Een dikke SL65 getuned door Brabus, inclusief brievenbus in de motorkap. Die 800 paarden onder de motorkap moeten immers wel goed adem kunnen halen.
Het trucje van Brabus is eigenlijk heel simpel: Pak een model van Mercedes en gooi er een V12 met 800 pk in. Elke autoshow ‘verrassen’ ze ons weer met een andere Mercedes waarbij ze dit kunstje geflikt hebben. We wisten al dat ze in Genève een G65 AMG met 800 pk zouden laten zien en daar blijft het niet bij, want er staat ook een SL65 AMG met 800 pk en 1.420 Nm.
Nou ja, in theorie levert die motor 1.420 Nm aan koppel. In de praktijk is het namelijk gelimiteerd op 1.100 Nm. Dankzij dit Brabus T65 RS tuning-pakket zou de 800 Roadster een (begrensde) topsnelheid van 350 km/u kunnen halen.
De standaardsprint van 0 naar 100 km/u gaat volgens Brabus in 3,7 seconden. Vanuit stilstand naar 200 km/u neemt 9,8 seconden in beslag.
42 reacties
Volgens mij gaat met deze nauwelijks te rijden zijn. Gaat meer banden vreten dan benzine.
De scoop op de motorkap is trouwens echt afgrijselijk en ziet er echt wel cheap uit.
Interieur is ook veel te ‘gangsta’ bekleed naar men zin… Nooit een grote fan geweest van Brabus. Iets te posh voor mij. Velgen kunnen echt nog net maar warm loop ik er niet van.
Zonde want de standaard SL is echt wel een mooie bak, al vind ik de achterkant wel enorm gedateerd aandoen. Gaat al een tijdje mee sinds vorige SL modellen
De optische aanpassingen zijn ook bijna altijd hetzelfde. Het is wel allemaal indrukwekkend maar nu heb ik het wel gezien.
Je kan nu al gokken dat ze eind dit jaar met een nieuwe E-Klasse met V12 gaan komen.
Stelletje paupers.
Dan is het al iets minder cool. Luchthapper blijft wel gewoon net zo lelijk.
Die luchthapper ziet er niet uit, voorbumper is lelijk, die spoiler is echt fout, veel te veel vierkantjes in interieur, velgen zijn standaard mooier,…….
En die 800 pk? Ja, veel ben je daar niet mee. De SL500, 63 en 65 zijn krachtig genoeg.
Als ze nou een keer de versnellingsbak even goed aanpakken zodat die wel 1500Nm aankan ipv dat ze al 15 jaar de koppel begrenzen, dan kan de V12 een keer zn maximale leveren.
Nissan GTR doet 3 seconden naar de 100, en dat doen ze al jaren. Kan toch niet zo moeilijk zijn voor andere merken om dit te achterhalen?
Zeg nooit,nooit. Voor je het weet staat er een arabier in Bottrop met het verzoek voor een E 4-matic V12 die een Veyron als ontbijt eet….