Mogelijk is deze Spyker voor een prikkie de jouwe

Auteur: , 65 Reacties

Disclaimer: niet bij ons komen klagen als je alsnog de hoofdprijs mag aftikken voor deze Nederlandse parel.

We doen nog weleens lacherig als Victor Muller weer eens met een nieuw masterplan op de proppen komt en ook aan de zwanenzang van Spyker zelf hebben we meer dan genoeg aandacht besteed. Feit blijft dat het zonde is dat dit Nederlandse merk niet meer doet waar het goed in was: het bouwen van gave, snelle auto’s. Extra jammer is het dan ook dat die D12 Peking to Paris er nooit is gekomen. Stel je toch eens voor dat Spyker ruim 10 jaar voor de “grote jongens” met een power-SUV op de markt was gekomen…

Maar goed, achteraf is mooi wonen dus gauw door naar de actualiteit. Je kunt namelijk bieden op deze Belgische C8 Spyder uit 2004. Onder de kap ligt uiteraard de vertrouwde 4,2-liter V8 van Audi en het beestje heeft slechts 22.000 kilometer aan levenservaring. Hij moet (indien gewenst) nog wel effe op Nederlands kenteken worden gezet, dus je mag bovenop de veilingkosten ook nog een moppie BPM aftikken. Overigens is de V8 goed voor een pk of 400. Geen bloedstollend cijfer, maar 300 km/u moet nog steeds mogelijk zijn.

Het hoogste bod staat momenteel op een bescheiden 75.500 euro en je kunt nog meebieden tot en met 16 november aanstaande. Naar verwachting gaat de Spyker tussen 150.000 en 180.000 euro opleveren. We zijn benieuwd, bieden kan HIER!

Dank aan @loggy voor het tippen!



65 reacties

Eigenlijk is het gewoon jammer dat het merk nooit echt stabiel heeft kunnen zijn. Ik bedoel, ze bouwden echt mooie auto’s met schitterende interieurs. Dit ding ook weer, gewoon mooi om naar te kijken. Alleen even een ander kleurtje.
@viezefreddyw: en een andere achterkant… vreselijk!
@banaan7: Nee joh, vind het een fraaie achterkant.
@banaan7: en een andere motor….
@viezefreddyw: ja echt jammer inderdaad, dit zag er toen al super uit en dit blijft er super uitzien. Heb toen terug in 2005 op de RAI in eentje gezeten. Achteraf helaas dus toch heel bijzonder gebleven.
Bva.. dus >30% extra kosten boven op de netto veilingprijs.
@martinus: Bij auto’s toch altijd een vaste prijs? Iets van 150 euro ofzo.
via Android app
@crx: nope. Je betaalt belasting over het geboden bedrag (21%). Over dit bedrag betaal je veilingkosten (16% dacht ik). Verder betaal je ook nog belasting over de veilingkosten (21%).
Cool, ik ga hem blijven volgen….
@spykerboy: dan hoop ik dat je een snelle auto hebt
Blijft een prachtige auto!
Man man man ik zou willen dat ik het te besteden had, wat een lekkere wagen is dit toch.
Paar spacertjes erop, die wielen liggen erg diep in de kast.

Verder: brengt u hem maar:)
@peke: kast?..kas
@peke: als je iemand wilt verbeteren moet je wel zeker van je zaak zijn, anders sla je nogal een modderfiguur…! WIELKAST!
@ehnl: als je goed oplet zie je wie ik probeer te verbeteren, mezelf! Die iemand ben ik zelf dus.

Los van modderfiguur ja/nee
Dat stuurwiel! Mooiste ooit.
@pologti: toch fasinerond hoe ze die airbag in dat stuurtje hebben weten weg te werken heh!

:p
Waar moet je bieden? BVA dus?
Excuses, de juiste link staat er nu bij :)
Ik zag laatst een zwarte Spyker hier in Belgie rijden. Toen ging m’n Nederlandse hart toch wat sneller kloppen..

Huidige prijs is een prikkie natuurlijk. Lappen we allemaal bij jongens?
Een auto met redelijk gangbare techniek voor dezelfde prijs als een F-type V8 met wat opties. Ervan uitgaand dat hij als funauto gebruikt wordt is het zowaar nog een verantwoorde keuze
@scottishcarspotter2000: Dan heb ik toch veel liever die F-type. Moderner, waarschijnlijk sneller en bovenal oneindig veel mooier dan deze veredelde kitcar met dat kitscherige interieur…
Kitscherig ding
Als deze zwart was geweest dan had het een gevalletje “waterschade” kunnen zijn geweest ( Basic Instinct 2)
@milan0: Correctie dat was een Spyker C8 Laviolette, de coupe variant.
Volgens mij moet je wel Nederlander zijn om dit hok mooi te vinden, lijkt echt nergens op dit ding
@kristof_somers: bij Topgear kregen ze hier anders een behoorlijk dikke plassert van.
@kobus1967: tja, britten hebben niet altijd de beste smaak natuurlijk. De Engelse keuken is ’n schoolvoorbeeld daarvan
@kristof_somers: wat is er mis met een goed bord Haggis?
@kobus1967:
Dat het Schots is. Niet Engels.
Dit was vroeger altijd mijn droomauto. Maar als ik dan naar het stuur kijk komt m’n ontbijt toch wel omhoog. Ben benieuwd hoe die er nu uit zou zien als Spyker nog gezond was en er elke 4 jaar een nieuwe uitkwam.
400pk, 300km, niet bloedstollend? Denk dat voor 90% van het Autoblog lezers squadron bij deze cijfers het bloed al uit het brain trekt … Waar rijdende julli zelf in? Van Wouter weten dat hij in een eigele RS4 rijdt, volgens mij is dat ook geen 400pk, top 300?
@autodrome: dat is nog een S4 ook… wel hetzelfde blok als de RS4 overigens.
@rd1991: Dan moet “m kunnen chippen naar Aras specs of vergis ik me nu? Not steeds geen 400pk, 300km top …
@autodrome: Aras=RS4, Apple autocorrect !ok8&€’by,
@autodrome: even nagekeken toch en zat er wel 1 pk vandaan. 381pk standaard voor een B5 RS4
@autodrome: standaard heeft een RS4 om en nabij de 380pk (ik moet het anders even opzoeken) dus nee, dat klopt. Maar ook een RS4 valt weer te chippen.
@autodrome: en dan dat geluid van dit blok echt kippenvel.
@kobus1967: Wat heeft Wouter met z’n S4 gedaan? Weet iemand het, er zit een kinderzitje in voor z”n spruit dus Ik vermoed stanaardspecs, Wouter?
@kobus1967: en idd, dat geluid is hartverscheurend, dat redt je niet met 4 cilinder …
Ik vind het nog steeds schitterende wagens. Uiteraard vind bijna iedereen die er geen kan betalen dat, maar het mag gezegd worden.

Weet iemand trouwens hoeveel auto’s ze nou daadwerkelijk hebben gebouwd en verkocht?
@lekbak: Ongeveer 250
Als ik naar de bouwmarkt ga heb ik meer spijkers voor een paar Euro.
Bij “voor een prikkie” dacht ik aan een kit-car of een exemplaar waar de motor ontbrak…
2004, zal niet veel bpm meer zijn…
2004, dan hoeft er geen bpm te worden betaald…
Graag gedaan! Nu niet allemaal mij eruit bieden he! ?
Spijker, lelijke auto’s met een kitsch interieur.
Raar eigenlijk dat we 400pk niet veel meer vinden. De meeste van ons moeten het met minder doen….
Het blijft een merkwaardig vormgegeven badkuip met een interieur dat afkomstig is van de set van een pornofilm uit de jaren zeventig…!
Blijf het erg fraai vinden, zowel buiten als binnen. En deed mee in Basic Instinct. Zo cool dat dat lukte om Spyker daar te krijgen ipv de standaard Ferrari, Aston of Lambo (of 159)
Jongens, mag ik IEDEREEN hier even uit de droom halen?

Deze wagen heeft veel minpunten, wagen is niets voor niets nog niet verkocht na dik 2 jaar. Heb hem al eens bekeken bij de originele verkoper.
Rechterkant had een deuk, veel gebruikskrassen rondom. Sleepoog is gemonteerd geweest en daarna is de voorkant naar voren geklapt-> schade aan grille en sleepoogpunt. Rauw interieur. Spyder kap was geloof ik ook beschadigd, en lag zo maar achterin geflikkerd. Weet niet meer of de benodigde dakconstructie aanwezig was. Conditie velgen weet ik zo even niet meer, maar zal niet super geweest zijn. Wagen was toen ex BPM en die BPM was nog een hele kluif. Vraagprijs was geloof ik destijds tussen de 130.00-150.000 ex BPM, maar de wagen vergt een totale respray en meer, en geeft geen verzorgde indruk.

Enige pluspunt wat ik kan bedenken is dat het een vroege body was van CPP in Coventry, dus een volledig handgeklopte aluminium carrosserie. Eerste Spyker (tot ongeveer chassis nummer 70) zijn handbuilt CPP, daarna werd er een mal gemaakt en werden ze geperst in de fabriek van Karmann. Ook heeft deze het begeerlijke stuur zonder airbag, zijn ze vooral in Amerika gek oo want die moesten rijden met een ander, dikker stuur met airbag.
@madvillain: Ik zie dat de dakconstructie aanwezig is, en de 3 balijnen zijn intact. Was destijds niet duidelijk. maar goed, voor je gaat bieden: eerst kijken bij een kijkdag..
@madvillain: Dat pluspunt van de CPP body is op de lange termijn toch wel echt belangrijk, en zal de waarde bepalen. Alle wear and tear is iets aan te doen. Het is een vroege auto, dus is lang niet zo ontwikkeld als de latere (2008+) versies. De marktwaarde van een compleet propeller stuurwiel is nu €12,500 omdat er daarvan maar 50 van gemaakt zijn.
@spyker207: Laat ik het stuur lekker zitten dan haha. Heb nu ook de Spyker fiets, nummer 11 van de 50!
@madvillain: Ik ben jaloers:) Ben je ook actief op Spykerowner?
@spyker207: Nee, ben niet actief daar, ken de site wel.
Jammer, geen trekhaak.
Hoe zit het met het ondehoyd van die dingen?
@pinut187: Er was tot voor kort nog iemand aan het werk in de fabriek, ook voor onderhoud. Weet niet of ie daar nog steeds aan de gang is.
Onderhoud kan gewoon bij de RS-dealers van Audi, zoals Wittebrug in Zeist. Komen hem dan halen (op een gewone open trailer, vind ik persoonlijk iets minder), en leveren hem weer af. Veel onderdelen van VW en Audi, dus dat is geen probleem. Specifieke onderdelen zijn iets moeilijker, maar het magazijn in de fabriek ligt nog fully stocked. Je moet alleen een manier weten om daar onderdelen te kunnen halen.

Ik doe het onderhoud tegenwoordig gewoon zelf. Laatst nog een Check Engine-lampje, zat ergens een storing in het systeem. Had met de fabriek gebeld en die zei dat het EVAP-systeem vervuild was, filter. Zat in de wielkast bestuurderszijde. Heel rotwerk om daar te geraken, maar ook om de pomp en filter te verwijderen. Dit bleek niet het euvel te zijn. Daarna zelf maar de computer eraan gehangen en de foutcode uitgelezen. Bosch onderdeel vervangen, kostte 12,80.
@madvillain: Werkplaatstarief van Spyker zelf was trouwens boven de 200 per uur, Wittebrug geloof ik 110 maar weet ik niet meer zeker. Ikzelf vraag niet zoveel, kop koffie is genoeg.
@madvillain: Ik ben de gelukkige (denk ik) nieuwe eigenaar van deze auto. Begrijp dat je er zelf ook eentje hebt. Enig idee welke verzekeringsmaatschappij deze goed kan verzekeren?
@spyker016: proficiat met je aankoop. Ik hoop dat de wagen ondertussen wat TLC gekregen want toen gaf ie geen verzorgde indruk.

Persoonlijk goede ervaring met Assicuro, die verzekeren hem op basis van taxatie. Kosten moet je betalen aan Maikel de Munnink, maar de kosten hiervan krijg je weer vergoed van Assicuro zelf. Premie viel op zich mee voor zo’n wagen, daar kon Interpolis absoluut niet in mee. Daar de daily nu ook in verzekering, ook op basis van taxatie. Moet wel een beetje een aparte auto zijn om hem daar onder te mogen brengen.

De oldtimers, gewoon WA’tje bijvoorbeeld is iets van 50-60 euro per auto. Allrisk is hetzelfde verhaal als beschreven, taxatie wordt vergoed.

Assicuro is bekend met dure objecten, voornamelijk auto’s, vliegtuigen, panden, kunst. Maar ook tegen kidnapping kun je je bij hen verzekeren. Dat heb ik gelukkig weer niet nodig haha.
@madvillain: Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ga er deze week achteraan. Welk productienummer heb jij zelf?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).