• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer info over de nieuwe Mercedes-AMG 53-serie

Auteur: RubenPriest, gepost 11 december 2017 om 18:01 – 33 Reacties

Wat we weten over de nieuwe Mercedes-AMG 53-lijn


Een flinke uitbreiding van het AMG-gamma is aanstaande.

Zowel AMG als BMW zijn lekker bezig met het uitbreiden van de performance portfolio. Voorheen kon je de BMW M- en AMG-modellen op twee handen tellen. Tegenwoordig zie je door de bomen het bos niet meer. De komende jaren zullen modellen met performance labels alleen maar toenemen. Zo maken we in 2018 kennis met de 53-lijn van Mercedes-AMG.

De nieuwe Mercedes CLS krijgt de primeur. Later volgen andere modellen, zoals bijvoorbeeld de E-klasse. De 53-serie krijgen de nieuwe drieliter zes-in-lijn motoren onder de kap, gekoppeld aan een 48-volt batterij.

Zoals de naam al doet vermoeden, plaatst Mercedes-AMG de 53-serie boven de 43-modellen. De CLS53 krijgt vermoedelijk zo’n 430 pk. Tobias Moers, baas bij Mercedes-AMG, wilde voor nu alleen kwijt dat modellen in de 53-serie ‘meer dan 400 pk’ krijgen.

In het geval van de CLS zal de CLS53 ook het topmodel worden, aldus Moers. Er komt dus geen CLS63 meer. De toekomstige vierdeurs Mercedes-AMG GT zal de oude CLS63 gaan vervangen. Meer details over de 53-lijn, en de CLS53, krijgen we tijdens de autoshow van Detroit in januari te horen. (via Autonews)

Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, cls, cls53, Mercedes, tobias-moers

Vorig bericht: « Alpine A110: rijtest en video
Volgend bericht: Dit appartementencomplex komt met prijzige parkeerplekken »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    11 december 2017 om 18:04

    Waarom zou je een accu koppelen aan een motorblok? Of dit gewoon een van de eersten van de golf van mildhybrides die op ons afkomt.

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      11 december 2017 om 18:15

      @mashell: met een dynamo er tussen is dat wel handig voor je verlichting.

      Login om te reageren
      • 599gto zegt

        11 december 2017 om 18:20

        @marc94: https://i.pinimg.com/736x/e0/92/cd/e092cd06ca842fa3b25a238538ef0767–movie-quotes-movember.jpg

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 december 2017 om 18:15

      @mashell: Wellicht om de turbo’s wat sneller op te laten spoelen?

      Login om te reageren
    • 599gto zegt

      11 december 2017 om 18:18

      @mashell: Voor de bijtelling en de BPM doen ze dat.

      Login om te reageren
      • mercedesgl zegt

        11 december 2017 om 22:00

        @599gto: bijtelling is altijd 22% tenzij volledig elektrisch tot 50.000 euro dus dat gaat niet op.. en daarnaast maakt het een Duitse autobouwer niet zo veel uit wat de BPM doet want Nederland heeft geen grote afzet.. dus het zal wel voordelen hebben in CO2 uitstoot ofzo vermoed ik

        Login om te reageren
    • sr20det zegt

      11 december 2017 om 18:58

      @mashell: hogere netspanning, betekent lagere amperages, betekent dunnere draden wat betekent een lager gewicht.

      Login om te reageren
  2. birdnerd84 zegt

    11 december 2017 om 18:06

    Jammer dat de echte AMG’s (dus niet de AMG Line zoals op de foto) er laatste jaren zo vreselijk ordinair uitzien

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 december 2017 om 18:31

      @birdnerd84: maar ook als ze er niet ordinair uitzien klinken ze wel zo.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 december 2017 om 20:09

      @birdnerd84: Ze waren eerst altijd ordinair, daarna waren ze juist opeens weer ingetogen en de laatste AMG-modellen gaan inderdaad weer de ordinaire kant op.

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    11 december 2017 om 18:13

    Het zal ongetwijfeld genoeg centen in de la van Mercedes-AMG brengen, maar ik vind het toch wel jammer dat men het AMG-merk zo sterk verdunt.

    Ik ben overigens benieuwd wat dit gaat betekenen voor de volgende Mercedes A-klasse AMG. Gaan ze daar de nomenclature gelijktrekken met de rest van het gamma en het ding A43 AMG noemen, of blijft die wagen het buitenbeentje met zijn 45-label?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      11 december 2017 om 18:32

      @Edge: 43 zou wel tof zijn als hij dan ook de 6 in lijn krijgt

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      11 december 2017 om 19:52

      @Edge: Maar vooral het vermogen. De nieuwe A klasse moet natuurlijk meer pk’s krijgen, dus die zit al snel op 400. En dan heeft een CLS topmodel er slechts 430?

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        11 december 2017 om 20:51

        @phaeton: Ja. En zo gek is dat niet, want de CLS 53 is niet de absolute rangetopper. Dat wordt de CLS 63 AMG, die qua specificaties vergelijkbaar met de E 63 AMG wordt. En dan kan een topmodel van de A-klasse met 400pk wel weer.

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          11 december 2017 om 21:44

          @edge: lees de laatste alinea nog eventjes opnieuw ;)

          Login om te reageren
  4. 599gto zegt

    11 december 2017 om 18:21

    Trouwens de CLS ziet er mooi uit zo !!

    Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    11 december 2017 om 18:34

    Wat een lelijk raar lang ding zeg, en nogsteeds in mat grijs… Verder logisch, de marketeers hebben de waarde van “snelle” versies nu echt door.

    Login om te reageren
  6. gerjan zegt

    11 december 2017 om 18:47

    HELP! wat is de nieuwe cls toch ongelofelijk lelijk!! Dit is nu al een petjes auto/ ‘mannen’ met tasje auto met stip de lelijkste Mercedes die je straks kan kopen. Zouden ze ooit nog weer is mooie auto’s gaan maken bij Mercedes ??

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      11 december 2017 om 19:05

      @gerjan: Wacht nou totdat je hem in het echt ziet.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 december 2017 om 20:52

      @gerjan: Dat komt ook doordat Mercedes hem in bet matgrijs met zwarte velgen presenteert. Tussen de persplaten zit ook een rode verstopt, die ziet er al heel wat eleganter uit.

      Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    11 december 2017 om 18:49

    Minder ordinair dan de 63 lijn, sneller dan de 43 lijn, voordeliger dan de 64 lijn. Ik zie alleen maar voordelen.

    Login om te reageren
    • r3fl3x zegt

      12 december 2017 om 10:21

      @viezefreddyw: de 43 modellen krijgen ook goede recensies van o.a. Car and Driver. Met zes-in-lijn wordt het alleen maar beter.

      Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    11 december 2017 om 19:05

    Dik die 48 Volt accu’s…

    Kan je tenminste een fatsoenlijke geluidsinstallatie op aansluiten om het geluid van een dikke achtcilinder over de luidsprekers af te spelen…

    Want zo’n 3 liter zescilinder is toch een beetje jammer in een auto van dit caliber…

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      11 december 2017 om 21:50

      @moveyourmind: Drieliter zescilinder en jammer zijn toch twee dingen die niet in dezelfde zin thuishoren. :)

      Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    11 december 2017 om 19:30

    Er was eens een 43 en een 63..

    Nu komt er een 53, je verwacht het gewoon niet

    Ik sta perplex

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      11 december 2017 om 21:45

      @allesmetturbo: alleen jammer dat de 53 lijn 430 pk heeft in plaats van 530 en de 43 lijn 430… ooit komen we wel zo ver in de PK wedloop.

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      12 december 2017 om 07:32

      @allesmetturbo: Vergeet de 32, 36 en de 45 niet!

      Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    11 december 2017 om 19:50

    https://i.pinimg.com/736x/4d/f0/aa/4df0aa8bfbbdb35802503a1185e27077–mercedes-cls-mercedes-benz-models.jpg Vind ik een van de mooiste Benzen van de laatste 20j
    http://lelegance.club/wp-content/uploads/2016/11/transport.png Vind ik nog steeds de mooiste in z’n klasse.
    En dan: http://s7d2.scene7.com/is/image/PetSmart/AR0601_LARGE-GrumpyCatTellsAll-20170102?$AR0601$ …….
    Echt, zo zonde. Ik vind die nieuwe helemaal niks.

    Login om te reageren
  11. shibby zegt

    11 december 2017 om 20:18

    Oeh, een 48V accu, spannend!

    Login om te reageren
  12. fconderkantlat zegt

    11 december 2017 om 22:09

    ik vraag me echt af welke beunhaas/slaapkop dit ontwerp door heeft laten/kunnen zetten tot productie manmanman

    Login om te reageren
    • trust zegt

      12 december 2017 om 08:58

      @arashrsf: ik zag die nieuwe cls laatst rijden, het zag er heel goedkoop uit! Echt (zelfs als bmw fan) totaal niet MB waardig

      Login om te reageren
  13. juniorclk zegt

    12 december 2017 om 12:50

    Word dit dan de eerste massa productie auto met 48v?

    Login om te reageren
  14. kermit123 zegt

    12 december 2017 om 18:10

    Wat een gedoe pk dit pk dat. Zet een RS6 of een Tesla naast de AMG . Daaaaag AMG.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North