• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kost dat nou, zo’n Enzo van naakt carbon?

Auteur: RubenPriest, gepost 22 juni 2016 om 09:49 – 47 Reacties

Enzo


Als je weet dat een reguliere Enzo gemiddeld weg mag voor meer dan een miljoen, dan kun je nagaan wat een Enzo in een carbon body mag kosten.

De Ferrari Enzo heeft alle potentie om een toekomstige, waardevolle klassieker te worden. De auto heeft de naam, de looks en een behoorlijk unieke sound. Er rolden 400 exemplaren van de band, maar slechts ééntje met een volledige carbon fiber body. Dit beest staat nu te koop.

Steeds meer supercars zien we met carbon panelen passeren en ook een volledige carbon body is in trek. Zo zijn of waren onder andere de Pagani Huayra, de McLaren P1 en de Bugatti Chiron in een volledige carbon koets te bestellen. Ook Lamborghini is druk met het materiaal en opende onlangs een nieuw lab om onderzoeken te doen.

Terug naar de bijzondere Enzo. De Italiaan is tot stand gekomen middels een samenwerking tussen Ferrari en Carrozzeria Zanasi. Een bedrijf dat vaker bijzondere dingtjes met Ferrari’s doet, zoals de supercars voorzien van een unieke lak of het opknappen van klassiekers en schadeauto’s.

De carbon Enzo wordt te koop aangeboden in de Verenigde Staten voor een slordige 3,5 miljoen dollar. Let wel even op dat felrode interieur. Je moet er van houden.

Ook interessant!

  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • goedkoopste Ferrari Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Ferrari van Marktplaats
  • Gespot - Nog meer plaatjes van de gecrashte Enzo
  • Novitec Ferrari Roma
    Novitec Ferrari Roma mooier/niet mooier dan origineel?

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, enzo, Ferrari, occasion

Vorig bericht: « Mitsubishi verwacht flink verlies door sjoemelschandaal
Volgend bericht: Dit is de gemiddelde CO2 uitstoot van een leaseauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. martijn11 zegt

    22 juni 2016 om 09:50

    Ik zou iets anders kiezen voor dat geld

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      22 juni 2016 om 10:28

      @martijn11: ik kocht 6 fatsoenlijke auto’s ipv 1 obsceen dure…

      Login om te reageren
      • pluiske666 zegt

        22 juni 2016 om 14:39

        @cpp1: maar 6?

        Login om te reageren
        • kle500 zegt

          22 juni 2016 om 20:22

          @pluiske666: 60 lukt ook wel

          Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      22 juni 2016 om 10:41

      @martijn11: Ik zou hem kopen en dan misschien nog meer in waarde laten stijgen :)

      Login om te reageren
  2. cadrez zegt

    22 juni 2016 om 09:53

    Lijkt me wel een zinvolle investering. Misschien heeft mijn vriendin mevrouw Leemans wel wat miljoentjes te leen.

    Login om te reageren
  3. baasbenz zegt

    22 juni 2016 om 09:53

    Dat is wel erg lekker hoor… Ben alleen niet zo’n fan van dat rode carbon in het interieur. Doe maar gewoon zwart

    Login om te reageren
  4. slot123 zegt

    22 juni 2016 om 09:54

    Ik heb heb in Londen gezien, bizar apparaat.

    Login om te reageren
  5. cisn zegt

    22 juni 2016 om 09:54

    Enneuh, de essentie van Carbon; Hoeveel is ie lichter geworden? Of was het écht enkel om de prijs op te drijven????
    Is wel als een goeie Chateau Margaux; wordt enkel beter met de jaren!!!??

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      22 juni 2016 om 10:12

      @cisn: De tekst is eigenlijk niet juist. Een Enzo heeft altijd een volledig carbon koetswerk, maar nooit naakt. Als het niet gelakt is, zou je de vele imperfecties zien in de wevingen.

      Wil je ongelakt carbon hebben, dan is het veel tijdsslopender om dit te maken, omdat alle panelen mooi moeten overvloeien in elkaar. En dat maakt het gigantisch veel duurder. Het carbon is daardoor ook niet beter ofzo, het is puur esthetisch.

      Login om te reageren
      • cisn zegt

        22 juni 2016 om 10:39

        @SimonMc: ????thx

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          22 juni 2016 om 10:51

          @cisn: alle Enzo’s zijn van carbon. Deze is alleen in blanke lak gezet ipv in kleurlak. Dus ongeveer even zwaar.

          Overigens wel veel meer werk om te maken, want het carbon moet netjes worden ingelegd.

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            22 juni 2016 om 13:59

            @dondeboer: Blijft voor mij een non-argument. Zelfs al zie je het niet, als ik een auto van véél te veel geld koop ga ik ervan uit dat het carbon, ook al zie ik het niet, netjes in het malletje is gelegd en er strak uitkomt. Dat het zonde is eigenlijk om hem in een kleur te spuiten.

            Ik weet dat het voor de constructie weinig uitmaakt of het matje er een paar graden scheef in is gelegd. Zou dat met een goedkopere auto niet erg vinden. Maar auto’s in deze categorie horen gewoon perfect te zijn. Ook al zie je het niet.

            Vind bijvoorbeeld dat het interieur er wat stoffig en viezig uitzien. Dat zouden ze dus mogen vervangen.

            Login om te reageren
      • bouwvakkert zegt

        22 juni 2016 om 11:00

        @SimonMc: Het heeft we een voordeel: het is namelijk sterker wanneer alle vezels perfect gelegd worden.

        Login om te reageren
  6. patrick zegt

    22 juni 2016 om 09:55

    Mooi vakmanschap, maar dan zou ik liever die blauwe enzo met bruin interieur kopen als deze ooit te koop komt te staan. De bruine gloed van Carbon matcht niet mooi met het rood.

    Login om te reageren
  7. damrakker zegt

    22 juni 2016 om 09:55

    Mooi maar zou hem laten staan vanwege het interieur. Krijg er flashbacks van;)

    Login om te reageren
  8. viezefreddyw zegt

    22 juni 2016 om 09:57

    Ik ben fan van de Enzo. Al vanaf de introductie vind ik het een prachtige auto. Ik vrees dat ik een van de weinigen ben. Maar dit, van carbon, nee. Daar ben ik geen fan van. Een Enzo is mooi in het rood, maar het allermooist in het geel.

    http://elthing.com/wp-content/uploads/2015/03/2015-Ferrari-Enzo-Yellow-Gallery.jpg

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 juni 2016 om 11:00

      @viezefreddyw: Nee hoor, ik ben ook fan van de Enzo. Prachtige auto met een tijdloos design. Ik ben er altijd fan van geweest.

      Maar dit carbon exemplaar vind ik ook niet erg fraai. Er hangt een rare gloed overheen dat vloekt met het interieur. En die velgen… die verpesten het helemaal.

      Voor mij een Blu Pozzi exemplaar met rood of bruin interieur.

      Login om te reageren
      • papa zegt

        22 juni 2016 om 13:40

        @berlinetta: ik heb een hekel aan zilveren / grijze auto’s maar de enzo en de F50 overigens ook zien er spectaculair uit in het zilver

        Login om te reageren
  9. PunicaOase zegt

    22 juni 2016 om 10:01

    Heel gaaf! Ben benieuwd of ie hierdoor ook beter is (lichter/stijver)?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      22 juni 2016 om 10:05

      @PunicaOase: De rode Enzo’s zijn ook van carbon, alleen zit daar verf overheen.

      Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      22 juni 2016 om 10:20

      @punicaoase: dt is het hele idee van carbon he…

      Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    22 juni 2016 om 10:06

    3,5 miljoen lijkt me een redelijke prijs. Ik kan me voorstellen dat de prijs van zo’n factory-one-off in de buurt komt van een McLaren F1..

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      22 juni 2016 om 12:52

      @Jochempie: het is alleen geen fabrieksmodel, het is door een andere bedrijf gedaan. Dat dat een toeleverancier is van Ferrari scheelt weer.

      Login om te reageren
    • papa zegt

      22 juni 2016 om 13:41

      @Jochempie: gaan de F1’s niet voor ongeveer 12 mio?

      Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    22 juni 2016 om 10:07

    Wel vet hoor, als je het geld nog ergens hebt liggen. Wel zou ik op z’n minst dat rode randje van de velgen af halen.

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    22 juni 2016 om 10:08

    Mooie auto!

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    22 juni 2016 om 10:08

    Bijzonder is het natuurlijk wel, maar persoonlijk vind ik het niet echt mooi staan. Noem het saai, maar ik de Ferrari’s die ik niet kan betalen het liefst gewoon in het rood.

    Login om te reageren
  14. truckertje zegt

    22 juni 2016 om 10:10

    Sexy!! =koopt nog een staatslot=

    Login om te reageren
  15. Rice09 zegt

    22 juni 2016 om 10:17

    Apart, hij staat ook nog in Londen te koop bij Joe Macari: http://www.joemacari.com/All-Cars-for-Sale/_prod_Ferrari-Enzo_1242.htm. Daar is die ook regelmatig in de showroom gespot. Dus of deze dealer heeft hem overgekocht, of ze handelen in een auto die niet in hun eigendom is.

    Login om te reageren
  16. Shenkie zegt

    22 juni 2016 om 10:24

    Heb de Enzo tot voor kort een lelijk apparaat gevonden, nu vind ik hem prachtig!

    Echter, zo in het carbon hoeft van mij niet. Doe dan deze MC12 in blauw carbon maar: http://www.joemacari.com/All-Cars-for-Sale/_prod_Maserati-MC12_1291.htm

    Login om te reageren
  17. Gulli zegt

    22 juni 2016 om 10:30

    Was de ‘standaard’ Enzo niet ook al met een Carbon koets? Ik kan me herinneren foto’s te hebben gezien waarop je ziet dat de lak zó dun is (paar kilo gewichtsbeparing) dat je de weefstructuur er doorheen kunt zien.

    Het zal hier wel gaan om Cabonkunst zoals Pagani het ook al een tijdje toepast. De panelen zo perfect symmetrisch weven dat alles netjes in elkaar overloopt. Als je dan toch de structuur laat zien kun je het maar beter goed doen, kost wat, hebbie ook wat!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      22 juni 2016 om 10:50

      @Gulli: Al sinds de F40 hebben de hypercars van Ferrari een volledige koolstofvezel carrosserie. De 288 GTO had overigens al wel een carbon dak, de overige carrosseriedelen waren van glasvezel.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 juni 2016 om 11:01

      @Gulli: Je geeft antwoord op je eigen vraag ;)

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        22 juni 2016 om 11:09

        @berlinetta: was niet meer helemaal zeker of het om de Enzo ging :) Maar blijkbaar had ik het goed onthouden, thx :)

        Login om te reageren
  18. rs6issnel zegt

    22 juni 2016 om 10:41

    Koop een ‘standaard’ enzo, stuur hem naar mansory die kunnen het goedkoper denk ik.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 juni 2016 om 11:02

      @rs6issnel: Maar dat doet de restwaarde geen goed. Met je potentiële Ferrari-klassieker blijf je uit de buurt van tuners.

      Login om te reageren
  19. redbee5 zegt

    22 juni 2016 om 10:54

    Zo wat een lelijke velgen zeg. Zo’n goedkoop rood randje je kan zo achteraan sluiten bij de Mac. Word er niet heel hebberig van beetje saai kleurtje, zou ik eerder bij Pagani langs gaan.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      22 juni 2016 om 12:54

      @redbee5: lijken de velgen van een FXX te zijn.

      Login om te reageren
  20. apriliarsv zegt

    22 juni 2016 om 10:55

    Vanwege de lichte oxidatie op de uitlaatbochten laat ik deze even voor wat hij is

    Login om te reageren
  21. rob5nismo zegt

    22 juni 2016 om 11:15

    Het blijft een lelijke auto met een beest van een motor

    Login om te reageren
  22. pinut187 zegt

    22 juni 2016 om 11:24

    Hij lijkt wel een verkeerde tint legergroen te zijn. Doe de mijne maar in het zwart met enkele rode tinten. Dit is een beetje teveel van het goede.

    Login om te reageren
  23. fconderkantlat zegt

    22 juni 2016 om 11:45

    is niet duur gezien dat het een enzo is en dan nog een uitvoering waar er maar 1 van ooit gemaakt is

    Login om te reageren
  24. bartjeeh zegt

    22 juni 2016 om 12:09

    Wie houd er niet van rood interieur?!

    Login om te reageren
  25. papa zegt

    22 juni 2016 om 13:43

    Die panelen zijn toch nagemaakt door een derde partij? Zou betekenen dat het allemaal niet oem is…

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      22 juni 2016 om 16:52

      @papa: volgens de advertentie van een van de verkopers

      Login om te reageren
  26. eefie zegt

    22 juni 2016 om 16:29

    Wat een prijsverschil tussen gewoon en carbon. En dan nog het rode interieur, ieks

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North