De ideale auto als je looks belangrijker vindt dan vermogen.
Je kunt de Alfa Romeo MiTo Racer zien als een Italiaan die een onwijs grote mond heeft, maar ‘m eenmaal in bed met moeite omhoog krijgt. Want laten we eerlijk zijn: als je deze gespierde MiTo op de beursvloer ziet, dan ga je er niet vanuit dat je slechts een 0,9-liter tweecilinder onder de motorkap aantreft.
Het was je waarschijnlijk al opgevallen, maar Alfa heeft deze MiTo voorzien van een setje nieuwe bumpers, een kekke spoiler en chromen uitlaatsierstukken. Tel er een setje 17-inch velgen bij op en je begrijpt dat de fabrikant de nodige moeite had om iets ‘nieuws’ klaar te maken voor Genève.
Wij kijken in ieder geval reikhalzend uit naar 24 juni, want de hergeboorte van Alfa kan ons niet snel genoeg komen.
snelweg zegt
Kan iemand mij vertellen wat hier zo ” race ” aan is?
Op z’n minst 2 uitlaten ?
rolov zegt
@snelweg: uitbouw
rolov zegt
Onbegrijpelijk is het. Ze hadden een 1.4 turbo kunnen laten chippen, kit erop en je had echt wat leuks. Nu sta je voor schut.
Senne zegt
Ja !
breakingpoint zegt
fashion before passion, it’s a sad world -_-
tupperware zegt
Nee, ik ken auto’s in deze klasse waar je meer voor joker mee rijdt.
Tuurlijk klinkt een 2 cilinder niet stoer aan de toog, maar 105pk klinkt altijd nog beter dan een nagelende 75pk slowmotion..
Zeker als je dat dan ook nog voorziet van een GTI bodykit en velgen.., dan kan je mij pas echt opvegen..
dirkiii zegt
Ik Had gewoon de 1750 tbi er in gelepeld dan heb je echt een bommetje
Dutchdriftking zegt
@dirkiii: precies, 1750TBI, onderstel en remmen verbeteren, mechanisch sper, en dan mochten ze er ook nog GTA op plakken.
tupperware zegt
@dutchdriftking:
Yep, maar dan niet gaan klagen dat die leuke MiTo ineens 30k moet kosten.
Slimme zet dus van Alfa om voor deze oplossing te kiezen, veel mensen willen wel de looks van een GTI maar zijn niet bereidt om de prijs daarvoor te betalen..
90% van het wagenpark is nu eenmaal meer show dan go..
rolov zegt
@dutchdriftking: ik denk niet dat ze daar tijd of zin in hadden. Maar dat Was wel het beste geweest idd
dirkiii zegt
@rolov: dat is wel wat men verwacht als er racer opstaat.
edgaar zegt
Ja, en diep.
Carreza zegt
Dan kunnen ze binnen 15 jaar nog eens zeggen:
“Dat was geen echte Alfa Romeo. Die fout gaan we niet meer maken“.
Geniaal toch, die ome Sergio …
jpoers zegt
@Carreza: als ze zo doorgaan kunnen we over 15jaar zeggen. Vroeger was er een Italiaanse autobouwer die mooie auto’s maakte alleen door wanstaltig beleid gewoon geen nieuwe meer produceerde en daarom is het merk opgedoekt.
gtwillem zegt
@Carreza: tsja, zo kun je elk merk uit de Fiat groep gaan afschrijven. Dan moet je een illuster merk als Lancia langzaam laten inslapen door gerabdge Chryslers aannte bieden, alle Alfa’s van de afgelopen 10 jaar te verfoeien en dan als ultiem statement zeggen dat het eens zo trotse wereldmerk als Fiat voorlopig een rol in de marge gaat spelen en nooit een Europees volumemerk meer zal worden. Oh, wacht…
lieuwe75 zegt
Wat is er anders aan de bumper…???
Spoiler was ook al lang te krijgen..
Uitlaatsierstukje is volgens mij ook gewoon standaard..
En de velgen ogen veelste klein.
Ze hebben niet eens de moeite gedaan om de geblokte vlag op het dak te wrappen zoals in de preview..
bofkont zegt
Helaas een schaap in wolfskleren.
Wel een prachtige wagen.
MaartenD zegt
Pijnlijk verhaal dit
620henk zegt
Reactie op het eerste gezicht, wow vet! Ziet er goed uit! Reactie na beter kijken, maak de spatborden matzwart en je hebt een CrossMito, jammer gemiste kans
620henk zegt
Nog weer beter kijken, toch wel mooi, goed design dit! Verveeld niet snel, hebben ze goed gedaan
purepet9000 zegt
Twee cilinders!?
kaasdevies zegt
Hè een alfa met down
reistje zegt
Ja het is zeker beschamend.
Er is van de Mito een 1.4 Turbo MultiAir met 140PK en een 1.4 bi-fuel variant (op lpg dus) met 120PK. Maar de Racer die er vrij “dik” en uitgebouwd uit ziet heeft dan maar 105PK?
Maar als je naar de specificaties kijkt is het wel een goede concurrent voor de Golf GTI….. MK2 dan wel….. 8 klepper…. Uit 1985.
alfablog zegt
Elke MiTo is goed. Tijdloos en apart.
mrrallycross zegt
Ja zeker moeten ze zich schamen. Als echt automerk met history het presteren aantal jaren geen nieuw model te introduceren
alfaitak zegt
Dit is gewoon te triest voor woorden. Ik weet niet waar ze allemaal mee bezig zijn bij alfa maar echt dood zonde dit. Zo’n mooi merk en dan met zo’n waardeloze modellen jezelf voorschut zetten. Wat een kansloos ding zeg. Goed bezig
tweetyv6 zegt
Laten we vooropstellen dat ik Alfa liefhebber in hart & nieren ben. Maar dit bericht kwam gisteren langs op Facebook:
Geneva is going mad for the new MiTo Racer! Take a look at its features: elegant polished finishing for the 17″ alloy wheels and wing-mirrors. This special series also features a satin-chrome finish for the door-handles and the front and rear light frames, a rear sport bumper, spoiler and chromed exhaust-pipe.
Om te janken die paarsebroekenprietpraat.
Dit was dan ook mijn reactie:
Realy @Alfa Romeo – The Official Page? Geneva is gong MAD for the new MiTo Racer?!?!? How come I don’t quite believe that? I mean come on… If it had been the new model (Giulia?) maybe then. My Spiders 916 V6 and 939 jtdm are ‘racier’ then this MiTo.
Exaggerating is an art, I guess
eelco74 zegt
Ik zie hier een hoop negativiteit, maar de 0.9 in de mito is krachtiger dan bijvoorbeeld de 1.4 boxer en net zo krachtig als de 1.6TS in 145. Daar kwam ook gewoon een sportieve Junior van. Toen klaagde niemand.
Geen wonder dat we economisch achterlopen met zoveel negatief volk.
elcaminokid zegt
Alfa bashing much? Mss wat beter informeren. Zoals in het eerste bericht staat is het enkel alfa nederland die’m in 0,9 op de markt zet. Alfa zelf maakt ‘m wel degelijk in 1,4turbo, die in 8,2 naar 100 gaat. Toch niet onaardig dacht ik…
lacker zegt
Alfa Romeo moet zich sowieso schamen voor het design van de MiTo. De snavel aan de voorkant klopt niet. Maar goed, da’s mijn mening.