• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes E-Klasse toont zijn facelift

Auteur: ricardo, gepost 15 januari 2013 om 09:00 – 12 Reacties

Wat zou er te zien zijn in die wielkast?

Das Haus heeft onlangs de sedan-, coupé- en cabrioletuitvoering van de E-Klasse onder handen genomen. Detroit was een perfecte locatie om het resultaat in het echt te tonen en we hebben uiteraard livefoto’s voor jullie.

De koplampen zijn samengesmolten en bestaan weer uit een geheel. Toch wel de meest opvallende wijziging, hoewel de rest van het front ook flink werd verbouwd.

Ook aan de veiligheid werd gesleuteld waarbij veel afhangt van de stereocamera in de voorruit. Onder de noemer Intelligent Drive worden verkeersborden, voetgangers en andere verkeerssituaties herkent. Heck, hij helpt je zelfs met remmen dankzij radarsensoren die je bij een dreigend ongeluk waarshuwen (Collision Prevention Assist). Alles over de veiligheidsbonanza op de nieuwe E lees je HIER.

het motorengamma loopt nog steeds van de E 200 (I4, 184 pk), via de E 400 (BlueDirect V6, 333 pk) naar de E 500 (V8, 408 pk). Voor de diehards is er uiteraard weer een E63 AMG, vanaf nu optioneel met vierwielaandrijving en te verkrijgen, en als S-versie. U leaset liever met de portemonnee? Er is ook een 20% bijtellingsschraper: De E 300 BlueTEC HYBRID, waarin een viercilinder CDI samenwerkt met een elektromotor met een gemiddeld verbruik van 4,1 l/100 km (CO2: 107 g/km).




Ook interessant!

  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Cabrio, detroit-2013, e-klasse, estate, Mercedes

Vorig bericht: « Drukste ochtendspits ooit! [1000+ km file]
Volgend bericht: BMW M6 Gran Coupé: dit is ‘m in het echt »

Lees Interacties

Reacties

  1. gedwongenleaser zegt

    15 januari 2013 om 09:10

    De voorkant van die E63 estate/brake/station (of wat het tegenwoordig ook heet) in het wit ziet er geweldig uit, van de zijkant ook maar god wat hebben ze die achterkant ongelooflijk verkracht :(…

    Login om te reageren
  2. rensjb15 zegt

    15 januari 2013 om 09:16

    Ik vind dat mercedes goed bezig is, beetje van t ouwe lullenimago afkomen zo.

    Login om te reageren
  3. r32turbo zegt

    15 januari 2013 om 09:18

    @gedwongenleaser ben het helemaal met je eens, alles is perfect aleen die achterkant is niet echt de mooiste maarja dat wordt weer effe wennen he.

    Login om te reageren
  4. W115 zegt

    15 januari 2013 om 09:36

    De voorkant van de cabrio maakt van de E-klasse bijna een nieuwe auto

    Login om te reageren
  5. eklasse zegt

    15 januari 2013 om 09:41

    Het was even wennen maar zelden zo’n geslaagde facelift gezien. Het mooie is dat de vorige helemaal los gelaten is zodat die ook nog tot z’n recht komt.

    Login om te reageren
  6. toroloco zegt

    15 januari 2013 om 09:42

    Wat een saaie bak, ik rem liever zelf. Dit hoeft voor mij niet: Onder de noemer Intelligent Drive worden verkeersborden, voetgangers en andere verkeerssituaties herkent. Heck, hij helpt je zelfs met remmen dankzij radarsensoren die je bij een dreigend ongeluk waarshuwen (Collision Prevention Assist).

    Login om te reageren
  7. pier zegt

    15 januari 2013 om 10:20

    Cabriolet komt nu veel beter uit de verf! Een wat wulpsere auto geworden, dat past goed. Bij de sedan en combi vind ik de voorkant nog steeds wat iel. Interieur wel strak, maar ik ga toch voor een 5 of A6.

    Login om te reageren
  8. meneersander zegt

    15 januari 2013 om 10:21

    Echt een dikke auto!

    Login om te reageren
  9. replicant zegt

    15 januari 2013 om 10:53

    Ik vind je lekker! Je bent een lekkerding! lalala

    Login om te reageren
  10. koenmb zegt

    15 januari 2013 om 14:08

    De grill van de sedan/break is er maar teleurstellend opgezet, want je ziet duidelijk de naad waar de motorkap eindigt. De grill lijkt er ook precies zijn ‘op’geplakt. Dit komt allemaal omdat de klassieke grill met ster op de motorkap op dezelfde bumper en motorkap moet passen. Bij de coupe/cabrio is de naad beter weggewerkt en is de grill beter ingewerkt in de bumper, met als gevolg een veel beter resultaat. Dat Mercedes dit niet wat beter heeft aangepakt zegt al genoeg over hoeveel ze nog willen spenderen aan hun ooit zo fiere prestige paard (na de S-klasse dan). Dit is geen E-klasse waarmee je een 5-serie of A6 beconcurreert (prestaties/efficiëntie daargelaten).

    Login om te reageren
  11. peterv zegt

    15 januari 2013 om 14:45

    Lekker, ik wil hem.

    Login om te reageren
  12. bmwe46csl zegt

    15 januari 2013 om 16:17

    De amg is toch wel erg mooi

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North