Dit is de Porsche 911 (996) Carrera 4S van Joris.
Hij is de medeoprichter van The Collectables. Samen met Wouter bespreken ze het autoverleden van Joris, wat The Collectables is en kunnen ze het eens worden over die Tiptronic in deze 996?
Thecollectables.nl is een online veilingplatform. Voor auto’s die je niet nodig hebt, maar wel wilt hebben. Autoblog is partner van The Collectables.
Een tip: koop geen tiptronic.
Ik heb zelf de tiptronic gehad (nu PDK) en ik vond het zo slecht nog niet. Je kunt er best relaxed mee rijden. Als je een mooi exemplaar ziet staan met tiptronic zou ik ‘m er niet voor laten staan.
@lotus: ik vind de PDK zoveel alerter dan de tiptronic. De keuze mogelijkheden zijn ook beter: standaard, sport en sportplus. Dat heb je allemaal niet met tiptronic.
Voor een cabrio is tiptronic mss een idee.
@lotus: ik heb niet veel ervaringen met Porsche. Maar heb eens met zo een tiptronic gereden. Ik snap dat je er relaxed mee kunt rijden, maar dat kan met een W124 ook.
Ik zou het echter niet willen als ik een Porsche zou koen.
Leuke video met herkenbare overwegingen.
Ik moest ook erg lachen om die twee blauwe overhemden bij elkaar :-)
En niet meer kunnen zeggen wat je nog zou willen met onbeperkt budget is vast de vloek van succesvolle 40 plussers
@hehe: En het komt ook omdat de 996 gewoon een heel fijne auto is. Genoeg “onder de radar” om dagelijks te gebruiken (in tegenstelling dus tot bv een Ferrari), geeft toch altijd een dikke grijns als je goed doortrapt, en redelijk comfortabel en praktisch.
Vreselijk die tiptronic, altijd de handbak nemen van deze generatie.
Maar begrijp de redernatie als je hem als dagelijkse auto gaat gebruiken.
996 4S wordt een van de meest gewilde 911
@woertquattro: Pas als Pearle, Hans Anders en Specsavers failliet zijn. Een 996 is een prima ding, maar er zijn mooiere 911’s.
Dat dacht men een paar jaar geleden ook van de Citroën 2CV. Goede exemplaren worden nu verkocht voor €20K+
@F36GC: Je hoort mij niet zeggen, dat de prijs van een 996 in de komende jaren niet op zou kunnen lopen. Maar dat is iets heel anders dan dat een “996 een van de meest gewilde 911 wordt”.
Overigens : een VOLLEDIG gerestaureerde 2CV inclusief nieuwe Burton big bore en schijfrem conversie kost niet meer dan 15K. Ja, ik spreek uit ervaring. Iedereen, die meer betaalt laat zich een oor aannaaien. Tenzij het een heel byzonder exemplaar betreft. Of de non-plus-ultra (een Sahara), natuurlijk.
Toch maar even op de site gekeken. Ziet er prima uit, maar ik mis de mogelijkheid om (zoals bij Bring a trailer) te kunnen reageren. Het is vaak heel leuk om alle reacties te lezen, en het helpt ook met verkopen als de verkoper meteen reageert en extra informatie geeft.
Verder moeten jullie even the-collectables.nl overkopen want die kwam nu als eerste hit op Google. :)
Ik zie nu dat reageren wél kan maar dat niemand dat nog heeft gedaan. Daarom viel het niet op.
Die man is niet te stoppen, kakelt nog meer dan mijn vrouw.
Ik snap de hype niet rond de 996. Vind het niet collectable waardig eigenlijk. Daarvoor is hij te dertien in een dozijn.
Een hype wordt gecreëerd door mensen. Zo snap ik niet waarom Famke Louise zo veel fans heeft, of waarom mensen luisteren naar muziek van René Karst (wie?). Maar langzaam maar zeker ga ik ook de 996 steeds meer waarderen.
Pauzeer de video eens bij 20:59, die kier tussen bumper en koplamp is dat normaal? :o
@civicfk3: Ja helaas…