• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes CL facelift: fris of fout?

Auteur: Alwood, gepost 2 juli 2010 om 13:50 – 64 Reacties

Tsja...
Fabrikanten bedenken continue facelifts. Beetje botox hier, wegsnijden daar. Vaak verandert er genoeg, maar het originele ontwerp overtreffen lukt zelden. Dan verandert er onder de motorkap meer.

Om te beginnen met de naamgeving. De “CL” blijft gewoon nog even “CL” en wordt geen S-klasse coupé. Makkelijk en duidelijk, zo doen ze dat bij Mercedes. Verder is de facelift bescheiden, enkel front en kont zijn aangepast. Er zitten LED-jes in de voorbumper en de bumpers lijken wat meer lucht te happen.

Groter zijn de veranderingen ‘binnenin’. De CL krijgt een kleine zuinige V8-instapper, namelijk een 4.6 liter. Voorheen begon het leven bij 5.5 liter, nu dus een klein melkpak minder inhoud. Wel krijgt deze nieuwe V8 directe injectie en twee turbo’s om op de kale cijfers niet in te hoeven leveren. Deze CL500 CGI krijgt 435pk.

De andere grote verandering komt in de vorm van een nieuwe CL63 AMG. Het zat er aan te komen. Atmosferisch is uit, turbo’s zijn weer in. De vertrouwde 6.2 V8 is ingeleverd voor een 5.5 V8 met twee turbo’s. Met 545pk zal die zeker vooruit willen, maar het is nog maar afwachten wat het met de ervaring doet.

De V8 modellen houden allemaal een 7-traps, de 12 cilinders doen het met een 5-traps. Wat dit allemaal voor de acceleratiecijfers en verbruik betekent is nog niet bekend, zodra de informatie beschikbaar is plaatsen we een update.

Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

cl, cl63, Mercedes

Vorig bericht: « Vrijdagmiddagvideo: Pagani Zonda R pakt ‘Ringrecord
Volgend bericht: Het nieuwe Louwman Museum in Den Haag »

Lees Interacties

Reacties

  1. KaCh1ng zegt

    2 juli 2010 om 13:52

    niet slecht, maar pre facelift blijft veel mooier

    Login om te reageren
  2. Kees B zegt

    2 juli 2010 om 13:53

    wat een heerlijke auto…

    Login om te reageren
  3. Frissegast zegt

    2 juli 2010 om 13:53

    -edit: check, bedankt-

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    2 juli 2010 om 13:57

    tja .. de basis is onverklooibaar ..
    dus ook al steek je em in de fik is ie nog “fris” ..

    Login om te reageren
  5. mastertjen zegt

    2 juli 2010 om 13:58

    Voorkant lijkt te veel op een C-klasse, achterlichten volledig rood is ook niet echt een goed idee en hoekige uitlaten passen evenmin.

    Maw, de vorige CL was een schoonheid.

    Login om te reageren
  6. AnthonyR zegt

    2 juli 2010 om 13:58

    Apart die achteruit rij lampen achter

    Login om te reageren
  7. GOD zegt

    2 juli 2010 om 14:00

    Fris en fout.

    Login om te reageren
  8. Headhunterz zegt

    2 juli 2010 om 14:02

    Ziet er heel erg sjiek uit, niet dat ze eerder aankwamen met die facelift! :?

    Login om te reageren
  9. technopatat zegt

    2 juli 2010 om 14:02

    ik ben geen fan van die boog in de voorlichten langs boven, wel van de auto, en al zeker van het uitzicht van de amg’s!

    Login om te reageren
  10. northspotting zegt

    2 juli 2010 om 14:04

    Foto 8, getverderrie. Als ik er door geschept ben *afgeklopt* zou ik ze eeuwig dankbaar zijn, maar ’tot die tijd’ blijf ik de nieuwe vormgeving van de kap en grille verafschuwen.

    Login om te reageren
  11. PiK zegt

    2 juli 2010 om 14:08

    Ik vind dat je een nieuw model Mercedes CL niet fout kunt noemen. Over 5 jaar zal hij wel fout ‘worden’ maar dat komt meer door de berijders die dan een heel klein huisje bij hun hypotheek kunnen nemen.

    Login om te reageren
  12. mario zegt

    2 juli 2010 om 14:10

    mooie kont..saai front..

    Login om te reageren
  13. Mr. V8 zegt

    2 juli 2010 om 14:12

    Zeer goed! Wanneer is het tijd voor “Kies maar”? ;)

    Login om te reageren
  14. Flamingo zegt

    2 juli 2010 om 14:13

    fris

    Login om te reageren
  15. Chris zegt

    2 juli 2010 om 14:15

    Tja .. de basis was al lelijk
    dus al probeer je em te pimpen is ie nog “fout”

    Login om te reageren
  16. BaRa zegt

    2 juli 2010 om 14:20

    blijft een vreemde vorm, die afgeronde achterruit. Hadden ze toch beter kunnen bedenken.

    Login om te reageren
  17. HDM zegt

    2 juli 2010 om 14:25

    Fout. De koplampen zijn nu overdone door dat extra bochtje, en wat moeten die twee lichtkasten in hemelsnaam naast dat nummerbord?! Maak gewoon normale achterlichten ervan…

    Gelukkig lijkt het interieur enigzins onaangeraakt.

    Login om te reageren
  18. JH zegt

    2 juli 2010 om 14:28

    De grootste verandering zijn de spatborden voor; het nadrukkelijk uitgeklopte van de voorganger is verdwenen…

    Login om te reageren
  19. AQ zegt

    2 juli 2010 om 14:28

    voorganger was mooier, die amg is djikke

    Login om te reageren
  20. f1l1p zegt

    2 juli 2010 om 14:30

    Nogal Passat CC – achtig :S

    Login om te reageren
    • ML Benz zegt

      2 juli 2010 om 15:09

      @f1l1p: Wel heel erg passat cc ja… slaat natuurlijk nergens op, plus de cl was er al geruime tijd voor die betreffende cc. Verder vanzelfsprekend op geen enkel punt te vergelijken met die passat.

      On-topic: het blijft gewoon een brute auto, FRIS dus.

      Login om te reageren
  21. StijnB zegt

    2 juli 2010 om 14:30

    Godja over de looks kan je lang lopen te zeuren. Maar V8 AMG nu over turbo’s (en zelfs geen compressor) gaat beschikken, wordt de Mercedes-geschiedenis helemaal weggegooid met het oud vuil?

    Login om te reageren
  22. Breinstein zegt

    2 juli 2010 om 14:37

    Eindelijk is de ‘500’ aangepast! deze motor liep haast ongewijzigd al jaaaaaaaren mee. De R129 werd er al mee uitgerust. Mooie aanpassingen.

    Login om te reageren
  23. M-lover zegt

    2 juli 2010 om 14:40

    5 of 7 traps… nou, die wil ik wel eens naast mekaar zien staan! goed gekozen versnellinkje meer, en zeker in een dsg, doet heel veel!

    Login om te reageren
  24. Relief zegt

    2 juli 2010 om 14:41

    @StijnB

    Wat weet jij over de geschiedenis van Mercedes? Of stopt jouw geschiedenis alleen bij de huidige atmosferische 63AMG motoren?

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      2 juli 2010 om 14:52

      @Relief: wat weet jij daarvan dan?
      vertel es?

      iemand beetje in een hoekje lullen, stoer!

      Login om te reageren
  25. stefanus zegt

    2 juli 2010 om 14:45

    mooi ,maar dat interier is van een s klasse…..

    Login om te reageren
  26. laurens324 zegt

    2 juli 2010 om 14:51

    hij blijft prachtig, en tis een zalig om daar eens in te rijden

    Login om te reageren
  27. Porsche Fanaat zegt

    2 juli 2010 om 14:53

    ‘vond de vorige generatie zeker nog niet verouderd al zag bijvoorbeeld de 500 er niet uit zonder AMG pakket, die soort plinten in de bumper vond ik maar niks

    Login om te reageren
  28. StijnB zegt

    2 juli 2010 om 15:02

    @ Breinstein
    Nope de oude 500 (die inderdaad lang heeft gelopen) heeft nooit in deze CL gelegen. In deze lag (sinds introductie in augustus 2006) de 500 (in realiteit echter een 5,5) van 388 pk en niet de oude 500 die een goede 300 (in meeste versies 306 pk) pk leverde

    @ Relief
    Nope, maar in een snelle Mercedes hoort al sinds de jaren ’30 een compressor (geen turbo!)

    Login om te reageren
  29. Trinacria zegt

    2 juli 2010 om 15:18

    Op zich best een leuke auto. Maar dat stuur ziet er echt niet uit. Als je dan aan het rijden bent kijk je elke keer naar dat lelijke stuur. Parkeer je hem waarsch tegen de eerste beste boom. Gelijk weer een nieuwe facelift te pakken :-)

    Login om te reageren
  30. The360box zegt

    2 juli 2010 om 15:25

    Ik zie nietin waarom je een CL63 moet kopen als je geld hebt voor een CL600.

    Login om te reageren
  31. Dimglor zegt

    2 juli 2010 om 15:31

    Blijft gewoon een nette bak die Cl…Een ultieme cruise mobiel ;)

    Login om te reageren
  32. mashell zegt

    2 juli 2010 om 15:33

    Netjes.
    Dat Blatt mit Technische Daten is erg grappig.
    Ze gaan allemaal 250, de traagste in 4,9 naar de 100 en de snelste in 4,4. Het verbruik van de CL65 is echter bijna 2x zo hoog als dat van de 500 CGI Blue-efficiency. Volgens mij moet je echt wel al je verstand verloren hebben om voor CL65, CL63 of voor een CL600 te gaan. De 500 voldoet ruimschoots.

    Login om te reageren
  33. PiK zegt

    2 juli 2010 om 15:33

    @ The360box.

    Je hebt wel gelijk, een CL600 is daarbij ook nog een vele male luxer dan een 63, als je een 63 zo aankleed als een 600 kom je kwa prijs heel dicht bij elkaar.

    Echter is de AMG zowel van binnen als buiten echt gericht op sportiviteit, en de 600 scoort weer beter op comfort en lux en natuurlijk 4 cilinders extra

    Login om te reageren
  34. PiK zegt

    2 juli 2010 om 15:36

    @ mashell

    Ja in die doelgroep draait het ook echt om verbruikerscijfers, wake up. Bij deze auto’s draait het om status en een instapmodel is niet echt goed voor je reputation game.

    Login om te reageren
  35. mb man zegt

    2 juli 2010 om 15:50

    Geweldige auto.Niets meer te wensen.

    Login om te reageren
  36. Rikus zegt

    2 juli 2010 om 16:35

    Een meesterlijk stukje Mercedes Benz. Zet de wagen voor mn deur en ik kom de alle medewerkers van Mercedes persoonlijk een kusje brengen.

    Login om te reageren
  37. Alpinaa zegt

    2 juli 2010 om 16:45

    Het is ze gelukt om de enige mooie mercedes lelijk te maken.

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      2 juli 2010 om 16:55

      @Alpinaa: Lijkt teveel op ’n Bimmer hè… :wink:

      Login om te reageren
  38. astonfreak zegt

    2 juli 2010 om 16:51

    fris!

    Login om te reageren
  39. 4poorte zegt

    2 juli 2010 om 17:04

    Mannen, ook al is mijn nickname 4poorte, voor deze auto pleeg ik een moord (bij wijze van spreken).

    Login om te reageren
  40. klaas zegt

    2 juli 2010 om 17:19

    Pff die voorkant lijkt behoorlijk op dat van een passat CC..
    Tsja ze doen het ten slotte zelf… De vag groep premium maken..

    Login om te reageren
  41. klaas zegt

    2 juli 2010 om 17:21

    Btw…. Waarom nu geen gejank over de ledjes? stelletje azijn zeikerds. Of is dit totaal geen audi wannabe led verlichting?

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      2 juli 2010 om 19:03

      @klaas: agreed… mooiste benz die er is .. maar die ledjes.. ik hoop dat ze optioneel zijn en niet standaard want dit trekt echt niet op veel

      Login om te reageren
    • sacha zegt

      2 juli 2010 om 20:04

      Oh ja @klaas: je hebt gelijk over de ledjes.

      Login om te reageren
  42. mercedesbenzforlife zegt

    2 juli 2010 om 17:22

    Prachtig!!!

    Login om te reageren
  43. Vinny_93 zegt

    2 juli 2010 om 19:46

    Wie zei dat ook, Never Change A Winning Team?

    Ik bedoel, look at it:

    Login om te reageren
  44. sacha zegt

    2 juli 2010 om 20:03

    Oh joy! De CL (pre facelift) komt weer een stapje dichterbij.

    Login om te reageren
  45. f1l1p zegt

    2 juli 2010 om 22:24

    Eigen persoonlijkheid… Gaat allemaal ten onder tegenwoordig… Op termijn ziet alles er hetzelde uit ;)

    Login om te reageren
  46. Mr.X zegt

    3 juli 2010 om 09:57

    blijft een gave bak! die lampen naast het nummerbord snap ik alleen niet helemaal! koreaans ziet het eruit!

    Login om te reageren
  47. diffus zegt

    3 juli 2010 om 10:13

    Wat toch een geweldige dikke pooierbak hè!?

    Login om te reageren
  48. Sorcerer zegt

    3 juli 2010 om 10:18

    De CL was altijd al fout. Maar deze vernieuwingen maken hem weer wat frisser. Fris én fout dus.

    Login om te reageren
  49. Sorcerer zegt

    3 juli 2010 om 10:18

    Achterkant is trouwens wel een misser, wat betreft lampen en wat betreft way-over-the-top uitlaten.

    Login om te reageren
  50. jbvdg zegt

    3 juli 2010 om 10:37

    fris

    Login om te reageren
  51. Exotic zegt

    3 juli 2010 om 11:13

    Ben ik de enige die denkt dat Mercedes ook “downhill” gaat?

    Login om te reageren
  52. AMG Powerrr zegt

    3 juli 2010 om 12:13

    Toch is een pre-facelift mooier… Maar we moeten het nu hier mee doen, en dat is zeker geen straf! Het is en blijft een lekker ding!

    Login om te reageren
  53. AMG Powerrr zegt

    3 juli 2010 om 12:15

    @Exotic,

    ja ik denk het wel.

    Login om te reageren
    • Exotic zegt

      3 juli 2010 om 13:18

      @AMG Powerrr:
      Met een naam als AMG Powerrr had ik ook geen ander antwoord verwacht

      Login om te reageren
  54. binkie zegt

    3 juli 2010 om 18:04

    Vorige was mooier, maar hij blijft toch stijlvol!

    Login om te reageren
  55. nickboy75 zegt

    4 juli 2010 om 11:16

    jammer dat de achterlichten helemaal rood zijn

    Login om te reageren
  56. Fr€d€r!k_EE8 zegt

    4 juli 2010 om 17:26

    Dat kleurtje is alvast gestolen van honda… dit is namelijk “cypress green”,ik heb een civic had in dat groen…

    Nou,ik kan er ook naast zitten natuurlijk,in ieder geval het trekt er wreed goed op,don’t shoot me.

    Login om te reageren
  57. Hupke zegt

    4 juli 2010 om 23:41

    Hoog maybach gehalte maar doemijdiemaar!

    Login om te reageren
  58. PeugeotGTI zegt

    5 juli 2010 om 00:49

    Ik ben echt zat van die LEDjes
    Het worden er steeds meer

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North