• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG GT63 zonder S nu nog dikker

Auteur: willeme, gepost 17 november 2021 om 14:05 – 6 Reacties

Deze Mercedes-AMG GT63 zonder S is nog dikker zonder dat het een S is.

Het is een van de lastigste dingen om te doen: een Mercedes-Benz aanpassen. Mercedessen hebben altijd een bepaalde uitstraling gehad. Deze is positief gezegd op zijn minst voornaam en luxe. Als je de juiste uitvoering hebt en combinatie qua kleur en wielen, kun je zelfs een chique verschijning ervan maken.

Anderzijds is het natuurlijk ook waar. Met een paar modificaties kan het snel een foute bak worden. Uiteraard, bij een Audi of BMW is dit natuurlijk niet heel anders, maar ergens lijkt het bij Mercedes-Benz meer van toepassing te zijn dan bij de Duitse tegenstrevers. Wellicht omdat Audi’s wat strakker zijn vormgegeven en BMW’s iets sportiever van aard zijn, wellicht. Uiteraard is de voorgaande zin uiterst discutabel.

Mercedes AMG GT63

Aangepaste Mercedes-AMG GT63

Enfin, bovenstaande gedachte spookte door het hoofd bij het zien van de afbeeldingen van deze Mercedes AMG GT63. Het hoogtepuntje zijn natuurlijk de wielen. De originele Mercedes AMG GT63-wielen wielen zijn van BBS, Fuchs of Apptech (afhankelijk van het model) en zijn al van topkwaliteit. Maar Vossen denkt het beter te kunnen. Het model is de M-X4T, een driedelig gesmeed wiel. Wat de voordelen daarvan zijn kun je lezen in dit velgensoorten-artikel.

Bijzonder fraai is de gepolijste rand (Gloss Clear) en het middendeel in donkergrijs (Dark Smoke). Uiteraard wordt het geheel afgemaakt met rode naafdopjes. De wielen zijn enorm: voor meten ze 22 inch diameter en 10 inch in breedte. Achter zijn ze eveneens 22 inch, maar maar liefst 12 inch breed! Uiteraard zijn de banden ook enorm groot. Voor ligt er namelijk 285/30 R22 onder. Mocht je dat een enorme maat vinden, achter zijn ze nog (veel) breder: 335/25 R22.

  • Mercedes AMG GT63

Subtiel

Verder modificaties zijn subtiel gehouden, gelukkig. De auto is flink verlaagd, alhoewel er niet bij wordt vermeld hoe dat gedaan is. Daarnaast zijn veel details hoogglans zwart gemaakt, inclusief carbon-afwerking voor de achterspoiler, diffusor en splitter, onder andere. In motorisch opzicht is alles gelijk gebleven bij de Mercedes-AMG GT63 4-Door (‘X290 voor intimi). Met 585 pk en 800 Nm is die sterk zat natuurlijk.

Mercedes AMG GT63

Wel heel erg bijzonder is dat het een AMG GT63 is. Niet een ‘S’, maar een gewone GT63. Die kom je eigenlijk nooit tegen. Het prijsverschil tussen GT63 en GT63S is dermate klein, dat iedereen voor de ‘S’ gaat. Het is ongeveer een kleine 13 mille. Om een idee de te krijgen van 13 mille, daar heb je ook 1.600 kilo aardbeien voor. Behalve de eigenaar van dit witte exemplaar, die gaf het bedrag uit aan een setje hele dikke wielen.

De wielen zijn dermate dik en bijzonder, dat er zelfs een configurator is. Niet om te laten zien hoe het onder jouw auto staat, maar om de velg zelf te configureren.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg, amg-gt-63, amg-gt-coupe, Mercedes, x290

Vorig bericht: « Prijs Cayman GT4 RS bekend (en bijzonder hoog!)
Volgend bericht: Supra met 15.511 km op de klok kost meer dan GT4 RS »

Lees Interacties

Reacties

  1. DeGoudenRaket zegt

    17 november 2021 om 14:26

    Ziet er lekker comfortabel uit hoor
    En dan past het ook nog eens perfect in de wielkast

    Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    17 november 2021 om 14:55

    Altijd weer die Vossen velgen. Kwaliteit zal goed zijn, maar man man man, wat een fantasieloze keuze.

    Login om te reageren
  3. fmgarcia zegt

    17 november 2021 om 14:59

    Wat een wielen inderdaad! Echt dik. Verder blijf ik deze merrie associeren met een banaan. Front is wel weer erg goed gelukt, en volgens mij is er weinig wat beter zal rijden te koop.

    Login om te reageren
  4. cheatah zegt

    17 november 2021 om 15:31

    Het blijft een enorm lelijke auto. Doe maar liever een CLS

    Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    17 november 2021 om 15:51

    Verlaging zal wel met een OBD module voor de luchtvering zijn. Zodat je zelf constant kan aanpassen naar eigen voorkeur.

    Login om te reageren
  6. MarcoM zegt

    17 november 2021 om 16:52

    Prachtige wagen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North