Megagallery: Jaguar’s concurrent voor de Tesla Model X

Auteur: , 39 Reacties

We hebben een forse stapel plaatjes voor je van de Jaguar I-Pace Concept. De ontwikkeling van deze Britse elektro-SUV is kennelijk dusdanig ver gevorderd, dat JLR de tijd rijp achtte om de auto door Londen te sturen.

Bij gebrek aan serieuze concurrentie is de Tesla Model X momenteel heer en meester in het segment der elektrische SUV-achtigen. Daar kan spoedig verandering in komen aangezien Jaguar druk bezig is met de ontwikkeling van de I-Pace, een eveneens elektrische SUV die we eerder al aan je voorstelden.

De I-Pace werd onlangs meegenomen voor een ritje door de straten van Londen en uiteraard leverde dat een stapel nét iets te gelikte plaatjes op. Desalniettemin krijg je op deze manier een prima beeld van de aankomende Jag, of in elk geval beter dan wanneer het ding op een beurs staat te glimmen met een stel wulpse dames ernaast.

Volgens de NEDC-cyclus krijgt de I-Pace een actieradius van ruim 500 kilometer. Wees niet verbaasd als de actieradius in de praktijk maximaal 400 kilometer bedraagt, maar het geeft een indicatie. De Jag zoeft in ongeveer 4 tellen naar 100 km/u dankzij de elektromotor die 400 pk en 700 Nm levert. Het accupakket heeft een capaciteit van 90 kWh, opladen tot 80% zou ongeveer 90 minuten duren met een 50 kW DC. De productieversie zou in de tweede helft van 2018 al op de weg te bewonderen zijn.

Maar dan de belangrijkste vraag: is ‘ie mooier dan een Model X? Roept u maar!

UPDATE 1 maart 2018: de I-PACE is officieel, alle info HIER!



39 reacties

Ziet er beter uit als de Lexus. Nou nog 25000 onder de prijs van de Lexus en je hebt een verkoopkanon!
@dijan: dan
En of dit ding mooier is dan de Model-X. Dat vind ik echt een vreselijk lelijk hok dus zo moeilijk is het niet om een mooiere auto te bouwen.
Bijzonder camo wrapje iig ..
Het is geen concurrent, want veeeel kleiner. Niet iedere EV is een concurrent van elkaar.
Ik zag hem laatst al bij Top Gear in de studio staan en zo in het rood is het gewoon echt een toffe auto. Wel een beetje vreemd, want het is niet echt een klassieke SUV maar ook niet echt een een hatchback of coupé, en dat pakt verrassend goed uit. Dat we deze maar veel op de weg mogen zien!
Oogt wel wat kleiner dan een Model X, maar dat is ook wel een Mastodont. Als het een maatje Q5 wordt ben ik wel in voor dit karretje. Anders, zweempje chic en groen. Zou zoiets gaan kosten? Dan ga ik alvast sparen!
@drf76: maatje Q3 zal je bedoelen
Echt bijzonder fraai! Strak en sportief, mooie kleur ook!
Dat interieur is echt geweldig in mijn ogen! Mooie details en afwerking!
Achterkant is Alfa Romeo SZ
@cpp1: inderdaad. Dat was ook mijn eerste reactie. Zie er ook beetje volvo in.
als de daklijn zou worden doorgetrokken dat die eruit ziet als een SUV dan is die zeker goed gelukt ?
Wat mooi!
Je kan evengoed vragen of je een walvis mooier vindt dan een panter.
De drol die ik vanmorgen eruit heb geperst is nog mooier dan de Model X dus dat is niet zo moeilijk. Deze i-pace vind ik echt bijzonder goed gelukt. Ik hoop echt dat dit een succes gaat worden!
Mooier dan de Model X? De vraag is stellen is hem beantwoorden. Duhh!
Kunnen ze de aandrijflijn niet gewoon in een F-pace proppen?
De voorkant en het dashboard vind ik wel geslaagd.
Als het er zo uitziet, dan mag een EV van mij wel ;)
Natuurlijk is ie mooier dan de Model X
Ik vind hem zeker mooier dan de model x die model x vind ik maar een lelijk hok
Ik hou het op minder lelijk dan de model X. (Ik hou niet van SUV’s )
Hier past mijn golfset niet in.
Die deurgrepen zijn “creatief gejat” en lelijk. De rest van de auto ziet er niet onaardig uit moek zegge.
Ik vind zowat iedere auto mooier dan de Tesla model X, behalve dan auto’s in de genre van de Pontiac Aztec of de Ssangyong Rodius. Ik vind de model X er ook veel meer uitzien als een MPV dan een SUV. Ik heb nooit gesnopen hoe Tesla na de model S met zo’n gedrocht op de markt is kunnen komen. De spy-shots van de model 3 beloven ook al niet veel goeds, precies een gekrompen model X.
Lang verhaal kort, ik vind de Jaguar I-pace concept ZEKER mooier dan de Tesla model X.
@boris9397:
jup mijn top 3 lelijkste autos ooit is ook de eerste Multipla, Pontiac aztec en dan de Tesla model X op een gedeelde 3de plaats met De ssangyong. Ik ben nooit een fan van SUVs geweest maar de model X is toch echt een walvis op wielen.
Hij is in iedergeval mooier.
En toch eeuwig zonde dat ie er niet met een range extender komt! Wat een machtig ding was dit geweest als er een klein benzine ding in had gelegen om wat stroom op te wekken voor die lange ritten met de wintersport.
@vpowert:
Ik kan me niet voorstellen dat er met een auto als de I-Pace niemand is die even een weekje zijn oude station met je wilt ruilen zodat je op wintersport kunt. Ik houd me in ieder geval aanbevolen, als een Volvo 340 op winterbanden ook aan de eisen voldoet ;)
Mooi, die ‘sinds 1935’ plaatjes overal. Geeft toch wat meer cachet dan ‘Sinds Musk zich verveelde en een berg geld op tafel smeet’.
Ziet er uit als een gevalletje 1 april
Het beste aan dit ontwerp is het woordje Concept.
Je zal maar net een Model 3 besteld hebben. Mooi ding, maar net als zoveel elektrische auto’s: of mijn stofzuiger nu van Philips of Miele is, als het ding maar zuigt.
Doet mij denken aan een BMW I3, die banden en de achterkant aan een moderne Chevrolet Corvette.
Ik begrijp niet waarom dit een suv genoemd wordt; de auto heeft niets van de specifieke kenmerken van een suv … en juist daarom vind ik het wel een aantrekkelijk model!
Er is zo een Japans automerk wat ook van die rare kontjes heeft. Was het niet mitsubsidi
Strakke auto en zit vast beter in elkaar dan een plastic Tesla. Daarnaast is hij bijna even groot als een F-PACE dus behoorlijk veel groter dan een Q3 etc.
Zo kan ik ook wel een album maken van 82 foto’s.. de eerste 13 zijn allemaal vanuit dezelfde hoek.
Wel een mooie auto vind ik
Die onzin termen als SUV-4-deurs-coupé moeten maar eens afgelopen zijn. Dit is gewoon een hatchback. Een SUV heeft offroad capaciteiten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).