• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Morgan overweegt exclusieve, elektrische driewieler

Auteur: JordyS, gepost 4 november 2014 om 20:50 – 27 Reacties

Morgan mikt op elektrische variant 3 Wheeler


De Morgan 3 Wheeler is een groot succes voor de kleine fabrikant uit Groot-Brittannië, maar er zit nog genoeg rek in de retrobak.

De 3 Wheeler is en blijft een opvallende verschijning en nee, dat is niet alleen omdat er een wiel ontbreekt. Morgan houdt namelijk nogal van opvallende, klassieke styling en zo is ook de driewieler niet te missen. De fabrikant had er verwacht zo’n 400 te kunnen slijten, maar inmiddels staat de teller al op 1.400 exemplaren.

The Telegraph schrijft dat Morgan dat succes nu graag verder wil uitbouwen door het concept van de 3 Wheeler nog net een beetje unieker te maken. De bolide moet namelijk volledig elektrisch worden. Dat zou betekenen dat het V-Twin blok verdwijnt en er dus ook onderhuids het nodige zal moeten veranderen, mocht Morgan de kenmerkende rij-eigenschappen willen behouden.

De combinatie van een elektrische aandrijving in een klassiek jasje is natuurlijk niet nieuw. Het Nederlandse Carice ging Morgan bijvoorbeeld al voor. Toch kunnen wij niet wachten op de unieke creatie van de Britse fabrikant.

UPDATE: daar is ie dan, meer info HIER!

Ook interessant!

  • Morgan toont eerste schetsen opvolger 3 Wheeler
  • De leukste driewieler keert terug!
  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht
  • Morgan Plus Four LM62
    Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs]

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

driewieler, Elektrisch, Lichtgewicht, Morgan, three-wheeler

Vorig bericht: « Marchionne ruikt geld: “Ferrari minstens 12 miljard waard”
Volgend bericht: Deze saaie Toyota Camry draait ongemerkt je ballen eraf »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    4 november 2014 om 20:53

    Twijfel tussen waanzinnig gaaf en ontzettend jammer…

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      4 november 2014 om 21:03

      @norge: Jij bent waanzinnig gaaf.

      Hoe ze de V-twin vervangen voor iets ‘elektrieks’? Dat zal het ‘probleem’ zijn.. Wellicht een setje isolatoren in V-opstelling?

      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Isolator_PA070099a.jpg

      Login om te reageren
    • 86x86mm zegt

      5 november 2014 om 08:01

      @norge: Precies dezelfde reactie als door mij heen ging!

      Geweldig: Retro uiterlijk met moderne techniek :-D
      WTF: Spartaans geluid / gloeiende uitlaatpijpen vervangen door draadjes en electromotoren :-(

      Login om te reageren
      • stamp zegt

        5 november 2014 om 08:05

        @86x86mm: vergeet niet dat ‘elektriek’ al heeeel veel jaren bestaat. en dat Morgan vast wel iets verzint waardoor het bij het ontwerp past.. Wellicht een groot opengewerkt spoel/anker voorop? Zoals een dynamo ook open kan zijn? Als je een beetje je best doet, kan het op een ster-motor lijken ofzo.

        Login om te reageren
        • stamp zegt

          5 november 2014 om 08:06

          @stamp: [img]http://www.pkracing.nl/siteplaatjes/Ank2.jpg[/img]

          Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    4 november 2014 om 20:55

    aan “overwegen” doen ze bij Morgan niet ..

    er is op een gegeven moment gewoon iemand die ja of nee zegt ..

    Login om te reageren
    • bmw135i zegt

      4 november 2014 om 21:04

      @lincoln: Voor die tijd zijn ze toch echt aan het overwegen hoor.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        4 november 2014 om 21:09

        @bmw135i:

        ja idd ..
        gaan ze net doen of ze aandeelhouders hebben ..
        of dat ze de bank nodig hebben om te overleven ..

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          5 november 2014 om 02:28

          @lincoln: Het ding staat vast al klaar. Het “overwegen”-bericht is een vorm van teasen. Lekker gratis reclame.

          Niet dat ze een gratis reclaampje op wereldwijde AB’s nodig hebben om zo’n ding verkocht te krijgen…

          Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      4 november 2014 om 22:08

      @lincoln: het hangt er allemaal vanaf of een van de medewerkers toevallig iemand kent die in de elektrotechniek zit ;)

      Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    4 november 2014 om 21:06

    Leuk, en dan met 4% bijtelling rijden… :)

    Login om te reageren
  4. henkhupelschoten zegt

    4 november 2014 om 21:09

    Hmmm, totaal niet verwacht van morgan, ik vind het wel een supergave wagen. Als ik nou een flinke zak met geld had was het deze motor/auto geweest! Alleen heb ik die flinke zak met geld (nog) niet haha

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    4 november 2014 om 21:12

    De Harley V-Twin is, naar mijn bescheiden mening, toch wel een essentieel onderdeel van de beleving van de Morgan Threewheeler.

    Ik heb op zich niets tegen elektrisch rijden. Of een Focus nu een 1.6 diesel, 1.0 benzine of een elektromotor heeft, maakt niet zo veel uit.

    Maar een elektrische sportwagen, voor mij, werkt absoluut niet. Het motorgeluid is een van de onderdelen die de verbrandingsmotor behoorlijk voor elkaar heeft. Een elektromotor in een Threewheeler is net zoiets als een een espresso uit de Senseo: veel efficienter, maar geen beleving.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      4 november 2014 om 21:22

      @gtwillem: s&s v-twin, ooit maakte ze Harley blokken sterker maar dit is grotendeels eigen werk

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        4 november 2014 om 21:42

        @w0o0dy: om het even. Nog altijd de betere (voor dit type auto) optie t.o.v. elektrisch…

        Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    4 november 2014 om 21:38

    Dit is een grap mag ik hopen. Wie wil er nou een Morgan die klinkt als een opgevoerde SRV-wagen? Waar je niet eens lekker aan kan sleutelen, of je moet er genoegen uit halen om eens in de zoveel tijd de koolborsteltjes te vervangen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      4 november 2014 om 21:42

      @moveyourmind: hippe figuren met (te)veel geld die in de stad wonen en alleen maar willen opvallen? Open cruisen met iets anders….

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 november 2014 om 00:53

      @moveyourmind: Dat van die koolborstels is een grap vermoed ik?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        5 november 2014 om 07:13

        @SimonMc:
        Nope, een mengeling van populistische haat jegens EV’s en onwetendheid.

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          5 november 2014 om 20:17

          @tupperware: Ik heb niks tegen electrisch aangedreven auto’s, dat gaat dé aandrijving voor de komende jaren worden en ik verwacht dat over een paar jaar de accutechniek zover ontwikkelt is dat het een meer dan volwaardig alternatief voor de verbrandingsmotor is.

          Maar tegelijkertijd heb ik nog steeds een voorliefde voor de oldschool techniek van de verbrandingsmotor. De geur van olie, de techniek en het geluid, onweerstaanbaar! Zo’n Morgan smeekt gewoon om een rauwe verbrandingsmotor. Terwijl ik met net zoveel verwondering naar bijvoorbeeld een Tesla kan kijken, óf een Renault Twizzy. Beide op hun eigen manier ook erg begeerlijk.

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            6 november 2014 om 07:44

            @moveyourmind:
            Het cynische kwartje viel even niet.
            Je reply gelezen hebbende zijn we het volledig eens.

            Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        5 november 2014 om 20:20

        @SimonMc: was cynisch bedoeld, ik vind electrische aandrijving gewoon niet bij zo’n Morgan passen. Niet dat ik tegen electrische aandrijving in het algemeen ben (zie ook mijn reactie op @Tupperware). Ik zie daar zeker toekomst in.

        Login om te reageren
  7. ettie zegt

    4 november 2014 om 21:51

    Liever een elektrische aeromax met 4% bijtelling

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    4 november 2014 om 22:13

    Goed idee. Het is een open auto voor in het weekend, niet al te grote stukken rijden. Lekker door de natuur, dat werkt natuurlijk beter zonder primitief motor geluid of uitlaatgas stank.

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    4 november 2014 om 23:44

    Driewielers zijn het gewoon net niet. Ondingen.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      5 november 2014 om 00:36

      @berlinetta:
      Ondingen, uiteraard. Maar werkelijk nergens pretendeert Morgan dat dit ding handig of praktisch is, sterker nog, geen enkele Morgan is dat ooit geweest.

      Dit is gewoon een geinig en leuk ding. Net als elke andere Morgan.

      Login om te reageren
  10. n54coupe zegt

    5 november 2014 om 11:43

    Eigenlijk best bijzonder dat dat hele Morgan nog bestaat.
    Als je ooit een merk op de openbare weg NIET tegenkomt dan is het wel Morgan.
    In ik denk zomaar dat de gemiddelde leaserijder hiervan de bijtelling straks niet de belangrijkste drempel vindt om niet voor een Morgan te kiezen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North