• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes E-Klasse (2020) – de nieuwste snufjes van Das Haus!

Auteur: RubenPriest, gepost 10 augustus 2020 om 16:00 – 30 Reacties

Dit is de rijtest van de facelift van de Mercedes E-klasse.

Dit is de facelift van de Mercedes E-klasse. Naast een nieuw uiterlijk en nieuwe motoren, heeft de Duitse autofabrikant ook een aantal updates doorgevoerd met betrekking tot de gadgets. Deze nieuwste snufjes van Das Haus probeert Wouter uiteraard uit, maar of dat ook goed gaat?

De facelift van de E-klasse werd in maart voorgesteld. Inmiddels zijn ook de Mercedes E-klasse prijzen bekend, zo ook van de E300e Estate.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

autoblog, e-klasse, Mercedes, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Met deze airco stap je uitgerust uit de auto
Volgend bericht: Officieel: Maserati Ghibli Trofeo krijgt kneiterdikke Ferrari-V8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mattr zegt

    10 augustus 2020 om 01:32

    Mooie bak! Die accu box in de kofferbak is idd wel wat minder. Begrijp ik nu goed dat de hybrid in estate versie wel een volledig vlakke laadvloer heeft?

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      10 augustus 2020 om 16:13

      Wel wat minder? Dit zou voor mij meteen een dealbreaker zijn… Dit is toch geen kofferbak meer te noemen voor een dergelijke klasse auto. Dit had toch echt anders opgelost moeten worden. Maar dat is wellicht erg lastig als je achterwielaandrijving hebt.

      Login om te reageren
  2. jvthof zegt

    10 augustus 2020 om 03:31

    Wat mij gruwelijk zou irriteren, wat opel ook heeft (wat een vergelijking hè haha) is dat deurknopje wat precies in de holte van je elleboog terecht komt op een mooie rustige lange rit waarbij je je elleboog wat hoger wil laten rusten. Beetje ouderwets… vroeger had elk automerk ze, braken ze regelmatig af omdat je je elleboog er te hard tegen aan liet komen.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      10 augustus 2020 om 08:46

      Dat ze die dingen überhaupt nog hebben….

      Login om te reageren
      • jvthof zegt

        10 augustus 2020 om 09:54

        @henkp1: Idd… zoveel mooiere betere oplossingen voor te bedenken.

        Login om te reageren
    • jvthof zegt

      10 augustus 2020 om 09:56

      @peterv: zie je reactie niet meer, maar aan de video te zien, rijdende beelden, staat het knopje netjes in de lucht te wachten om de elleboog te prikken

      Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      10 augustus 2020 om 16:52

      Gewoon jezelf aanleren altijd twee handen aan het stuur te houden. Ik heb er maanden over gedaan maar nu is het een automatisme geworden. Ik rij nog slechts héél zelden met één hand aan het stuur.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        10 augustus 2020 om 17:01

        Vermoeiende bezigheid als je twee meter lang bent. Staat het stuur te ver af voor.

        Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          10 augustus 2020 om 18:42

          Ik ben 1,92m. Zit zó dicht op het stuur dat mijn knieën 10cm van het dashboard af staan. Dan gaat het bij mij prima. Maar wellicht dat die 8cm het ‘m net doet.

          Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      10 augustus 2020 om 17:23

      BMW heeft dat ook. Vind ’t ook geen porem maar tijdens ’t rijden heb ik er geen last van. Linkerarm rust meestal op de armsteun van het deurpaneel en rechterarm op middenarmsteun terwijl ik keurig met twee handen ’t stuur vasthoud.

      Login om te reageren
  3. wetdualclutch zegt

    10 augustus 2020 om 07:31

    Kwam in Duitsland en trailer vol tegen, stonden ook een paar E 260’s tussen. Nooit eerder gezien voor de 213 reeks. Export modellen of zo?

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    10 augustus 2020 om 08:44

    Exterieur moet ik even aan wennen, weet nog niet of ik het mooi vind… Wel een leuke feature van de navigatie!

    Login om te reageren
  5. henkp1 zegt

    10 augustus 2020 om 08:46

    Mooie wagen.

    Login om te reageren
  6. Pordon zegt

    10 augustus 2020 om 08:47

    Uhh deze e-klasse heeft iets wat ik niet had verwacht… Wel het nieuwe MBUX systeem maar nog wel de draaiknop/touchpad van COMAND. In elke andere Mercedes met MBUX is het alleen nog maar een touchpad???

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      10 augustus 2020 om 13:06

      Ze hebben net hun cliëntele aan een draai-drukknop laten wennen en dan zouden ze nu weer overstappen? Alsof die leeftijdscategorie nog niet hard genoeg getroffen was in de afgelopen maanden.

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        10 augustus 2020 om 17:10

        Het verbaasd me dat het in deze ‘pers’ auto zit. In de configurator zie ik nergens staan dat het eventueel een optie is en in de review van autoweek zit wel gewoon de touchpad.

        Het zou best een goede optie zijn voor aanzienlijk deel van het mercedes clientèle om een draaiknop te hebben. M’n opa heeft na jaren e-klasses en c-klasses met COMAND nu sinds afgelopen weekend een B-klasse met MBUX. Voor een man van zijn leeftijd is het echt enorm wennen dat alles touch is…het scherm, het stuur met die ’touch’ knopjes en de touchpad. Grote vingers en wat trillende handen maken het lastig bedienen voor hem.

        Login om te reageren
  7. werf76 zegt

    10 augustus 2020 om 08:55

    Erg mooi afgewerkt. Ben wel van zo’n interieur :)

    Login om te reageren
  8. peterv zegt

    10 augustus 2020 om 09:20

    @jvthof.

    Het deurknopje gaat automatisch naar beneden als je gaat rijden. Althans, dat was bij mijn W212 al zo. Meem aan dat het bij deze ook het geval is.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 augustus 2020 om 10:38

      Waarschijnlijk alleen als je instelt dat je met afgesloten portieren wil rijden. De anti-carjacking feature.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        10 augustus 2020 om 11:20

        zijn er mensen die dat niet doen?
        Bij mij, de station van voor de update, steken ze nog een klein beetje uit als de deur afgesloten is. Overigens is het een erg rare houden die je moet hebben om je elleboog op dat punt te hebben. Met mijn 1m80 is het echt niet relaxed.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          10 augustus 2020 om 16:33

          Klopt. Moderne auto’s hebben zo’n hoge raamlijn dat je als normpersoon van 1m80 helemaal niet lekker “Manta, Manta” stijl je arm op de bovenkant van het portier kunt leggen.

          Login om te reageren
    • lekbak zegt

      10 augustus 2020 om 12:00

      @peterv: dat heeft elke Mercedes al zeker 20 jaar. En vanaf halverwege jaren ‘70 zitten ze al verzonken als je ze op slot doet (en komen ze automatisch omhoog als je de deur van binnen open doet).

      Login om te reageren
  9. michaelcorleone zegt

    10 augustus 2020 om 09:40

    We hoeven niet tot September te wachten om de nieuwe S-Klasse officieel te aanschouwen. Deze alleen dan iets langer.

    Login om te reageren
  10. peterv zegt

    10 augustus 2020 om 10:29

    @jvthof.

    Merkwaardig in dat geval. En inderdaad irritant. Waarom ze niet meer automatisch naar beneden gaan, is mij dan ook een raadsel. Bij mijn wagen deden ze dat wel. Vanaf 5km per iur geloof ik
    Dit ook in verband met carjacking.

    Login om te reageren
  11. ozzytrk zegt

    10 augustus 2020 om 13:11

    Waardeloze kofferbak voor een E klasse.

    Login om te reageren
  12. viertakt zegt

    10 augustus 2020 om 14:42

    Dit is een pre-productiemodel denk ik.
    Dak in alcantara is op een Exclusive niet te verkrijgen.
    Ook een exclusive is in de Benelux niet meer te verkrijgen. Enkel Avantgarde en AMG-line.

    Login om te reageren
    • Goed_Koopman zegt

      10 augustus 2020 om 16:31

      @viertakt: Ik weet niet waar jij kijkt, maar in de Nederlandse configurator kan ik voor 1.210 euro een Exclusive aanvinken. Een Alcantara hemel kon trouwens nooit: dat heet bij Mercedes ‘Dynamica’ en is ook gewoon bestelbaar. Get your facts straight.

      Login om te reageren
      • viertakt zegt

        13 augustus 2020 om 15:50

        Terechte opmerking zo blijkt. Is nieuw. Dat Exclusive exterieur werd hier voor de facelift gebannen na jaar 1. Blijkbaar is het terug.
        Ook over de interieurhemel Dinamica heb je gelijk. Je schrijft het wel met een i.

        Login om te reageren
  13. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    10 augustus 2020 om 17:26

    Wat mij vooral opvalt is dat er nog niemand de “mooie taxi!” grap heeft gemaakt. Blijkbaar komt de E-klasse eindelijk van dat imago af.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      10 augustus 2020 om 18:12

      dit is geen taxi omdat je door die batterijen geen koffer meer achterin krijgt.
      En dit is geen taxi omdat een taxichauffeur geen E-klasse meer kan betalen en ook omdat E-klasse tegenwoordig net zoveel stuk gaan als andere auto’s en een stuk duurder zijn om te fixen.

      Maar bij de volgende Model S kunnen we even met z’n allen ‘mooie taxi’ schrijven.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North