• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG kondigt afscheid S65 met V12 aan

Auteur: RubenPriest, gepost 22 februari 2019 om 18:03 – 72 Reacties

Mercedes-AMG kondigt afscheid S65 met V12 aan


Bloemen en bonbons.

Wees dankbaar. Dankbaar dat we de twaalfcilinder in vlaggenschepen van modellen hebben mogen meemaken. Sommige lezers onder ons zullen zelfs de opkomst van de twaalfcilinder hebben meegemaakt. Aan alles komt een einde en in een wereld waar plastic tasjes uit den boze zijn is geen plaats meer voor een dikke vette V12 of W12.

U krijgt straks de kans om nog één keer naar de dealer te rennen om een Mercedes-AMG S65 te kopen. Nog één keer snuiven aan een gloednieuwe S-klasse met de 6.0-liter V12 biturbo onder de kap, luisterend naar de klanken van een complexe motor wanneer deze wordt gestart. Mercedes heeft namelijk het afscheid van de S65 aangekondigd en in Genève presenteert het merk de Mercedes-AMG S65 Final Edition. Natuurlijk is er nog de S600 en de Maybach-modellen, maar ook voor deze varianten gaat het doek uiteindelijk vallen. In elk geval met een twaalfpitter.

De huidige S-klasse zal de laatste zijn met een biturbo V12 in het vooronder. De Duitsers hebben nog niet bekendgemaakt wat men krijgt bij de speciale Final Edition ten opzichte van een reguliere S65, maar daar krijgen we in Genève ongetwijfeld een antwoord op. We zullen een bloemetje leggen op de stand van Mercedes in Genève in maart. Naast de dood van de V12 S65, staat nog een model voor de laatste keer te shinen op de beursvloer. De Mercedes SLC gaat namelijk ook verdwijnen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL
    Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Video: politieagent veroorzaakt bijna een aanrijding
  • Primeur: AUDI E5 Sportback voor het eerst in levende lijve gespot
  • Zoveel elektrische auto’s zijn er in jouw gemeente
  • Oei: volledig elektrische Audi RS6 C9 wordt een zwaargewicht!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, geneve-2019, Mercedes, mercedes-amg, s-klasse, s65, V12

Vorig bericht: « Nieuwe auto van de zaak voor het Korps Mariniers
Volgend bericht: Manhart MHX4 600 probeert iets te maken van de X4 M »

Lees Interacties

Reacties

  1. duckmefaddy zegt

    22 februari 2019 om 18:13

    V12 byeturbo dus

    Login om te reageren
  2. Justawheelchairguy zegt

    22 februari 2019 om 18:15

    Gelukkig pas geleden nog 1 gespot op nl kenteken, uitstervend ras die v12’s.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 februari 2019 om 21:03

      @kp92:

      Zijn er vandaag de dag meer dan ooit ..

      Login om te reageren
      • s73phan zegt

        22 februari 2019 om 22:21

        @lincoln: meer dan nu worden het er zeker niet meer!

        Login om te reageren
        • emping zegt

          23 februari 2019 om 06:54

          @s73phan: jawel enkele Final Editions namelijk.

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    22 februari 2019 om 18:16

    Weer zo’n artikel waardoor ik denk, zal het ooit nog lukken, een fijne 8 pitter bezitten voor dat het verboden is? 4 in lijn is gelukt, 6 pitter is gelukt, een 8 cilinder zou toch leuk zijn voor dat het verboden is. Vanavond maar weer marktplaats afstruinen naar een enig zins betrouwbare daily met 8 cilinder…… Dan maar fietsen naar het werk.

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      22 februari 2019 om 19:28

      @dutchdriftking: Mag ik een S type 4.2V8 aanbevelen ? 300pk en betrouwbaar.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        22 februari 2019 om 20:31

        @seicilindri: het blok wel, de automaatbak daarnetegen…

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          22 februari 2019 om 21:38

          @Dizono: en de elektronica..

          Login om te reageren
          • seicilindri zegt

            22 februari 2019 om 21:51

            @kennone: nee hoor beslist niet. De 4.2 heeft de nieuwere ZF automaatbak, zelfde als BMW 5 serie. Electronisch zijn ze rock solid. Hooguit af en toe een bobinetje maar dat is normaal bij elke auto op leeftijd / kilometrage

            Login om te reageren
        • seicilindri zegt

          22 februari 2019 om 21:52

          @Dizono: nee zie hieronder

          Login om te reageren
          • seicilindri zegt

            22 februari 2019 om 21:53

            @seicilindri: Sorry, verkeerde regel beantwoord….

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        22 februari 2019 om 22:31

        @seicilindri: ik zat aan een S4 B6 te denken. Toen Audi nog ingetogen was. Als station thuis ook nog wel te verkopen. En die 4.2 klinkt met het verwijderen van 1 demper goddelijk!

        Login om te reageren
    • slickrick zegt

      22 februari 2019 om 19:53

      @dutchdriftking: ik denk dat ik ook mijn ogen open ga houden voor een leuke v12, kopen en nooit meer wegdoen. Misschien een Bentley of zo

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        22 februari 2019 om 20:06

        @slickrick: Dat wordt dan een W12 Toch wel wat anders.

        Login om te reageren
    • lekbak zegt

      22 februari 2019 om 20:18

      @dutchdriftking: waarom een daily? Gewoon een dikke V8 naast je daily nemen. Maakt betrouwbaarheid en verbruik ook niet zoveel meer uit.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        22 februari 2019 om 22:32

        @lekbak: passen maar 2 auto’s op de oprit en parkeren is hier nogal een dingetje. Het liefst een motor er naast als woon-werk slet. Voor de boodschappen en de hond hebben we de Suzuki van m’n vrouw nog.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          23 februari 2019 om 08:55

          @dutchdriftking: dus jij een dikke V8 en je vrouw moet ’t doen met een Alto? Zou trouwens gelijk voor een V12 gaan/die sterft als eerste uit. En wat wordt ’t als je bij de V10 bent beland; een Lambo/R8 of LFA?

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            23 februari 2019 om 09:19

            @hotze: Een Ignis. Ideale auto. Past in ieder parkeervak, gewoon 5 deurs. Je kan er prima met 4 man in, lust geen benzine onderhoud is bijna gratis en met 90pk op 910kg nog een soort van vlot ook.

            Login om te reageren
    • rotjeknor66 zegt

      23 februari 2019 om 13:33

      @dutchdriftking: ook mijn gedachte….nu het nog kan!! Dan maar je arm tanken vanwege de file’s waar ik elke dag in sta, maar die fijne 8 pitter moet er toch eens komen, na tig 6 pitters….alleen idd welke, kopen is geen probleem maar onderhouden en idd liefst beetje betrouwbare..

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 februari 2019 om 23:30

        @rotjeknor66: Klopt. een oude Audi of een Lexus dus.

        Login om te reageren
  4. dirkv zegt

    22 februari 2019 om 18:23

    Een S65 AMG heurt eigenlijk niet.
    Een Mercedes S 12 cilinder is gemaakt om een S600 te zijn. Om zijdezacht op golven van koppel rond te zoeven, en net te doen of je bescheiden bent.
    Als je dan toch bruut wil doen met een S klasse is een V8 63 AMG beter, brult meer en is sneller ook.

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      22 februari 2019 om 18:32

      @dirkv: sneller? Zeker van?

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        22 februari 2019 om 18:39

        @nasty: ik wel in iedergeval!

        Login om te reageren
      • dirkv zegt

        22 februari 2019 om 18:42

        @nasty: https://www.mercedes-amg.com/en/vehicles/s-class/sedan.html

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        22 februari 2019 om 20:15

        @nasty: 0-100 is de V8 bijna een sec sneller. Maar die krijgt ook 4matic mee en de S65 niet. 80-180 durf ik niet te zeggen. 1000Nm is moeilijk te verslaan.

        Login om te reageren
        • dirkv zegt

          22 februari 2019 om 20:57

          @e34m5touring: Met 900 nm en 200 kg minder geef ik de 63 een goede kans.
          Maar ik heb ze niet in de garage staan dus ik weet het ook niet precies.

          Login om te reageren
          • kennone zegt

            22 februari 2019 om 21:39

            @dirkv: Autoblog kijken we even mee??,, voel een filmpje aankomen?

            Login om te reageren
            • dirkv zegt

              22 februari 2019 om 22:24

              @kennone: Goed idee!
              Waar zet jij je geld op?
              850R doet niet mee;)

              Login om te reageren
              • kennone zegt

                23 februari 2019 om 13:14

                @dirkv: Abarth 500 dan

    • jajeroenja zegt

      22 februari 2019 om 19:01

      @dirkv: oneens. Je rijdt zo’n ding om te laten zien ; die van mij is langer, dikker (zou zo maar een foute scene van een xxx-film kunnen zijn), meer powah, (4x)duurder, zuipt-meer-maar-dont-care. Ja een S63 is bruut, maar de 65 vind ik toch een beetje z’n grote broer.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        22 februari 2019 om 19:21

        @jajeroenja: dat is de marktstatus waarin die auto verkeert. De enige reden dat übervermogende mensen geen S63 rijden is vanwege de stoplicht-gedachte. Je wilt voorkomen dat iemand naast je komt te staan bij het stoplicht in een S65, die toch net even een flink stuk duurder was.

        Maar ja, nodig was de S65/G65/CL65 nooit. Stokoude motor, niks qua extra snelheid/sound/beleving ten opzichte van de 63 AMG.

        Overigens denk ik dat de 73-serie, waar al een tijdje patent op zit, wel een soort overtreffende trap van de 63 AMG gaat worden.

        Login om te reageren
        • wildbeest zegt

          22 februari 2019 om 21:35

          @720s: maakt in een s65 niet uit, die rolt louter over de weg

          Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    22 februari 2019 om 18:43

    Alleen de mensen die er nooit 1 hebben gehad zullen er met weemoed aan terug denken ..

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      22 februari 2019 om 21:21

      @lincoln: Alleen de mensen die nooit jouw reacties hebben gelezen zullen er met weemoed aan terugdenken.

      Login om te reageren
  6. ghost zegt

    22 februari 2019 om 18:48

    Ben benieuwd wanneer AMG aankondigt dat zij een AMG met 1.0 quadturbo uitbrengen.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 februari 2019 om 00:25

      @ghost: Nooit, want het is geen diesel. Die 2.0 met bijna 400 pk die ze hebben in bv de CLA45 AMG, heeft ook maar 1 turbo ( weliswaar twin scroll, maar is uiteindelijk maar 1 turbo ).

      Eigenlijk kijk ik er nog wel naar uit. Een 1.0 liter motor met twin scroll en dan 200 pk? Laat maar komen !

      Login om te reageren
  7. fortunato zegt

    22 februari 2019 om 18:50

    Een schande, met dank aan die leugenachtige groene doorgeslagen milieu lobby.

    Login om te reageren
  8. vonklausenburg zegt

    22 februari 2019 om 18:56

    Vaarwel buffel. Je wordt al gemist. Mijn volgende gaat een V12 worden, vanwege het geluid en als statement tegen de gevestigde orde van milieuterroristen en boomknuffelaars.

    Het zijn donkere tijden. Grijze wolken naderen en ze zullen ons doen opsluiten in chaos en depressie. Alles zal verstommen, en onze liefde voor octaanhoudende dranken en idem consumerende voertuigen zal alleen nog bestaan als schim, als weemoed en als sentiment.

    We nadere donkere tijden. Motoren verliezen hun veldslagen tegen het groenmens met zijn beleid. We zitten in het nauw, en alleen tezamen overleven wij deze genocide.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 februari 2019 om 19:20

      @vonklausenburg:

      Bijzonder dat jij je auto laat uitkiezen door ongewenste externe factoren ..

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        23 februari 2019 om 10:13

        @lincoln: Correct. Uit pure rancune.

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      22 februari 2019 om 19:56

      @vonklausenburg: Zo te horen is het al sentiment.

      Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      22 februari 2019 om 20:01

      @vonklausenburg: Kun je er wel tegen om je dan te “verantwoorden”? Strookt niet echt met je reactie in de rubriek Mijn auto…

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        23 februari 2019 om 10:12

        @unknown234: Een S600 is iets anders dan een “zie mij een kleine puber zijn met een Mercedes haha vet grappig allemaal”.

        Login om te reageren
  9. basr32 zegt

    22 februari 2019 om 19:06

    Wederom krijgt de auto onterecht de schuld van de milieumaffia

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      22 februari 2019 om 19:36

      @basr32: €€€€€€€€€€€€

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      22 februari 2019 om 19:50

      @basr32: Oeps, las waarom krijgt de auto onterecht de schuld van de milieumaffia.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        22 februari 2019 om 20:10

        @moveyourmind: Diezelfde mafia heeft destijds de 16-cilinder de das omgedaan. En de 28-liter atmosferische motor. En bet lood in de benzine. Of was het niet die mafia, maar toch de vooeuitgang?

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          22 februari 2019 om 20:10

          @vaakbenjetebang: jeetje. Niet de mobiel gebruiken om te typen. Prutser.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            22 februari 2019 om 20:23

            @vaakbenjetebang: ooit waren vakbonden heel erg noodzakelijk om ervoor te zorgen dat werknemers een enigszins goed leven konden hebben. Nu gaan ze zo dwars liggen bij een reorganisatie dat i.p.v. een deel nu iedereen op straat staat omdat het bedrijf failliet is gegaan.

            Zo ook met milieu maffia. Ze hebben veel goeds gedaan, maar ze slaan inmiddels toch echt helemaal door. En dat zegt iemand die wel degelijk milieubewust is. Een v12 hier en daar is echt niet te vergelijken met lood in de benzine. Nog niet een beetje…

            Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              22 februari 2019 om 21:39

              @lekbak: Je miste het punt een beetje. De 16-cilinder is niet uitgestorven omdat de mieumafia er mee bezig is geweest, maar omdat er een meer dan gelijkwaardig alternatief is gekomen dat eenvoudiger te make was. Zelfde gelst voor de V12. Wat moet je met zo’n ding als een V8 met beademing dezelfde prestaties levert en minder weegt? Precies.

              Login om te reageren
              • spykerboy zegt

                23 februari 2019 om 08:38

                @vaakbenjetebang: niet alles draaid om prestaties, maar beleving etc…. het geluid etc, dat kan de v8 toch echt niet evernaren met een v12 ofzo, hoe meer cilinders hoe beter…

  10. iphonistvongates zegt

    22 februari 2019 om 19:27

    Rest niet anders dan een extra motorunit te bestellen bij iedere Pagani en hopen dat AMG deze ook nog levert.

    Login om te reageren
  11. basman147 zegt

    22 februari 2019 om 19:45

    Volledig mee eens, en dan het liefst ook gewoon alle badges er van af halen voor maximaal effect. Welke motor er onder de kap ligt is mijn zaak, daar heeft de buurman niets mee te maken.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      22 februari 2019 om 22:36

      @basman147: En vooral geen haast hebben!
      Het leven gaat al snel genoeg.

      Login om te reageren
  12. basman147 zegt

    22 februari 2019 om 19:46

    Ik probeerde te reageren op dirky: Een S65 AMG heurt eigenlijk niet.
    Een Mercedes S 12 cilinder is gemaakt om een S600 te zijn. Om zijdezacht op golven van koppel rond te zoeven, en net te doen of je bescheiden bent.

    Login om te reageren
  13. mpgc zegt

    22 februari 2019 om 20:17

    Sommige lezers zullen zelfs de opkomst van de V12 hebben meegemaakt….. nu voel ik me dus echt oud. Bedankt Autoblog, ga ik lekker het weekend mee in ??

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      23 februari 2019 om 00:37

      @mpgc: als mede-ouwelul weet ik nog een leuke anekdote over de MB V12: BMW introduceerde de eerste na-oorlogse V12 in z’n 7 serie, en MB moest hier natuurlijk in mee. Ze bouwden vanzelfsprekend een fantastische motor, die echter wel veel rauwer (relatief natuurlijk) liep dan de BMW V12. Toen het hoofd van de MB motorontwikkeling daarop werd aangesproken, was zijn reactie: “souplesse stond niet in het lastenheft”.

      Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    22 februari 2019 om 20:18

    2007 Mercedes-Benz S65 AMG Sedan https://www.hemmings.com/classifieds/dealer/mercedes_benz/s65_amg/2072059.html

    Deze staat al een tijdje. Geen geld voor zo’n ding eigenlijk. Wil er ooit nog een hebben. Desnoods een oudje. Maar iets met die motor.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      22 februari 2019 om 21:43

      @e34m5touring: zorg maar dat je voor de eerste 2 jaren na de aanschaf dit bedrag nog een keer op je rekening hebt staan. Want ik gok dat je het nodig gaat hebben en dan heb ik de benzine niet mee gerekend!

      Login om te reageren
  15. syncro51 zegt

    22 februari 2019 om 20:24

    Doodzonde! Maar ook Helmut Kohl moest plaats maken voor merkel. ?

    Login om te reageren
  16. unknown32 zegt

    22 februari 2019 om 21:04

    Het blijft mijn droomwagen. Helaas nog niet mee gereden, wel enkele andere V12’s. Totaal iets anders dan een V8…
    De ultieme droom blijft een pagani zonda met de machtige amg v12. Wat wordt dat dan? Een V8 hybrid?:-(

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 februari 2019 om 00:29

      @unknown32: De motoren die Pagani krijgt, staan los van de motoren die Mercedes op dat moment in hun eigen voertuigen levert. Je kan nog steeds een Pagani Zonda krijgen met een 7.3 liter V12 als je genoeg brieven op tafel gooit.

      Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    22 februari 2019 om 21:05

    Ik geef Brexit de schuld dat er zo weinig vraag is naar die troep dat het niet meer rendabel is om te produceren ..

    Login om te reageren
  18. drommedaris zegt

    22 februari 2019 om 22:41

    Ik geef Brussel, de EU, de wltp, Groenlinks en D66 de schuld. F*ck die CO2

    Login om te reageren
  19. racerx zegt

    22 februari 2019 om 23:42

    Zal nooit meer vergeten dat ik het pedaal naar de bodem trapte in een SL65AMG, bij zo’n 100km/u. Wat een geweld zeg. Zonde dat ze ermee kappen, maar het blok begint aardig archaïsch te worden. Volgens m’n maatje reed dat ding de eerste 100 meter bij koude start in vriestemperaturen bijna 1 op 1… Achja, in USA kostte de peut destijds al helemaal niks.

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      23 februari 2019 om 00:41

      @racerx: dat doet jouw 4 cilinder downsizer ook.

      Login om te reageren
      • 560pk zegt

        23 februari 2019 om 00:42

        @560pk: dat 1 op 1 rijden bedoel ik, niet dat wegtrekken vanaf 100

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          23 februari 2019 om 08:44

          @560pk: ik heb een V8, maargoed, bedankt voor de aanvulling verder…

          Login om te reageren
          • 560pk zegt

            23 februari 2019 om 09:32

            @racerx: dan snap ik niet dat je de ervaring van een vriend met een V12 aan moet halen. Tenzij je een héél zuinige V8 hebt…

            Login om te reageren
            • racerx zegt

              23 februari 2019 om 11:27

              @560pk: Omdat een 6 liter biturbo V12, wiens roots in de jaren 90 liggen, nou eenmaal vele malen onzuiniger is dan een moderne mre V8 uit de ‘zeroes’. Ik doe namelijk 1:10 gemiddeld, waar die SL met moeite aan de 1:6 kwam. Warmgereden. Ik vond het een leuke anekdote, jij blijkbaar niet, prima.

              Ik begrijp daarnaast de intentie van je opmerkingen en de zurige ondertoon niet helemaal, maargoed, daar zul je vast je redenen voor hebben. Have a nice weekend.

              Login om te reageren
  20. juniorclk zegt

    23 februari 2019 om 14:24

    Ben benieuwd wat pagani dan gaat gebruiken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North