• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S-Klasse Cabriolet keert terug na 44 jaar

Auteur: CasperH, gepost 25 augustus 2015 om 07:29 – 37 Reacties

Mercedes S-Klasse Cabriolet


Want ja, het is al 44 jaar geleden dat je een volwaardige vierzits cabriolet kon kopen op basis van de S-Klasse, aldus Mercedes.

Maar daar komt verandering in na de aanstaande IAA autobeurs in Frankfurt, die over een paar weken begint. De Mercedes S-Klasse Cabriolet wordt daar namelijk onthuld. Mercedes maakt er een hele happening van, en onthulde de eerste details een dikke week geleden, toen het de eerste designschets vrijgaf.

Nu krijgen we in navolging daarop de eerste productfoto te zien. Jep, één plaatje maar, zo flauw is Mercedes wel. En verder vertellen ze eigenlijk ook nog weining, anders dan dat we AIRCAP (een “automatic wind protection system”), AIRSCARF (nekverwarming), verwarmde armsteunen (Wouters favoriete uitvinding van het afgelopen jaar), stoelverwarming voor én achter (heeft mijn 11 jaar oude Saab ook) en volledig automatische Climate Control standaard aanwezig zullen zijn.

Maar goed, het is wel de nieuwe Mercedes S-Klasse Cabriolet met een prachtige co-star, dus we wilden jullie deze foto niet onthouden. Hoe flauw we het ook vinden dat Mercedes niet gewoon meteen alle foto’s beschikbaar stelt.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes G-klasse Professional: zo hoort de G te zijn
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/c-klasse-estate-all-terrain-de-mercedes-die-vies-mag-worden-919117
    Mercedes C220d All-Terrain is ideale vakantiemobiel

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, iaa-2015, Mercedes, s-klasse, teaser

Vorig bericht: « Kies maar: Ferrari F355 of Porsche 993 Turbo
Volgend bericht: RIP Justin Wilson (1978 – 2015) »

Lees Interacties

Reacties

  1. spidermann zegt

    25 augustus 2015 om 07:38

    Ik vind de oude 4 zits cabrio meer klasse hebben.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      25 augustus 2015 om 08:08

      @spidermann: er is dan ook weinig gemaakt in de gehele autogeschiedenis met meer klasse.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      25 augustus 2015 om 08:45

      @spidermann: Blijf het zo ruk vinden dat ze in de film “The Hangover” er zo één helemaal mishandelen/beschadigen/etc.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        25 augustus 2015 om 09:04

        @Freewarefreak: Is ook helemaal geen echte.

        Login om te reageren
      • joostvis zegt

        25 augustus 2015 om 11:01

        @Freewarefreak: je denkt toch niet serieus dat dat een echte is?

        Login om te reageren
      • JvT zegt

        25 augustus 2015 om 11:58

        @Freewarefreak:
        Alstublieft

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          25 augustus 2015 om 14:29

          @JvT: en Simon en Joost: thanx guys.. dat wist ik dus echt niet… dat artikel uit 2009 heb ik nog nooit gezien. Dus ja.. ik dacht dat het een echte was… net zoals er 300 Chargers vernield zijn voor de D.o.H. Mijn achting voor Hollywood stijgt weer. ;)

          Login om te reageren
  2. henkhupelschoten zegt

    25 augustus 2015 om 07:45

    Valt de maybach 62 landaulet ook niet onder cabrio? Maar goed, dat oude beestje is in ieder opzicht schitterend! Helaas wel onbetaalbaar geworden. De nieuwe mag er ook zeker zijn. Beenruimte ziet er nog niet verkeerd uit!

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      25 augustus 2015 om 07:51

      @henkhupelschoten: Ik vraag me ook af hoe de beenruimte is, want dat is vaak het probleem met dit soort auto’s. De enige moderne vierzits cabrio waar ik achterin pas, is de Maserati GranCabrio. En met 1,82m ben ik helemaal geen reus.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        25 augustus 2015 om 09:08

        @kapiteinaudi: De S-klasse Coupé is al behoorlijk royaal voor een coupé, dus dat zit wel snor bij deze denk ik. Formaatje groter dan een 6-serie dit

        Login om te reageren
  3. ericc zegt

    25 augustus 2015 om 07:51

    Wederom een klasse-bak. Waarschijnlijk veel aftrek in de oliestaatjes.

    En neen ik wil de Mondeo niet testen…..

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      25 augustus 2015 om 08:49

      @ericc: Ik betwijfel het. Volgens mij is het daar veel te warm en te stoffig voor een cabrio. Alle auto’s zijn daar gesloten en gekoeld mijn inziens. Als ik oliesjeik zou zijn kan ik het mij niet voorstellen om zo te rijden met een flesje water al zwetend en met een lading zand/stof in m’n lenzen..

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        25 augustus 2015 om 09:10

        @Freewarefreak: Dan gebruiken we ‘m toch alleen in St. Tropez, Nice of Cannes? Prima voor de zomermaandjes

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        25 augustus 2015 om 10:40

        @Freewarefreak: Ik was 2 weken geleden in Abu Dhabi. 47 graden. In de schaduw. Buiten sta je gewoon in een oven. Alleen wat domme Nederlanders liggen bij het zwembad te zonnen. de locals ( voornamelijk immigranten overigens) blijven lekker binnen.

        Cabriotjes zijn schaars.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          25 augustus 2015 om 14:29

          @pomoek: zonnen in 47 gr… over masochisme gesproken!

          Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          25 augustus 2015 om 14:31

          @pomoek: Kijk dat staaft dus mijn bewering. Maar de andere opmerkingen zijn wel waar natuurlijk. De sjeik kan hem gebruiken in Monaco. Daar is zoiets wel leuk.

          Login om te reageren
  4. lekbak zegt

    25 augustus 2015 om 08:10

    Eindelijk. Niet dat ik de doelgroep ben maar ik vind dit soort grote luxe cabrio’s zo vet. Net als 4 deur cabrio’s trouwens. Hopelijk doet mercedes het goed, nog ff wachten op wat meer foto’s dus.

    Login om te reageren
  5. jessev zegt

    25 augustus 2015 om 08:35

    Ik heb ook liever een elf jaar ouden Saab dan een Mercedes S-klasse cabrio.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      25 augustus 2015 om 08:51

      @jessev: jij snapt het!

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    25 augustus 2015 om 08:50

    Deftig ding, dat lijkt me wel wat. De oude dan he.

    Login om te reageren
  7. philipf zegt

    25 augustus 2015 om 09:00

    Doe mij die oude maar. Wat een klasse!

    Login om te reageren
  8. Rob zegt

    25 augustus 2015 om 09:48

    Een vierzits cabriolet, maar hoe vaak zit je er nu met vier man/vrouw? Nooit?

    Daarom voor mij een SL, of nog liever een SLK. Daarbij hebben die twee als voordeel dat er wel een mooi interieur inzit. Dat van de S-klasse is één grote glimpartij. Ekster zullen er dol op zijn….

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    25 augustus 2015 om 10:47

    Zullen wij dit over 44 jaar ook zeggen van deze S-klasse wanneer de opvolger er is?

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      25 augustus 2015 om 11:21

      @berlinetta:
      Wie zal het zeggen….

      Waar ik met name over struikel bij moderne auto’s is de onbalans. En dan met name in het topsegment. Alles moet maar dik, duur en opvallend zijn. Zo ook de S-klasse. Ik vind der niks stijlvols meer aan. Geen balans, het totaalplaatje klopt niet. Dan vind ik de nieuwe C-klasse coupe vele malen chiquer, een totaalplaatje wat wel aardig klopt en in balans is. Toch een beetje vreemd, want we hebben het over de ordinaire middenklasser en het vlaggenschip van Mercedes. Dan hoop je toch dat juist het vlaggenschip alles goed doet….

      Terug naar de 280 cabriolet (ik plug maar even een nette fotoserie van Autoblog):
      http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Reviews/Mercedes-Benz/280_SE_Cabriolet_W111/

      Dat is toch een subliem totaalplaatje? Perfect in balans. Net als die oude Giuilia van gisteren. Noem het nostalgisch gelul, noem het zeiken, noem het bang zijn voor verandering, noem het wat je wil; maar het topsegment verliest steeds meer haar glans….

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        25 augustus 2015 om 12:42

        @Rob:
        Klasse, elegantie, chique bescheidenheid, neen, het moet allemaal over the top en minstens over 560 pk beschikken.
        Waarom?
        Dat weet eigenlijk geen mens ……………

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          25 augustus 2015 om 14:34

          @desjonnies: puur en alleen concurrentie.. je ziet wat er met je merk gebeurd als je conventioneel blijft doen

          Login om te reageren
          • 9000cse zegt

            25 augustus 2015 om 15:29

            @lekkaah:
            Welk merk bedoel je?

            Login om te reageren
      • jorden zegt

        25 augustus 2015 om 20:15

        @Rob: heb nu 3x keer de nieuwe C-estate zien rijden. Was met stomheid geslagen, wat een elegantie die auto heeft!!

        Login om te reageren
  10. bertorelli zegt

    25 augustus 2015 om 11:12

    Die W111 Cabrio mogen ze zonder problemen bij me voor de deur zetten.
    Een van de mooiste Benzen ooit gemaakt.

    Login om te reageren
  11. mercedesbenz63 zegt

    25 augustus 2015 om 11:16

    Fantastisch doe mij er maar een met het 65patser blokkie

    Login om te reageren
  12. tofas zegt

    25 augustus 2015 om 11:48

    Zal ie ook daarna weer 44 jaar verdwijnen zodat het een klassieker word?

    Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    25 augustus 2015 om 12:44

    Ik ben zelf van mening dat, wanneer je naar de afmetingen kijkt, deze oude S-klasse eerder in de buurt komt van de moderne E-klasse Cabrio qua afmetingen.
    En die nieuwe S-klasse cabrio wat dat aangaat een overbodig model is.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      25 augustus 2015 om 13:07

      @desjonnies: als je zo gaat redeneren ís de golf ook overbodig. De mk1 is nog kleiner dan een polo van nu.

      Uiteraard is deze auto overbodig. Alles meer dan een dacia (om maar wat te noemen) ís overbodig.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        25 augustus 2015 om 13:17

        @lekbak:
        Daar heb je een punt, simpel !

        Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        25 augustus 2015 om 15:28

        @lekbak:
        Geredeneerd vanuit het standpunt dat een auto individueel “vervoer” mogelijk moet maken van A naar B klopt dat ook. Maar den mensch wil nou eenmaal méér dan dat.

        Login om te reageren
  14. mercedesclk350 zegt

    25 augustus 2015 om 18:31

    Tuurlijk, lekker allemaal Mercedes afkraken. Klasse ontbreekt etc. Je moet hem wel bekijken voordat je dom gaat doen he.

    Login om te reageren
  15. sjeppie156 zegt

    26 augustus 2015 om 19:54

    Hitler anybody?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North