• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Middenbaanrijders krijgen extra dure boetes

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 2 maart 2019 om 14:57 – 81 Reacties

Middenbaanrijders krijgen extra dure boetes


Rechtvaardigheid.

Wie regelmatig op de openbare weg te vinden is, zal ongetwijfeld meermaals in aanraking komen met links- en middenbaanplakkers. De nietsvermoedende automobilisten brengen het bloed van degenen achter hen eenvoudig aan de kook. Logisch, dus, dat dergelijke overtreders op een boete kunnen rekenen wanneer ze betrapt worden. In België hebben ze besloten de kleefkousen voortaan zwaarder te straffen. In de toekomst mag men dubbel zoveel betalen.

In België vinden ze het niet meer dan logisch dat links- en middenbaanplakkers op de bon geslingerd dienen te worden. Immers, volgens de wet moet iedere bestuurder zoveel mogelijk aan de rechterzijde van de weg rijden. Wie dit niet doet, kan rekenen op een prent van oom agent. Voorheen kregen dergelijke overtreders een boete van 58 euro op hun dak, voortaan zal dit 116 euro zijn. Bij een minnelijke schikking gaat het om 160 euro.

Met de verhoging van deze boete worden links- en middenbaanklevers voortaan hetzelfde behandeld als automobilisten die rechts inhalen. Wie in België gepakt wordt voor een dergelijke overtreding, moet eveneens 116 euro betalen.

Beeld: McLaren Senna op de snelweg, door @jellejanssen

Ook interessant!

  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • Politie deelt tientallen boetes uit bij supercar meeting

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, boetes, inhalen, snelweg

Vorig bericht: « Autoblog advies: spotgoedkope, betrouwbare sedan
Volgend bericht: Model X van ijsvissers brandt uit op bevroren meer »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    2 maart 2019 om 15:00

    Dus toch nog kopvoddentax ..

    Login om te reageren
    • momo zegt

      2 maart 2019 om 15:12

      @lincoln: Helemaal juist! Jij gaat door voor de wasmachine.

      Login om te reageren
  2. dawwg zegt

    2 maart 2019 om 15:03

    Pfff, begrotingstekort loopt zeker weer op daar ?

    Login om te reageren
  3. RiKe zegt

    2 maart 2019 om 15:06

    Waarom alleen in België? Hier heel snel invoeren! Iedere dag kom je een leger van die dwazen tegen die allergisch zijn voor de rechterbaan waar ze eigenlijk wel thuis horen.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      2 maart 2019 om 15:10

      @rike: Als bestuurder van een motorvoertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een autoweg of autosnelweg – 140 euro
      Als bestuurder van een voertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een andere weg dan autoweg of autosnelweg – 240 euro
      Als bestuurder niet links inhalen – 240 euro

      Login om te reageren
      • reind zegt

        2 maart 2019 om 17:48

        @torsen: Best gek dat de oorzaak goedkoper is dan het gevolg

        Login om te reageren
        • erwh zegt

          2 maart 2019 om 18:10

          @reind: inderdaad. De boete voor links rijden zou de optelsom van de boetes voor bumperkleven, rechts inhalen en hinderen van overig verkeer moeten zijn.

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            3 maart 2019 om 01:58

            @erwh: @reind: Mwah, ik snap het wel, rechts inhalen is gevaarlijker dan links rijden. Voorbeeld, de 5-baans A2: ik ga zelf meestal helemaal naar de meest rechterbaan toe, om vervolgens vlak achter de linksrijder helemaal naar de meest linkerbaan te gaan om de linksrijder in te halen. In de meeste gevallen hebben mensen dan wel door dat ze onnodig links rijden. En anders gewoon paar keer met groot licht seinen, maar gewoon niet rechts inhalen :)

            Login om te reageren
            • dondeboer zegt

              3 maart 2019 om 08:19

              @granlusso: dat kort erachter, kort ervoor terug werkt best heel vaak ook niet. Sommige mensen hebben echt geen flauw idee hoeveel hinder ze veroorzaken.

              Login om te reageren
      • marinepower zegt

        3 maart 2019 om 11:14

        @torsen: rechts inhalen is goedkoper dan bumperkleven, en schiet ook nog eens meer op.

        Login om te reageren
    • momo zegt

      2 maart 2019 om 15:13

      @rike: Helaas al ingevoerd. Helaas, omdat er niet actief op wordt gehandhaafd door onze agenten die op de snelwegen surveilleren.

      Login om te reageren
      • ikkeook zegt

        2 maart 2019 om 15:25

        @momo: Mag ik dan een bijzondere bevoegdheid krijgen om deze taken over te nemen op de A16?

        Login om te reageren
        • koeckenbacker zegt

          2 maart 2019 om 15:43

          @ikkeook: zo inderdaad, en vooral bij de drechttunnel. Van die idioten die moeten en zullen door de linker tunnelbuis, en na de tunnel zijn de 2 rechtse van de 4 stroken tot rotterdam vrij. Wat een ellende daar met die k#ttekoppen

          Login om te reageren
          • ikkeook zegt

            2 maart 2019 om 16:14

            @koeckenbacker: Ik ga er bij de N3 af, maar het zijn doorgaans buitenlandse bestuurders die massaal op de middelste rijstrook blijven rijden. En dat zou nog een beetje te accepteren zijn als ze maar een passende snelheid hadden. Maar heel vaak zijn het rijdende chicanes.

            Login om te reageren
            • koeckenbacker zegt

              2 maart 2019 om 17:30

              @ikkeook: ik ga er bij dordrecht op. Daar begint het al met invoegen met 70 ?

              Login om te reageren
          • jopdispa zegt

            3 maart 2019 om 09:43

            @koeckenbacker: Het is ook niet te geloven welke capriolen mensen daar uithalen om kosten wat het kost door die linker tunnelbuis te gaan. Ik heb auto’s zien stoppen op het puntstuk om nog naar links te gaan!

            Login om te reageren
            • koeckenbacker zegt

              3 maart 2019 om 19:10

              @jopdispa: in de spits ga ik altijd door de rechter, die loopt veel sneller ?

              Login om te reageren
      • rotasaxal zegt

        2 maart 2019 om 17:23

        @momo: agenten op de snelweg? Ik zit elke dag op de snelweg en ik kan me niet heugen, wanneer ik voor het laatst een rijkspolitie heb gezien.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          2 maart 2019 om 18:46

          @rotasaxal: Dan doen ze het goed. Voor je het weet krijg een een bordje ‘stop politie’ vanuit een onopvallende vw golf, seat of audi a3/a4

          Login om te reageren
        • sirprize zegt

          2 maart 2019 om 19:16

          @rotasaxal: als het goed is sinds 1993 niet meer gezien. Aangezien de rijkspolitie toen is afgeschaft.

          Login om te reageren
        • momo zegt

          2 maart 2019 om 20:14

          @rotasaxal: Rijkspolitie heb je helaas niet meer. Er was een tijd dat de KLPD het overnam, ook die zijn er helaas niet meer.

          Login om te reageren
        • dennisn52b30 zegt

          3 maart 2019 om 09:35

          @rotasaxal: ja hoor rond Rotterdam genoeg: onopvallende motor en autos

          Login om te reageren
          • milvus zegt

            3 maart 2019 om 11:55

            @dennisn52b30:

            Login om te reageren
          • rotasaxal zegt

            3 maart 2019 om 16:36

            @dennisn52b30: jammer dat ik dan altijd auto’s over de doorgetrokken streep zie voordringen bij knooppunt Ridderkerk. En politie niet.

            Login om te reageren
    • bitd zegt

      2 maart 2019 om 21:28

      @rike: het was ook weer raak van en naar Oostenrijk, wat een lijers.

      Login om te reageren
    • joost1234 zegt

      3 maart 2019 om 11:10

      @rike: autoblog.nl ja, nl van NL.

      Login om te reageren
  4. imaginenl zegt

    2 maart 2019 om 15:16

    En wat doen we met mensen die de spitsstrook weigeren te gebruiken? Dat komt veel vaker voor dan middenbaanplakkers?
    En overigens: ik ga er gewoon, net zo fout, rechts voorbij.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      2 maart 2019 om 15:20

      @imaginenl: Alleen als de spitsstrook rechts zit. Links werken ze prima.

      Login om te reageren
      • bitd zegt

        2 maart 2019 om 21:21

        @torsen: is ook een beetje raar zo’n doorgetrokken streep, waar ze normaal wel op handhaven.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 maart 2019 om 06:18

      @imaginenl: dat ze weigeren een spitsstrook rechts te gebruiken is gewoon een vorm van middenop rijden. Ze zien drie rijstroken en denken dan “yes! slapen/appen/masturberen/neus peuteren/etc.”

      Login om te reageren
    • dennisn52b30 zegt

      3 maart 2019 om 09:34

      @imaginenl: ik knal er ook hard rechts voorbij.. na een tijdje erachter hangen ben ik het helemaal zat en dan tussengas terug naar zijn 3 en mazzel

      Login om te reageren
  5. jaapiyo zegt

    2 maart 2019 om 15:22

    Tsja voor de popo moet het ook elke keer een dilemma zijn. Slinger je die snelweg linksplakker op de bon voor 140 Euro, of speel je door voor de onvermijdelijke frusti rechtsinhaler voor 240 Euro. Decisions decisions…

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      2 maart 2019 om 15:33

      @jaapiyo: sorteren op nieuwwaarde

      Login om te reageren
    • blackmilo zegt

      2 maart 2019 om 15:39

      @jaapiyo: wellicht dat extra belasting op rijden in de spits zo realiteit kan worden. Het is toch bezopen dat ik ’s ochtends meer auto’s rechts dan links in zou kunnen halen.

      Login om te reageren
    • kouwi zegt

      2 maart 2019 om 17:18

      @jaapiyo: ik zou zegge de linksplakker. Die lokt de overtreding van de rechtsinhaler uit.

      Login om te reageren
    • reind zegt

      2 maart 2019 om 17:44

      @jaapiyo: Als iedereen rechts houdt kan niemand rechts inhalen. Zo simpel is dat. Dus de linkt plakker.

      Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    2 maart 2019 om 15:40

    En wat gebeurt er als de midden aanplakken zich keurig aan de v-max houdt? In dat geval is het toch onmogelijk om die legaal rechts in te halen?

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      2 maart 2019 om 15:48

      @pomoek: Ook als ze langzamer rijden, is het nog steeds onmogelijk om die legaal rechts in te halen.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        2 maart 2019 om 16:32

        @gandini: klopt, Ik sta gecorrigeerd. Mijn punt is eigenlijk dat als iemand op de A2 op de middelste van 5 banen precies 100km/h rijdt, het “probleem” niet bestaat, tenzij je harder dan 100 rijdt en je 2 banen moet opschuiven om de middenbaanplakker in te halen.

        Met andere woorden: je moet eerst een overtreding maken wil dit een probleem zijn.

        Mensen die onder de maximum snelheid op een andere dan de meest rechtse baan rijden mogen wat mij betreft onmiddellijk op de bon.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          2 maart 2019 om 16:58

          @pomoek: als ik die persoon met 230 km/u rechts inhaal is er toch nog steeds geen probleem?
          Moeten we dan hardrijders alleen beboeten als er andere mensen op hun baan zitten ofzo?

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            2 maart 2019 om 17:05

            @torsen: mee eens. Dat is ook mijn punt.

            Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          2 maart 2019 om 17:24

          @pomoek: probleem is dat de meeste mensen denken dat ze 100 rijden, maar de één rijd 94 de ander 97 en dan nog 9000 anderen die de cruisen op 101, 102, 103, 104, 105 of zelfs 109 hebben staan.
          Uiteraard is iedereen vol overtuigd van zijn recht dat hij legaal zo hard mag rijden…. dat gevoel word nog eens versterkt door de mega som aan MRB die we maandelijks afdragen.

          Login om te reageren
        • bitd zegt

          2 maart 2019 om 21:25

          @pomoek: leuk bedacht, maar mijn 100 is vaak 10km/u sneller dan van die moraalridder, dus gewoon rechts rijden, daarnaast zijn het ook dezelfde lui die de variabele snelheden en tijden niet kennen, maar wel onnodig links rijden. Dan dus met zo’n 20-40 km/u langzamer dan toegestaan.

          Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          3 maart 2019 om 04:43

          @pomoek: bedoel op je op die hele korte stukjed zonder traject controle?

          Login om te reageren
    • torsen zegt

      2 maart 2019 om 15:49

      @pomoek: legaal rechts inhalen?

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      2 maart 2019 om 17:24

      @pomoek: je moet niet midden plakken dat is 116euro

      Login om te reageren
  7. gebruikersnaam3 zegt

    2 maart 2019 om 15:46

    Ja lachen. Ik rijdt wekelijks op de E19 en als je niet links rijdt en blijft rijden kom je er later nooit meer tussen en zit je dus vast achter inhalende vrachtwagens. Ik praat het niet goed, maar ik begrijp het wel.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      2 maart 2019 om 17:16

      @gebruikersnaam3: het is door die linksplakkers dat je er niet tussen komt… en gatplakkers dan ook want er niet tussen kunnen heb je zelf een 15m lange auto

      Login om te reageren
    • henrie zegt

      2 maart 2019 om 17:31

      @gebruikersnaam3: Een gevalletje ‘self-fulfilling prophecy’ dus. Als iedereen netjes naar rechts zou gaan, zou het probleem niet bestaan, en kun je prima naar links om een vrachtwagen in te halen. Maar omdat iedereen links aanhoudt, onder het motto “anders kom je er nooit meer tussen”, ontstaat het probleem, en kun je er inderdaad niet meer tussen. Met andere woorden, met z’n allen gewoon rechts houden, en dan is er niks aan de hand. Maar dat is vast te lastig voor de meeste Nederlanders…

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    2 maart 2019 om 15:48

    Kijk onnodig links rijden. Ergenis nummer 1!

    Login om te reageren
  9. bakingmynextbenz zegt

    2 maart 2019 om 16:06

    Op de A2 ook zo’n drama met die linksplakzombies. Heb het altijd al vreemd gevonden dat de boete voor onnodig linksrijden lager is dan rechts inhalen. Het is duidelijk dat rechts inhalen vooral gebeurd dankzij die linksrijders.

    Login om te reageren
    • reind zegt

      2 maart 2019 om 17:47

      @bakingmynextbenz: Vooral? Als je direct weer naar rechts gaat na het inhalen dan heeft niemand de mogelijkheid om recht in te halen. Dus de links plakkers zijn de schuldige.

      Login om te reageren
      • bakingmynextbenz zegt

        2 maart 2019 om 18:21

        @reind: wat is daar anders aan dan wat ik al schrijf? Je bent het dus gewoon met mij eens

        Login om te reageren
  10. wahltiroler zegt

    2 maart 2019 om 16:10

    Voorheen kregen dergelijke overtreders een boete van 58 euro op hun dak, voortaan zal dit 116 euro

    Enfin…

    De bestuurder van de auto op de foto gaf de verbaasde agent € 232,–

    en reed vrolijk over de middenbaan verder.

    Tijd voor progressieve boetes.

    Golfje op de middenbaan € 116
    Audi 6 € 516
    Mercedes S € 1.516

    Bestuurder van auto in beeld € 15.160

    De man die deze auto kan betalen “voelt” de andere boetes niet

    Login om te reageren
    • dennisn52b30 zegt

      3 maart 2019 om 09:38

      @wahltiroler: lol de communist

      Login om te reageren
  11. intimrasiert zegt

    2 maart 2019 om 16:26

    Het is vaak zo vol op de snelweg (een drukte die al dan niet bewust wordt gecreëerd en in stand gehouden door het afkruisen van rijstroken) dat er een caravaan linksrijders ontstaat met rechts zo nu en dan een vrachtwagen. Dit is gangbare praktijk, en logischerwijs getolereerd door de ‘wedstrijdleiding’. Hierdoor wordt het rechtsrijgebod al met voeten getreden. Het verkeer is een jungle. Zolang we elkaar niet in de weg zitten en respect tonen, gaat het goed.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      2 maart 2019 om 19:21

      @intimrasiert: respect of niet. Hele drommen zitten te slapen achter ’t stuur en hebben niet door dat ze gewoon veilig naar rechts kunnen… “ja, maar ik moet over 500 meter weer een vrachtauto inhalen, dus ik blijf alvast links rijden” dat volk

      Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    2 maart 2019 om 16:30

    Straks dus een doodverlaten middenbaan.

    Login om te reageren
  13. tortuga zegt

    2 maart 2019 om 17:12

    Dus links plakken omdat die voor u niet rechts wilt rijden en dan deze vervolgens rechts inhalen is beide 116euro.. slim gezien alweer. Geef toe dat ik graag rechts inhaal zeker op een 3 vakken autosnelweg. Die rechtse baan is meestal 100de meters leeg en ongebruikt

    Login om te reageren
  14. auto62 zegt

    2 maart 2019 om 17:30

    Net als in Amerika keep your lane invoeren. Tevens verkeerslichten aan overkant van weg plaatsen, scheelt weer een verrekte nek

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      2 maart 2019 om 19:23

      @auto62: grotendeels een fabeltje. In de meeste Staten in de VS moet je gewoon rechts houden, tenzij er specifiek anders wordt vermeld. “keep your lane” bestaat überhaupt niet, dan is het “stay in (your) lane”

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        2 maart 2019 om 19:29

        @sirprize: Californië en New York zijn geloof ik staten waar “rechts inhalen” is toegestaan, en laat dat nou net de populaire staten in hollywoodfilms.

        Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      2 maart 2019 om 20:38

      @auto62: hier in nederland het keep your lane? Dan is er helemaal geen doorkomen meer aan..

      Er zijn er maar genoeg die het trouwens al doen, die heten linksplakkers.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 maart 2019 om 06:23

      @auto62: verkeerslichten aan de overkant van het kruispunt is juist onhandig, zeker in het donker is het dan onduidelijk waar je je moet opstellen en dat komt vrij precies met onze sensor gestuurde verkeerslichten. Tegen de zere nek is er een andere oplossing, bij een MINI altijd een panoramadak bestellen of gewoon geen MINI kiezen.

      Login om te reageren
  15. aquila2003 zegt

    2 maart 2019 om 18:35

    Ein-de-lijk!!!

    Login om te reageren
  16. hippopotamus zegt

    2 maart 2019 om 20:25

    De A2. Ik moet ‘m dagelijks af van Amsterdam richting Utrecht. Door trial & error weet ik dat je prima de 107 aan kan houden op Waze GPS. Helaas denkt de rest dat ze prima links kunnen blijven op de meest linkerbaan met een snelheid van 102 a 103 op de teller. Al is dat niet hèt probleem. Hèt probleem ligt bij die baan ernaast. Bij de automobilisten die op de één na linkerbaan (of zelfs daarnaast) lekker langzaam gaan rijden en niet netjes naar rechts gaan. Handig voor hun, zo in die baan blijven, want dan kunnen ze lekker op hun telefoon kloten. AAAAAAH! Verder heb ik een vrij kalm leven.

    Login om te reageren
  17. ghost zegt

    2 maart 2019 om 20:38

    Belgen zijn dus toch slimmer dan Nederlanders!

    Login om te reageren
  18. auto62 zegt

    2 maart 2019 om 21:12

    Driebaanswegen vragen om andere regelgeving

    Login om te reageren
  19. moah zegt

    2 maart 2019 om 21:13

    Als je bloed gaat koken van mensen die links plakken, is therapie een optie ^_^

    Login om te reageren
  20. wouteraerox zegt

    2 maart 2019 om 22:27

    Hoe denken jullie over de A6? Wat een drama met 2 rijstroken en wat vrachtwagens. Iedereen te dicht op elkaar waardoor je soms abrupt af moet remmen naar 70..

    Login om te reageren
    • heat59 zegt

      2 maart 2019 om 23:22

      @wouteraerox: dat stuk tussen Almere Buiten – Lelystad moet echt nodig 3 baans worden. Wat een drama. Vanaf stipt 15:00 staat het daar altijd stil

      Login om te reageren
  21. VeniVidiVici zegt

    2 maart 2019 om 22:32

    Als je op de rechter baan zit gewoon rechts er voorbij kachelen op je eigen baantje om vervolgens in je spiegel te zien dat die persoon gewoon stug in het midden blijft rijden.

    Login om te reageren
  22. Joerek zegt

    2 maart 2019 om 23:19

    Begrijp eigenlijk uberhaupt niet waarom rechts inhalen verboden is. Zo onveilig is dat toch niet? Altijd kijken als je van strook wisselt.

    Login om te reageren
  23. thereisnosubstitute4cubicinches zegt

    2 maart 2019 om 23:59

    De A16 van Dordt naar Rdam, inderdaad wat een DRAMA… Vanaf De afslag Dordt centrum zitten ze tegen de linker geleiderail geplakt en dat is de rijstrook waarop ze blijven irriteren tot ze erachter komen dat ze uiterst rechts over de Brien heen moeten voor 24 t/m 26, wat natuurlijk resulteert in kamikaze. Van mij mogen ze er hier in NL ook veel strenger op controleren en kunnen de boetebedragen niet hoog genoeg zijn!

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 maart 2019 om 10:46

      @thereisnosubstitute4cubicinches: Logisch… hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt!

      Login om te reageren
  24. azuli zegt

    3 maart 2019 om 00:18

    Man man dacht eindelijk in NL. Pff

    Login om te reageren
  25. vroaaar zegt

    3 maart 2019 om 00:20

    Die kop gaat weer nergens over… iedereen die niet rechts gaat rijden als dat kan, krijgt dezelfde boete, dus middenbaanrijders krijgen geen extra “dure” boete. De boetes zelf zijn trouwens niet duurder dan het papier waarop ze geprint zijn…

    Login om te reageren
  26. jaso013 zegt

    3 maart 2019 om 01:02

    Wat is het precies het probleem als je bij 3 rijstroken op de middelste baan blijft rijden?
    Vrachtverkeer rechts, de rest op de middelste en iedereen die harder wil kan op de meest rechtse baan.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 maart 2019 om 02:04

      @jaso013: Het gaat hier om het feit dat als er geen vrachtverkeer is en iemand dus als een suf kuiken in het midden blijft hobbelen. Als jij dan op de rechter baan zit wordt je, omdat rechts inhalen verboden is, gedwongen om 2 banen op te schuiven en na het inhalen weer 2 banen terug te gaan.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 maart 2019 om 06:29

      @jaso013: het probleem is dat je hopeloos in de weg rijdt voor mensen die zich wel aan de regels houden. Als je als midden plakker ingehaald moet worden zijn dat vier bijzondere verrichtingen. Vanaf de meest linker rijstrook nemen de midden strook plakkers het zicht op de rechter rijstrook weg. Maar het allergrootste probleem is dat de mensen die midden strook plakken gewoon minder opletten dan noodzakelijk is. Het zijn de mensen die het allemaal niets kan schelen. Die slapen wat bij of appen wat in de buurtapp. Meest hinderlijke overtreding van allemaal!

      Login om te reageren
  27. archiebald zegt

    3 maart 2019 om 06:59

    Waarom schrijft iedereen, zelfs de journalist hier, toch baan ipv strook? Baan is een verzameling stroken. Er gaat 1 baan A2 van Utrecht naar Amsterdam met 5 stroken en een vluchtstrook. Of praten jullie ook allemaal over de spitsbaan of vluchtbaan? I voeg en uitvoeg-baan. Je bent dus ook een middenstrookplakker. Alhoewel bij een 3 of 5 strook snelweg middenbaan taaltechnisch natuurlijk wel klopt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North