
Mercedes kleurt de safetycar dit weekend oranje.
Collega @nicolasr bracht afgelopen week het extreem hete nieuws dat Max Verstappen volgend jaar voor Mercedes rijdt. In de fameuze Italiaanse media gaat in ieder geval rond dat het al in kannen en kruiken is. De hoofdrolspelers spelen shtum rondom het onderwerp dit weekend in Silverstone.
Fans valt echter in het oog dat Mercedes de safetycar voor dit weekend maar vast heeft uitgevoerd in Sunset Beam Orange. Dit broertje van Sunbeam Yellow is normaal gesproken niet te zien op de safetycars, die vroeger altijd zilver waren en dezer dagen ook vaak rood. Officieel zegt Mercedes dat ze het doen om de 75ste verjaardag van de F1 te markeren. En om extra aandacht te vestigen op de Mercedes-AMG GT XX, de conceptcar die Das Haus afgelopen week introduceerde.
Op internet weet men echter wel raad met de oranje Merc. Reaguurders menen dat het een signaal is van Toto aan Max om zijn liefde te betogen. Anderen spreken van de Franz Hermann special edition Mercedes safetycar. Waarbij Franz Hermann natuurlijk het pseudoniem was dat Max Verstappen onlangs gebruikte op de Nürburgring, voor de cultuurbarbaren onder ons.

De W16 die op het circuit zal racen is niet geheel in oranje uitgevoerd. Maar de ster op de grille neus is wel oranje. En tot overmaat van ramp voor George Russell, moet hij net als Kimi Andrea Antonelli rond lopen met oranje op zijn helm en overalls #Lifeispain…Maar de Max-fans hebben in ieder geval eindelijk weer iets om te gniffelen. En dat is ook wat waard. Waarvan akte.





Ik zeg dat Max gewoon in de Red Bull rijd in 2026.
Nu is absoluut niet het moment om van team te wisselen, niemand weet welk team goed of slecht is met de nieuwe regels.
Mercedes is totaal geen garantie dat het de snelste auto heeft, de nieuwe motor regels is voor iedereen een uitdaging, ook omdat de helft van het vermogen uit de electro motor moet komen, dus een goede ICE zegt niets.
Het gaat er in 2026 om wie er het beste omgaat met de elektrische kant van de aandrijving.
Hmmm, mogelijk weet Max al dat de combi RB en Ford nog heeeel ver weg zijn van een goede motor en er veel issues en tegenslagen zijn..
Iedereen begint op NUL met de nieuwe motor regels, dus iedereen heeft de zelfde uitdaging.
Het is dus helemaal niet te zeggen wie de beste oplossing zal hebben.
Audi, Ferrari, Ford, Honda, Mercedes, en verdere merken die instappen, hebben allemaal de zelfde uitdaging.
Dat is nou juist het punt. Niet iedereen begint op nul. Teams als Mercedes en Ferrari hebben nu veel minder nieuwe factoren dan RB en Audi. Tevens ook een grote r&d afdeling om hen te helpen. Welke van de top teams het beste voor de dag komt is natuurlijk wel een verrassing. Maar in theorie heeft RB niet de beste uitgangspositie. Dat weet Max ook.
In plaats van een leuk verslag van de Kwali krijgen we dit soort komkommer artikelen.. jammer!
Helaas gaf Jaapiyo laatst aan de de F1 verslagen niet snel zullen terugkeren. Minder animo, denk dat t we veel tijd kostte, zowel qua kijken als qua schrijven.
Ik kom hier altijd om een beetje te kijken naar het na-kletsen over F1.
Waar doen jullie dit nu? Of zullen we afspreken gewoon het eerstvolgende autoblog artikel te gebruiken om na te kletsen?
Valt me sowieso al op dat er weinig reacties onder andere artikelen staan…
Ik heb zelf het gevoel dat de kwaliteit van artikelen en content op AB behoorlijk achteruit is gegaan en blijft gaan, alsof het door een stel 15-jarige kleuters wordt samengesteld.
Jammer, ik lees liever een paar inhoudelijk goede artikelen, dan een sh*t-load aan uitgekauwde website-vulling met zoveel mogelijk flauwe tekst en amper werkelijke inhoud.
Maar ik heb niet de illusie dat dit zal veranderen, merk vooral dat ik minder vaak kom kijken 🤷🏻♂️
Jaapiyo vertelde in een gesprek, met onder andere Motorsport.com, dat het abonnement op Viaplay inmiddels te duur werd tegenover de affiliate inkomsten van de F1 verslagen op deze site.