Nederland krijgt ontzettend veel Mercedes Project One’s

Auteur: , 29 Reacties

Eigenlijk gek dat ze allemaal 'Project One' heten als we er zoveel krijgen.

Project-One

Er is een opvallende ontwikkeling gaande met het Nederlandse wagenpark. Normaal denk je bij het Nederlandse straatbeeld niet per se aan hele dikke bakken. Dankzij onze nuchtere inborst, maar vooral ook ons belastingklimaat, zijn het vooral de Picanto’s en Polo’s van deze wereld die het voor het zeggen hebben op de vaderlandse straten. Wil je veel dikke bakken zien, kan je beter naar de omliggende landen gaan. Of nog beter, naar de mondaine badplaatsen die de wereld rijk is.

Maar toch is er een lichtpuntje te bekennen in alle grauwheid van belastingen en bijtellingen. Het échte topsegment van de auto’s gaat als een speer. Er werden bijvoorbeeld al behoorlijk wat Chiron’s verkocht in Nederland en nu is er ook goed nieuws voor liefhebbers van Mercedes’ nieuwe hypercar-speeltje: er komen er niet zoals eerder vermeld twee, maar liefst vier naar Nederland.

Het is ergens ook wel logisch. Nu de BPM vervangen is door de CO2-tax zijn dit soort ultieme bleppers relatief gezien ‘goedkoper’ geworden. De bruto-prijs is immers al zo exorbitant hoog, dat het bedrag voor CO2-tax ‘wel meevalt’. In het geval van een Mustang GT bestaat ongeveer driekwart van de prijs op Nederlands kenteken uit belasting, bij een hypercar daarentegen is het hooguit een paar ton op een bedrag van een paar miljoen. Klein bier dus. Nederland het land van de extreme exoot, wie had dat gedacht…

UPDATE: Lewis Hamilton heeft twee stuks gekocht!



29 reacties

Kunnen ze een cup race op Zandvoort beginnen.
Al ben ik bang dat ze als belegging in een garage zullen verdwijnen hoop ik toch echt dat er tenminste 1 eigenaar zal zijn die er echt mee gaat rijden en het voor lief neemt dat hij na 4-5 jaar de motor moet laten herbouwen..
@bakingmynextbenz: Iemand een idee hoeveel laferrari / p1 / 918 er in NL zijn?

In België gok ik ongeveer 4 / 3 / 5
@bakingmynextbenz: Zover ik weet gaat er 1 naar Helmond, die persoon gaat er zeker mee rijden.
@madvillain: helmond! Nu ben ik wel heel niewsgierig
Op papier verbruikt het tussen 3 en 3,3 l en stoot het tussen 69.9 en 81.2 gr co2 uit per 100 km. Geen idee hoe het in Nederland zit met de taksen maar zal niet veel zijn tov de prijs van 2.8miljoen euro
@belgiumops: ja oké olie… maar hoeveel liters brandstof?
We zullen zien hoeveel er buiten Michel Perridon dan dat ding ook op een geel kenteken gaan zetten
@thierryvth: Laten we hopen dat Perridon er eentje koopt. Je kunt veel van de man en zijn zoon zeggen, maar niet dat hij de Bugatti’s laat verstoffen in een garage.
We hebben natuurlijk wel veel DJ’s in Nederland, en half Brabant lijkt een XTC lab te zijn. Zo raar is het niet dat dergelijke auto’s hier verkocht worden.
@awesome: dat zijn idd de enige miljonairs..
@lekkaah: de gemiddelde miljonair kan geen Projectone betalen, hoor!!
@awesome: ja ze kunnen die dingen niet kwijt dus worden ze gedumpt in NL bij XTC dealers
voornamelijk 2 – 4 x modaal heeft het belasting technisch relatief zwaar in NL. Voor de meer vermogenden valt het best mee in ons land.
@cloverleaf: arme sloebers.
@cloverleaf: Want? Het belastingtarief blijft MEER dan 50% ook al verdien je 30 x modaal. Zijn bijna geen landen waar het tarief nóg hoger is.
@barrier: Het punt is alleen dat de mensen die écht veel geld hebben ook toegang hebben tot de betere fiscalisten. Hierdoor betalen zij procentueel weer minder belasting.
@barrier: het grootste gedeelte van mensen die 30x modaal verdienen zal waarschijnlijk ondernemer zijn, en dan betaal je echt geen 50% ( ik niet in elk geval..)
@cloverleaf: goed argument wel….
Ga me vast inschrijven voor ‘project Two’.
@mercmeister: Dat wordt een VAG product (project zwo)
Mooie sportbenz
Hier kreeg eenzelfde klant de beide slr stirling Moss voorzien voor België destijds. Omdat ze voor die tweede geen kandidaat vonden.
Die had ook al een slr en een slr cabrio.

Ik vermoed dat deze kerel wel in aanmerking komt.
Belgische allocatie voor project ones zou 2-3 zijn.
@woudloper: Heb gehoord van een ex-Stirling Moss eigenaar dat hij de wagen met veel korting kon kopen omdat ze totaal niet gewild waren destijds. Kan me dan ook vinden in jouw opmerking over dat er in België geen tweede kandidaat konden vinden destijds.
Zo’n 1.6 turbotorretje kan toch niet al te veel kosten om mee te rijden. Bpmmetje van een paar honderd euro…
Geloof niet dat er meer dan 2 naar NL komen. Maar hoop natuurlijk dat jullie bron het goed heeft!
Nederland “krijgt”?? Want het het was dringen geblazen bij de dealer?
@jorden: Ja, als een auto uitverkocht is voor dat mensen hem hebben gezien moet je best wel snel zijn geweest om er een te kopen.
Dat ding kan toch elektrisch rijden? Dan is de BPM toch €0,- ?! Was bij die 918 spyder ook zo.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).