• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mountune Ford Fiesta ST is écht een feestje

Auteur: RubenPriest, gepost 20 februari 2020 om 09:06 – 13 Reacties

Ford Fiesta ST

Voor een driecilinder weet Mountune aardig wat vermogen voor de Ford Fiesta ST uit dat blokje te peuren.

Het segment van de hot hatches is als kind tot een puber gegroeid de afgelopen jaren. Waar pak hem beet 12 jaar geleden nog 250 pk als in een hot hatch als normaal werd gezien, kijken we tegenwoordig niet meer op van 300 of zelfs (meer dan) 400 pk. Dat betekent dat kleinere auto’s ook meer vermogen krijgen. Bijvoorbeeld de Ford Fiesta ST.

De EcoBoost driecilinder in deze hatchback is standaard goed voor 200 plezierige pk’s en 290 Nm gretige koppels. De experts bij Mountune hebben meer peut uit de motor weten te halen, wat de Fiesta vermoedelijk nog leuker zal maken. Volgens Mountune transformeert de tuning het gevoel hoe de auto stuurt.

De tuner introduceert de m235 kit voor 575 Britse pond. Dat is omgerekend zo’n 700 euro. De tuning brengt het vermogen naar 235 pk en 350 Nm koppel. Genoeg om meer fun uit de auto te halen en niet te veel dat je voorbanden eeuwig zoekende zijn naar tractie.

De m235 kit werkt met de Smartflash app van Mountune voor op je smartphone. Met deze app kun je de performance van de auto tweaken, spelen met het uitlaatgeluid en zit er een anti-diefstal functie ingebakken.

Ook interessant!

  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker
  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

fiesta, fiesta-st, Ford, mountune, tuning

Vorig bericht: « Opel Astra Edition 2020: dé no-nonsense leaseauto
Volgend bericht: Autosloop in NL: Ferrari’s en EV’s naar de eeuwige jachtvelden »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    20 februari 2020 om 09:24

    Ik blijf van mening dat elke AB lezer een keer in een Fiesta ST moet hebben gereden om te weten hoe een echt goed sturende auto aanvoelt.
    Wat Mountune bijzonder maakt is dat de garantie van Ford niet aangetast word door deze vermogensupdate.

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      20 februari 2020 om 10:49

      @JanJansen: Volgens mij geldt dat van die garantie alleen in Engeland. Voor zover ik weet heeft Ford Nederland geen samenwerking met Mountune.

      Login om te reageren
      • dave130r zegt

        20 februari 2020 om 13:54

        @langejohn: Weet het niet zeker maar ik dacht dat in België wel.

        @rike: Heb een ST uit 2014 en die kan af en toe redelijk “stuiteren” op de snelweg, kennelijk hebben ze dit gefixed met de modellen van eind 2015.

        Login om te reageren
      • snowgasm zegt

        20 februari 2020 om 19:24

        @langejohn: das war einmal…. nieuwe tuning van Mountune is zonder overname van garantie.

        Ben zelf bezig met Mountune voor mijn Mk4 ST maar die garantie wordt nog een issue

        Login om te reageren
    • RiKe zegt

      20 februari 2020 om 11:29

      @JanJansen: Ik heb niet een ST gehad (of gereden) maar 1 stapje lager, de black edition. Reed ook al fantastisch! De ST schijnt nogal een stuiterbak te zijn voor dagelijks gebruik

      Login om te reageren
    • bmwx5m50d zegt

      20 februari 2020 om 11:31

      @JanJansen: genoeg andere goed sturende auto’s, 3 serie rijdt en stuurt ook perfect.

      Login om te reageren
      • truckerluke zegt

        21 februari 2020 om 19:22

        Maar dan leg je ook meteen een halve auto aan extra geld neer! En het verschil tussen een Marokkanenbak of iets leuks maakt mijn keuze wel makkelijker hoor!

        Login om te reageren
    • baklava zegt

      20 februari 2020 om 12:06

      @JanJansen: rijdt inderdaad prima, had er bijna 1 gekocht, ware het niet dat het interieur zo afgrijselijk is. Zonde bij zo’n lekker sturende auto.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    20 februari 2020 om 09:47

    Meer vermogen in een Fiesta ST is altijd een goed idee. Het blijven bijzonder vermakelijke auto’s.

    Login om te reageren
  3. dper4mance zegt

    20 februari 2020 om 09:58

    Klinkt wel heel aantrekkelijk. Rij zelf zo’n ST. Opzich komt hij zeker geen vermogen te kort, maar meer is natuurlijk leuk! Chassis kan het wel aan, mits je het sper op de optielijst aangekruist hebt, maar je bent sowieso een pannenkoek als je dat niet gedaan hebt. Alleen jammer dat dit in Nederland nog niet met behoud van garantie kan.

    Login om te reageren
  4. Estate_of_mind zegt

    20 februari 2020 om 11:12

    Extra ‘peut’ uit de motor? Meer benzine?

    Login om te reageren
  5. focusrs1 zegt

    20 februari 2020 om 15:31

    Fijne auto’s die ST’s heb er 2 gehad.
    Btw. Toyota perst 260-270pk uit hun drie cilinder (na tuning waarschijnlijk 300+).

    Login om te reageren
  6. kadett83 zegt

    20 februari 2020 om 16:02

    @JanJansen: Dat er fabrieks garantie op zat was bij de Mk7(.5) de Mk8 heeft geen garantie meer via Ford als je een Mountune pakket afneemt. Mountune geeft 1 jaar/20.000km garantie op de kit.

    Ik zou trouwens voor de Revo remap gaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North