• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlander wint tuningcontest met VW Fridolin W12

Auteur: bart_m, gepost 6 mei 2014 om 22:28 – 33 Reacties

Afbeelding Nederlander wint tuningcontest met VW Fridolin W12
Afbeelding Nederlander wint tuningcontest met VW Fridolin W12
Afbeelding Nederlander wint tuningcontest met VW Fridolin W12
Afbeelding Nederlander wint tuningcontest met VW Fridolin W12
Afbeelding Nederlander wint tuningcontest met VW Fridolin W12
Afbeelding Nederlander wint tuningcontest met VW Fridolin W12
Afbeelding Nederlander wint tuningcontest met VW Fridolin W12
Afbeelding Nederlander wint tuningcontest met VW Fridolin W12

Nederlander wint tuningcontest met VW Fridolin W12
Ruud Janssen uit Tilburg heeft met zijn 450 pk sterke Pieter Post-wagen de Show&Shine-titel tijdens de Tuning World Bodensee binnengesleept.

De VW Fridolin is niet bepaald een gewild tunings-object. Zeker binnen de VAG-scene opteert menig petje eerder voor een Golf, dan wel A3. Dat gegeven, en natuurlijk die dikke Pheaton-W12 in het vooronder de achterbak maakt deze creatie een absolute showstopper.

De Volkswagen Fridolin werd oorspronkelijk gebruikt door de Deutsche Post en heeft standaard een vermogen van zo’n 44 pk. De W12-Fridolin van Ruud pompt er nu 450 pk uit. Niet gek, een vermogensstijging van 405 pk. Om het een en ander passend te krijgen moest Ruud zowat alles aan de VW verbouwen. Ook werden er twee Recaro kuipstoelen geplaatst, de Fridolin kreeg 20-inch chrome sloffen en om het gevaarte te laten stoppen werden flinke remschijven gemonteerd (met een bijzondere boodschap).

In totaal kostte het de Brabander rond de 50.000 euro. Een flink pak geld, maar het resultaat mag er wezen. Gefeliciteerd met je 1e plaats Ruud!

Ook interessant!

  • Dit is de eerste Bentley Bacalar W12 voor een klant
  • Rinus Veekay wint
    Nederlander Rinus Veekay wint Indyrace op Indianapolis!
  • Reguliere Bentley modellen niet meer met W12
  • Volgende Bentley Mulliner
    Volgende Bentley Mulliner wordt laatste met W12

Nieuwste artikelen

  • Video: Shelby GT500 geeft een kusje
  • Tesla-werknemer begint anti-Musk-campagne en deelt interne info
  • Duizenden Nederlanders betaalden jarenlang te veel voor schorsen van camper
  • Europees Parlement steunt auto-industrie en past CO2-normen aan!
FacebookTweetPinLinkedIn

tuning, tuningworld-bodensee, Volkswagen, w12

Vorig bericht: « Chrysler wil 2x zoveel auto’s verkopen in 2018, zonder SRT
Volgend bericht: Ferrari belooft ons elk jaar een nieuw model »

Lees Interacties

Reacties

  1. utr1984 zegt

    6 mei 2014 om 22:31

    Haha, dit is wel serieus cool gedaan! Op Google vond ik nog wat andere gesjonnificeerde exemplaren, maar dit is toch wel een stukje unieker. Alleen de vraag is: hoe rijdt het?!

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      6 mei 2014 om 22:38

      @utr1984: Voor geen meter. Dit soort auto’s worden op de shows gebracht en gehaald d.m.v. een oprijwagen. De enige km’s die deze auto heeft gemaakt zijn hoogstwaarschijnlijk op een rollenbank afgelegd, enkel om te zien of de geclaimde vermogens ook daadwerkelijk worden gehaald. Dit is namelijk niet meer gekeurd/verzekerd te krijgen voor deelname aan het verkeer op de openbare weg.

      Login om te reageren
      • jelmer zegt

        6 mei 2014 om 22:52

        @RRRobert: Als ik de foto’s bekijk zou ik niet weten waarom dit niet op kenteken te krijgen is.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          6 mei 2014 om 23:10

          @jelmer: Een nieuw motorblok met een (understatement-alert) ‘andere’ specificatie, zwaar gemodificeerde wielophanging en -geometrie, zwaar gemodificeerde carrosserie/chassis om plaats en ruimte te bieden aan de vele, vele aanpassingen die zijn uitgevoerd, en dan mis ik ongetwijfeld nog wel een paar steekhoudende argumenten. Stuk voor stuk niet echt zaken waarmee je na een schouw bij de RDW zo weer met een verse aantekening in het kentekenbewijs terug de weg mee op mag, schat ik zo in.

          Ik vind dit trouwens wel een fantastische mooi ding om te zien. Groot respect voor de creatieve geest en het vakmanschap van de maker/eigenaar. Laat dat duidelijk zijn.

          Login om te reageren
          • jelmer zegt

            6 mei 2014 om 23:22

            @RRRobert: Als de eerste tenaamstelling van deze auto lang geleden genoeg is, hoeft de auto alleen te voldoen aan de permanente eisen. Gezien de kwaliteit van het vakmanschap maak ik me daar niet veel zorgen over.

            Login om te reageren
            • DennisS65B40 zegt

              7 mei 2014 om 10:58

              @jelmer: zou het mooi vinden als AB hier eens een rijstest mee deed!

              Login om te reageren
          • pvs1 zegt

            7 mei 2014 om 11:51

            @RRRobert:
            Dit is echt zo’n project waar iedereen in de hal van de RDW bij komt kijken, en als ik zo de kwaliteit zie, dan zal hij fluitend een/het op kenteken krijgen.
            Ook die mannen bij de RDW zijn voor 95% procent autoliefhebber, en ook zij hebben respect voor zo’n project.
            Zou er wel even andere velgen onder zetten en iets omhoog schroeven om ook geen discussie
            op te zoeken.
            Als het maar fatsoenlijk en technisch goed in elkaar zit, dan komt het wel goed.

            Login om te reageren
          • madvillain zegt

            7 mei 2014 om 19:44

            @RRRobert: Beste, ik volg zijn project al een hele tijd, en de auto gaat dit jaar naar de RDW om hem streetlegal te maken. Hij is nu bezig met de aanpassingen daarvoor.

            Login om te reageren
            • rikus zegt

              8 mei 2014 om 17:20

              @madvillain: is er ergens een project topic te vinden op het wereld wijde web?

              Login om te reageren
  2. mipmip zegt

    6 mei 2014 om 22:33

    En Deutsche Post remblokken! Altijd op tijd!

    Login om te reageren
  3. smoked zegt

    6 mei 2014 om 22:37

    En vertellen jullie niet even wat ie allemaal gewonnen heeft?

    Login om te reageren
  4. reistje zegt

    6 mei 2014 om 22:41

    Enorme respect voor de uren, het geld en vooral het vakmanschap wat er in lijkt te zitten op het eerste oog. + Leuke details zoals Deutsche Post op de remklauwen!

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      6 mei 2014 om 22:46

      @reistje: Ik vind die kreet op de remklauw eerlijk gezegd leuker dan dat DP logo op de remklauw. De mensen die ik ken in de tuning- scene, zijn in grote meerderheid namelijk vrijgezel, thuiswonend en voor het overige hobby-loos. Oh ja, en ze hebben de beste kanalen voor hun parts & paint jobs.

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        6 mei 2014 om 23:08

        @RRRobert: kijk ik heb zijn vrouw niet gezien, misschien zijn die jongens wel beter af thuis wonend zonder andere hobby’s :p

        Login om te reageren
      • madvillain zegt

        7 mei 2014 om 19:46

        @RRRobert: De meesten… Gaap. De beste man woont gewoon in zijn eigen gekochte huis, waar ie ook zijn garage heeft. Is van beroep zelfs monteur in een technische dienst. Niet zo negatief jij.

        Login om te reageren
  5. RacingDevil zegt

    6 mei 2014 om 22:43

    Pure klasse !!! Proficiat Ruud !!!

    Login om te reageren
  6. schellekens006 zegt

    6 mei 2014 om 22:47

    Tjonge als je zo iets kunt maken echt klasse respect! Alleen zo’n pieter post auto daar heb ik niets mee. Had een Lupo of Polo w12 wel leuk gevonden?

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      7 mei 2014 om 08:44

      @schellekens006: jij snapt het echt niet. Juist dit postkarretje maakt het zo leuk. Van die rare Loepoo’s zijn er al genoeg.

      Login om te reageren
  7. MARS zegt

    6 mei 2014 om 22:47

    Humor op de remschijf..

    Login om te reageren
  8. gash zegt

    6 mei 2014 om 22:49

    Zeer indrukwekkend project. Helaas jammer van die spuuglelijke (Boyd Coddington?) velgen.

    Login om te reageren
  9. jelmer zegt

    6 mei 2014 om 22:51

    Als de techniek super serieus is maar de auto speels, is het bijna per definitie geslaagde tuning. De W12, hoge kwaliteit en humor (vooral “still married” is erg gepast vanwege wat @RRRobert aangeeft) in de details bieden dit. Erg knap!

    Autoblog-video-materiaal? Drives’ Big Muscle in Nederland?

    Login om te reageren
  10. raceface zegt

    6 mei 2014 om 22:52

    Heel gaaf!!

    Login om te reageren
  11. Arno's zegt

    6 mei 2014 om 22:58

    Prachtig!

    Login om te reageren
  12. sanderm3 zegt

    6 mei 2014 om 22:59

    Wat een vreselijk hok…
    Met een vreselijk fijne motor.

    Login om te reageren
  13. Corrado16v zegt

    6 mei 2014 om 23:00

    Zo, die jongen heeft er flink wat werk ingestopt. Jammer van die velgen, dat dan wel.

    Login om te reageren
  14. bpc zegt

    7 mei 2014 om 02:25

    406 pk…

    Login om te reageren
  15. papa zegt

    7 mei 2014 om 06:38

    Mooi en verdiend, heb de bouw gevolgd op volksforum en heb zo’n vermoeden dat het niet de laatste prijs zal zijn

    Login om te reageren
  16. kortvdl zegt

    7 mei 2014 om 06:38

    Ik heb zijn project gelezen op keversite.nl
    Hulde voor deze kerel geen halve maatregelen en perfectie telt als enige(hij is voor deze show nog een keer opnieuw gespoten vanwege imperfecties in de lak las ik) ook wil hij hem gaan laten keuren bij de rdw.
    Echt respect om van een ‘zeldzame’ fridolin zown brute bak te maken.

    Login om te reageren
  17. Alfarobert zegt

    7 mei 2014 om 08:08

    Juist mooi dat hij een eigenlijk onbekend model VW heeft genomen.Met een Golf of Polo was het gewoon de zoveelste geweest.Vakwerk beloond zoals het hoort.

    Login om te reageren
  18. Arno's zegt

    7 mei 2014 om 10:07

    Die kan Roykes worstebrood met spek gaan bezorgen. Warm thuisgebracht!

    Login om te reageren
  19. wjeurs zegt

    7 mei 2014 om 12:54

    Chromen sloffen

    Login om te reageren
  20. numpty zegt

    7 mei 2014 om 14:02

    Mooi ? Naja, wél mooi gedaan. Ik heb deze ‘live’ mogen aanschouwen in Valkenburg (Z-H) afgelopen zomer. Toen was hij nog niet helemaal af (stoelen ontbraken o.a.) Maar toen deze meneer de 12 pitter aanslingerde zag het toch ineens zwart van de mensen om de auto heen. Leuk project, perfectionisme tot in het kleinste detail. Daarvoor (zonder de concurentie gezien te hebben) een heel terechte winnaar.

    Login om te reageren
  21. steelboy zegt

    7 mei 2014 om 15:38

    H.E.L.D.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North