• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moet Red Bull de Mad Max beteugelen?

Auteur: jaapiyo, gepost 29 april 2018 om 17:14 – 93 Reacties

klap


Nu het kalf verdronken is, wordt het wellicht tijd om de put te dempen.

Ondanks dat er vanmiddag van alles gebeurde in Bakoe (raceverslag), was de touché van Max Verstappen en Daniel Ricciardo zonder twijfel hét moment van de race. Of eigenlijk moeten we zeggen de laatste touché. De twee teamgenoten die startten vanaf P4 en P5 zaten elkaar vanaf het eerste moment in de haren, waarbij het eerder ook al kwam tot beroering.

Het is Max’ vijfde crash van het jaar in vier races, of de zesde als je de spin in Melbourne meetelt. Collega @willeme is as we speak al afgereisd naar Venezuela, om uit te zoeken of Max stiekem Maldonado is in vermomming. De Nederlander is het racen op zich natuurlijk niet opeens verleerd, maar zijn risico-inschatting lijkt momenteel een beetje te haperen, om het zachtjes te zeggen.

Nu de race een uurtje oud is, heeft iedereen een paar minuten de tijd gehad om te denken over de schuldvraag. Anthony Davidson betitelt het akkefietje bij Sky Sports F1 als een race-incident (video). Op het moment dat Max Verstappen zijn auto de tweede keer voor die van Ricciardo plaatst, verliest de laatste alle downforce en heeft hij geen kans meer om af te remmen. De meeste andere talking heads lijken Max iets meer dan de helft van de verantwoordelijkheid toe te schrijven. Knalharde uitspraak: dat ben ik wel met ze eens.

Max heeft een historie met kriskras over de baan zigzaggen. Dat zorgde voor bewondering, maar soms ook voor opschudding. Eerder haalde hij zich al de woede van Kimi Raikkonen op zijn hals met zijn brute moves, zoals die in Spa, maar meer nog die in Hongarije.

Tegenover de camera’s van Ziggy verdedigt MV33 zich door te zeggen dat er in dit geval geen sprake was van bewegen in de remzone. Hij was immers nog niet in de remzone. Technisch correct, maar een beetje hetzelfde als onder een boete uit proberen te komen door je te beroepen op een vormfout. De regels op dit vlak zijn overigens op meerdere manieren te interpreteren. Tot 2017 golden de volgende richtlijnen:

27.6 More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.

27.7 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason. For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a ‘significant portion’.

Mede doordat men de coureurs meer vrijheid wilde geven om mooie gevechten te leveren in de stijl van Max, werden deze harde richtlijnen vorig jaar echter vervangen voor een algemenere versie. de nieuwe regel is een soort Artikel 5 zoals we dat in Nederland kennen voor rijgedrag op de openbare weg, alleen dan voor F1 coureurs:

27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.

Na de race blijft iedereen bij Red Bull voorlopig diplomatiek tegenover de pers. De mannen hebben duidelijk even bij elkaar gezeten en afgesproken wat ze zouden gaan zeggen voordat ze de media te woord staan. Ze hebben wat dat betreft wellicht geleerd van de touché tussen Webber en Vettel in 2010. Destijds legde Marko de schuld zonder blikken of blozen neer bij de Ozzie. Check de met een wortel gefilmde beelden HIER:

VET-WEB

Dit keer legt niemand de schuld neer bij de een of bij de ander, iedereen zegt dat ‘dit niet mag gebeuren’. Op de vraag of er vanuit de leiding maatregelen getroffen worden om incidenten als deze in de toekomst te voorkomen, antwoordt teambaas Christian Horner voorzichting ontkenned:

Our intention is to let them race but they got to show the team and each other respect. Both are highly paid individuals and should have the teams best interest at heart and not their own. They’re both in the doghouse and they’ll be in the factory apologizing to everyone before the race in Barcelona.

Marko heeft ongeveer hetzelfde te zeggen:

It’s a racing incident, it’s not right to put the blame on one or the other. But we let them race and this is what they do with it. It can’t happen. But team orders are not in our philosophy, they just have to make sure this doesn’t happen again.

Kortom, als we Red Bull mogen geloven komen er geen teamorders en gaat alles min of meer zo door als het ging. In principe zijn we uitermate blij om dat te horen als fans, maar is het ook een goed idee voor het team, of zou jij Max in een dwangbuis stoppen?

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Red Bull: "Hamilton moet een raceban krijgen"
  • Salaris Max Verstappen stijgt niet mee met inflatie
  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

baku, Christian Horner, daniel-ricciardo, Formule 1, Helmut Marko, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Uitslag Formule 1: Grand Prix van Azerbeidzjan 2018
Volgend bericht: Deze twee Alfa Romeo’s gaan binnenkort uit productie »

Lees Interacties

Reacties

  1. st220 zegt

    29 april 2018 om 17:24

    Wellicht zo vlak voor de eindstreep
    orders geven dat ze gewoon op
    plek vier en vijf dienen aan te komen.

    Enneh, regeltjes zijn regeltjes. Max beweegt niet meer dan toegestaan, in zijn remzone!

    Login om te reageren
  2. lawewing77 zegt

    29 april 2018 om 17:24

    Laat ze lekker racen.

    Login om te reageren
  3. alfapeter zegt

    29 april 2018 om 17:25

    Van
    https://www.autoblog.nl/nieuws/max-verstappen-was-liefst-een-enorme-spierbundel-geweest-108822
    naar
    “De meeste andere talking heads lijken Max iets meer dan de helft van de verantwoordelijkheid toe te schrijven. Knalharde uitspraak: dat ben ik wel met ze eens.”
    Het einde van een mancruch?

    Login om te reageren
  4. dawwg zegt

    29 april 2018 om 17:26

    Max moet pas rustig aan doen als ie een kampioenschaps-positie te verdedigen heeft; ik vond dit geen echte crashstappen.com actie (ja die bestaat echt), maar toch echt meer Ric’s fout, hij had er niet zo direct recht achter moeten blijven hangen want hij wist dat Max moest remmen voor de bocht. Dat gezegd hebbende, het wordt tijd dat Max een keer een race gewoon uitrijdt …

    Login om te reageren
  5. tvklarenbosch zegt

    29 april 2018 om 17:28

    Ben het niet met je eens. Max heeft als voorste rijder het recht om positie te kiezen, en pas als hij remt mag hij niet meer switchen. Ricciardo heeft vaak succes met deze move, maar moet zich beseffen dat als hij dat doet hij het risico neemt om er samen af te knallen. In mijn ogen is dit dus de fout van Danny Ric. Dat gezegd hebbende, Max is niet in vorm en moet echt uitkijken. Hij had eerder in de race al beide auto’s uit kunnen schakelen.

    Login om te reageren
  6. rutte2 zegt

    29 april 2018 om 17:29

    Teamorders verpesten de F1, ze hebben mooi mogen racen, maar voor Max is het misschien handiger om volgende race gewoon uit te rijden 3e of 6e dan kan hij het achter zich laten

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    29 april 2018 om 17:30

    Ik vind die Helmut wel een mooie vent hoor. Ze lekker laten racen maar wel met het team in het achterhoofd.

    Overigens vind ik het maar hypocriet hoe veel mensen nu Verstappen aanwijzen als een nieuwe Maldonado en hem nu de naam Crashtappen geven. Ik weet het, je bent zo goed als je laatste race, maar veel mensen vergeten heel snel de resultaten van voorheen en zijn mooie acties. ‘De nieuwe Senna’ werd hij genoemd. Geroemd om zijn inhaalacties. En nu is het Crashtappen en bakt hij er niks meer van. Jammer vind ik dat.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      29 april 2018 om 17:35

      @viezefreddyw: klopt. Mensen zijn schapen.

      Login om te reageren
    • soes750 zegt

      29 april 2018 om 18:01

      @viezefreddyw: en zo is het Freddy. Op RTL noemden ze Max voor de race al der crashkid. Gewoon sneu. Ben zelf niet per definitie fan van Max. Ik vind de sport gewoon mooi en probeer ondanks alle sportverpestende regeltjes er toch van te blijven genieten. Dat is vandaag (net als vorige race) weer gelukt. Alle kritiek of meningen over de rijders is dan een stuk minder belangrijk.

      Login om te reageren
      • M240i zegt

        29 april 2018 om 18:15

        @soes750: net zoals die kindertjes van Ziggo een seizoenen lang al Vettel lopen af te zeiken omdat hij een keertje boos werd op de heilige zoon.

        Login om te reageren
        • soes750 zegt

          29 april 2018 om 18:25

          @c63s: precies. Dat soort reacties zijn sneu. Nergens voor nodig, maar we leven (zo lijkt het in ieder geval) in een wereld waar het veroordelen via de (sociale) media belangrijker is dan genieten van een sport.

          Login om te reageren
    • Kartmans zegt

      29 april 2018 om 19:07

      @viezefreddyw: dit seizoen bakt hij er toch ook niets van? Of vind jij dat hij wel een goed seizoen rijdt?Laten we niet zijn meerdere spins/crashes in vrije trainingen en de kwalificatie van Bahrein vergeten. Max is gewoon niet in vorm vergeleken vorig jaar, en zal toch echt moeten gaan presteren. Want Red Bull zal op een gegeven moment echt wel klaar zijn met dit gezeik.

      Login om te reageren
    • 917 Porsche + Audi zegt

      30 april 2018 om 00:27

      @viezefreddyw: juist ik heb het gisteren nog gezegd Bazilié 2016 werd Max in de wereldpers de hemel in geprezen en vergeleken met Senna en toen terecht

      Login om te reageren
  8. jochempie zegt

    29 april 2018 om 17:33

    Kan iemand me vertellen wat Max precies verkeerd deed? Want ik kan het niet vinden op de beelden.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      29 april 2018 om 17:37

      @jochempie: Niks! Alleen de internet Trollen en nep racefans die ineens F1 kenners zijn geworden die schreeuwen dat Max in een dwangbuis moet.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        29 april 2018 om 17:56

        @venividivici: Races win je niet alleen op pure snelheid maar ook met een gezonde dosis verstand,vraag dat maar aan Lauda en Prost, om wereldkampioen te worden moet je soms je verlies nemen.

        Login om te reageren
        • thefmanl zegt

          29 april 2018 om 19:02

          @toniominestrone: o ja laten we het vragen aan de twee mannen die elkaar van de baan reden om wereldkampioen te worden, die hadden inderdaad veel verstand.

          Login om te reageren
          • toniominestrone zegt

            29 april 2018 om 20:26

            @thefmanl: Wat een domheid, je hebt duidelijk de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt, vriend Senna was hier duidelijk de schuldige partij.

            Login om te reageren
          • peug206 zegt

            29 april 2018 om 20:56

            @thefmanl: schumacher, hamilton, vettel…

            Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          29 april 2018 om 23:04

          @toniominestrone: schumacher, vettel, hamilton, senna. allemaal bekender, allemaal beter (vinden de meeste), allemaal agressiever. allemaal meer fouten gemaakt in het begin. verstappen heeft een slechte start van het seizoen, maar dat heeft schumacher ook gehad.

          Login om te reageren
      • hamerhaai zegt

        29 april 2018 om 19:30

        @venividivici: het is ook een beetje lastig. Als je Max fanboy bent denkt iedereen dat je pas F1 kijkt sinds hij erbij is. En als je kritiek hebt op Max (dit seizoen redelijk terecht lijkt me) ben je automatisch geen kenner meer omdat je zijn talent niet zou zien. Zo zwartwit is het toch allemaal niet?

        Ja, je kan zeggen dat Max puur is en enkel vechten wil en dat dat de sport mooi maakt. Klopt allemaal, maar racen is ook slim zijn naast spektakel. De meervoudige wereldkampioenen zullen dat erkennen.Dit seizoen tot nu toe is ‘m gewoon niet voor Max. Continu betrokken bij problemen. Uit de risico’s blijven is ook racen.

        Prima bijnaam ook. Zie daar maar weer vanaf te komen met mooi racen en verdien een vergelijking met Senna.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          29 april 2018 om 20:29

          @hamerhaai: Heb je nog meer onzin verhalen? Max deed deze race NIKS fout en Ricciardo ook niet. Ricciardo wilde een dummy trucje doen maar dat mislukte omdat Max hem juist pareerde en Ricciardo zijn gat en downforce was weg en het gevolg daarvan weten we. FIA heeft ze daarom ook een reprimande gegeven en daarmee is het klaar!

          Login om te reageren
          • hamerhaai zegt

            29 april 2018 om 20:40

            @venividivici: hehe, mooi dat je gelijk weer iets als onzin bestempeld als het je niet zint als fanboy. Typisch :D

            Login om te reageren
            • VeniVidiVici zegt

              29 april 2018 om 21:54

              @hamerhaai: Ben geen fanboy, maar gewoon een objectieve F1 liefhebber. Nu jij nog of ben je iemand die altijd op zoek is naar fouten bij mensen?

              Login om te reageren
              • hamerhaai zegt

                29 april 2018 om 22:15

                @venividivici: Ha leuk, ik schaar mezelf ook onder die objectieve kijker. Heb alleen nooit de Max hype zo gevoeld. En ik vind dat hij die Senna vergelijking moet verdienen i.p.v. continu opgespeld krijgen en met de bijzin: “wacht maar, over een paar jaar domineert hij” of “ach die kritiek is onzin, want hij heeft nog genoeg tijd om kampioen te worden”.

                Het doet me niet zo veel, omdat Hamilton en Vettel bijvoorbeeld veel harder groeiden. Verstappen loopt feitelijk achter op ze qua resultaten (sinds hun eerste starts). En dan maakt het me niet zoveel uit dat Verstappen nog jong is. Toen zij het presteerde waren zij heel erg jong, dus dat hou je altijd.

                Ik geniet van Verstappen, maar zie hem even niet groeien nu zoals zij dat wel deden. En dan doel ik met name op volwassenheid. En dan ebt de aura rondom Max voor mij ook ff weg.

              • crusader zegt

                30 april 2018 om 12:53

                @venividivici: doe ff rustig man.

    • sjoppie zegt

      29 april 2018 om 17:42

      @jochempie: precies.

      Login om te reageren
    • Supra1981 zegt

      29 april 2018 om 17:56

      @jochempie: True. Het wordt nu als een continuüm gezoen omdat zijn vorige races tamelijk ongelukkig waren. Maar dit incident kan echt niet in zijn schoenen geschoven worden.

      Het is gewoon jammer en erg zonde van een zekere 4e en 5e plaats van team Red Bull

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      29 april 2018 om 18:12

      @jochempie:
      1) Hij is een Nederlander die zijn kop boven het maaiveld heeft gestoken en op jonge leeftijd succesvoller is dan de meesten ooit zullen zijn.
      2) Hij heet ineens Verstappen
      3) Hij wil echt racen en niet dat clowneske overgereguleerde gedoe wat men Formule 1 noemt.

      Login om te reageren
  9. jannemaneke zegt

    29 april 2018 om 17:34

    De Hollanders gaan hier een rondje leugens verkondigen in de hoop hun ex-wonderboy wit te wassen. Feit is en blijft dat Verstappen elke race blijk geeft van hersenloosheid, zeer gebrekkig inzicht, roekeloosheid en valse en laffe moves alom. Deze race was dat niet anders, hij had Ric al aangetikt terwijl Ric hem eigenlijk meer dan plaats genoeg had gegeven. Bij het fatale incident had Ver Ric gewoon plaats moeten laten in plaats van als een klein kind dat hij is de deur toe te doen.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      29 april 2018 om 17:36

      @jannemaneke: en waarom had Max dat moeten doen? Hij had toch track position? Welke regel overtrad hij?

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        29 april 2018 om 17:43

        @jochempie: Niet op in gaan. Ook in België hebben ze internet Trollen blijkbaar…

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          29 april 2018 om 18:26

          @venividivici: blijkbaar..

          Login om te reageren
        • robin78 zegt

          29 april 2018 om 22:07

          @venividivici: Ik snap zijn frustratie wel. Als je landgenoot wordt verslagen door je teamgenoot met een auto met 2 wielen ipv 4, dan zou ik ook uit frustratie gaan trollen.

          Login om te reageren
    • 550maranello zegt

      29 april 2018 om 17:45

      @jannemaneke: wat heeft dit met “Hollander” te maken? Behalve dan dat het lekker makkelijk is als het even tegen zit de “wonderboy” bij zijn enkels af te zagen. Er was geen plek aan de binnenkant en Riccardo klapt er op, einde verhaal.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      29 april 2018 om 18:21

      @jannemaneke: hoeveel races heeft die Belg van jullie al gewonnen?

      Login om te reageren
      • leeno zegt

        29 april 2018 om 18:33

        @rhellema: toch wil ik eerst vandoorne eens zien in verstappen zijn wagen voor ik een oordeel vel maar je zou wel eens kunnen verschieten van Vandoorne zijn talent!

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          29 april 2018 om 18:41

          @leeno: red bull doet mee aan de F1 vanwege de reclame. Als je ziet hoeveel zendtijd Verstappen krijgt tijdens de race. Maakt een crash eigenlijk al niet zo veel meer uit

          Login om te reageren
        • koen0373 zegt

          30 april 2018 om 09:44

          @leeno: Hij moet eerst Alonso maar eens verslaan met gelijk materiaal. Alonso is vooralsnog op twee wielen zelfs sneller.

          Login om te reageren
        • Edge zegt

          30 april 2018 om 11:53

          @leeno: Je kunt jezelf ook afvragen waarom Verstappen als 20-jarige al voor een topteam rijdt, terwijl Vandoorne pas op zijn 25e een volledig seizoen F1 mocht beginnen. Zeker in de huidige Formule 1 ben je met een fulltime debut op je 25e gewoon rijkelijk laat.
          Je kunt jezelf ook afvragen waarom McLaren Vandoorne niet al eerder in de Formule 1 heeft ondergebracht. In de Formule Renault 3.5 werd Magnussen in 2013, ondanks een diskwalificatie achter zijn naam, met een verschil van meer dan 60 punten ten opzichte van de nummer twee (Vandoorne) kampioen, dus dat hij het stoeltje naast Button kreeg begrijp ik volledig. Maar als Vandoorne zo’n geweldig talent is, waarom wordt hij dan niet iets elders ondergebracht? Ik verwacht niet van McLaren dat ze een stoeltje bij Force India of Williams kopen, maar je kon voor een habbekrats instappen bij Caterham en Marussia/Manor. Daar leer je -zeker gezien de situatie waar McLaren zich in bevindt- stukken meer van dan rondrijden in de top van de GP2 of Super Formula.
          Dus ja, ik heb toch nog wel mijn twijfels bij Vandoorne. Hij is absoluut geen slak, maar ik betwijfel of hij het in zich heeft om tot de echte top te horen.

          Login om te reageren
          • leeno zegt

            30 april 2018 om 14:17

            @Edge: het is gewoon heel moeilijk om een oordeel te vellen nu omdat de mclaren gewoon te zwak is. Alonso heeft in het verleden ook vaak een betere auto gekregen en toch deed vandoorne het nie slecht. Ik zou hem gewoon eens in een snelle auto willen zien

            Login om te reageren
    • HZW zegt

      29 april 2018 om 18:36

      @jannemaneke: Max had Ricciardo de eerste keer al moeten laten gaan toe hij hem passeerde en niet terug moeten vechten, Ricciardo was duidelijk de snellere van de 2.
      Max had zo slim moeten zijn om Ricciardo te laten gaan, om vervolgens met zijn tweeën naar voren te rijden.
      Dan hadden ze aan het eind met zijn tweeën kans op het podium gehad.
      Nu maken ze elkaar het leven zuur, door elkaar te bevechten en tijd te verliezen, inplaats met elkaar samen te werken, het gaat niet om het winnen van een WK, ze doen eigenlijk alle 2 niet eens mee om de titel als je elkaar zo in het vaarwater zit.
      Ik ben het wel een klein beetje eens met Lauda die zij dat Verstappen niets bij leert, vandaag was weer een schrijnend voorbeeld.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        29 april 2018 om 18:50

        @hzw: Max had een technisch probleem met het Hybride systeem en daardoor was Ricciardo toen sneller. Toen dat probleem was opgelost was Max weer sneller dus die Verdediginde acties daar is niets mis mee (wel helemaal op t randje). Het ongeluk later met Ricciardo die achterin rijdt is waarschijnlijk meer te wijten aan de frustratie bij Ricciardo. Daarnaast was Max een makkelijke prooi omdat die de McLaren niet voorbij kon. Dan kun je je afvragen of het team de heren vrij moet laten om te racen of voor het team resultaat moet rijden.

        Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    29 april 2018 om 17:40

    Ricciardo was pissed off dat Max hem afhield en na de pitstop ook er weer voor kwam.. dit keer is hij de ongeduldige/roekeloze door weer terug naar laag mis te gaan. Had hij hem er gewoon naast gezet aan de binnenkant was er niets gebeurd. Max ging in mijn ogen terug naar de lijn nadat hij Ricciardo de rechterkant kiest.. dat Daniël dan ook terug naar links gaat daar kan Max dan niets meer aan doen.. je kijkt, kiest en daarna is het reageren… En dat ging fout. Ik denk dat Ricciardo absoluut niet meer als teammaat naast Verstappen rijdt volgend seizoen..

    Login om te reageren
    • M240i zegt

      29 april 2018 om 17:54

      @w0o0dy: je maakt alleen een foutnin de volgorde: roc gaat naar rechts en daarna verstappen. Roc gaat naar links en verstappen daarna om zijn auto er wederom voor te gooien. Dit is geen verdedigen van positie, maar gewoon asociaal a la botsautos blind je auto tweemaal achter elkaar voor die van een ander planten.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        29 april 2018 om 18:08

        @c63s: fout, hij knijpt naar binnen en gaat terug naar de racelijn.. zet in feite de deur open, maar Ricciardo had een “dummy” in gedachten en kon toen geen kant op.. Ik betwijfel of Max heeft gezien dat Ricciardo naar links ging.. ik denk “ff knijpen rechts.. oh laat maar hij is er langs”…

        Login om te reageren
        • M240i zegt

          29 april 2018 om 18:18

          @w0o0dy: https://youtu.be/WKtevl9CIsM

          Je ziet toch echt telkens eerst ricciardo de move maken naar rechts en dan naar links. Pas daarna beweegt max pas.

          Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          29 april 2018 om 20:34

          @w0o0dy: hahahaha Ricciardo geeft in een interview aan dat dit precies is wat er gebeurde. ,”A dummy in mind and than Max went back and I had nowhere to go. A racing incident, we love to race. Maybe we were both a bit to close to the edge”.

          Login om te reageren
  11. drrossi zegt

    29 april 2018 om 17:42

    Als dat kampertje nu gewoon eens achter die aussi gaat rijden kan iet iets leren en daarna gewoon met drs voorbij omdat Danny wel de ruimte geeft.
    Wat een falpdrol, snel terug naar torro rosso !

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      29 april 2018 om 17:45

      @drrossi: Hopla… en daar is de volgende internet Trol!

      Login om te reageren
    • carterplug zegt

      29 april 2018 om 17:52

      @drrossi: aan de buitenkant is ook geen ruimte?

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      29 april 2018 om 18:48

      @drrossi: Is het nog een beetje goed toeven in Maaskantje?

      Login om te reageren
      • drrossi zegt

        29 april 2018 om 19:45

        @toniominestrone: Beter opletten pikkie, woon vlak bij Max

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          29 april 2018 om 21:57

          @drrossi: Dan snap ik dat Max hard naar Monaco is gerend…

          Login om te reageren
  12. nicolasr zegt

    29 april 2018 om 17:44

    Senna crashte soms ook. Schumacher ook. Voor Vettel geldt hetzelfde. Zelfs Prost en Nikki Lauda deden soms wat fout. Het hoort erbij. Waar gehakt wordt vallen spaanders en ik hoop dat Max volgende race gewoon weer laat zien waarom hij tot een maand geleden zo geroemd werd. Gewoon zo doorgaan en dan staan we binnenkort weer allemaal te juichen. Zelfs de schapen die hem nu het -spreekwoordelijke- graf in wensen.

    Login om te reageren
    • e38ossie zegt

      29 april 2018 om 17:55

      @nicolasr: amen

      Login om te reageren
  13. drrossi zegt

    29 april 2018 om 17:50

    FF sereneus, kijk nu eens wat voor achterstand hij al heeft, die heeft ie enkel opgelopen door gebrek aan inzicht en ongeduld en hij heeft het steeds zelf gedaan.
    Is toch zonde dat ze dat manneke niet beter coachen !

    Login om te reageren
  14. BrutaalAapje zegt

    29 april 2018 om 17:51

    Max moet zelf het licht gaan zien. Het moet niet het einde van de wereld zijn wanneer je teammaat gewoon sneller is. Dan moet je gewoon snappen dat je hem voor moet laten gaan. Want misschien met die verse sloffen kan hij wel dichter bij je voorganger komen….

    Max is becoming ’that guy’… :-( You don’t want to be ’that guy’… Wie wil nu zo’n teammaat?

    Login om te reageren
  15. drijver zegt

    29 april 2018 om 18:04

    Dit kan gebeuren. Den dat Max ric naar de buitenkant zag gaan en dacht, ik geef hem ruimte. Nooit gezien dat hij weer naar binnen dook.

    Login om te reageren
    • drijver zegt

      29 april 2018 om 18:05

      @drijver: #Denk

      Login om te reageren
  16. Rick-dos zegt

    29 april 2018 om 18:11

    Ik blijf erbij dat hij Ricciardo gewoon had moeten laten leven. Ja, hij deed officieel niets verkeerds, maar als je ziet dat je teamgenoot veel sneller is en jij in z’n dummy move bent getrapt dan moet je inderdaad het team belang voor je eigen zetten en toegeven ipv meer risico veroorzaken. Onder andere omstandigheden had ik misschien anders gereageerd maar in dit geval leg ik ook de schuld bij Max.

    Het was gewoon weer niet slim van ‘m. Het is een beetje als de slag winnen (in z’n rechtstaan) maar op deze manier verliest die de oorlog.

    Login om te reageren
    • aapuitdemouw zegt

      29 april 2018 om 18:26

      @Rick-dos: het team had na de pitstops moeten zeggen breng de auto’s heel binnen. Dan was er geen discussie. Ze zouden elke ronde om en om elkaar kunnen pakken met de DRS. Dat heeft toch geen zin.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        29 april 2018 om 18:40

        @aapuitdemouw: ik zit daar een beetje tweeledig in. Aan de ene kant zou je zeker kunnen stellen dat ze orders hadden moeten geven want je zag gewoon dat het een keer fout moest gaan aan de andere kant vind ik het wel mooi dat ze het racen aan die gasten overlaten.

        Login om te reageren
        • aapuitdemouw zegt

          29 april 2018 om 18:56

          @Rick-dos: ja maar ze waren beide al een keer niet fair geweest. Max met wheelbanging. Beide hadden niet eens meer kleur op hun bandenwangen. En kijk eens wat Ric doet bij de herstart na de safety. Hij duwt Max steeds verder naar buiten zodanig dat zijn wielen zelfs tussen die van Max kwamen. Iets too much vond ik dat.

          Login om te reageren
      • lavoro zegt

        29 april 2018 om 20:17

        @aapuitdemouw: ric kreeg na de pitstop juist het advies om hem weer te pakken.

        Login om te reageren
        • aapuitdemouw zegt

          29 april 2018 om 20:29

          @lavoro: inderdaad en dat moet het team zich aanrekenen. Beide coureurs zullen hun positie verdedigen of juist een positie proberen te behalen. Dat is hun aard anders waren het geen racers. Dus team had imo gewoon moeten zeggen na die pitstops nu is het klaar dit zijn de posities, tenzij de achterste rijder dermate veel sneller zou zijn dat deze wordt opgehouden en er nog zicht is op beterw eindklassering. En dat was hier niet het geval.

          Login om te reageren
  17. svdv zegt

    29 april 2018 om 18:21

    Jongens toch, waarom kan niemand iets hebben van verstappen… Als verstappen tegen Ricciardo was aangereden dan was zou hij een onbezonnen kleuter zijn die terug moet naar de karts om wat meer ervaring op te doen. Nu rijdt Ricciardo tegen hem aan en is het nog steeds zijn schuld.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      29 april 2018 om 19:26

      @svdv: De meute is dom.

      Login om te reageren
    • joortje2 zegt

      29 april 2018 om 20:50

      @svdv: eindelijk iemand die realistisch tegen iets aan kijkt! Zoveel jaloezie hier??

      Login om te reageren
  18. thomasthomas zegt

    29 april 2018 om 18:36

    Had een beetje het gevoel dat het bumperkleven was maar dat de voorste even op rem ging en denkbeeldig een middelvinger opstak. Komt in het normale verkeer ook veel voor ?

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      29 april 2018 om 19:22

      @thomasthomas: inderdaad. En dan geldt de simpele regel: achterop rijden is altijd fout

      Login om te reageren
  19. HZW zegt

    29 april 2018 om 18:47

    Nog maar afwachten wat er uit het onderzoek komt en wie als schuldige aangewezen wordt, en wat het aan strafpunten oplevert, op je race licentie.
    Max is goed bezig om veel strafpunten te verzamelen, te veel in 12 maanden en je mag een race als toeschouwer toe kijken.
    Weet niet hoeveel strafpunten hij al heeft, maar op deze manier gaat het hard.

    Login om te reageren
    • ruud1954 zegt

      29 april 2018 om 19:26

      @HZW: Zoals je denk ik al gelezen hebt krijgen ze BEIDEN slechts een reprimande van de stewards. Een goed besluit in mijn optiek. Dus je was iets te snel met je conclusie en de gevolgen.

      Login om te reageren
  20. rickross zegt

    29 april 2018 om 19:21

    Ik vind formule 1 maar ingewikkeld

    Login om te reageren
    • iphonistvongates zegt

      29 april 2018 om 22:34

      @rickross: Als je wiskunde/natuurkunde/scheikunde te moeilijk vind met alle formules kun je altijd nog kiezen voor spaans/russisch/latijn/vlaams/kunstgeschiedenis! Formule 1 of 2 Voor Dummies is te koop bij Bruna voor €4,29.

      Login om te reageren
  21. juniorclk zegt

    29 april 2018 om 19:26

    https://streamable.com/zcwrf Anthony davidson is top

    Login om te reageren
  22. ericd zegt

    29 april 2018 om 19:34

    Zoals het er nu uit gaat zien, mag Max blij zijn als ie in de Top 5 van F1 rijders eindigt aan het einde van het seizoen. Is ie wereldkampioen materiaal? Hardly. Als ie zo door blijft kloten, mag ie content zijn als ie bij RedBull mag blijven.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      29 april 2018 om 20:30

      @ericd: Volgend jaar wordt toch wel een hachelijk jaar vermoed ik.
      Het is aannemelijk dat Ricciardo volgend jaar ergens anders rijd.
      Want het is ook aannemelijk dat Red Bull volgend jaar veroordeeld is tot Honda motoren.
      Dan is het te verwachten dat Sainz terug komt naar Red Bull.
      Verstappen – Sainz in één team is waarschijnlijk ook vragen om problemen.
      Worse case scenario, Red Bull 2019 rijders Sainz – Gasly.
      Verstappen’s F1 toekomst. ???

      Login om te reageren
  23. ablogjunk zegt

    29 april 2018 om 19:39

    En bedankt Bridget! Nu door naar de rest van het shownieuws…..

    Oh wacht deze heb ik al gebruikt. Ach als het showgehalte toch hetzelfde is……dan kan deze ook wel weer.

    Login om te reageren
  24. peke zegt

    29 april 2018 om 20:11

    Bijzonder incident.
    Als ik het zie (kijk pas 2 seizoenen dus een leek) doet max weinig fout. Ricciardo rijdt hier te agressief een gaatje in en remt te laat.

    Los daarvan: Max is er weer bij betrokken. Een kampioen ontloopt ook de probleemzones; mag best een meer een incident kennen, maar niet structureel.

    Valt me op dat bijvoorbeeld Hamilton veel minder problemen en risico’s nodig heeft / hoeft te nemen om succes te hebben. Gewoon nog een heel groot klasse verschil, hoe leuk ik een Nederlands kampioen ook zou vinden: maar dat is nog ver weg.

    Login om te reageren
    • joortje2 zegt

      29 april 2018 om 20:48

      @peke: ik snap je helemaal, echter vind ik dat als je 20 bent en al op zo’n niveau rijd, je best veel fout mag doen!!! Leerschool dit! En misschien het hele jaar nog wel.

      Login om te reageren
      • peke zegt

        29 april 2018 om 20:59

        @joortje2: ja ook wel eens, 20 is gewoon jong, niet vreemd dat je onervaren bent.

        Anderzijds: is wel het 4e seizoen wat hij rijdt.

        Ach ja, makkelijk praten vanachter de telefoon ;)

        Login om te reageren
        • joortje2 zegt

          29 april 2018 om 21:21

          @peke: ja dat is waar. Vind het lastig. Denk aan Brazillie vorig jaar, of maleisie, en spanje. Maar dit lijkt wel een andere max!! Vind het wel jammer maar ik ben gewoon een groot fan van hem, omdat ik nederlander ben, en ik gewoon van race houd

          Login om te reageren
          • peke zegt

            29 april 2018 om 21:39

            @joortje2: ach, ben zelf ook drager van een gezond nationalisme ;)

            Login om te reageren
  25. PAN zegt

    29 april 2018 om 20:14

    Het is niet de schuld van Daniel of Max1 Het is de schuld van het team: Ze hadden orders moeten geven, dit zag ik al aankomen hoewel dat achteraf altijd makkelijk is, maar gezien hoe ze al ervoor reden plus de felheid van die 2 zat dit er echt aan te komen.

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    29 april 2018 om 20:38

    De beide rijders geven aan dat ze beide schuld hadden en ondanks dat ze racen tof vinden ze hier wellicht toch wat te dicht op t randje opereerden.
    Ze hebben gesproken en tussen hun is het oké. Wie zijn wij dan om er iets anders van te vinden?

    Login om te reageren
  27. nord zegt

    29 april 2018 om 21:07

    Mooi! Dit is racen, waar gehakt wordt vallen spaanders, ik hoop alleen niet dat Verstappen ooit een zitje krijgt bij Ferrari.

    Login om te reageren
  28. lebeaunl zegt

    29 april 2018 om 21:49

    Zeer goed intervie met Horner, Irvine en Coulthard: https://youtu.be/tNc5cud2Wb8

    Login om te reageren
  29. carfreakjim zegt

    29 april 2018 om 22:11

    Ik denk dat dit juist een hele succesvolle race voor Red Bull was, heel veel op beeld tijdens de race en na de race overal op de voorpagina.

    Login om te reageren
  30. aapuitdemouw zegt

    29 april 2018 om 22:57

    Ik ben nog steeds aan het nagenieten van deze prachtige race. Maar ondanks het slechte resultaat voor Red Bull is er wel een groot lichtpuntje. De volwassen reactie van Max. Hij had ook zijn middelvinger naar Ric kunnen uitsteken zoals Ric dat deed in Hongarije. Maar hij houdt het netjes. Ook in zijn commentaar. Petje af.

    Login om te reageren
  31. wernerv8 zegt

    30 april 2018 om 01:05

    Imo deed max niet veel fout . In de remzone bewoog hij nauwelijks en de actie van daniel mislukte gewoon. En dat gemiep over je teammaat is sneller laat hem er dan langs. Dan snap je ECHT niets van racen. Het ging gewoon om een positie en die mag moet je gewoon verdedigen.. als aan het eind van het seizoen je maat kampioen kan worden is het nog een ander verhaal. Het team had gewoon in moeten grijpen om ze een beetje tot kalmte te manen maar ze deden juist het tegenovergestelde.

    Login om te reageren
  32. aapuitdemouw zegt

    30 april 2018 om 02:22

    Max deed ook niets fout bij deze bewuste actie. Alleen ik baal wel dat de stewards weer zo’n middenweg kiezen. Gewoon het boekje erbij pakken. Bewoog Max 1x van zijn lijn om te blokken ? JA ging hij daarna terug naar zijn racelijn JA was er daarna een autobreedte vrij JA 3x JA dus Max deed het volgens het boekje.

    Login om te reageren
  33. ericd zegt

    30 april 2018 om 07:55

    Gewoon Ricciardo eerste rijder maken bij gelijke kansen. Die heeft tot nog toe de meeste punten verzameld, wat door Verstappen zelf verkloot is in vorige races.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North