• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Met deze slimme EV’s maakt XPENG haar debuut in Nederland

Auteur: advertorial, gepost 20 juni 2023 om 16:00 – 15 Reacties

XPENG betreedt de Nederlandse markt met twee interessante nieuwe EV’s.

De naam XPENG ken je vast al. Een nieuw automerk voor Nederland, dat dit jaar twee nieuwe elektrische modellen introduceert. Maar wat is XPENG eigenlijk voor merk? En belangrijker nog: wat hebben ze te bieden?

Eerst even kort de achtergrond van het merk: XPENG is een Chinees techbedrijf dat in 2014 is opgericht. Het is de visie van de oprichters om mobiliteit te veranderen met technologie. XPENG bouwt sinds 2017 auto’s, maar dat is niet het enige wat ze doen. Het bedrijf houdt zich bijvoorbeeld ook bezig met mobiliteit door de lucht.

XPENG in Nederland

XPENG heeft inmiddels haar vleugels uitgeslagen naar Europa en is nu actief in Noorwegen, Zweden, Denemarken én Nederland. In ons land zijn er momenteel drie locaties: een XPENG Store in Leidschendam en Rotterdam en een servicepunt in Badhoevedorp. Dit jaar komt er nog een vierde vestiging bij in de omgeving van Utrecht.

XPENG betreedt de Nederlandse markt met twee modellen, beide volledig elektrisch en voorzien van allerlei intelligente systemen. De eerste is de XPENG P7, wat een dynamische zakensedan is met een lengte van 4,89 meter. Het tweede model is de XPENG G7, een ruime SUV.

XPENG P7

De XPENG P7 is er in principe in twee uitvoeringen. Allereerst is er de Long Range. Die heeft een elektromotor op de achteras die 276 pk en 440 Nm aan koppel levert. Deze versie heeft een riante WLTP-actieradius van 576 km. Met een 0-100-tijd van 6,7 seconden is deze versie al behoorlijk vlot.

Voor degenen die een écht snelle sedan wensen is er de XPENG P7 Performance. Deze heeft zowel op de voor- als op de achteras een elektromotor en is daarmee vierwielaangedreven. Met 473 pk en 757 Nm koppel sprint de Performance in slechts 4,1 seconden van 0 naar 100 km/u.

Wil je de show stelen? Dan moet je de Wing Edition hebben. Deze levert dezelfde prestaties als de Performance, maar beschikt over opvallende vleugeldeuren. Deze uitvoering is ook standaard uitgerust met een adaptief onderstel.

XPENG G9

Naast de XPENG P7 is er de XPENG G9. Deze 4,89 meter lange SUV biedt een zee aan ruimte. Ook interessant: deze auto beschikt over een 800V-accu, waar de meeste EV’s een 400V-laadstructuur hanteren. Daarmee kun je razendsnel laden, met een laadvermogen tot 300 kW.

De G9 is er in drie varianten. De instapversie is de Standard Range. Deze heeft een 78,2 kWh-accupakket, waarmee je een WLTP-range hebt van 460 km. De Standard Range heeft één elektromotor op de achteras, die goed is voor 313 pk en 430 Nm koppel. Deze aandrijflijn is ook te vinden in de Long Range, maar die heeft een grotere 98 kWh-accu. Met 570 km heeft de Long Range versie de grootste actieradius.

De topversie is de vierwielaangedreven G9 Performance, die de 98 kWh-accu heeft in combinatie met twee elektromotoren. Die zorgen samen voor maar liefst 551 pk en 717 Nm aan koppel. Daarmee is een acceleratie van 0-100 km/u in 3,9 seconden mogelijk.

Prijzen en uitrusting

Zowel de P7 als de G9 zijn standaard zeer compleet uitgerust. Je kunt onder meer rekenen op een panoramadak, elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugen, stoelverwarming voor én achter, een Surround Sound System met 8 speakers, de ‘Hey XPENG’ spraakassistent en XPILOT, een uitgebreid pakket aan slimme rijassistentiesystemen.

De P7 is er al vanaf €49.990, terwijl de G9 een vanafprijs heeft van €57.990. De leveringen van de P7 en de G9 starten in respectievelijk het derde en vierde kwartaal. Zowel de XPENG P7 als de XPENG G9 is per direct te bestellen via de website van XPENG. Wil je eerst een proefrit maken? Dat is ook mogelijk, daarvoor kun je vanaf deze maand terecht bij een van de XPENG-vestigingen in Nederland.

Ook interessant!

  • Xpeng G6: Model Y-killer met enorme range
  • grootste EV-expert
    Grootste EV-expert van Nederland viert feestje
  • Een EV 2 maanden uitproberen? Dat kan!
  • Dit was de bestverkochte EV van 2022 in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Hoe hard rijdt deze Audi door Almere?! [VIDEO]
  • Gespot – Een monsterlijk dikke Ferrari 458
  • In deze auto kun je PS5-games spelen zónder console
  • Deze vernieuwde EV was jij alweer vergeten
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, Video, xpeng

Vorig bericht: « Let op: code oranje noodweer in Nederland
Volgend bericht: De Autosalon van Genève gaat volgend jaar gewoon weer door! »

Lees Interacties

Reacties

  1. cdlop01 zegt

    20 juni 2023 om 16:13

    Fraaie moodellen en scherpe vanafprijzen, leaseprijs is uiteraard het belangrijkst, nog even afwachten.

    Login om te reageren
  2. Roskampies zegt

    20 juni 2023 om 16:55

    Word een beetje ev ping pong moe. Merk ik.
    Volgende merk Pieple Piele model Xyli belooft wonderen. Wordt oud denk ik. :)) beniewd wanneer de eerste faillisementen/overname golfjes gaan beginnen.

    Login om te reageren
  3. harrie zegt

    20 juni 2023 om 17:08

    Pow! Zap! Kaboom! Xpeng!

    Login om te reageren
  4. cobana zegt

    20 juni 2023 om 17:27

    Doe mij maar een NIO. Net even slimmer en fraaier. Het nieuwe Tesla wat mij betreft.

    Login om te reageren
  5. fioravanti zegt

    20 juni 2023 om 18:09

    Ik begrijp niet dat dit hier allemaal invoerrechten vrij op de markt gedumpt mag worden….verwacht overigens dat ze over 2 jaar weer verdwenen zijn als blijkt dat niemand het vertrouwen heeft in een fatsoenlijke restwaarde.

    Login om te reageren
  6. Autokenner zegt

    20 juni 2023 om 19:12

    Nagemaakte speelgoed auto’s nee dankje

    Login om te reageren
  7. auto62 zegt

    20 juni 2023 om 20:14

    Exit

    Login om te reageren
  8. canon4ever zegt

    20 juni 2023 om 21:18

    Ni hau, zeker een mooi merk!

    Login om te reageren
  9. MarcoM zegt

    20 juni 2023 om 23:01

    Ben altijd een beetje huiverig bij zoiets als wat defect gaat, waar kun je dan terecht. Hyundai, Kia etc, daarvan heb je de nodige dealers, maar buj de Xpeng?

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      21 juni 2023 om 10:21

      De lokale Action, net als voor de rest van je Chinese meuk.

      Maar zonder gekheid, met slechts 4 locaties verspreid over het land is dat wel een nadeel. Mogelijk niet zo voor de Randstadleaser die toch al op de weg zit. Maar als tweedehandseigenaar zou het een no go zijn.

      Login om te reageren
  10. VerArie zegt

    21 juni 2023 om 01:22

    De Xpeng kan gelijk omdoopt worden tot XiJinping. Zsm terugsturen,het is niks en zal niks worden ook..

    Login om te reageren
  11. schuimbekje3 zegt

    21 juni 2023 om 18:11

    eerste wat ik dacht is 74.000 euro voor een range rover lookalike?
    maar een echte is inmiddels 140.000 euro inc btw en bpm..
    en de kwaliteit is niet beter van de range rover..

    toen dacht ik ‘hoe zit het met reserve onderdelen wanneer de overbuurvrouw weer probeert te parkeren’ maar toen hoorde ik dat de ene buur al 9 maanden op een nieuwe koplamp van zijn clio wacht en de andere buurman al 6 maanden op een njeuwe bms voor zijn tesla.

    toen dacht ik aan inruilwaarde… maar ik keek naar mijn prius pehv, die schreef bijna 50.000 euro af in 18 maanden, en dat was een toyota… en ik keek nasr mijn MG, en Volvo, die beide uit china komen, en die hebben in 3 jaar bijna 10% afgeschreven…

    dus eigenlijk zijn chineesche EV’ eigenlijk overal beter in…

    Login om te reageren
  12. marh zegt

    21 juni 2023 om 18:59

    Waarom zou je een auto kopen die uit een dictatuur komt? F*ck de communistische partij van China.

    Login om te reageren
  13. Habanero zegt

    22 juni 2023 om 10:10

    Een beetje ongeloofwaardig voor Europese fabrikanten dat we heel dure gruwel-EV’s voorgeschoteld krijgen met zeer atypische designkeuzes en middelmatige ranges terwijl in China blijkbaar een hele vloot van die dingen wordt klaargezet voor de Europese markt, de ene nog wat aantrekkelijker dan de andere. Er gaan hier nog veel fabrieken en arbeidsplaatsen sneuvelen als dat niet snel verandert….!

    Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    22 juni 2023 om 14:00

    Een plus punt moet je (het media-team) van Xpeng meegeven. Normaal gaan de comments bij advertorials uit als veel mensen, uhm, kritiek hebben op het aanbod.

    Overigens lijkt die SUV een prima aanbod te zijn. Ik vind ze er beide niet uitzien (met het kopieren van het lelijke McLaren gat op de voorbumper), maar op papier staat het goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North