• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG: geen vierwielaandrijving voor de C63

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 november 2014 om 08:48 – 28 Reacties

C63 rookt bandjes


De Mercedes-AMG C63 is sterker dan ooit, maar toch krijgen klanten geen andere keuze dan alle 476 of 510 pk’s op de achterwielen af te vuren, zo belooft AMG’s hoogste baas.

AMG’s waren vroeger zonder uitzondering RWD, maar sinds enkele jaren rust de performancefabrikant veel van zijn modellen ook met 4 MATIC uit, een optie die zeer populair blijkt onder kopers van grote modellen als de E-Klasse en de CLS. De C-Klasse blijft echter ‘puur’, zo beloofde CEO Tobias Moers desgevraagd op de LA Motor Show.

“C-Class and sports car is, for us, dedicated [rear-wheel drive]“, aldus AMG’s eindbaas, en gelijk heeft ‘ie. Extra aandrijving weegt meer, en wie kan er nou nee zeggen tegen een kwispelende achterkant, als de V8 weer eens een stoot vermogen op de achteras smijt? Nou ja, onervaren bestuurders wellicht…

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien

Nieuwste artikelen

  • Video: Dat gaat niet passen!
  • Ford gooit gamma om vanwege ‘gebrek aan nieuw Model T-moment’
  • Is dit de beste of vreemdste manier om 10 miljoen euro uit te geven?
  • Van emotie naar ratio: de BMW 530i Individual van Henk-Jan #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, Mercedes, tobias-moers

Vorig bericht: « A15 is Nederlands duurste fileknooppunt
Volgend bericht: BMW reïncarneert de 30i als viercilinder? »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    24 november 2014 om 08:56

    En terecht, de C63 AMG is lekker hardcore!
    Houden zo.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      24 november 2014 om 09:38

      @viezefreddyw:
      Precies, AWD is voor lieden die wel willen maar niet kunnen..
      Aan de andere kant is het wel jammer, die lieden zijn ruim in de meerderheid en ik heb geen bezwaar tegen meer AMG’s in het straatbeeld.

      Login om te reageren
  2. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    24 november 2014 om 09:00

    Het is maar wat je een sportwagen noemt.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      24 november 2014 om 09:02

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Volgens mij ben jij hier vooralsnog de enige die dat doet :)

      Login om te reageren
      • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

        24 november 2014 om 09:10

        @sir_smokalot: De beste man boven mij gaat nog een stap verder en noemt hem zelfs hardcore. In het artikel dacht ik het ook te zien staan maar hij noemt sport slechts in één adem met de c-klasse.
        Oftewel ik kan nu beter stoppen met reageren op de vroege morgen.

        Login om te reageren
        • utr1984 zegt

          24 november 2014 om 09:18

          @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: bruut is misschien het betere woord.

          Login om te reageren
        • eferrari zegt

          24 november 2014 om 09:26

          @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: 510 Pk V8 in een C-klasse geen supercar? Oké het is geen Ferrari of Pagani maar ik vind het toch geen boodschappen autootje

          Login om te reageren
          • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

            24 november 2014 om 09:39

            @eferrari: Het is een onwijs krachtig beest maar in mijn ogen hoort een sportwagen licht en wenbaar te zijn. Dit ding is leuk op de dragstrip Autobahn en om mee te powersliden maar voor een trackday heb je waarschijnlijk meer plezier in een mx-5.

            Login om te reageren
          • tupperware zegt

            24 november 2014 om 09:42

            @eferrari:
            Daarom noemen we auto’s uit deze categorie een “sportsedan”.
            Echt hardcore kan ik hem ook niet noemen, daarvoor zit er teveel luxe aan zo’n ding.
            Hardcore in mijn boekje staat voor kaal, spartaans en vrij van digitale beschermengeltjes.
            Of zoals Casper gisteren zei bij het zien van een TVR, lekker analoog..

            Login om te reageren
          • meneer zegt

            24 november 2014 om 09:47

            @eferrari: supercar? Is ook nooit genoemd

            Login om te reageren
          • nasty zegt

            24 november 2014 om 11:04

            @eferrari: zolang het een bruikbare koffer heeft blijft het een een (vette) boodschappenwagen

            Login om te reageren
        • m550d zegt

          24 november 2014 om 10:17

          @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: proost op onze koffie, haha. Laten we het houden op een “(high) performance sedan”.

          Login om te reageren
    • celicatwincam zegt

      24 november 2014 om 13:47

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: een echte sportwagen is toch mid-engine en rwd? Dat vertelde de verkoper toen ie mij mn mr2 verkocht;)

      Login om te reageren
  3. jorisbout zegt

    24 november 2014 om 09:20

    Moet direct denken aan dat filmpje waar die c63 (als ik het me goed herinner) na die s-bocht de dranghekken in schuift. :)

    Login om te reageren
  4. lekbak zegt

    24 november 2014 om 09:40

    Gelukkig, een hardcore sportauto zoals de c-klasse hoort achterwielaandrijving te hebben!

    Persoonlijk hou ik wel van achterwielaandrijving maar ik weet niet of het zakelijk een verstandige zet is om geen vierwielaandrijving te leveren op een dergelijke auto. Ik denk dat de meeste klanten het wel zouden waarderen. Maar gelukkig doet Mercedes-AMG ook wel eens minder verstandige dingen. Gewoon omdat het kan.

    Login om te reageren
  5. audirs3 zegt

    24 november 2014 om 09:53

    Ik zweer bij 4wd, achterlijk om zoveel vermogen over slechts 2 wielen te verdelen. En op de E en S is 4matic een OPTIE, dus je kan het ook gewoon niet aanvinken als je dat niet wilt.

    Login om te reageren
    • m550d zegt

      24 november 2014 om 10:20

      @audirs3: tja, het gaat Mercedes-AMG meer om de boodschap dan om daadwerkelijk verstandigheid. Maar ik ben het met je eens, bij dergelijke vermogens is AWD toch beter…

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      24 november 2014 om 18:08

      @audirs3: “En op de E en S is 4matic een OPTIE”

      Fout. De AMG S versie heeft standaard 4matic, en kan je dus niet zonder krijgen. ( Tenzij je in Groot-Brittannië woont ).

      Login om te reageren
  6. kapiteinaudi zegt

    24 november 2014 om 09:57

    Zou me niet verbazen als die er uiteindelijk gewoon wel komt met 4WD.

    Login om te reageren
  7. henkhupelschoten zegt

    24 november 2014 om 10:20

    Dit was toch allang bekend, schijnt wel een nog snellere a45 te komen voor de rs3 en golf r400.

    Login om te reageren
  8. keviinnn zegt

    24 november 2014 om 10:23

    Gelukkig maar een amg hoort gewoon achterwiel-aandrijving te hebben.

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    24 november 2014 om 11:07

    Past ook beter bij het karakter van AMG.

    Login om te reageren
  10. xxxheidi zegt

    24 november 2014 om 12:39

    Bij de Mercedes C63 AMG BS by GAD is de 4-matic ook achteraf ingebouwd door… GAD waarschijnlijk. Het kan wel. Maar de betrouwbaarheid daarvan… weet iemand dit? Hoe betrouwbaar die 4-matic is welke door … is ingebouwd?
    http://ag-spots-2014.o.auroraobjects.eu/2014/01/14/mercedes-benz-c-63-amg-coupe-black-series-by-gad-c188414012014112422_3.jpg

    Login om te reageren
  11. erind zegt

    24 november 2014 om 12:45

    Jongens dit ding gaat niet fijn rijden als RWD met zoveel pks. Ik heb net een m4 aangekocht en geloof mij de m4 nu doet mij denken aan de vorige c amg. Misschien klinkt raar wat ik zeg maar de nieuwe m4 heeft teveel koppel. Leuk voor de hooligan uit te hangen maar de DSC lampje flikkert bijna altijd in sport plus. Heel leuk speelgoed op de track maar voor dagelijks gebruik teveel fun :)

    Login om te reageren
  12. erind zegt

    24 november 2014 om 12:49

    Toch zou ik nooit AWD kiezen moest bmw het aanbieden. Dat ding is verslavend. Love it

    Login om te reageren
  13. samuelrs zegt

    24 november 2014 om 17:03

    Op autovisie staat dat het nog helemaal niet zeker is dat er geen 4-matic versie kom.

    Login om te reageren
  14. Kvgorp zegt

    24 november 2014 om 17:21

    Hmm. Toch jammer dat ze het niet gewoon als optie aanbieden. Als jij met je zuur verdiende centjes eindelijk je droom auto kan kopen maar niet meteen Kimi Räikkönen bent dan zou ik toch voor de zekerheid kiezen dat in niet bij de eerste regenbui dwars op de kruising sta.

    Login om te reageren
  15. xxxheidi zegt

    24 november 2014 om 21:20

    Bij de Mercedes C63 AMG BS by GAD is de 4-matic achteraf ingebouwd door… GAD waarschijnlijk. Het kan wel.

    Maar de betrouwbaarheid daarvan… weet iemand dit? Hoe betrouwbaar die 4-matic is welke door … is ingebouwd?

    http://ag-spots-2014.o.auroraobjects.eu/2014/01/14/mercedes-benz-c-63-amg-coupe-black-series-by-gad-c188414012014112422_3.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North