• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes C63 AMG komt niet met AWD

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 februari 2014 om 14:16 – 34 Reacties

Mercedes C250 AMG Line


Hoewel het nog een klein jaar duurt tot hij daadwerkelijk onthuld wordt, maakt de nieuwe Mercedes C63 AMG de tongen nu al aardig los. De auto zal bij zijn introductie alleen over achterwielaandrijving beschikken.

Bovenstaande tekende de Britse pers op uit de mond van Tobias Moers, de nieuwe CEO van AMG. Deze informatie lijkt dus aardig betrouwbaar te zijn. Hij laat de deur wel op een kier voor een eventuele toekomstige toepassing, maar in de basis is AWD niet de bedoeling op de machtigste C-Klasse.

Dit is apart, aangezien de AMG-modellen onder de C63 (A/CLA/GLA 45) alleen maar met AWD te krijgen zijn, en de modellen erboven ook vaak optioneel als zodanig uit te rusten zijn, geen overbodige luxe met de huidige vermogens en oceanen van draaimoment in de AMG-divisie. Maar liefst 90% van de E63 AMG-kopers gaat voor aandrijving op alle wielen.

Qua power moet je de C63 rond de 480 pk inschatten, hij zal er uiteindelijk in 4 varianten komen: als sedan, coupé, estate en cabrio.

Foto: Mercedes C250 AMG Line

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • The Beast -niet die van Trump- kan wederom van jou zijn
  • Deze zevenzits Volkswagen SUV met V6 kende jij nog niet
  • Gek stukje ‘kostenbesparing’ op de BMW M3 is expres zo ontworpen
  • Drie keer raden waar deze knotsgekke livery op gebaseerd is
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, Mercedes, tobias-moers

Vorig bericht: « Combospot: Fiat 500, de echte klassieker
Volgend bericht: Kijk hoe een rallyrijder zijn fans op sleeptouw neemt »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    8 februari 2014 om 14:20

    Terecht dat hij geen AWD krijgt, dat is voor watjes die wel willen maar niet kunnen!

    Login om te reageren
    • imba zegt

      8 februari 2014 om 16:45

      @tupperware: Is dat wat jouw bandenboer altijd zegt?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        8 februari 2014 om 19:59

        @imba:
        Die stuurt mij zelfs een kerstkaart.

        Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        9 februari 2014 om 18:33

        @imba: ik krijg zelfs een kerstpaket :-)

        Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      8 februari 2014 om 17:19

      @tupperware: -,-‘ je hebt denk ik nooit in de sneeuw gereden. Heb je dat wel? Dan heb je nooit met veel vermogen, rwd en slechte weersomstandigheden gereden.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        9 februari 2014 om 15:41

        @maxx1:
        Gelukkig heb ik pas 28 jaar m’n rijbewijs en dat heb ik gehaald in de winter in een BMW in de tijd dat ABS en ESP nog niet bepaald gemeen goed waren.
        Jaarlijks ga ik 1 á 2 keer in de winter naar Oostenrijk en dat is met 150 pk in een auto van amper 700kg dikke pret.

        Misschien is het dus wijzer om eerst even te bedenken dat er mensen bestaan die nog gewoon wagenbeheersing hebben en niet afhankelijk zijn van allerlei elektronische beschermengelen en/of AWD om een auto op de weg te houden.
        Niet elke lezer hier is fietser.

        Login om te reageren
  2. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    8 februari 2014 om 14:24

    W0t? Is dat een AMG-Line? Dat zie je er niet bepaald aan af. Lijkt meer een Elegance.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      8 februari 2014 om 14:58

      @mdemooistelettervanhetalfabet: De AMG-line velgen ontbreken. De bumper is wel AMG-line.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        8 februari 2014 om 15:01

        @eklasse: ahum, de standaard…

        Login om te reageren
  3. patab zegt

    8 februari 2014 om 14:34

    Van mij part mogen ze er in één keer stoerdere koplampen en achterlichten in steken.

    Login om te reageren
  4. Vinny_93 zegt

    8 februari 2014 om 14:43

    Beter van, toch?

    Of is fan zijn van RWD ook dinosauriërsgedrag tegenwoordig?

    Login om te reageren
  5. baasbas zegt

    8 februari 2014 om 15:14

    Onzin, komt er gewoon

    Login om te reageren
  6. MARS zegt

    8 februari 2014 om 15:39

    AWD is ook voor trekkers…

    Login om te reageren
  7. audifreak zegt

    8 februari 2014 om 15:39

    Koop je zo’n auto, mag je je behelpen met een hopeloos achterhaald aandrijfsysteem. En dat noemt zich ‘premium’..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 februari 2014 om 16:22

      @audifreak: Jullie Audi-fanboys gebruiken dat ook als enige argument om RWD af te zeiken he? Wel raar dat bijna alle gerenommeerde sportwagenfabrikanten RWD gebruiken en niet voor het hypermoderne AWD kiezen…

      Login om te reageren
      • imba zegt

        8 februari 2014 om 17:18

        @berlinetta: Als je het vermogen niet kwijt kunt (Mercedes) is het gewoon belachelijk om een RWD systeem te gebruiken.

        Login om te reageren
        • darrock zegt

          8 februari 2014 om 21:09

          @imba: het is juist wat veel mensen zo leuk vonden aan de oude c63, dikke v8, geweldig geluid, en achterwiel aandrijving. Voor de fun is dat nog altijd beter, plus dat het geweldige quattro nog altijd redelijk last heeft van onderstuur…

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 februari 2014 om 00:41

        @berlinetta: welke gerenommeerde sportwagen fabrikanten? Bugatti, AWD. Porsche, alleen op de basis modellen RWD, de rest is allemaal met AWD leverbaar en dat is ook waar de klant vooral voor kiest. Lamborghini, AWD heel normaal. Ferrari, ja zelfde deze gaan overstag, de FF heeft al AWD. Bij veel vermogen wil je gewoon veel aangedreven wielen, als het tenminste je bedoeling is dat vermogen in snelheid om te zetten. Maar kies vooral RWD als je liever rook dan snelheid hebt.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          9 februari 2014 om 10:24

          @mashell: Ferrari, McLaren, Maserati, Aston Martin, alle Amerikaanse sportwagens, Lexus LF-A, Lotus, Pagani, Koenigsegg en Porsche tel ik ook maar even mee. Genoeg modellen met RWD en niet alleen de basismodellen. Een GT 2 ( RS) of GT 3 (RS) vind ik toch geen basismodellen.

          Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          9 februari 2014 om 12:44

          @mashell: “Porsche, alleen op de basis modellen RWD”

          Dus GT3 ( RS), GT2 (RS), Carrera GT enz…zijn allemaal basismodellen? Straffe tabak.

          Lamborghini = Audi, dus natuurlijk willen ze daar vierwiel aandrijving.

          En wat met Pagani en Koenigsegg dan?

          Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 februari 2014 om 17:18

      @audifreak: Ja, quattro is zo goed, dat de Renault Megane RS Trophy met 265 pk op de voorwielen, sneller is op de nurburgring, dan de Audi RS4 met 420 pk.

      Login om te reageren
      • sandniggah zegt

        8 februari 2014 om 18:59

        @SimonMc:

        Totdat het gaat regenen en/of sneeuwen .

        Login om te reageren
        • azenomei zegt

          8 februari 2014 om 19:28

          @sandniggah: Ja. Laten we lekker met onze dure RS4 over de ring als er sneeuw ligt……..

          Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          8 februari 2014 om 19:48

          @sandniggah: Je moet niet proberen afwijken van het onderwerp…

          Login om te reageren
  8. mclarenmercedes zegt

    8 februari 2014 om 16:03

    Nee je wilt een RS4 met bakken onderstuur zodat je lekker veilig in je “premium” plastic interieurtje rechtdoor schuift ..

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      8 februari 2014 om 19:01

      @mclarenmercedes:

      Ach het is een laag gewicht onder de 1000 kg / pk verhouding en al het andere is puur een status symbool .

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 februari 2014 om 00:44

      @mclarenmercedes: liever rechtuit schuiven wat met gas loslaten te corrigeren is dan een uitbrekende achterkant die alleen met stuurmanskunsten (die slechts een fractie van de bestuurders bezitten) of een berg electronica op te vangen is.

      Login om te reageren
    • stancedjetta zegt

      9 februari 2014 om 12:10

      @mclarenmercedes: zijn we weer lekker aan het haten boys? Iedereen heb zijn eigen smaak en audi is net zo luxe als bmw of mercedes of jaguar.. Het zit alleen tussen jullie oren dat mercedes beter is als audi of andersom.

      Login om te reageren
  9. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    8 februari 2014 om 16:09

    Oversteer scares passengers understeer scares drivers. Lekker zo houden dus.

    Login om te reageren
  10. peugedo zegt

    8 februari 2014 om 20:25

    De laatste “oude” C63 AmG estates gaan voor een prikkie weg.
    Kijk maar op Mercedes.nl Nog geen 77.000 euro voor een nieuwe.

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      8 februari 2014 om 21:41

      @peugedo: 77 K is geen prikkie

      Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      8 februari 2014 om 23:15

      @peugedo: kopen maar, zou ik zeggen! Die estates zijn redelijk zeldzaam.

      Login om te reageren
  11. ddimi zegt

    9 februari 2014 om 09:55

    AWD had leuk geweest bij de C klasse, Maar is zeker geen must in deze klasse. Voor de snellere AWD Mercedes kiezen ze voor de E AMG S. De C AMG word gekocht voor het beestig grote blok dat erin ligt zo over heerlijk te laten schreeuwen en janken, en daar hoort de fun van de RWD wel bij. Er zijn er genoeg bij Mercedes Benz met (optie) AWD, laat deze zo maar ;). Maar durf wel zeggen dat ze bij de facelift of doorheen de tijd wel een AWD optie gaan maken bij het brutale C klasse AMG monster.

    Login om te reageren
  12. Barnato zegt

    9 februari 2014 om 23:21

    Misschien iets heel geks maar iedereen gaat over t belangrijkste punt heen! Het is een Engels blad waar interview in staat! Op de E en S 63 AMG met stuur rechts is geen 4wd leverbaar ivm stuurstang dus zal dat ook wel zo zijn op c klasse en krijgt de rest van Europa hem wel?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North