• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes E-Klasse Lang maakt de S-Klasse overbodig

Auteur: willeme, gepost 29 september 2020 om 12:06 – 15 Reacties

Mercedes E-Klasse Lang

Waarom zou je een korte S-klasse kiezen als je voordeliger in een Mercedes E-Klasse Lang kunt rijden?

De Mercedes-Benz S-Klasse is onlangs onthuld. Het is waarschijnlijk weer een van de beste auto’s ter wereld. Dat kunnen we met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen, want de vorige S-Klasse behoorde daar ook al toe. En dan te bedenken dat de vorige S-Klasse stiekem een generatie ouder was dan dat deze zich voordeed.

Mercedes E-Klasse Lang

Een van de redenen om voor een S-Klasse te kiezen, is het genereuze ruimteaanbod. Het is een bijzonder prettige auto om in te vertoeven, ook op de achterbank. Dus als je vaak gereden wordt (en niet omdat je weer eens gearresteerd bent), dan is deze Mercedes E-Klasse Lang (V213) misschien een goed alternatief.

Mercedes E-Klasse Lang

Grotere wielbasis

De auto is precies wat de naam aangeeft: een langere E-Klasse. De wielbasis groeide van deze Mercedes met 14 centimeter ten opzichte van het ‘korte’ model. De totale lengte bedraagt 5,05 meter. Nog niet zo lang was een lengte van meer dan vijf meter alleen voorbehouden aan auto’s als de S-Klasse.

Rood en grijs

Nog langer

Van het pre-facelift model was er al een lange uitvoering, maar dit post-facelift model is nog langer, 2,2 centimeter om precies te zijn. Verder krijgt de gefacelifte Mercedes E-Klasse lang dezelfde wijzigingen als de korte variant. Dus een nieuw front met rondere grille en kleinere koplampen.

  • Mercedes E-Klasse Lang
  • Mercedes E-Klasse Lang
  • Mercedes E-Klasse Lang
  • Mercedes E-Klasse Lang

Aan de achterzijde zien we platte en brede koplampen. Hopelijk worden aspirant E-Klasse rijders door deze auto geïnspireerd om een leuke combinatie te configureren, want het donkerrood met beige interieur ziet er prachtig uit.

Zijkant

Mercedes E-Klasse Lang Niet voor Europa

De Mercedes E-Klasse Lang wordt gebouwd door BBAC, wat staat voor Beijing Benz Automotive Co., een joint venture van Daimler in China. Daarmee komen we direct met het slechte nieuws: de auto komt niet naar Europa. De welgestelde Europeanen die groot van stuk is, zal harder moeten werken en door moeten sparen voor een korte S-Klasse.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

beijing-2020, China, e-klasse, Mercedes, Video

Vorig bericht: « Skoda Enyaq iV voor minder dan 40k op je stoep!
Volgend bericht: Audi A3 40 TFSI e rijdt 67 kilometer* elektrisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    29 september 2020 om 12:42

    Door niet simpelweg het achterportier te verlengen maar een extra ruitje te plaatsen krijgt de wagen een Maybach uitstraling.

    Login om te reageren
  2. arias zegt

    29 september 2020 om 12:47

    Ook in India wordt de E klasse lang geleverd. Gek genoeg zag ik hem redelijk vaak in India, zal wel goed verkopen daar.

    Login om te reageren
    • sprankel zegt

      29 september 2020 om 20:00

      Azië is competitief tot op het bot, zo is de verhouding man vs vrouw in China totaal scheef wat deels door de 1 kind politiek te verklaren maar het gaat in hun cultuur al 2000 jaar terug. Ze willen een zoon die de familienaam verder zet en voor de familie zorgt, geen dochter die eenmaal getrouwd weg is. Hoe ze dat doen gaat van geen zorg voor meisjes geven (want meisje = ongewenst) wat leid tot hogere kindersterfte tot het moedwillig doden van baby’s.

      De druk is dus enorm, zeker als man of als enigste kind, je moet presteren, je moet leveren, als individu ben je niets. India begint in die cijfers ook meer en meer die kant op te gaan waarbij buiten Indonesie & Japan er abnormaal veel mannen zijn in geheel Azië.

      Om terug te komen naar lange auto’s, in dat soort compitieve samenleving is het fake gehalte nog veel erger dan hier waarbij een Westerse auto rijden een heel hoog status gehalte heeft, met name ook omdat de import taxen vaak heel hoog zijn door nationalistische marktwering.

      Echter net zoals ik en vermoedelijk de meeste hier niets kennen van al die wagens die in Azië lokaal verkocht worden uitzondering daar gelaten, kennen ze daar het verschil niet tussen al die Europese modellen. Let wel, het gaat niet om wie er mee rijd maar om het aanzien van de andere.

      Gevolg, het moet een Westerse auto zijn met een Westerse naam en hij moet zo lang mogelijk zijn, dan heeft zelfs de ongeschoolde bevolking door dat je het “gemaakt” hebt en ben je een “voorbeeld” voor de rest.

      Of je dan beter de E klasse als de S klasse koopt slaagt ook nergens op want de S bestaat er uiteraard ook in long versie, net zoals de C klasse overigens net zoals heel veel Westerse autos, hij moet lang zijn of ze kopen hem niet, hun imago hangt ervan af, triestig als je het mij vraagt.

      Login om te reageren
      • arias zegt

        29 september 2020 om 20:43

        @sprankel: Dat status in die beide landen een grote rol speelt dat zeker. Ik ben in New Delhi geweest, gezien de staat van het land verbaasde mij het aantal E-Klasses L die ik daar zag. Vaak wel meer dan andere normalere auto’s. En nog wel meer dan ik in Nederland de E-Klasse zie. Vrijwel allemaal werden bestuurt door privé-chauffeurs en zag je achterin vaak de eigenaars aan de telefoon. Van jonge kerels tot oudere mannen en vrouwen. Overigens vond ik de E-Klasse L zeker geen lelijke wagen maar in Nederland zal er geen markt voor zijn. In Europa zou die alleen in landen als Duitsland, Zwitserland en het oostblok nog enigzins goed kunnen verkopen.

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    29 september 2020 om 14:11

    Ideaal voor taxi´s. Al zijn die in de huidige tijd redelijk overbodig.

    Login om te reageren
  4. ttr6 zegt

    29 september 2020 om 15:05

    @ willeme: wat zijn koplampen aan de achterkant??

    Login om te reageren
  5. iz_person zegt

    29 september 2020 om 15:26

    Mijn nederige excuses ik zal er in het vervolg op letten. Mercedes auto kan de pot op wiedewiedewiedie….

    Login om te reageren
  6. theblazerunner zegt

    29 september 2020 om 15:50

    Kun je dat ding niet gewoon importeren?

    Login om te reageren
  7. karhengst zegt

    29 september 2020 om 16:16

    En waarom een E-klasse Lang rijden als je ook een Vito / V-Klasse kunt rijden?

    Is het overigens toegestaan je speciale versie voor de Chinese markt “Lang” te noemen?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 september 2020 om 16:47

      Zo’n Vito / V-klasse is geen serieus alternatief. Tuurlijk je komt er ook mee van A naar B maar qua veercomfort en geluidsdemping is het onvergelijkbaar met een E-klasse. En dan heb je nog de klusjesman uitstraling die je als Chinese directeur natuurlijk ook niet wilt.

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      29 september 2020 om 17:06

      @karhengst: omdat je een sedan prefereert boven een busje??

      Login om te reageren
  8. Waschischi zegt

    29 september 2020 om 17:00

    Lijkt wel een beetje op de gecamoufleerde Mercedes van deze foto’s:

    https://www.facebook.com/groups/318478445210617/permalink/1333916187000166/

    Login om te reageren
  9. 406_v6 zegt

    29 september 2020 om 17:05

    Aan de achterzijde platte brede koplampen?? ??

    Login om te reageren
  10. bmwfe zegt

    29 september 2020 om 17:41

    Het blijft een E klasse!!

    Login om te reageren
  11. chills zegt

    29 september 2020 om 19:18

    Ik krijg er een Audi gevoel van: geen idee naar welk type ik nu aan het kijken ben. On-topic: poah wat een dikke C-klasse !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North