• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Muskageddon: Tesla’s Autopilot-baas poetst de plaat

Auteur: jaapiyo, gepost 26 april 2018 om 12:42 – 13 Reacties

TSLA


Alles im Griff (auf dem sinkenden Schiff?)…

Je zou maar Elon Musk zijn. Op dit moment kunnen we ‘m best omschrijvingen als Schrödinger’s Musk. Terwijl hij misschien wel op pad is om de rijkste man op aarde te worden en zijn stempel voor altijd te drukken op de ruimtevaart, short iedereen hem tegelijkertijd de moeder. Men zegt dat de distinctie tussen gekte en genialiteit slechts gemaakt wordt door (gebrek aan) behaald succes. De toekomst zal uitwijzen in welke categorie de Muskias past.

Enfin, na deze grote en tevens enigszins afgezaagde bespiegelingen, is het tijd om even in te zoomen op het onderwerp van dit bericht. Elon heeft namelijk weer een tikkie te verwerken gekregen. Jim Keller, die bij Tesla de scepter zwaaide over de ontwikkeling van Autopilot, heeft afscheid genomen van het merk. Autopilot kwam onlangs weer enkele malen negatief in het nieuws vanwege ongelukken. Keller is naar verluidt een gemis voor de fabrikant: hij is een hardware-man die voorheen chippie’s maakte voor AMD en geldt als een autoriteit op dit vlak. Zijn nieuwe bestemming is volgens de geruchtenmolen Intel.

Keller wordt bij Tesla opgevolgd door een duo in de vorm van Pete Bannon (niet te verwarren met Trump-adviseur Steve Bannon) en AI-expert Andrej Karpathy. De eerste moet zich richten op de hardware en de tweede op de software van Autopilot. We zijn benieuwd hoe lang de twee het volhouden. Keller zat namelijk pas sinds afgelopen zomer op zijn post en volgde Chris Lattner op, die op zijn beurt ook maar een half jaar de functie vervulde totdat hij een conflict kreeg met Musk. Vóór Lattner was Sterling Anderson de Autopilot-honcho, maar hij raakte in een juridische strijd verwikkeld met Tesla omdat hij zijn eigen toko oprichtte.

Bedankt iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Tesla gaat slapende bestuurders eindelijk aanpakken
  • Nederlandse overheid kraakt Tesla-code
  • Video: Tesla Model 3 test autopilot op bochtige weg, gaat fout
    Video: Tesla Model 3 autopilot op bochtige weg gaat fout
  • Tesla Model Y klapt op politiewagen, beschuldigt Autopilot

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

autopilot, Elon Musk, Tesla

Vorig bericht: « Oh la la, deze sportwagen van PSA heeft 1.360 pk!
Volgend bericht: Waarom F1 coureurs beter zicht op de zaken krijgen »

Lees Interacties

Reacties

  1. tunefuldjmike zegt

    26 april 2018 om 12:53

    @jaapiyo, Jim Keller werkte aan de AI chips voor Tesla. Hij werkte niet direct aan de Autopilot functie. Kort door de bocht hij werkte aan de hardware voor o.a. Autopilot.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 april 2018 om 14:50

      @tunefuldjmike: wat is er nog meer AI (als er al van AI gesproken kan worden) aan een Tesla dan?

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        26 april 2018 om 15:31

        @mashell: alles wat niet met rijden te maken heeft misschien? Zijn genoeg functies waar het bij van toepassing kan zijn maar ik weet niet of Tesla dat ook doet.

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      27 april 2018 om 17:14

      @tunefuldjmike: Er is helemaal niets AI in een Tesla en AI chips bestaan helemaal niet.

      Login om te reageren
  2. jorden zegt

    26 april 2018 om 13:02

    Nog even en dan verschijnt er een AB artikel over dat de receptioniste van Tesla met zwangerschapsverlof gaat.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      26 april 2018 om 13:08

      @jorden: maar de echte Fansla’s weten dan ook exact wanneer ze uitgerekend is, wat haar werktijden waren en wie de verwekker van de kleine is zodat ook die info gedeeld zal worden.

      Login om te reageren
      • acizane80 zegt

        26 april 2018 om 13:17

        @rhellema: als je weet wie de verwekker is en meer info over hem kan meedelen ben ik je dankbaar.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          26 april 2018 om 13:19

          @acizane80: ik ben geen Fansla dus heb ook werkelijk geen idee.

          Login om te reageren
          • dymf zegt

            26 april 2018 om 15:18

            @rhellema: @acizane80: dat is waarschijnlijk Elon’s broer Kimbal geweest, niemand kan die cowboy weerstaan ;)

            Login om te reageren
    • willeme zegt

      26 april 2018 om 15:25

      @jorden: dank voor de tip!!! We gaan het verifieren en dannk alt @jaapiyo ‘m erop!!

      OT: Tesla is enorm populair, juist mede dankzij dit soort bijzondere functies van de auto. Ook omdat de wetgeving hopeloos achterblijft en de functie niet geheel onomstreden is. Vandaar dat we dat nieuws graag delen ;-).

      Login om te reageren
    • yipikaye zegt

      26 april 2018 om 15:34

      @jorden:
      Misschien is dat wel de reden waarom Jim Keller de plaat poetst.

      Login om te reageren
  3. monsieurleloure zegt

    26 april 2018 om 18:26

    Allemaal de moeder ?

    Login om te reageren
  4. olivierc zegt

    27 april 2018 om 11:24

    Typisch Jim Keller. Hij werkt aan een project en eens het af is (of bijna af is) vertrekt hij naar een volgend project. Hij wordt wel gezien als de meest briliante chipontwerper.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North