• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mini Cooper JCW Bulldog komt afscheid vieren

Auteur: willeme, gepost 20 augustus 2023 om 10:00 – 3 Reacties

Mini Cooper JCW Bulldog

De Mini Cooper JCW Bulldog Racing is de ultieme Mini (als je de GP3 gemist hebt uiteraard).

Binnenkort is het over en uit met de Mini. Net haalden we al eventjes het verscheiden van de Mini Clubman aan, waarmee een compleet segment komt te vervallen. Maar ook de gewone Mini gaat er binnenkort uit. Daarvoor staat dan wél gewoon een opvolger gepland (zij het elektrisch).

In veel gevallen krijg je bij veel speciale Mini’s namelijk een leuke uitvoering met bijzondere aanleiding, stickers of kleurtjes. Maar nu gooit het Britse merk met de Mini Bulldog het over een andere boeg, want de auto krijgt extra tuningshardware waar @martijngizmo kirrende geluiden van gaat maken.

Nürburgring

De auto is namelijk ontwikkeld door Bulldog Racing, dat is het raceteam dat met Mini’s mee doet aan de 24 uur van de Nürburgring (onder andere), dus ze weten dus wel hoe je een auto met afstellen. Om te beginnen, de basis van de auto is de Mini Cooper JCW. De motor is dus de B48B20 met 231 pk en 350 Nm.

Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog

Voor een beetje beleving is de motor gekoppeld aan een Remus-uitlaat. Helaas is de auto voorzien van achttraps automaat van Aisin. Niet dat dat een slechte unit is (is het namelijk niet), maar omdat je in een auto als deze wil schakelen.

De wegligging is vervolgens ingrijpend verbeterd middels een KW V3-schroefset. Deze is namelijk afgesteld op de Nüburgring. Volgens James May zorgt dat voor een kneitherharde auto, maar dat is niet helemaal waar.

De Nordschleife is namelijk best wel hobbelig en je hebt juist een onderstel nodig met absorptievermogen. Sterker nog: de Nürburgring-stand in de Golf GTI Clubsport is juist softer dan de Sport Plus stand, bijvoorbeeld.

Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog

Geen achterbank voor de Mini Cooper JCW Bulldog Racing

De wielen zijn lichtgewicht OZ HyperGT’s in de bescheiden maat 17 inch met eveneens bescheiden 205/45 R17 banden. Een andere manier om het gewicht te besparen is het verwijderen van de achterbank. In plaats daarvan is er nu een verstevigingsbalk. De rest van het interieur wordt opgeleukt door wat lapjes alcantara en de nodige stickers.

Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog
Mini Cooper JCW Bulldog

Het mooie is dat je de Mini Cooper JCW Bulldog verder kan uitvoeren als je wil. Dus een nog serieuzere trackday variant is geen probleem voor Bulldog Racing, maar je mag het hier ook bij laten. Mocht je al een Mini hebben, dan helpen ze je graag om die om te bouwen voor je. En het is allemaal met goedkeuring van Mini! Gaaf hé?

Ook interessant!

  • vierde generatie New MINI
    Vierde generatie New MINI, wanneer komt 'ie?
  • Video: 2024 MINI strekt de beentjes
  • Fatsoenlijke actieradius voor de nieuwe elektrische MINI Cooper
    Fatsoenlijke actieradius voor nieuwe elektrische MINI Cooper
  • Speciale Mini John Cooper Works viert de handbak

Nieuwste artikelen

  • Kom je weleens in de binnenstad? Dan moet je dit lezen!
  • Zijn elektrische auto’s levensgevaarlijk?
  • Deze Zweedse schone is net ingereden
  • Pas op! Er komt weer een flitsmarathon
FacebookTweetPinLinkedIn

bulldog-racing, jcw, KW-suspension, MINI, oz-racing, remus, uitlaat, velgen, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Ruf Tribute brengt luchtgekoelde 911 weer terug
Volgend bericht: Bentley Bentayga EWB Mulliner is 290 km/u snelle lounge »

Lees Interacties

Reacties

  1. ukbob zegt

    20 augustus 2023 om 12:24

    Uhm, de (gewone) Mini opvolger komt er gewoon weer als elektrische én benzine varianten hoor..
    Deze versie krijgt een ingrijpende facelift, de elektrische mini wordt een heel nieuw model geproduceerd in China.

    Login om te reageren
  2. banderas zegt

    20 augustus 2023 om 14:51

    Verlagingsset, uitlaat en dingetjes. Ja, daar was die Bulldog team wel voor nodig. Hoop PR blabla.

    Login om te reageren
  3. louisvdd76 zegt

    21 augustus 2023 om 13:45

    @martijngizmo van welk hardware upgrade werd je dan blij? Ik lees nog geen sper of echte leuke upgrades

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North