Mercedes CLA 45 AMG prijzen: duurste A-Klasse ooit

Auteur: , 69 Reacties

Na de A45 AMG heeft Mercedes nu ook een prijsje geplakt op de CLA-variant, voor als je liever geen hatchback rijdt. Hoewel, 'prijsje'... Ook voor de CLA 45 AMG moet diep in de buidel getast worden.

CLA Swiss Edition

Waar je bij de A-Klasse nog voor krap onder de 60k klaar bent, kan je dit bij de CLA shaken: de vanafprijs bedraagt een vette 65.750 euro. Voor dit geld heb je wel een vierwielaangedreven mini-CLS met 360 pk en 450 Nm, maar het is nog steeds een flink bedrag om op te hoesten voor een viercilinder.

CLA Swiss Edition

Gooi je graag je bankbiljetten door de showroom alsof het je allemaal niets interesseert, dan kan je de CLA nog wat verder ‘aankleden’. Zo biedt Mercedes-Benz een Swiss Edition (afgebeeld), een uitvoering die ons tot op heden onbekend was.

Voor het lieve sommetje van 7.139 euro krijg je ‘een AMG Performance stuurwiel in nappaleder zwart/Alcantara®, AMG Performance-stoelen, sierdelen aluminium geslepen licht, een AMG Night pakket, velours AMG-vloermatten, een achterspoiler en rode remklauwen‘. Heel Zwitsers inderdaad. (…) Misschien ligt er een fondueset in de kofferbak.

Wat hier nog niet bij inbegrepen is, is het AMG Drivers Package t.w.v. 2.299 euro, waarmee je je Vmax naar 270 km/u kunt liften. Aftikken maar. Mag het allemaal iets uitbundiger, dan is er altijd nog de Edition 1, waar de Swiss Edition een wat kalmere variant op lijkt te zijn. Deze staat voor 73.481 euro in de prijslijst, 7.731 euro meer dan de ‘standaard’ CLA 45. Alsof je een emmer leeg gooit.

Als je hem koopt, dan kan je wel mooi tegenover je vrienden/de chickies pochen dat je de duurste A-Klasse die er is rijdt. Totdat de GLA 45 AMG hem af komt lossen dan…

Met dank aan Yvo voor de tip!





69 reacties

Daar kan je een hoop andere leuke bolides voor aanschaffen.
Tja, het is een berg euro’s maar dan heb je ook een rappe sportsedan.
Ik zou liever hier mee rijden dan met de even dure A1 Quattro, om de prijs even in perspectief te zetten….
@jrk68: helegaar mee eens! En zoals hij hier afgebeeld staat mag je m bij mij voor de deur zetten hoor !
@jrk68: Helemaal gelijk. Hoewel de A1 Quattro misschien wel de enige Audi is die ik echt gaaf vind.
“het AMG Drivers Package t.w.v. 2.299 euro, waarmee je je Vmax naar 270 km/u kunt liften.”
Bijna 2,5 duizend euro om de Vmax met maar liefst 20 km te verhogen..
En dan gaan de heren van Mercedes met een laptop naar je auto, klikken een vinkje aan (of uit) en klaar.. o_0
Absurde bedragen als je het mij vraagt.
@ardonjr:
Het is dan ook niet alleen de begrenzer buiten werking stellen, je krijgt er ook een rijtraining bij de AMG driving academy bij, zodat je hem ook echt kan gebruiken zoals hij bedoelt is. Wil je dat niet dan staat het je vrij om hem bij beun aan de laptop te hangen voor een paar meier.
@jrk68: Kijk, dat is dan weer informatie waar we wat aan hebben maar goed, dat verandert de zaak maar een klein beetje. Het blijft veel geld want, hoe lang duurt zo’n cursus?
Stel dat ze een half uurtje bezig zijn met de laptop (mochten ze zo traag werken bij Mercedes, geen idee) met een uurloon van 100 euri. Dan heb je nog 2249 euro over voor een cursus.
Over hetzelfde uurloon gerekend krijg je dan om en nabij de 22 uur training! Dat is nogal wat. Lijkt me niet dat de CLA zo moeilijk te handlen is?
@ardonjr: Volgens mij is zon rijtraining bij Mercedes-Benz World. In UK of DE. Zal je ingetwijfeld wel vermaakt worden voor die 2k
@lamborgfan: of misschien wordt je gewoon uitgenodigd wanneer er weer een event is, de AMG Academy gaat normaal gesproken allerlei circuits af (waaronder zandvoort voorheen), misschien wordt je dan wel ingedeeld als het in de buurt is.
@ardonjr:

Zo simpel als jij het schetst is het helaas niet.

Elk blok is anders en dat geldt ook bij 2 identieke auto’s.
@barrrry: Lijkt me sterk dat ze daadwerkelijk het blok gaan modificeren. BMW, Mercedes en Audi hebben middels een ‘gentlemens agreement’ afgesproken dat hun auto’s maximaal een Vmax hebben van 250km/h. Het blok kan standaard meer aan dus het zal gewoon software matig aangepast worden, ongeacht de minime verschillen aan de diverse motorblokken.


“Getting back to our gentlemen’s agreement, three important names in the German automotive industry agreed to limit their cars to a maximum of 250 km/h: BMW, Audi and Mercedes-Benz. That doesn’t mean that their cars can’t go faster than this, most of their cars actually do it anyway, only that the three companies agreed to show some respect to each other and keep things on the safe side.”
Bron: http://www.autoevolution.com/news/gentlemens-agreement-not-so-fast-sir-47736.html
@barrrry: ze passen het blok niet aan, pik. Je weet best dat fabrikanten daar gelijk mee lopen te pronken als het zo is, kijk maar naar de C63 507 edition die componenten uit de SLS bevat.
@HDM: nee sorry, piemel, dat weet ik niet. Ik hou dat allemaal niet zo scherp in de gaten.

Maar voor dik 2k geen mechanische aanpassingen vind ik wel belachelijk veel poen voor een kleine vmax aanpassing.
-=edit: check=- Wel leuk autootje maar voor dat geld zat ander leuks…
Het pochen houdt wel op, wanneer je vraagt of er een v6 of v8 onder de kap ligt.
@melkkoe: Waarom? Jouw wereld houdt op bij 4 cilinders?
@kaasboerin: ja, als je eenmaal een 5- of 6-cilinder gewend bent, wil je niet meer anders. Al heeft die 4-cilinder 2x zoveel vermogen, het geluid is gewoon ***** vind ik.
@melkkoe: Ik ben ook van L4 naar L6 gegaan, maar ik hoor die motor bijna niet in het interieur hoor..
– Heel Zwitsers inderdaad. (…) Misschien ligt er een fondueset in de kofferbak.-

Dacht eerder aan een grote alpenhoorn,plus aanhanger erbij met daarin een milkakoe.
@bayernmunchen:
Mwah… vond ik de grap met de fondueset toch origineler.
@bayernmunchen: Sjoerdgrap
@bierbuik:

Nee,sjoerdgrap,die trekt volle zalen.
Wat een nieuws. Prijs van amg cla staat al 2 weken op de mercedes site.
Tja, is nog altijd bijna 40k minder dan een C63 AMG en waarschijnlijk ook een stuk zuiniger, maar maar 0,2 seconden langzamer naar de 100…
Heb de CLA nu een aantal keren zien rijden. Het is toch echt wel een gave auto hoor!
De AMG is natuurlijk helemaal af!
@Valentino: ik heb de CLA nu ook een aantal keer zien rijden en kan nog steeds niet wennen aan die in mijn ogen mislukte achterkant.
@750i:

Ik vind het wel wat hebben, het is gewoon even wennen!

Daarentegen vind ik het eerste type CLS nog steeds het mooist!
Vooral in de AMG versie, wat een prachtbak is dat!

Voor dik de helft van een CLA AMG heb je een CLS63 AMG (Eerste generatie) ;)
@Valentino: En daar weer de helft van aan onderhoudskosten per jaar ;)
@amg65:

Haha, daar heb je een punt!

Maar, als je een AMG koopt ben je (in de meeste gevallen) een liefhebber en heb je er het geld voor (over) !
In Zwitserland kost de CLA45 AMG omgerekend 60k eur. Hier hebben we nu ook CO2 toeslagen, maar auto’s zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan in NL. Kortom, zo slecht ben je ook weer niet af met die 65k in NL.
Overigens kan ik zo snel geen “Swiss” edition vinden in Zwitserland, noch een ‘1st edition’ op de AMG.
Al met al blijft het een dure grap. De Basis CLS is echter nog altijd een klap duurder!
in Belgie heb je hem voor 56 600 euro
@mercedesclsfan: Komt de BIV (die waarschijnlijk duur zal zijn) nog bij. In Nederland zit dat bedrag (BPM) al in de verkoopsprijs.
Mercedes is erg goed bezig met de CLA, maar 65K is wel een hoop geld.

Overigens loopt de levertijd van de CLA al tot Maart 2014, dus heel snel leveren zal er niet in zitten. Maar kennelijk zijn er, ondanks de crisis toch nog mensen die een mooie auto kopen.
@eelco74: Kan ook te maken hebben met het feit dat NL doorgaans geen enorme productieaantallen toegewezen krijgt. Hierdoor wil de levertijd wel is oplopen. Kijk maar naar de Evoque.
@E34M5Touring: klopt, vooraf werd het aantal cla’s op 500 gezet voor het eerste jaar. Dat werd al vrij snel bijgesteld naar 1000 maar de orders lopen nog steeds op.
Nu nog een mooie handbak er in.
Dan heb je een snelle Merc die om het halfjaar bij de dealer staat voor een beurt… (7500km interval) Heb dan liever een M135i…
Voor dat geld heb je ook een CLS 350CDI. Dan heb ik die liever. Die vind ik een stuk mooier. Ben geen fan van de CLA. Heb er goed 45min achter gereden op terugweg van vakantie (FC Zwolle spelersauto) en ik vind de achterkant niet mooi. Ook vind ik hem een beetje te smal waardoor hij een beetje uit proportie lijkt te zijn. Liever de gewone A AMG alsnhet toch die auto zou moeten zijn.
Ik vind het wel een mooie auto waarvan de prestaties dik in orde zijn, maar voor zo’n bedrag zijn er inderdaad genoeg andere auto’s te koop. Auto’s die ook snel genoeg zijn en ook nog eens een stuk ruimer. Zou een moeilijke keuze zijn.
Doe mij dan maar de A45.
Ik kan er niks aan doen, maar iedere keer als ik en mn vader er een zien rijden kunnen we niet stoppen met lachen..

..wat is dat ding godsgruwelijk lelijk zeg!
@dutchiehd: zo denk ik er ook over!
@thomcarspotter:
Hier nog zo’n L*L.
@dutchiehd: mag ik dan vragen wat jullie zelf rijden? Heb er nu aantal keren meegereden en bijna alle reacties zijn positief. Op de snelweg ontvang je toch regelmatig duimpjes omhoog met een CLA. En gezien de orderboeken goed gevuld zijn denk ik dat het Mercedes is die het laatst lacht. Maar dat is het mooie van smaak… Er is altijd wel een groepje mensen te vinden die het niet heeft ;)
@Pordon: goed gezegt ik vind hrt een prachtbak en ik vraag mij ook af wat mensen zelf rijden voor dat zei andere auto’s gaan beoordelen maarja iedereen z’n ding
@Pordon:

Inderdaad!

En ik hoef haast niet te vragen hoe zo’n CLA stuurt/rijdt?
@Valentino: de beste omschrijving voor de CLA is dat het voor mij een Mercedes is die de perfecte combinatie is tussen het welbekende Mercedes comfort en sportief en direct rijgedrag. Voor mij rijdt de CLA, zolang de velgen niet te groot worden perfect. De hele ervaring in de auto geeft je een typisch gevoel dat je in alle Mercedessen krijgt, daar zijn ze dus goed in geslaagd. Bij de vorige A en B-klasse was dat toch minder het geval. Maar alleen al de looks en uitstraling van deze auto als die voor je deur staat en je loopt er op af is al speciaal. Mocht ik het geld hebben dan had ik er zonder twijfel direct 1 besteld.
@Pordon:
Zijn pappie rijdt in een zwarte BMW 3-er.
Tsja en dat zegt genoeg!
@Pordon: het feit dat je zegt dat ik geen smaak heb zegt meer over jou dan over mij.

Volgens mij verschillen smaken..
@dutchiehd: het feit dat je niet begrijpt dat dat een grapje was zegt ook al genoeg.
@dutchiehd:
Zijn pappa en hoe kan het ook anders met zo’n reactie rijdt in een een BMW 3-er en is dan weer jammer.
@dutchiehd:
Dat heb ik bij een BMW 3er, vooral in het zwart.



Wat is dat een afgrijselijk ding zeg….
@dutchiehd: nee Renaults heb je die al gezien ;)
@dutchiehd:

Ik vind het wel een mooie auto.
Maar zoals je zegt, smaken verschillen.

@ de rest: beetje flauw om af te geven op iemand omdat “z’n pappie” een BMW rijd.
Mijn pappie reed vroeger een escort en ik was blij als ik die meekreeg toen ik net mijn rijbewijs had.
@roebas01:
Moet ie maar redelijk in zijn mening zijn of anders is het een zielig kind in pappa’s
BMW!
“aluminium geslepen licht”

Weer ’s wat anders dan zo’n led kerstboom.
Pfff voor zo’n hok?? Mercedes is allang geen Mercedes meer…
Zo.. Dan moet je wel heel graag in dat lelijke ding willen rijden.

Kan je een mooie E van rijden. En dan geen kinderachtige ook nog…
Wat een schitterende auto is het toch. Zeker die Swiss-edition ziet er heel erg fraai uit. Het is inderdaad een klap geld maar er zullen vast mensen zijn die het ervoor over hebben. Ben wel benieuwd of AMG nog een beetje comfort heeft overgelaten. De reguliere CLA met AMG-pakket en 19 inch zit voor mij toch al tegen al in de buurt van wat ik niet meer comfortabel vindt. (De A-klasse met AMG pakket gaat hier overheen). Maarja aan de andere kant daar koop je misschien deze auto helemaal niet voor. Ik zou het niet weten, ik kan het toch niet betalen.

Overigens: Een S3 Sedan in het knalrood met goude en paarse accenten zal compleet verbleken naast deze CLA.
Ik snap die Swiss Edition wel. Net als een Zwitsers zakmes is hij zeer universeel en in allerlei situaties te gebruiken
Die Edition 1 is echt over de top
Ik ben niet echt zo gecharmeerd van deze auto, hoop show voor veel geld. De nieuwe petjes auto hier in de grote stad..
Het is een bak geld, maar je krijgt er wel een speciaal iets voor. Elke andere AMG gaat over de ton en dan heb je nog de bijkomende onderhoudskosten daaraan. Dit is voor ‘veel’ mensen net een stuk haalbaarder en toch vlot en leuk. Dagelijks inzetbaar, redelijk zuinig en kunnen vliegen wanneer gewenst.
Mensen die kijken naar een tweedehands AMG zou ik daarom toch adviseren dit in ogenschouw te nemen. Je bent al gauw flink wat duiten kwijt aan bijvoorbeeld het onderhoud van 3 jaar een C63 AMG rijden. Misschien is dit dan een betaalbaar(der) alternatief.

De V8 is alleen onvervangbaar ten opzichte van zo’n 4 cilindertje, daar is helaas niks aan te doen. Ik had het leuker gevonden als ze een geblazen 5 in lijn hadden gekozen. Dan was er tenminste iets typisch aan het blok. Nu is het, naast vrij bizarre cijfers, nog steeds ‘maar’ een 4 cilinder. Dat staat toch een deel van de mensen in de weg gok ik.
Doe mij maar een A45AMG met €7000 aan opties extra dan :-)
Voor dat geld liever een 435i met veel opties.
Waar haal jij veel opties vandaan als je nog maar 3000 euro over hebt? 61000,- voor auto, 1000,- voor kleur.
@reinier73: vraag was voor Paulaner
owjaaa johh! duurste a klasse? best wel logisch. rs6 is de duurste a6!!! m5 is de duurste 5 serie!!
Na het lezen van jullie reacties kom ik met het volgende:
Ik rijd zelf een c280 ( 3.0v6 2008).
Ben niet toe aan een nieuwe auto maar kijk wel eens om 1.
De cla 45 leek mij wel wat maar van 6 naar 4 cilinder lijkt mij zonde.wat denken jullie?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).