• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Na een kietelbeurt van ABT is de Golf R nog lekkerder

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 25 april 2019 om 13:02 – 46 Reacties

Afbeelding Na een kietelbeurt van ABT is de Golf R nog lekkerderAfbeelding Na een kietelbeurt van ABT is de Golf R nog lekkerderAfbeelding Na een kietelbeurt van ABT is de Golf R nog lekkerderAfbeelding Na een kietelbeurt van ABT is de Golf R nog lekkerderAfbeelding Na een kietelbeurt van ABT is de Golf R nog lekkerderAfbeelding Na een kietelbeurt van ABT is de Golf R nog lekkerderAfbeelding Na een kietelbeurt van ABT is de Golf R nog lekkerder

Na een kietelbeurt van ABT is de Golf R nog lekkerder
Kan niet anders.

Terwijl wij nog geduldig wachten op een krachtigere Golf R Plus van Volkswagen, die wél met de concurrentie kan strijden, heeft de huistuner van het concern besloten met een gepeperde versie van de auto op de proppen te komen. ABT heeft de Golf R een aangename upgrade in het vermogen gegeven, zodat hij de tijd tot hij vervangen wordt met plezier kan uitzingen.

De Golf VII wordt nog eens door ABT bij de kladden gegrepen, met als gevolg dat de normaal gesproken 300 pk sterke viercilinder ineens beschikt over 350 pk. Het koppel stijgt naar 440 Nm. Ondanks de opwaardering, die de Golf R ongetwijfeld iets sneller gemaakt zal hebben, wil ABT niet spreken over verbeterde prestatiecijfers. Met een DSG-versnellingsbak is de auto in staat in iets meer dan 4,5 seconden naar de 100 km/u te snellen, na de behandeling van de tuner zal dit hoogstwaarschijnlijk lager uitvallen.

ABT heeft zich niet alleen met de motor beziggehouden, maar ook met de ophanging. De Duitsers geven de Golf R nieuwe veren, een pakket waarmee de rijhoogte versteld kan worden en een zogenaamde ‘sport’ anti-rollbar; allemaal met het doel de wegligging van de wagen bij te spijkeren. Daarnaast krijgt de auto nog een nieuw uitlaatsysteem met vier pijpen en kunnen nieuwe velgen in de maten 18″, 19″ en 20″ worden geselecteerd.

Ook interessant!

  • ABT Golf R
    ABT Golf R is een absoluut bommetje
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, golf, golf-7, golf-r, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « VVD: “stilvallen door lege tank beboeten met 1.500 euro”
Volgend bericht: POWAH! Corvette ZR1 krijgt 1.200 pk van Hennessey »

Lees Interacties

Reacties

  1. rs990 zegt

    25 april 2019 om 13:18

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt, ik zat te slapen-

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    25 april 2019 om 13:29

    Trap die vier uitlaten eraf en schroef er normale velgen onder en je hebt een aardige sleeper. 350 pk is niet mis.

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      26 april 2019 om 00:24

      @berlinetta: Ziet er nog steeds uit als een lease bak met rline. Elke golf is een sleeper

      Login om te reageren
  3. iphonistvongates zegt

    25 april 2019 om 13:30

    Bescheidenheid siert de ABT-mens! Ze hadden ook een semi-dikke middelvinger naar de Merc. A45 AMG kunnen maken door ‘m 450 PK te geven. Het glas is immer halfvol.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      25 april 2019 om 14:15

      @iphonistvongates: misschien kan het technisch niet om nog een redelijke levensverwachting te hebben…

      Login om te reageren
      • civicfk3 zegt

        25 april 2019 om 16:33

        @boomhauwer: wel mogelijk maar dan moet er een andere turbo op. Mighty car mods is bezig met een golf r naar 450pk te modden op standaard zuigers/drijfstangen.

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          25 april 2019 om 20:01

          @civicfk3: is dat niet 450kw wat ze aan het doen zijn?

          Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          26 april 2019 om 08:57

          @civicfk3: Volgens mij ging het om 500pk. Aan de wielen…

          Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          26 april 2019 om 13:31

          @civicfk3: ik kan ook mijn motor opdrijven tot hemelse waarden, maar zou graag nog de 300k km halen.

          Login om te reageren
      • Onehp zegt

        25 april 2019 om 17:26

        @boomhauwer: het probleem is de GPF. De oudere versies die deze restrictie niet hebben worden al jaren getuned naar ~500pk en 600Nm zonder onmiddelijk noemenswaardige problemen. Lange termijn iets anders natuurlijk…

        Login om te reageren
  4. vagtroep zegt

    25 april 2019 om 13:38

    Een golf van haat reacties in 1…2…

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      25 april 2019 om 14:47

      @vagtroep: Alleen van jou??? Denk dat de meesten jouw gebash beu zijn.

      Login om te reageren
      • vagtroep zegt

        26 april 2019 om 11:10

        @dijan: ik denk dat de meeste mensen jouw PON advocatuur “beu” zijn. Dit is een blog waar je je mening over auto’s mag uiten. Je ziet mij boven nergens VW bashen of is begrijpend lezen een apart vak wat jij niet al te best begrijpt? Je vergelijkt elke keer BMW met VW alsof het gelijkwaardige producten zijn. Dat mag maar blijf wel realistisch en ga niet over je natte dromen praten over VAG

        Login om te reageren
  5. sirprize zegt

    25 april 2019 om 13:50

    Ik dacht dat de Golf Plus een MPV was…?

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      25 april 2019 om 14:08

      @sirprize: die heet tegenwoordig sportsvan

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        25 april 2019 om 14:15

        @sanderp: tnx. Verwarrend.

        Login om te reageren
  6. henkieauto zegt

    25 april 2019 om 14:19

    Waarom niet gewoon bij VAGTechniek langsgaan, zelfde vermogen of meer…en niet die overdreven uitlaten erop….

    Login om te reageren
    • peke zegt

      25 april 2019 om 22:57

      @henkieauto: golf 7 R heeft sowieso 4 pijpjes hoor

      Login om te reageren
      • posthumus zegt

        25 april 2019 om 23:54

        @peke: dan blijft het nogal overdreven

        Login om te reageren
  7. ghost zegt

    25 april 2019 om 14:53

    Mmm…kennelijk (door WLTP leert Google mij) heeft de Golf R nu 300pk i.p.v. 310pk. Kennelijk haalt de firma Abt er nu een (veilige?!) 350pk uit waar dat eerst 370pk was. Ik snap alleen totaal niet waarom het nu ineens 20pk minder is. Iemand een idee?

    Overigens kan je bij JD Engineering wel gewoon de 370pk krijgen stage 1 en zelfs 400pk met een andere inlaat en uitlaat.

    Login om te reageren
    • Visje66 zegt

      25 april 2019 om 15:50

      @ghost: Het laatste model, dus na WLTP, heeft een extra partikel filter in de uitlaat zitten. Mogelijk dat daardoor de vermogenswinst wat kleiner is geworden. Het pre WLTP model gaat inderdaad makkelijk naar 370pk, en met een inlaatje / downpipe naar 410+.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        25 april 2019 om 17:28

        @visje66: zo is dat. Ik met downpipe en inlaat maar met een JB1 en niet veel extra boost hou het op een bescheiden ~370pk, leuk genoeg en mag graag lang meegaan.

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        25 april 2019 om 17:50

        @Visje66: thanks, wist ik niet zozeer, rijd zelf een Audi S3 (310pk/400Nm), dus dit soort waardes maken wel weer hebberig.

        Login om te reageren
    • gtveej zegt

      25 april 2019 om 17:43

      @ghost: van de week stond er een R op de site van jd met 479 pk.

      Alleen een andere turbo en luchtinlaat en uitlaat.

      Mechanisch niets veranderd. Dus 350pk is magertjes.

      Een standaard doet al meer als 310pk op goede brandstof >=RON98

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        25 april 2019 om 17:53

        @gtveej: klopt helemaal idd, de eigenaar is een goede vriend van mij, spreek ik wekelijks, maar daar is wel al het nodige aan aangepast en ik weet ook over wat voor bedragen we dan praten. Geen kattenpis. Gaaf is het zeker!

        Login om te reageren
        • gtveej zegt

          25 april 2019 om 18:05

          @ghost: mooi speeltje inderdaad!!

          Login om te reageren
        • nigelbennisphotography zegt

          26 april 2019 om 07:33

          @ghost: wie verschuilt er achter de naam ghost??

          Login om te reageren
      • Visje66 zegt

        25 april 2019 om 18:12

        @gtveej: Je praat dan wel over dik 6000 euro hoor wat daar in is gegaan. Enkel een chipje geeft voor het minste geld de meeste winst. Ik heb een R blok in mijn CS zitten, pre WLTP, enkel chip is goed voor 386pk/515nm op RON102.

        Login om te reageren
        • gtveej zegt

          25 april 2019 om 20:49

          @Visje66: ik snap het. Ik weet wel het een en ander over het tunen van een VW

          Kan er over mee praten. ?.

          Login om te reageren
      • nigelbennisphotography zegt

        26 april 2019 om 07:29

        @gtveej: Dat is die van mij? Kijk maar eens op Instagram onder Nigel_GolfR

        Ik zal binnenkort eens wat foto’s plaatsen hier?

        Login om te reageren
        • gtveej zegt

          26 april 2019 om 19:34

          @nigelbennisphotography:
          Ik moet toch eens met wezl mee gaan naar een meeting. Zodat ik vw fanaten leer kennen.

          Login om te reageren
  8. alcantara zegt

    25 april 2019 om 17:16

    Petjes gonna petje

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      25 april 2019 om 19:36

      @alcantara: Tegenwoordig raakt iedereen zijn rijbewijs liever kwijt in een A45 dan in een Golf R. Althans, die eerste zie je bij de fleet, de Golf R wat minder.

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        25 april 2019 om 20:41

        @RickB: ik kom ze allebei (te) vaak tegen, snap niet dat mensen hier zoveel geld uitgeven aan een snelle Golf of A-klasse

        Login om te reageren
        • peke zegt

          25 april 2019 om 22:59

          @theblazerunner: mwah, tijdje de luxe gehad er met enige regelmaat in te mogen sturen.

          Ben geen VW fan, maar de R is echt een heel goede wagen zeg!!

          Login om te reageren
  9. dreetje zegt

    25 april 2019 om 17:44

    Vind iemand dit een mooie auto, of had die motor beter in een ander model kunnen zitten?

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      25 april 2019 om 17:53

      @dreetje: een S3 Sportback is nieuw goedkoper..sla je slag zou ik zeggen.

      Login om te reageren
  10. decarspotter1 zegt

    25 april 2019 om 17:59

    lekker bakkie

    Login om te reageren
  11. saxoke zegt

    25 april 2019 om 18:14

    Een Golf R die wel met de concurentie kan strijden??? De gewone Golf R kan dat! DCC op comfort en je hebt een comfortabele cruiser (welke andere hothatch kan dat even goed????) DCC op Race en je hebt de efficientste hothatch van het moment. Welke hothatch kan dezelfde kwaliteiten voorleggen?? OK, hij is mss iets minder hardcore dan enkele van zn concurenten, maar juist DAT maakt m als auto veel beter.

    Login om te reageren
    • vagtroep zegt

      25 april 2019 om 22:04

      @saxoke: kijk eens op Carwow op Youtube hoe vaak andere merken het beter doen dan Golf. Zonder dat quattro systeem van Audi af gekeken te hebben zou een golf een golf zijn nu is het gewoon een best snelle golf niks bijzonders aan.

      Login om te reageren
  12. antoombom2000 zegt

    25 april 2019 om 19:44

    Ik snap eigenlijk niet waarom mensen voor dit geld een vw golf zouden kopen. T’zal best een leuke auto zijn maar als je voor dat geld gaat zoeken naar een (naar mijn mening) leukere en snellere (licht) gebruikte auto.

    Login om te reageren
  13. Gulli zegt

    25 april 2019 om 20:00

    Ipv hem naar ABT te brengen kun je hem ook naar MCM brengen in AUS, die gaan voor de 600pk volgens mij.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      25 april 2019 om 20:43

      @gulli: Volkswagen Plof R

      Login om te reageren
  14. TimD zegt

    25 april 2019 om 22:09

    Ik krijg trek in een chip kuur…. rij nu zo’n 26.000 km met standaard vermogen ( 310 pk ) hoor ook goede verhalen over die externe chips zoals RaceChip uit Duitsland.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      26 april 2019 om 14:50

      @timd: als je zelf controle wilt behouden, JB1 of JB4.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North