• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zowaar: de Aicon is een Audi met afwijkend design

Auteur: willeme, gepost 11 september 2017 om 20:47 – 20 Reacties

Afbeelding Zowaar: de Aicon is een Audi met afwijkend designAfbeelding Zowaar: de Aicon is een Audi met afwijkend designAfbeelding Zowaar: de Aicon is een Audi met afwijkend designAfbeelding Zowaar: de Aicon is een Audi met afwijkend designAfbeelding Zowaar: de Aicon is een Audi met afwijkend designAfbeelding Zowaar: de Aicon is een Audi met afwijkend designAfbeelding Zowaar: de Aicon is een Audi met afwijkend designAfbeelding Zowaar: de Aicon is een Audi met afwijkend design

Audi Aicon
Je verwacht het niet van de Duitsers.

Ondergetekende was een beetje teleurgesteld met de nieuwe Audi A8. Niet dat het een verkeerde auto zou zijn. Het zal ongetwijfeld weer een absolute toplino zijn. Maar ergens was er de hoop dat de A8 bijzonder vooruitstrevend zou zijn. Van een fabrikant die de slogan ‘Vorsprung Durch Technik’ zou je dat kunnen verwachten. Gelukkig slaat het merk uit Ingolstadt sportief terug. Dat doen ze met deze Aicon.

De Aicon is namelijk een stukje groter dan de A8. De auto is in totaal 5,44 meter lang, 2,10 meter breed en 1,50 meter hoog. Het meest opvallende getal qua afmetingen is de wielbasis. Deze meet namelijk 3,47 meter. Dat staat garant voor een enorme ruimte in het interieur. Als we een kijkje nemen in het interieur valt het op dat het bijzonder kaal is. Waarschijnlijk gaat dit de toekomst worden, want de meeste knopjes, meters en schakelaars zullen overbodig zijn. De Audi Aicon is namelijk een auto die autonoom (klasse 5) kan rijden.

Uiteraard is de Aicon volledig elektrisch. Er zijn vier elektromotoren die samen goed zijn voor 354 pk en 550 Nm. De motoren zijn bijzonder compact en bevinden zich direct bij het wiel. Het is dus een quattro. In een halfuurtje kun je de accu’s tot 80% vullen. Op een volle ’tank’ haal je maar liefst 800 km. Last but not least: het design. Je kan de Aicon mooi of lelijk vinden, maar het is zowaar een nieuwe designrichting voor Audi. Met name de achterlichten zijn erg cool. De auto zelf komt niet in productie, maar kijk er niet raar van op als toekomstige Audi’s designtrekjes hebben van deze Aicon.

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, iaa-2017

Vorig bericht: « Volkswagen toont tweede versie van ID Crozz
Volgend bericht: Mercedes-AMG Project One: alle info en foto’s! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    11 september 2017 om 20:51

    Alsof Audi z’n sausje over de Mercedes-Benz F 015 concept heeft gegoten: https://assets.mbusa.com/vcm/MB/DigitalAssets/FutureModels/Responsive/F015/2016-F015-CLASS-FUTURE-HIGHLIGHTS-002-D.jpg

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      11 september 2017 om 21:15

      @Edge: Terwijl Mercedes dat ontwerp gekopieerd heeft van de DS5. Maar dan minder goed gelukt.

      Login om te reageren
  2. RooieRick zegt

    11 september 2017 om 20:58

    Als je had gezegd dat dit de nieuwe Toyota Prius was had ik het ook geloofd.

    Login om te reageren
  3. mundus zegt

    11 september 2017 om 21:05

    Ik zie veel leuke designmogelijkheden, vooral die achterkant vind ik wel wat. Ook die omgekeerdbinnenstebuiten-grill is eigenlijk veel mooier dan die grote luchthappers die ze nu gebruiken. Nu maar hopen dat audi de ballen heeft om zoveel mogelijk hiervan te implementeren.

    Login om te reageren
  4. tkoote zegt

    11 september 2017 om 21:08

    Ik zie driehoekjes, ik vind mooi.

    Gaaf ding.

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      11 september 2017 om 21:12

      @tkoote: illuminati confirmed?

      Login om te reageren
  5. uselessguy zegt

    11 september 2017 om 21:11

    De A2 was ook een audi met afwijkend design.. zowel de A2 als deze; ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  6. technofreak zegt

    11 september 2017 om 21:11

    Hoezo afwijkend? Dit is toch de niet verhoogde, gerebadgde VW ID crozz?

    Login om te reageren
    • technofreak zegt

      11 september 2017 om 21:30

      @technofreak: excuus, de VW ID Cross is natuurlijk de gerebadgete Skoda Vision e…

      Login om te reageren
  7. scaglietti612 zegt

    11 september 2017 om 21:14

    Ding heeft geen stuur noch gordels. Die gordels zijn niet nodig want volgens hun zal in hun autonome toekomst optrekken en afremmen rustig verlopen vanwege de communicatie tussen de voertuigen. Raar kunnen ze voetgangers, motards, fietsers en overstekend wild dan ook autonoom maken? Moet anders wel want volgens Audi is bruusk afremmen niet meer nodig, dus het volgende zal nooit meer gebeuren: idiote voetgangers en fietsers die plots zonder te kijken voor de wielen lopen/fietsen en overstekend wild is tegen dan waarschijnlijk uitgegroeid of je vliegt er met volle snelheid erop zodat er een hert op uw schoot beland. In zulke doodskisten kruip ik niet in, wil nog tenminste een ‘fighting chance’ in geval er toch iets zou dreigen mis te lopen. Verder mooi en sportief design in het exterieur, daarmee is ook alles gezegd.

    Login om te reageren
  8. gerjan zegt

    11 september 2017 om 21:21

    Ik mag hopen dat ik er in deze toekomst niet meer ben. Auto’s worden steeds minder mooi.

    Login om te reageren
  9. stanval zegt

    11 september 2017 om 21:37

    3,5 m wielbasis en er staan maar 2 stoelen in?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 september 2017 om 01:41

      @stanval: Kijk nog eens goed.

      Login om te reageren
      • stanval zegt

        12 september 2017 om 08:07

        @simonmc: waar zie jij nog stoelen?
        misschien een halbakken achterbank van 10cm maar meer toch niet?

        Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    11 september 2017 om 21:57

    Op de A8 ziet het achterlicht er niet uit, maar hier snap ik het doorlopende achterlicht wel. Past wel goed bij het design. Alleen het interieur.. lijkt wel uit een jacht ipv een auto. Wel weer soort van verfrissend dit, deze Audi

    Login om te reageren
  11. autodrop zegt

    11 september 2017 om 22:16

    -Edit: Zo! Ik mag wel even mijn Duits gaan bijschaven! Dankjewel ;)-

    Login om te reageren
  12. jochempie zegt

    11 september 2017 om 22:37

    Lijkt op die Lucid Air Vaporware

    Login om te reageren
  13. lebeaunl zegt

    11 september 2017 om 22:56

    Achterkant is reincarnatie van UrQ? Jammer dat Audi anno 2017 nog met zulke concepts komt ipv echt rijdende EV’s..

    Login om te reageren
  14. Orichy zegt

    11 september 2017 om 23:31

    Als je de buitenlijnen van het ontwerp ziet, kan daarbinnen een schitterende A6 in vormgegeven worden. Met de invloeden van het concept zou dat een erg mooi en vooruitstrevend geheel kunnen zijn.
    Die omgekeerde gril aan de voorzijde kan een trendsetter worden. De achterzijde kan er, naar normalisering ook wel mee door, denk ik zo.
    Hij is trendbreker, maar toch heeft hij herkenbare VAG elementen, zoals de manier, hoe de zijraampartij loopt, vooral de onderzijde, die lijkt op de VW ID Concept(http://ipravda.sk/res/2016/09/29/thumbs/vw-id-concept-2016_29-nestandard1.jpg), maar ik zie ook de heupen van de Lamborghini Estoque(http://www.dpccars.com/photos-08/10-02-08-02-Lamborghini-Estoque.jpg) terug.
    Dus in het totaal vind ik het een mooi futuristisch ontwerp, mooi doorontwikkelen voor op de openbare weg, dan moet het een succes kunnen worden.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    12 september 2017 om 09:12

    Het is de toekomst, deze techniek in een ´gewone´ A8 zou gaaf zijn!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North