• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moderne Porsche reïncarnatie: Vintech P550 Tribute

Auteur: robbie, gepost 10 augustus 2012 om 20:03 – 20 Reacties

Vintech P550 Tribute
Ooit gehoord van de Porsche 550 Prototype Coupé? Waarschijnlijk niet, want de Porsche 550 Spyder is immers vele malen bekender. Sterker nog van de Porsche 550 Coupé zijn slechts 2 prototypes gemaakt. Toch hebben een paar Fransen besloten om een replica van deze auto te bouwen, maar dan wel met moderne technologie en materialen zoals carbonfiber. De bouw is inmiddels gereed en we hebben alweer de eerste beelden.

Het Franse “Group D3” heeft zich onder andere gespecialiseerd in het bouwen van conceptcars en prototypes voor autofabrikanten. Ze wisten dus precies waar ze aan begonnen toen ze op het plan kwamen om een moderne replica van de Porsche 550 Prototype Coupé te bouwen. Zoals je kan zien is de body volledig opgetrokken uit carbonfiber ipv aluminium zoals bij het origineel

Vintech P550 Tribute

Op 17 augustus tijdens “the Quail Motorsport” zal de Vintech P550 Tribute officieel onthuld worden. Een voorproefje kan je hieronder zien en op de website van de bouwers. Hieronder leggen de bouwers in elk geval hun beweegredenen voor dit project uit:

The Vintech “550 tribute” project arose from the common admiration shared by the shareholders of “Group D3” for Porsche 550 1953 chassis n°001 and our will to pay tribute to this vehicle through a coherent stylistic reinterpretation, realized with the best materials and the best technology of the 21st Century. Obviously, we did not intend to simply fabricate a replica of the original Porsche 550 coupe design. What we wanted to do was to keep as much of the character of the original vehicle while accepting to make the indispensable compromises in order to fabricate a completely functional vehicle that could be used according to more modern standards.

De 3 liter viercilinder boxermotor die achterin komt te liggen zal naar verwachting zo’n 260 tot 270 pk leveren. Ruim voldoende voor deze auto van 550 kilo.

Tot slot nog even wat info ver de oorspronkelijke 2 coupés die Porsche gebouwd heeft in 1953. Chassis 550-01 dook halvewege de jaren 2000 weer op en werd gerestaureerd door Cavaglieri Restorations en deze auto bevind zich nu in de Collier Collection. Het tweede exemplaar dat Porsche bouwde (chassis 550-03) is ook gerestaureerd door Cavaglieri Restorations en is in handen van niemand minder dan Porschefan Jerry Seinfeld. (via: worldcarfans.com)

Ook interessant!

  • Moderne Porsche 908 in Gulf-trim is zeer smakelijk
  • Driemaal Porsche 550 Spyder in Nederland. Uniek!
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

550, Coupe, pebble-beach, Porsche, replica, Retro

Vorig bericht: « Bijzondere one-off: Ferrari 360 Barchetta
Volgend bericht: Wat doen 2 Aston Martin’s Vanquish in Nederland? »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    10 augustus 2012 om 20:08

    wordt vast een verkoop hit…

    Login om te reageren
  2. rickr zegt

    10 augustus 2012 om 20:12

    Geweldig!
    De lijnen van deze coupe vind ik velen malen mooier dan die van de 550 Spyder. Het is jammer dat dit concept nooit in productie is gegaan. Het origineel 550-01
    http://www.sport-cars.org/site_img/large/1953-Porsche-550-01-Coupe-1.jpg

    Login om te reageren
  3. Larrs zegt

    10 augustus 2012 om 20:13

    Als die boxermotor lekker ouderwets goed klinkt, dan is het helemaal fantastisch om zo’n auto in je bezit te hebben.

    Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      10 augustus 2012 om 20:29

      @Larrs: Ben het met je eens, maar ze willen een moderne interpetatie… Helaas

      Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    10 augustus 2012 om 20:26

    Ziet er serieus goed uit! Niet alleen het model, dat is echt schitterend, maar ook de opbouw van de auto. Een replica kan vrijwel nooit tippen aan het origineel, maar dit vind ik wel geslaagd. Best of both worlds.

    Login om te reageren
  5. moondustfocus zegt

    10 augustus 2012 om 20:26

    Waarom niet gewoon een aandrijflijn uit een nieuwe Boxster? Weet je zeker dat ie het goed doet

    Login om te reageren
  6. ej20g zegt

    10 augustus 2012 om 20:29

    Mooi idee dit. Ben erg benieuwd naar de prestaties en het uiterlijk op foto’s.

    Login om te reageren
  7. 911GT2 zegt

    10 augustus 2012 om 20:40

    Mother of god…

    Dat ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  8. bsxc2 zegt

    10 augustus 2012 om 20:48

    Ik vind hem niet echt mooi met die stalen velgen van een Renault Kangoo,liever de originele velgen en dan is het Porsche waardig.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      10 augustus 2012 om 21:18

      @bsxc2: het zijn historisch verantwoorde velgen. Of ze mooi zijn, dat is natuurlijk een tweede…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        10 augustus 2012 om 21:25

        @ej20g:
        Voor een Delta Integrale wel ja.

        Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    10 augustus 2012 om 20:59

    Plaatst de cayman in een ander perspectief maar mooi word die nog altijd niet.

    Login om te reageren
  10. jackass266 zegt

    10 augustus 2012 om 21:42

    Me like ferrie muts

    Login om te reageren
  11. adyton zegt

    10 augustus 2012 om 22:23

    Heel mooie interpretatie!!! Prachtig gewoon

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    10 augustus 2012 om 23:16

    Een 3 liter 4 cilinder lag toch ook in de 944S?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      11 augustus 2012 om 10:36

      @rufctr01:
      Dat was een lijnmotor en geen boxer.
      Wel mooi trouwens dat gefreesde onderblok.

      Login om te reageren
  13. eduardovich zegt

    10 augustus 2012 om 23:33

    Jeetje, dit stoot bijna mij droom auto, de 356C van mijn lijst af. Gebeurd niet, maar mag een plekje in de top tien hebben als het zo word zoals gezegd.

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    11 augustus 2012 om 10:55

    Mooi. Te koop?

    Login om te reageren
  15. dubhead zegt

    11 augustus 2012 om 17:30

    270pk op 550kg is hypercar territorium.

    Ziet er helemaal traditioneel uit behalve materialen. De wielen maken het helemaal af. Thumbs up.

    Login om te reageren
  16. Patrick2289 zegt

    13 augustus 2012 om 11:54

    Zeer mooi ! En daarom blijft Porsche voor altijd mijn favoriete merk !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North