• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes moet stoppen met het maken van deze auto

Auteur: jaapiyo, gepost 3 april 2018 om 19:59 – 85 Reacties

Mercedes


Kappen nou. Teken maar iets anders.

Mercedes is in allerlei opzichten lekker bezig. Vorig jaar prolongeerden ze hun titel van het grootste Duitse premium merk. In 2016 heroverde Das Haus deze eer voor het eerst in mensenheugenis op BMW. De forse afzet vertaalt zich ook in puike financiële cijfers en dat is goed nieuws voor iedereen die werkt bij het concern. Het gaat kortom, best lekker in Stuttgart.

We kunnen ook wel wat redenen verzinnen voor het nieuwe succes van het oude automerk. Na een lastige periode onder leiding van Vorstandsvorsitzender Jürgen Erich Schrempp, waarin het concern teveel wilde bezuinigen, is de kwaliteit van de producten weer op niveau. De kleinere auto’s van het merk zijn, met uitzondering van de B-Klasse, van saaie bejaardenmobielen getransformeerd tot hippe waggies voor flitsende junior managers en Famke Louise‘s. De interieurs van de luxemodellen voelen ook weer echt luxe aan. Hooguit kan je de vormgeving een tikje barok vinden. Tenslotte is er nog de AMG-divisie, met als speerpunt het zeer succesvolle F1-team. Dergelijk succes straalt bewust of onbewust toch altijd een beetje af op de huis-tuin-en-keuken modellen. Win on sunday, sell on monday…

Maar het is niet allemaal goed nieuws. Vele moderne Mercedes hebben namelijk een onoverkomelijke fout in hun design. Het gaat niet om de ontiegelijke frontoverhang van de CLA, want hoe gruwelijk die ook is, heeft het meerendeel van de Mercs nog achterwielaandrijving. de CLA deelt echter wel ‘de fout’ met veel van zijn broertjes. Ik noem ‘m ‘de banaan des doods’.

De banaan des doods kende voor zover ik het kan herinneren zijn debuut op de W212. Normaal geven designers een auto vaak een van de neus naar de kont oplopende lijn mee, om een model ‘sportief’ te laten ogen. Mercedes koos bij de W212 echter voor een lijn die eerst oploopt -so far so good- maar daarna afloopt -NEIN!-, precies zoals bij een banaan. Kijk en gruwel:

W212

Het resultaat is een enigszins afgezakte, slappe kont die vanuit sommige hoeken überhaupt niet op de auto lijkt te zitten. Niet wat je wil zien bij een mooie…auto. Ondanks dat Mercedes momenteel een andere designtaal heeft, is de banaanlijn gebleven. En daar alle modellen van het merk er hetzelfde uitzien, zit ‘ie potverdikke op alle sedans!

S-banaan
Banaan-S

In iets minder mate worden ook de coupé’s en cabrio’s geafflicteerd door de verschrikkelijke aandoening:

C217

Zodoende ben je dus simpelweg gedwongen om voor de Estates te gaan. De visuele massa van de dakkapel achterop, compenseert de naar beneden lopende lijn richting de achterkant enigszins:

S213

Denk jij ook dat deze lijn ontstaan is toen de designer tijdens het tekenen wegglipte over een bananenschil, of vind je het design juist wel puik? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Dieven hebben het gemunt op de Mercedes A-klasse en CLA
    Dieven hebben het gemunt op de Mercedes A-klasse en CLA
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

c-klasse, cla, cls, Columns, design, e-klasse, Mercedes, s-klasse, w205, w212, w213, w222

Vorig bericht: « Waarom Daniel Ricciardo geen baklap is
Volgend bericht: Vrouwelijke Hyundai honcho laat vrouwen dansen met dudes »

Lees Interacties

Reacties

  1. dragspert zegt

    3 april 2018 om 20:11

    Ik vind ze schitterend. Zeker de nieuwe sedans vind ik erg mooi. De CLA, GLA en alle andere niche modellen zien er bij geen enkel merk goed uit.
    Ik ben doorgaans van de youngtimers en eigenlijk alles van vóór 2003 maar de nieuwe lijn van Mercedes is toch echt prima in zijn verhoudingen hoor.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      3 april 2018 om 20:19

      Van zowel de CLA als de GLA vind ik de Audi varianten er beter uit zien. (A3 limousine en de Q3)

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      4 april 2018 om 01:23

      @dragspert:

      Apen houden van bananen ..

      Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      4 april 2018 om 14:59

      @dragspert: Van de premium duitse merken , heeft Mercedes echt wel de mooiste exterieur en interieur combo. Bij Audi en BMW zijn de Modellen allemaal minder mooi, zowel van buiten als van binnen. De verkopen spreken voor zich, in vrijwel elke markt worden de Mercedessen beter vverkocht en imho terecht.

      Login om te reageren
  2. turbotoll zegt

    3 april 2018 om 20:12

    Ik dacht dat alleen de originele CLS (W219) wel eens aangeduid werd als “banaan”.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      3 april 2018 om 20:38

      @turbotoll: En die zag zo vlug bruin als die banaan.

      Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      3 april 2018 om 22:43

      @turbotoll: en wat heeft die juist een lekker kontje. ?

      Login om te reageren
  3. cpp1 zegt

    3 april 2018 om 20:13

    Helemaal mee eens. Op de S kan het nog net. De rest van de modellen zien er afschuwelijk uit.

    Login om te reageren
    • johnsmit zegt

      11 april 2018 om 17:56

      beter dan die strakke audi’s@cpp1:

      Login om te reageren
  4. MilleMiglia zegt

    3 april 2018 om 20:17

    Volledig mee eens. Vond het vernieuwend op de eerste generatie cls, maar ondertussen is nieuwe er wel vanaf.

    Login om te reageren
  5. maxidyne zegt

    3 april 2018 om 20:17

    De huidige C/E/S klasse vinden ik persoonlijk erg fraaie en chique wagens in de juiste kleurstellingen. Voor de rest ben ik het met de auteur van het stuk eens.

    Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      3 april 2018 om 21:31

      @maxidyne: de S en de E vind ik mits een degelijk uitrustings niveau en amg pack ook wel mooi maar dat tablet dat ze in de dasboard van de C gegooid hebben vind ik afschuwelijk.

      Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    3 april 2018 om 20:18

    Vind die bananen van Mercedes wel mooi…

    Vooral die hele dikke bananen met een stickertje…

    Alleen jammer dat stichting Aap zo graag dikke bananen plukt…

    Login om te reageren
    • kimhung zegt

      3 april 2018 om 21:40

      @moveyourmind: volgens mij zit je op het verkeerde account @lincoln

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        3 april 2018 om 22:50

        @kimhung: Klopt, anders denken ze dat ik veel post ..

        Login om te reageren
  7. Sir_Vmax zegt

    3 april 2018 om 20:20

    Dan maar een g klasse…

    Login om te reageren
    • s73phan zegt

      4 april 2018 om 13:58

      @srthellcat: aka ‘bananendoos’?!

      Login om te reageren
  8. quinn zegt

    3 april 2018 om 20:21

    Prachtig design juist en velen zijn het met mij eens. Gordon Wagener is de verantwoordelijke designer. Sinds hij dat is zijn de Sales enorm vooruitgegaan! Nu dus de grootste Premium autobouwer van de wereld.

    Login om te reageren
  9. Frankypanky zegt

    3 april 2018 om 20:23

    @jaapiyo ziet spoken of bananen óf allebei…
    Bij Mercedes verkopen ze er geen auto minder om. Bij boeit het dus niet. Liever kijk ik naar de nieuwste Volvo’s. Dat zijn prachtige wagens!

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    3 april 2018 om 20:26

    Is me nog nooit opgevallen. Kan niet zo erg zijn dus…

    Login om te reageren
    • johnsmit zegt

      11 april 2018 om 17:59

      klopt helemaal me eens @esprit_de_flandre:

      Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    3 april 2018 om 20:29

    Vind die aflopende gebogen lijn trouwens wel mooi. Het geeft juist iets sjieks dat de achtersteven iets afloopt. Het benadrukt dat de auto niet als ordinaire pakezel gebouwd is en het geeft iets gedrongens.

    Die lijn heeft mijn S-type ook, en ik vind dat één van de mooiste details aan de auto, samen met de bolle geplooide motorkap.

    https://goo.gl/images/WXZXba. *

    *Niet de mijne, heb helaas niet de Sport uitvoering.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      3 april 2018 om 20:41

      @moveyourmind: maar bij de s-type klopt het, omdat de auto een chique voorkomen moet hebben. Bij mercedes proberen ze de auto’s een hippe, sportieve uitstraling te geven en door deze lijnen samen met de wel kloppende andere details komt het totaal niet uit de verf imo.

      Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      3 april 2018 om 21:05

      @moveyourmind:
      Haa! Collega S-Type rijder!
      Een mooie banaan is niet lelijk!

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      3 april 2018 om 21:28

      @moveyourmind: precies! @jaapio snapt er niet veel van… En profil zorgt deze lijn, gecombineerd met de schuin aflopende kofferklep, juist voor een ‘hunched forward’ design. Straalt heel veel kracht uit! Ook vind ik het écht onderscheidend, nu ieder merk het trucje met de wigvorm kopieert…

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        3 april 2018 om 22:09

        @svenska_aeroplan_ab: wat is de wigvorm?

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          3 april 2018 om 23:07

          @por100: geleidelijk oplopend, dus laag voor en hoog achter.

          Login om te reageren
  12. tenaci zegt

    3 april 2018 om 20:31

    Ik wist dat er iets was, nu weet ik het en ik ben het gruwelijk met je eens!

    Login om te reageren
  13. pomoek zegt

    3 april 2018 om 20:35

    Niet mee eens de banaan is mooi!

    Login om te reageren
  14. moveyourmind zegt

    3 april 2018 om 20:39

    Veel Amerikaanse auto’s hadden dat trouwens ook. Een relatief hoog en stijl front en dan een fraaie aflopende gebogen lijn.

    Zelfs de hoekige Amerikanen uit de 80’s, zoals de Chevrolet Caprice en deze Cadillac Seville Coupé:

    https://goo.gl/images/jrQeHU

    Login om te reageren
  15. dirkv zegt

    3 april 2018 om 20:40

    Mooie auto’s hoor die Benzen!

    Login om te reageren
  16. Tonnie zegt

    3 april 2018 om 20:40

    Yes, eindelijk! Ik dacht lange tijd alleen te zijn, maar ik sta dus niet alleen. Als ze dat nou eens gaan aanpassen, en die lelijke intertoystablets in ’t interieur, dan ga ik ze ook wel mooi vinden.

    Login om te reageren
  17. Corrado16v zegt

    3 april 2018 om 20:41

    Nooit precies begrepen waarom ik deze generatie Mercs minder mooi vond. Ik dacht dat het misschien aan mijn leeftijd lag. Blijkt het de banaan des doods te zijn. Bedankt hiervoor.

    Login om te reageren
  18. monsieurleloure zegt

    3 april 2018 om 20:47

    Japio moet stoppen met dit soort topics aan te maken.

    Sinds de frontoverhang van de AR 159 ter sprake kwam zie ik geen 159 meer maar alleen de frontoverhang.

    En ik vond het zo’n mooie bak…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      3 april 2018 om 20:55

      @monsieurleloure: mijn oprechte excuses daarvoor.

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        3 april 2018 om 22:31

        @jaapiyo: can’t unsee now :'(

        Login om te reageren
    • sntial zegt

      4 april 2018 om 09:25

      @monsieurleloure: haha same!

      Login om te reageren
    • koentag zegt

      17 februari 2019 om 13:28

      @monsieurleloure: bij de stationwagen heb je dat probleem gelukkig minder ?

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        17 februari 2019 om 14:50

        @koentag: Desondanks rijd ik nu een 159(-;

        Login om te reageren
  19. tmenges zegt

    3 april 2018 om 20:47

    Van deze generatie vind ik eigenlijk alleen de e-klasse prima te pruimen.

    Login om te reageren
  20. healey zegt

    3 april 2018 om 20:47

    Het recht van meningsuiting betekent niet dat je altijd je mening hoeft te uiten.

    Login om te reageren
    • fouadski zegt

      3 april 2018 om 22:07

      @healey: zeg dat tegen wilders

      Login om te reageren
  21. E34M5Touring zegt

    3 april 2018 om 20:55

    Ik vind het vooral bij de coupe modellen mis gaan. De S coupe ontspringt de dans door z’n formaat maar de rest komt wat mij betreft niet lekker uit de verf. De C coupe en cabrio vind ik vooral (schuin)van achteren niet te pruimen. De E heeft het wat minder maar vind ik ook niet super. De sedans en estates vind ik dan wel weer erg mooi. Ook qua interieur vind ik Merc op dit moment het mooist. Beetje afhankelijk hoe je hem samenstelt maar die schermen etc vind ik echt mooi. Weekendje een luxe nieuwe E klasse meegehad met die dubbele schermen, toch wel af dan allemaal.

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    3 april 2018 om 20:57

    Het probleem doet zich bij sommige modellen zelfs twee keer voor.. de cla shooting break dinges, de gle coupé SUV dinges en de cls shooting dinges… Dubbel gruwel!

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      3 april 2018 om 23:36

      @w0o0dy: En dat vaak gecombineerd met die gekke zwarte velgen met een zilveren randje. Vreselijk lelijk gewoon! tja de elegantie is er wel af bij Mercedes.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        3 april 2018 om 23:41

        @simonferrari: die gle coupe dinges is echt nog bijna lelijker dan een X6. Ik moet altijd aan een walrus of zeekoe denken bij dat ding. Helaas zie ik er vaak een sinds een figuur bij ons op t industrieterrein zoiets heeft geleased (aanname). De s klasse die hij eerder reed was stukken beter. Maar ja het moet een SUV/cross-over zijn anders tel je niet meer mee he? Vieze trend die lompe hokken.

        Login om te reageren
  23. rob5nismo zegt

    3 april 2018 om 20:59

    De cla vind ik 1 van de mooiere mercedesen

    Login om te reageren
  24. jochempie zegt

    3 april 2018 om 20:59

    Jappiyo, het ziet er gewoon uit als een zeiljacht met zo’n aflopende banaan. Dat is toch best elegant?

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      4 april 2018 om 09:57

      @jochempie: een zeiljacht wordt naar achteren terug smaller, niet alleen lager. Bovendien is de boeg een stuk hoger bij een zeiljacht, terwijl de neus van de merc sedans eerder duikt. Ben het dus met de stelling eens: de banaan des doods is een dingetje.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        4 april 2018 om 11:40

        @bara: Een auto wordt naar de achterkant toe ook smaller.

        Login om te reageren
  25. kroon zegt

    3 april 2018 om 21:00

    Geweldig artikel en volledig mee eens. Bovendien lijken de Estates op honden die zitten te poepen.

    Login om te reageren
  26. julez zegt

    3 april 2018 om 21:08

    JA! Als designer heb ik me hier altijd al aan gestoord. Ben nooit fan geweest van de moderne Mercedessen, mede door deze lijn. Thank you!

    Login om te reageren
  27. viezefreddyw zegt

    3 april 2018 om 21:13

    Volledig oneens Jaap. Mercedes bouwt in mijn optiek weer prachtige wagens. Dat ze veel op elkaar lijken is een feit en niet alleen Mercedes weet dat te presteren, helaas.

    Maar de huidige modellen van Benz vind ik ontzettend mooi. Zeker de S-klasse, die toch al een paar jaar meegaat, vind ik een prachtige limousine. Precies zoals een limousine gemaakt hoort te zijn. De E-klasse is weer de E-klasse zoals hij hoort te zijn en de C-klasse vind ik ook erg mooi. Zolang er maar geen hockeystick op de flanken te zien is vind ik het best.

    Login om te reageren
  28. california zegt

    3 april 2018 om 21:37

    Sorry hoor maar dit is toch geen bericht om te publiceren? Gewoon geschreven door iemand die niks met Mercdes heeft. Gelukkig zijn er veel mensen die het mooi vinden.

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      3 april 2018 om 22:21

      @california: Oneens. Ik ben het over het algemeen met je eens: steeds vaker komen we clickbait bericht zonder inhoud tegen. Dit onderwerp daarentegen moest een keer besproken worden.

      Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      3 april 2018 om 22:57

      @california: sterker nog, ik ben een groot liefhebber van het merk, heb de halve zolder eraan opgeofferd (boeken, folders en schaalmodellen) maar ik kan de nieuwe generatie niet pruimen. De S coupe/cabrio daar gelaten is het allemaal net niet. De vorige generatie spreekt mij veel meer aan. Dus nee, wat mij betreft is het exit Wagener.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        4 april 2018 om 07:26

        @breinstein: look on the bright side: scheelt je weer in de aanschaf van memorabilia…

        Login om te reageren
  29. sr20det zegt

    3 april 2018 om 21:42

    Zo Japie heb je uitgevonden hoe je het gele pijltje een bochtje heb kunnen geven.

    Login om te reageren
  30. Edge zegt

    3 april 2018 om 21:50

    Er zijn maar twee modellen waar die lijn écht niet op werkt, en dat zijn de GLE Coupé en CLA. Op de rest van de modellen staat het gewoon prachtig als je het mij vraagt. Mercedes tekent auto’s die modern en strak ogen, zonder dat de designer enkel met liniaal werkt (Audi) of er een overdaad aan lijnen en frutsels (BMW) nodig voor is. En ondanks dat het aantal lijnen teruggebracht wordt, zijn de auto’s onmiskenbaar Mercedes. Dat vind ik heel erg sterk gedaan van ze, want bij andere merken krijg je toch al snel het gevoel dat een auto van elk ander merk kan zijn als het aantal lijnen wordt teruggebracht. De aankomende Focus is daar zo’n mooi voorbeeld van.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      3 april 2018 om 23:41

      @Edge: in grote lijnen eens. Vind het juist bij sommige merken met frutsels dat de banaan omgedraaid is. Dat het model een doorgezakte bank lijkt.

      Login om te reageren
  31. SimonMc zegt

    3 april 2018 om 22:03

    Kijk naar die lijn, en dan eens naar de daklijn. Klopt ineens wel. Die lijn completeert de vorm van het dak, naar mijn mening.

    Login om te reageren
  32. karhengst zegt

    3 april 2018 om 22:03

    De CLA is gewoon te kort en gedrongen om de vorm lekker te laten werken. De sedans ogen gewoon erg mooi, juist dat korte kontje maakt de C-klasse erg elegant en een tikje klassiek qua vorm tov de A4 of 3-Serie. Het is smaakgebonden maar maakt het wel tot een apart model.

    Op de C-coupe gaat het echter helemaal mis. Temeer doordat z’n voorganger precies het tegenovergestelde was: krachtig en bruut met een sterke rechte lijn.

    Login om te reageren
  33. Robert zegt

    3 april 2018 om 22:06

    Als ik de meningen hierboven zo lees, wordt het tijd voor een poll…

    Ik ben het trouwens oneens met @jaapiyo; juist die alsmaar dikker wordende achterstevens van de concurrentie maken dat de moderne sedans steeds meer aan visuele obesitas lijkt te lijden.

    Login om te reageren
  34. technofreak zegt

    3 april 2018 om 22:13

    @jaapiyo: de banaan deed al eerder in z’n meest afschuwelijke vorm z’n intrede op de W219 CLS in 2004/2005. Wat een ontieglijk lelijk hok, dat ook nog eens dunnetjes door VW werd gekopieerd als ‘sportief’…

    Login om te reageren
    • ivangrozny zegt

      3 april 2018 om 23:35

      @technofreak: Die eerste CLS was de banaan bij uitstek, maar wat te denken van de Maybach 57? Ook al zo’n lang gerekte gele vrucht.

      Login om te reageren
    • Pordon zegt

      4 april 2018 om 07:16

      @technofreak: Thanks voor de link naar die CLS. Mooiste auto van de afgelopen 20 jaar. Zeker zo en profil.

      Login om te reageren
  35. Vanquish zegt

    3 april 2018 om 22:19

    Ik maar denken dat ik de enige was die het zag. Afschuwelijke designtaal met de CLA als dieptepunt.

    Login om te reageren
  36. 205zonderdak zegt

    3 april 2018 om 23:00

    Gaan met die banaan!

    Login om te reageren
  37. smex zegt

    3 april 2018 om 23:28

    Hier ben ik het mee eens, die afschuwelijke bananen lijn moeten ze maar een mee stoppen. Zo ook de ontzettend uitverhouding ogende fronten.

    Login om te reageren
  38. scale zegt

    4 april 2018 om 00:21

    Ik blij dat MB eens vernieuwend durft te gaan het is effe wennen maar toch leuk.
    Die andere twee durven het niet aan.

    Login om te reageren
  39. sjanbob123 zegt

    4 april 2018 om 00:42

    De tweede generatie Vito (Viano) vanaf 2003 inclusief de bruine plekken van de roest, kun je wel de ultieme Mercedes-Banaan noemen.

    Login om te reageren
  40. dutchiehd zegt

    4 april 2018 om 02:41

    EINDELIJK een artikel hier over! Ik roep het al jaren!

    Login om te reageren
  41. ikleesookoverautos zegt

    4 april 2018 om 05:08

    Ik vind juist wel mooi en het heeft Mercedes geen windeieren gelegd. Dus Mercedes zal er niet snel mee stoppen.

    Login om te reageren
  42. rollingstoned zegt

    4 april 2018 om 06:34

    Anno 2018 houden mensen van rapper Boef en van bananen…
    Waar gaat het mis? ?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      4 april 2018 om 07:17

      @rollingstoned:
      Er is geen stijl meer, geen charme nür dikke Duitse bluf.
      En enorme LCD schermen, Mercedes voelt deze geestlijk’ arme Klaver tijd perfect aan.
      Iedereen een Mûhcehdûs Bens.

      Login om te reageren
  43. Estate_of_mind zegt

    4 april 2018 om 07:14

    Helemaal mee eens, alsof ze een auto hebben ontworpen en daarna het kleimodel te dicht bij de open haard hebben gezet; uitgezakt, onclean, vanuit bepaalde hoeken compleet uit proportie ?

    Login om te reageren
  44. Pordon zegt

    4 april 2018 om 07:19

    Ik vind juist dat de ‘banaan’ het positieve is aan het design van Mercedes. Het komt niet bij elke auto even lekker uit de verf maar ik kan van geen enkel model in de huidige line-up van Mercedes zeggen dat ik die lelijk vindt. Oke, de GLE Coupe uitgezonderd.

    Login om te reageren
  45. davelepeef zegt

    4 april 2018 om 07:28

    Ik vind ze juist prima bezig! Van alles wat er momenteel rond rijdt zou ik graag een C klasse hebben… Over 17 jaar… Als ik een mooie kan betalen…
    Die slope in het ontwerp vind ik ergens wel wat hebben van van die chique jacht tenders. Een prima referentie lijkt me!

    Login om te reageren
  46. peterv zegt

    4 april 2018 om 08:12

    Wat is dit nou weer voor een onzin? Tip voor de redactie. Zijn ze bij Kia hellemaal de weg kwijt!? Kijk naar die nieuwe picanto. Wat een enorme gril heeft dat ding. Zo agressief en ongeveer 3en half pk. Het is me allemaal wat Autoblog.

    Login om te reageren
  47. Gulli zegt

    4 april 2018 om 09:35

    Hier stoor ik me al jaren aan (heb het ook al meerdere keren aangegeven in de comments).

    Als je een Mercedes sedan van de zijkant bekijkt is het net alsof alle aandacht naar de voorkant moet. De motorkap is lang, en de kont is een kleine afgezakte “after thought”. Het ligt volgens mij het meeste aan de lijn die @Jaapiyo bij de Brabus 900 heeft ingetekend, de onderste lijn die vanaf het achterwiel tot onder de motorkap lijkt te lopen. Icm met de onderste vouw in het portier (boven de dorpel) lijkt het het een enorme muil die zich vanaf het achterwiel opent en zich uitstrekt tot in de grille waar de tanden in staan (zeker met de nieuwe horizontale spijlen).

    Op zich kan het met de S en de E nog wel omdat die best lang zijn (hoewel ik de kont van een E echt belachelijk klein vind ogen). Maar de C en de A kunnen het echt niet hebben. Zeker de CLA vind ik echt een soort glijdende naaktslak, vooral met spoilers en skirts want die laten hem nog meer afzakken en over de grond glibberen. Geen gezicht.

    Login om te reageren
  48. fapfap zegt

    4 april 2018 om 11:06

    Dat vond ik bij de eerste CLS (2004) al zo lelijk. Zei ook altijd dat het net een banaan is.
    Auteur loopt ongeveer 14 jaar achter?

    Login om te reageren
  49. kniesoor zegt

    4 april 2018 om 13:16

    Ben kennelijk in de minderheid (is daar ook in dit geval subsidie voor ?), maar vind de huidige E-klasse sedan erg mooi. En zulks vanuit alle hoeken.

    Login om te reageren
  50. T16 zegt

    8 april 2018 om 23:30

    Banaan?
    Deze concept van Pinin Farina is pas een banaan en erg aerodynamisch met een Cw van 0,19.
    https://spct2000.files.wordpress.com/2015/01/1976-forschungsauto_pininfarina_gr.jpg
    https://driventowrite.com/2015/09/18/mercedes-concept-iaa-aerodynamics-analysis/#more-12595

    Login om te reageren
  51. evo3 zegt

    9 april 2018 om 19:48

    Het zijn smakeloze hokken, net als al die andere Duitse bakken.

    Login om te reageren
  52. porker zegt

    26 juli 2020 om 00:38

    Gaap ik ga maffen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North