Mercedes S-Klasse Cabriolet keert terug na 44 jaar

Auteur: , 37 Reacties

Want ja, het is al 44 jaar geleden dat je een volwaardige vierzits cabriolet kon kopen op basis van de S-Klasse, aldus Mercedes.

Mercedes S-Klasse Cabriolet

Maar daar komt verandering in na de aanstaande IAA autobeurs in Frankfurt, die over een paar weken begint. De Mercedes S-Klasse Cabriolet wordt daar namelijk onthuld. Mercedes maakt er een hele happening van, en onthulde de eerste details een dikke week geleden, toen het de eerste designschets vrijgaf.

Nu krijgen we in navolging daarop de eerste productfoto te zien. Jep, één plaatje maar, zo flauw is Mercedes wel. En verder vertellen ze eigenlijk ook nog weining, anders dan dat we AIRCAP (een “automatic wind protection system”), AIRSCARF (nekverwarming), verwarmde armsteunen (Wouters favoriete uitvinding van het afgelopen jaar), stoelverwarming voor én achter (heeft mijn 11 jaar oude Saab ook) en volledig automatische Climate Control standaard aanwezig zullen zijn.

Maar goed, het is wel de nieuwe Mercedes S-Klasse Cabriolet met een prachtige co-star, dus we wilden jullie deze foto niet onthouden. Hoe flauw we het ook vinden dat Mercedes niet gewoon meteen alle foto’s beschikbaar stelt.



37 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ik vind de oude 4 zits cabrio meer klasse hebben.
@spidermann: er is dan ook weinig gemaakt in de gehele autogeschiedenis met meer klasse.
@spidermann: Blijf het zo ruk vinden dat ze in de film “The Hangover” er zo één helemaal mishandelen/beschadigen/etc.
@Freewarefreak: Is ook helemaal geen echte.
@Freewarefreak: je denkt toch niet serieus dat dat een echte is?
@Freewarefreak:
Alstublieft
@JvT: en Simon en Joost: thanx guys.. dat wist ik dus echt niet… dat artikel uit 2009 heb ik nog nooit gezien. Dus ja.. ik dacht dat het een echte was… net zoals er 300 Chargers vernield zijn voor de D.o.H. Mijn achting voor Hollywood stijgt weer. ;)
Valt de maybach 62 landaulet ook niet onder cabrio? Maar goed, dat oude beestje is in ieder opzicht schitterend! Helaas wel onbetaalbaar geworden. De nieuwe mag er ook zeker zijn. Beenruimte ziet er nog niet verkeerd uit!
@henkhupelschoten: Ik vraag me ook af hoe de beenruimte is, want dat is vaak het probleem met dit soort auto’s. De enige moderne vierzits cabrio waar ik achterin pas, is de Maserati GranCabrio. En met 1,82m ben ik helemaal geen reus.
@kapiteinaudi: De S-klasse Coupé is al behoorlijk royaal voor een coupé, dus dat zit wel snor bij deze denk ik. Formaatje groter dan een 6-serie dit
Wederom een klasse-bak. Waarschijnlijk veel aftrek in de oliestaatjes.

En neen ik wil de Mondeo niet testen…..
@ericc: Ik betwijfel het. Volgens mij is het daar veel te warm en te stoffig voor een cabrio. Alle auto’s zijn daar gesloten en gekoeld mijn inziens. Als ik oliesjeik zou zijn kan ik het mij niet voorstellen om zo te rijden met een flesje water al zwetend en met een lading zand/stof in m’n lenzen..
@Freewarefreak: Dan gebruiken we ‘m toch alleen in St. Tropez, Nice of Cannes? Prima voor de zomermaandjes
@Freewarefreak: Ik was 2 weken geleden in Abu Dhabi. 47 graden. In de schaduw. Buiten sta je gewoon in een oven. Alleen wat domme Nederlanders liggen bij het zwembad te zonnen. de locals ( voornamelijk immigranten overigens) blijven lekker binnen.

Cabriotjes zijn schaars.
@pomoek: zonnen in 47 gr… over masochisme gesproken!
@pomoek: Kijk dat staaft dus mijn bewering. Maar de andere opmerkingen zijn wel waar natuurlijk. De sjeik kan hem gebruiken in Monaco. Daar is zoiets wel leuk.
Eindelijk. Niet dat ik de doelgroep ben maar ik vind dit soort grote luxe cabrio’s zo vet. Net als 4 deur cabrio’s trouwens. Hopelijk doet mercedes het goed, nog ff wachten op wat meer foto’s dus.
Ik heb ook liever een elf jaar ouden Saab dan een Mercedes S-klasse cabrio.
@jessev: jij snapt het!
Deftig ding, dat lijkt me wel wat. De oude dan he.
Doe mij die oude maar. Wat een klasse!
Een vierzits cabriolet, maar hoe vaak zit je er nu met vier man/vrouw? Nooit?

Daarom voor mij een SL, of nog liever een SLK. Daarbij hebben die twee als voordeel dat er wel een mooi interieur inzit. Dat van de S-klasse is één grote glimpartij. Ekster zullen er dol op zijn….
Zullen wij dit over 44 jaar ook zeggen van deze S-klasse wanneer de opvolger er is?
@berlinetta:
Wie zal het zeggen….

Waar ik met name over struikel bij moderne auto’s is de onbalans. En dan met name in het topsegment. Alles moet maar dik, duur en opvallend zijn. Zo ook de S-klasse. Ik vind der niks stijlvols meer aan. Geen balans, het totaalplaatje klopt niet. Dan vind ik de nieuwe C-klasse coupe vele malen chiquer, een totaalplaatje wat wel aardig klopt en in balans is. Toch een beetje vreemd, want we hebben het over de ordinaire middenklasser en het vlaggenschip van Mercedes. Dan hoop je toch dat juist het vlaggenschip alles goed doet….

Terug naar de 280 cabriolet (ik plug maar even een nette fotoserie van Autoblog):
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Reviews/Mercedes-Benz/280_SE_Cabriolet_W111/

Dat is toch een subliem totaalplaatje? Perfect in balans. Net als die oude Giuilia van gisteren. Noem het nostalgisch gelul, noem het zeiken, noem het bang zijn voor verandering, noem het wat je wil; maar het topsegment verliest steeds meer haar glans….
@Rob:
Klasse, elegantie, chique bescheidenheid, neen, het moet allemaal over the top en minstens over 560 pk beschikken.
Waarom?
Dat weet eigenlijk geen mens ……………
@desjonnies: puur en alleen concurrentie.. je ziet wat er met je merk gebeurd als je conventioneel blijft doen
@lekkaah:
Welk merk bedoel je?
@Rob: heb nu 3x keer de nieuwe C-estate zien rijden. Was met stomheid geslagen, wat een elegantie die auto heeft!!
Die W111 Cabrio mogen ze zonder problemen bij me voor de deur zetten.
Een van de mooiste Benzen ooit gemaakt.
Fantastisch doe mij er maar een met het 65patser blokkie
Zal ie ook daarna weer 44 jaar verdwijnen zodat het een klassieker word?
Ik ben zelf van mening dat, wanneer je naar de afmetingen kijkt, deze oude S-klasse eerder in de buurt komt van de moderne E-klasse Cabrio qua afmetingen.
En die nieuwe S-klasse cabrio wat dat aangaat een overbodig model is.
@desjonnies: als je zo gaat redeneren ís de golf ook overbodig. De mk1 is nog kleiner dan een polo van nu.

Uiteraard is deze auto overbodig. Alles meer dan een dacia (om maar wat te noemen) ís overbodig.
@lekbak:
Daar heb je een punt, simpel !
@lekbak:
Geredeneerd vanuit het standpunt dat een auto individueel “vervoer” mogelijk moet maken van A naar B klopt dat ook. Maar den mensch wil nou eenmaal méér dan dat.
Tuurlijk, lekker allemaal Mercedes afkraken. Klasse ontbreekt etc. Je moet hem wel bekijken voordat je dom gaat doen he.
Hitler anybody?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).