• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mensen willen echt heel graag een handgeschakelde BMW M2

Auteur: Loek, gepost 5 januari 2024 om 19:42 – 10 Reacties

Als de cijfers van BMW voor de wereld zouden gelden, is de handbak zeker nog niet dood. Echt heel veel mensen willen namelijk zelf roeren in hun BMW M2.

Je kunt veel zeggen van de BMW M2, M3 en M4, en qua design doen mensen dat ook nogal veel. Waar je eigenlijk geen speld tussen kan krijgen: je kan dit drietal M-modellen gewoon nog met een ‘ouderwetse’ plofmotor zonder elektrische ondersteuning krijgen, zelfs met een handbak! Toch gebeurt dat vaak: je geeft men de optie voor iets leuks doch impopulairs, laat de cijfers zien van dat maar een handjevol ervan wordt verkocht, zegt ‘zie je nou wel’ en verwijdert de optie op de volgende generatie, want ‘niemand wilde het hebben’.

BMW met handbak blijft populair

BMW brengt echter het nieuws naar buiten dat men wél op zoek is naar handgeschakelde M2’s, M3’s en M4’s, in ieder geval in de VS. Bij de M3 en M4 ging het om twintig procent verkochte exemplaren met handbak. Dat is geen denderend getal, maar het is ook niet niks. Bovendien heb je bij de M3 en M4 minder snel de optie: als je de Competition met meer pk wil ben je genoodzaakt de automaat te kiezen. Hetzelfde geldt voor de CS(L) en de Touring.

BMW M4 CSL Nordschleife

Helft handbak

Bij de M2 is dat wel anders: meer dan de helft van de verkochte exemplaren van de G87 in 2023 was handgeschakeld. Meer dan de helft! Men wil erg graag de handgeschakelde versie van de M2. Ergens wel logisch: waar de M3 en M4 nogal ‘alomvattend’ zijn voor vele kopers, is de M2 de auto die je kiest voor rijplezier. Bovendien is er (nog) geen M2 Competition of CSL, dus is de keuze zo simpel als ‘wil je zelf schakelen of niet’.

Decennium

BMW wil naar eigen zeggen de handbak zo lang mogelijk levend houden, in ieder geval tot het einde van het decennium. Modellen als de M2, M3 en M4 blijven dus zo lang mogelijk hun handbak houden. Alle modellen die hybride gaan, waaronder de nieuwe M5, krijgen natuurlijk geen handbak als optie. (via Motor1)

Ook interessant!

  • Dikke BMW M2 safety car voor MotoGP
    Dikke BMW M2 safety car voor MotoGP
  • Video: BMW M2 is de SNELSTE over de Nürburgring
  • De goedkoopste BMW M2 van Marktplaats
    De goedkoopste BMW M2 van Marktplaats
  • Nieuwe BMW M2 heeft een groot nadeel

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, handbak, m2

Vorig bericht: « Uh oh, modellen van Xiaomi worden lelijk
Volgend bericht: Waarom kregen wij deze nuchtere Peugeot nooit officieel? »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    5 januari 2024 om 20:58

    Doe mij maar gewoon een ouderwetse voetbak, zodat je steeds lekker die koppeling in kunt trappen.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      6 januari 2024 om 01:35

      Doe mij maar gewoon ouderwets min 500kg!
      Denk dat je dan echt ouderwets rijplezier hebt👌🏼

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    6 januari 2024 om 08:02

    Het gaat om het plezier, om de beleving, niet om hoe snel je klaar bent. Dus het maakt helemaal niet uit dat als jij in je BMW M2 bij het verkeerslicht lekker met je hand en je pookje bewegingen aan het maken bent dat je voorbij gereden wordt door de eerste de beste Tesla M3…

    Login om te reageren
    • Jurgen zegt

      6 januari 2024 om 13:09

      Tesla maakt geen M3, dat is het grotere broertje van de M2

      Login om te reageren
  3. racerx zegt

    6 januari 2024 om 09:05

    Ik ben doorgaans een automaat rijder, maar een M2 zou ik ook per sé met handbak willen inderdaad. Tien jaar geleden kocht ik een Z4 Coupé, daarvoor gold hetzelfde: juist geen automaat.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      6 januari 2024 om 09:07

      Overigens, ik zie dit model (M)2 echt nauwelijks rijden in vergelijking met de voorganger toen deze net geïntroduceerd werd. BMW moet echt eens wat knappere auto’s gaan tekenen…

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        6 januari 2024 om 11:12

        Dat wilt niet zeggen dat die niet verkocht wordt. De wereld is groter dan enkel nederland. Wij zijn niet interesant voor de wereldwijde verkoop. Uiteindelijk gaat het om de verkoopcijfers. Niet wat de nederlander mooi vind. Ben het wel met je eens dat de voorganger mooier is. En dan van vind ik de pre facelift beter ogen

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          6 januari 2024 om 14:10

          Klopt, dan hoop ik dat ze er in Azië, Zuid Amerika en Afrika veel verkopen. Ik kom voor werk overal in Europa en Noord Amerika, ook daar weinig 2 series van dit type te bekennen.

          Login om te reageren
  4. HZW zegt

    6 januari 2024 om 11:49

    Er zijn heel veel auto’s die minder populair geworden zijn om dat de betreffende fabrikant besloot om geen handbak meer te leveren op een bepaalde auto.
    Een Audi R8 V8/V10 met handbak rijd toch veel leuker dan met automaat.
    De eerste generatie Audi TT was alleen handbak, bij de 2 werden het al mee automaten, maar kon je een TT RS nog met handbak kopen, in de test fase van de TT gen3, werd er nog met een gele TT RS handbak getest, maar nooit in productie gekomen.
    Voor mijn gaat een handbak voor op een automaat als ik een keuze voor een auto moet maken.

    Login om te reageren
  5. Jurgen zegt

    6 januari 2024 om 13:23

    En toch ben ik na 30 jaar roeren met zo’n pook nu heeeeel blij met mijn 8 traps supersoepele automaat, wel met flippers natuurlijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North