meer. En die zitten allebei nogal in een ander prijs-segment.
    Met turbo’s wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar dan heb je ook een heel andere rij-ervaring. Ongeblazen is naar euro/japan normen 70 pk per liter nog steeds heel netjes, en als je de 100pk/liter haalt heb je het al over een top-blok.

    Login om te reageren
  21. Corrado vr6 slc zegt

    17 juni 2008 om 16:47

    Hmmz, niet duur voor en muscle car.
    Ff een wat jaartjes wachten en 1tje 2e hands kopen.

    Login om te reageren
  22. wotevajjjj zegt

    17 juni 2008 om 17:14

    @ six trey
    dat wel maar die 4cilinder in onze 944 turbo is wel sterken als de v8 uit nonkel zyn 928

    Login om te reageren
  23. corvettez06 zegt

    17 juni 2008 om 20:11

    @renee nou zal het je uitleggen renee hier persen ze 400 pk uit 3liter ? denk je dan , daar halen ze het uit 6,2 maar het gaat niet kapot zo snel laaaaggggeee toeren weingggg slijtaaaageee heet dat , hoge toeren ….. ja ja vul maar in. capice ?

    Login om te reageren
  24. geert zegt

    17 juni 2008 om 21:26

    @corvettez06 : nagels met koppen…..

    Login om te reageren
  25. wilco zegt

    18 juni 2008 om 20:09

    V8 klinkt beter, en qua rijkarakteristiek is ie denk ik ook gemener dan n turbo motor.

    Login om te reageren
  26. jona zegt

    16 maart 2009 om 16:05

    De prijs is maar 22.000 dollar. Weet niet hoe jullie aan 40.000 dollar komen. En welke mafkees heeft het over 2 ton?????????????????

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North