• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlands belastingstelsel draait Cadillac de nek om

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 september 2011 om 14:02 – 79 Reacties

Cadillac CTS-V Sport Wagon
Je zal maar Cadillac-importeur zijn in deze dagen. Je biedt een product aan dat eigenlijk heel specifiek voor een paar liefhebbers is, in een door Duitsers gedomineerd landschap. Gelukkig had je altijd nog de relatief lage prijs van je product als troefkaart. Tegenwoordig is dat als sneeuw voor de zon verdwenen, met dank aan onze Europese CO2-obsessie.

‘Waar wil ik naar toe met dit verhaal?’ vraag je je wellicht af. Directe aanleiding is het persbericht dat de Cadillac CTS-V Wagon vanaf heden ook in Nederland verkrijgbaar is. Op zijn thuismarkt een auto die geweldige ‘bang for buck’ levert. 564 pk’s uit een luide, grommende, klinkerverslindende (want 747 Nm), 6,2 liter V8-motor met compressor, die ook (met iets meer pk’s) in de Corvette ZR1 ligt (hardrijfilmpje met kale Duitser en Caddy-fanboy op ABHD). Qua performance een geweldige auto, die als het goed is ook nog heel snel de Nurburgring rond stuurt. Althans, zijn sedanbroertje kan het. In minder dan 8 minuten (!)

Cadillac CTS-V Sport Wagon

Helaas voor ons Europeanen staat zuinigheid en CO2-reductie niet zo hoog op de Amerikaanse agenda, en zo heeft het dus kunnen geschieden dat de CTS-V sedan (met 6MT) in slechts 3 jaar tijd in prijs is gestegen van 112.990 euro (2008) naar 134.500 euro in 2010 tot een ‘whopping’ 159.216 euro nu, waarvan maar liefst 79.146 euro aan BPM. Voor de Wagon moet zelfs 164.471 euro worden neergeteld.

Cadillac CTS-V Sport Wagon

En hoeveel kosten zijn Duitse concurrenten ook alweer? De nieuwe E63 AMG (Estate) doet 136.200 euro (140.400), en voor de F10 M5 moet je 132.250 euro neertellen, terwijl de voorgangers van beiden juist een heel stuk duurder waren. EfficientDynamics is a bitch….

U begrijpt: daar word je als Cadillac-dealer in Nederland niet vrolijk van. Slechts de grootste fanboy met overmatig veel vrij besteedbaar inkomen zal de keuze voor een (in feite paar jaar oude) CTS-V Wagon maken, superieur onderstel of niet. Gelukkig voor GM is de VS een iets grotere markt, dus van die paar niet verkochte exemplaren in Nederland zullen ze niet wakker liggen. Maar waarom de Wagon toch in Nederland wordt aangeboden is mij een raadsel. Hebben ze er dan echt zo veel vertrouwen in dat ze er nog 1 of 2 slijten?

Cadillac CTS-V Sport Wagon

Een kleine nuancering: de prijsstijging komt voor een niet onaanzienlijk deel door de nieuwe importeur. Voormalig importeur Kroymans had scherpere prijzen en nam genoegen met minder. Immers, onzuinige Co2 hokken zijn in Nederland in de basis alleen maar goedkoper geworden.

Ook interessant!

  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan
  • Dit is de goedkoopste Cadillac ATS van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

bpm, Cadillac, co2, cts-v

Vorig bericht: « Ciao bella! Alfa Romeo 159 uit productie
Volgend bericht: Video – groene Ferrari FF: lekker anders »

Lees Interacties

Reacties

  1. BeQuietAndDrive zegt

    2 september 2011 om 14:14

    Die Amerikanen moeten ook de Grote Co2-slag maar eens gaan maken hoor, willen ze echt serieus voet aan de grond krijgen in Europa. Om even van de PK-monsters af te stappen naar een meer alledaags voorbeeld: zie die nieuwe Lancia’s/Chryslers, met een 2.4 liter motor met 175 pk in de Flavia cabrio. Dat haalt VW met gemak uit een 1.4 tegenwoordig, met alle verbruiksvoordelen van dien.

    Het belastingbeleid is niet veel te verwijten, de onwil van Amerikaanse merken des te meer. Als ze niet mee willen in die ontwikkeling geven ze feitelijk al aan de Europese markt niet serieus te nemen.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      2 september 2011 om 14:17

      @BeQuietAndDrive: Ja maar als je naar de acceleratie van een gemiddeld VAG product kijk dan is het veel schijn vermogen.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      2 september 2011 om 14:18

      Dat laatste zeg je heel goed. Amerikanen zijn traditioneel zakelijk gezien wat introvert en kijken niet zo snel over grenzen heen. Zo lang ze het op hun thuismarkt maar goed doen (begrijpelijk met zo’n 12 miljoen exemplaren per jaar), de rest is secundair.
      Aan de andere kant, de ALS moet volgens Caddy’s ambities ook in Europa gaan verkopen.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      2 september 2011 om 14:19

      @BeQuietAndDrive: Alsof merken als BMW, Audi, Mercedes of welk merk dan ook vanuit gaan dat ze veel dikke bakken zoals de M’en, RS’en of AMG’s verpatsen in NL, de prijzen hier zijn absurd hoog, ook vergeleken andere europese landen en de autofabrikanten zelf hebben er dan ook een schijt-hekel aan.
      @135i: Kan cadilac geen zak aan doen, en het zal ze ook geen aars interesseren dat ze hier die 10 CTS-V’en verkopen of niet.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 september 2011 om 14:47

      @BeQuietAndDrive: Heeft niet zozeer met onwil te maken, eerder met rekenen. Ze weten daar in de V.S. gewoon dat ze van een model als de CTS-V nooit massa’s auto’s in Europa zullen verkopen, ook als ze investeren in het zuiniger maken van motoren als deze.
      Gewoon een kwestie van de beschikbare R&D gelden daar investeren waar ze denken het meeste rendement eruit te halen. Bij GM ligt de nadruk waarschijnlijk bij de bread-and-butter modellen, niet bij modellen die worden verkocht om hun prestatievermogen waarvan het verbruik (althans in de V.S.) nauwelijks van belang is. Deze wagens zijn so-wie-so al een niche, en Europa is een niche-markt voor Cadillac (en Corvette) dus niet de moeite om daar specifiek veel in te investeren.

      Login om te reageren
      • BeQuietAndDrive zegt

        2 september 2011 om 15:15

        @potver7: Precies de reden waarom ik in mijn voorbeeld een meer alledaagse motorisering aanhaal, en even afstap van de CTS-V. Ik twijfelde nog of ik dat apart moest benoemen in mijn post, had ik dat maar gedaan. Die paar CTS-V’s zal ze niet boeien inderdaad.

        Login om te reageren
  2. 135i zegt

    2 september 2011 om 14:14

    Als ik het geld zou hebben stond er een BMW M5 voor de deur. Belachelijk duur zo’n CTS-V…

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      2 september 2011 om 14:17

      @135i: alsof die met de huidige regels niet duurder is geworden..

      Login om te reageren
      • 135i zegt

        2 september 2011 om 14:22

        @dennisr: Dat hoor je mij niet zeggen ;) Maar als je kijkt hoeveel duurder de CTS-V is in vergelijking tot de M5, en de M5 ziet er zelfs ook nog vele malen beter uit. Achja.. Smaken verschillen ;)

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        2 september 2011 om 14:25

        @dennisr: M5 is in Nederlands dacht ik flink goedkoper geworden in vergelijking met het oude model.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          2 september 2011 om 14:33

          @flutterby: vergeleken met het oude model wel geloof ik ja, maar uiteindelijk word nog steeds elke liefhebber gekweld door de BPM, wat voor merk dan ook..

          Login om te reageren
      • HDM zegt

        2 september 2011 om 14:45

        @dennisr: de E63 is juist wél goedkoper geworden door de huidige regelgeving omdat die nieuwe V8 minder uitstoot.

        Login om te reageren
    • adyton zegt

      2 september 2011 om 14:19

      @135i: Maar in Amerika belachelijk goedkoop. Dus ja. Wordt hij in Belgie geleverd? Hier zal het toch ook een flinke duit schelen.

      Login om te reageren
    • screamer zegt

      2 september 2011 om 14:23

      @135i: Veel liever die CTS-V, veel exclusiever en gaver. Ook tenminste een stoer en gedurfd design.

      Login om te reageren
      • 135i zegt

        2 september 2011 om 14:30

        @screamer: Exclusiever soieso, maar gaver… Daar lopen de meningen uit één.

        Login om te reageren
  3. zdev zegt

    2 september 2011 om 14:19

    Ik ken echt niemand die het eens is met de BPM en CO2 toeslagen.
    Niemand. Misschien ken ik te weinig ambtenaren.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      2 september 2011 om 14:21

      @zdev: buiten de tweede kamer om is er ook geen hond die het er mee eens is volgens mij.. ik weet tegenwoordig niet waar ik bang voor moet zijn, beroofd worden door een inbreker.. of door de overheid.. volgens mij jat de overheid meer uit je beurs…

      Login om te reageren
    • lacasitos zegt

      2 september 2011 om 14:28

      @zdev: Ik ken ook niemand die het kan verkroppen dat we hier 1,5x tot 2x de nieuwprijs betalen in vergelijking tot onze buurlanden. Het is altijd balen. Heb je bijv. een nieuwe 5-serie gekocht, had je daar in Duitsland een dikke 7 voor kunnen kopen. Waarom is dit nooit een punt in de verkiezingen?

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        2 september 2011 om 14:57

        @lacasitos: … omdat geen enkele partij zich aan de BPM wil branden. Die miljarden zijn hard nodig om de begroting enigszins sluitend te krijgen. Afschaffing van de BPM (en bijbehorende reductie in BTW inkomsten!) leidt tot een gat in de begroting van heb ik jou daar, en dat zal dan weer gedicht moeten worden door bezuinigingen elders: onderwijs, gezondheidszorg, etc.
        Bovendien zal afschaffing van de BPM so-wie-so geleidelijk moeten gebeuren, en niet ineens, anders gaat de automarkt (tijdelijk) instorten.

        Login om te reageren
        • Joerek zegt

          2 september 2011 om 15:56

          @potver7: bpm verlaging leidt niet tot btw reductie. Btw wordt niet over bpm geheven!! Zucht…

          Login om te reageren
    • WId zegt

      2 september 2011 om 14:44

      @zdev: Ik ben het er mee eens. Niet in de laatste plaats uit eigen belang, dat ik minder aan de pomp hoef te betalen en daardoor vaker en langer kan rijden!

      Login om te reageren
      • Martijnvb zegt

        2 september 2011 om 14:58

        @WId: Onzin. Nederland is een van de duurste landen wat betreft benzine. Je betaalt dus veel BPM EN veel accijns aan de pomp (ter vergelijking E1,69 in NL, omgerekend E0,77 in de VS).
        De enige reden dat BPM bestaat is dat de overheid z’n begroting niet rond krijgt en hier een makkelijk cash cow zag om het begrotingstekort te verkleinen.
        We hebben helaas te veel jaren achter elkaar de PvdA in het kabinet gehad en die lossen tekorten niet op door te bezuinigen, maar door meer belasting te heffen op ‘luxe’ producten (en hoge inkomens).

        Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    2 september 2011 om 14:19

    te belachelijk voor woorden hoeveel BPM je nu moet betalen, ik ben enorm fan van dikke Amerikaanse auto’s, en dan met name de Mustang.. en als ik er dus 1 wil kopen moet ik alweer duizenden meer sparen dan voorheen.. waardeloos..
    Gaat allemaal een beetje te ver met dat nieuwe CO2 gejammer, en de echte autoliefhebbers lijden er vooral onder.. denk dat ik op latere leeftijd maar de grens over ga.. om wel te kunnen genieten van mn geld..

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      3 september 2011 om 11:04

      @dennisr: Simpele oplossing laat je hier uitschrijven ga een jaar in de US wonen koop daar je Mustang en importeer em BPM en BTW vrij mee als deel van je Inboedel. Ben op dit moment hetzelfde aan het doen met een Camaro SS. Mijn broertje studeert daar een jaar, heb em op zijn naam gezet daar, over een jaar importeren en voila een 2011 Camaro SS full options voor een knaak en een bos wortels

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        3 september 2011 om 11:44

        @E34M5Touring: wtf… doe je goed! blijft natuurlijk een dure bak, ook na aanschaf, maar je bent straks wel de man!
        En het mooie is, mijn oom gaat in Amerika wonen :D dus dat bied mogelijkheden, bedankt voor de tip! :)

        Login om te reageren
  5. E320cdi zegt

    2 september 2011 om 14:21

    Een stel homo’s zijn het. Auto’s gewoon 100% belasten… Dan begrijp je het niet meer hoor, alsof er zo veel van rondrijden (met of zonder tax).

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      2 september 2011 om 14:23

      @E320cdi: LOL, in de VS ‘Starting at $63.660′, oftewel €44.193… We wonen hier nog steeds verkeerd met z’n allen.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        2 september 2011 om 14:37

        @E320cdi: BMW M3 in duitsland is zo’n 60-70 duizend, hier 110-120 duizend…. Anderhalf uur rijden hier vandaan.. Om te brullen toch.

        Login om te reageren
  6. stationcar zegt

    2 september 2011 om 14:22

    Eigen schuld dikke bult Cadillac… Tuurlijk is het van die importeur ook niet zo slim om de prijs lekker op te hogen, maar eerlijk is eerlijk, de tijd dat een draaikolk in je tank stoer was ligt toch al enige tijd achter ons…
    Amerikanen leven dan wel in ’the best country in the world’, heel slim komen ze niet over eerlijk gezegd, waaom nemen ze nog genoegen met zulke auto’s? Man man man, ze liggen echt mijlenver achter op de rest van de wereld! Goeie dag, dat interieur ook zeg, wie wil nou zoveel geld betalen voor zo’n rijdende kerstboom?!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      2 september 2011 om 14:29

      @stationcar: Jij komt ook niet echt slim over.. ”Eigen schuld dikke bult Cadillac” volgens mij zijn die belachelijke BPM regels verzonnen door onze eigen klote overheid hoor.. dus weinig schuld aan Cadillac, bovendien zijn het de klanten die genoeg nemen met deze prachtige wagens.. en terecht.. auto’s voor liefhebbers..
      Volgens mij lig jij mijlenver achter op de rest van de mensheid..

      Login om te reageren
    • KUYL zegt

      2 september 2011 om 14:56

      @stationcar: Vergeleken met concurrerende motorblokken qua gewicht/pk verhouding zijn LS(x) motoren juist erg zuinig. Daarnaast nog eens goedkoop in aanschaf en onderhoud.
      En echt achter liggen ze ook niet, magnetic ride bijv eerder hierop dan een 458.
      Jij bent zeker zo iemand die denkt dat Corvette`s en vipers niet door de bocht kunnen omdat het amerikanen zijn en 1 op 1 verbruiken.

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        2 september 2011 om 15:40

        @KUYL & @dennisr;
        Andere merken hebben óók last van die belastingregels, dus als je model pak hem beet €30.000,00 duurder is dan de concurent kún je dat met goed fatsoen niet afschuiven op de belastingregels.
        Kan best zijn dat de motor van de Caddy in vergelijk met een even grote concurent zuinig is (geen idee welke auto nog zo’n motor heeft tegenwoordig, maar goed), in vergelijk met de V8 van de M5 (4.4lkm ipv 6.2l voor de Caddy) is het ronduit een zuipschuit: de M5 loopt 1:10.1, en de Caddy 1:6.8… Dat is een behoorlijk verschil. En je hebt maar 4pk meer in die Caddy.
        Dus.
        Mogen ze wel magnetic drive hebben uitgevonden, daarmee ben je niet meteen helemaal bij de tijd ofzo. Get real…

        Login om te reageren
        • stationcar zegt

          2 september 2011 om 15:50

          @autoblog:
          Waarom staat er ‘Je reactie moet nog worden goedgekeurd.’ onder mijn reactie van net? Kan niemand hem dan nog zien? Of heb ik wat verkeerds gezegd?

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            2 september 2011 om 15:58

            @stationcar: Dat krijg je als je iets stouts zegt. OT: Heb zo’n vermoeden dat de dealer(s) in NL gewoon flink doorjankten tot GM hen hun zin gaven, dat is in ieder geval wel het verhaal geweest met de Camaro (die deze maand na talloze discussies en gejank ook ‘eindelijk’ in NL komt geloof ik).

            Login om te reageren
          • dennisr zegt

            2 september 2011 om 16:01

            @stationcar: nee je hebt niks verkeerd gezegd, dat komt omdat je reactie aan mij gericht was ;) ik sta onder controle dus vandaar ook iedereen die iets tegen mij zegt ;)

            Login om te reageren
            • stationcar zegt

              2 september 2011 om 16:05

              @dennisr:
              Ah, vandaar, dankje voor de reactie!

              Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              3 september 2011 om 11:06

              @dennisr: Whahahahahaha ik had hetzelfde. dacht al wordt mijn Belasting Tip niet gewaardeerd???

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                3 september 2011 om 11:50

                @E34M5Touring: zeker wel gewaardeerd! heb je ook ergens een link waar staat hoe dat werkt ? natuurlijk wel even zeker weten dat zoiets dan BMP vrij gaat.. :)

        • dennisr zegt

          2 september 2011 om 16:07

          @stationcar: Dat je een model uit kiest die 30.000 euro duurder is doe je natuurlijk zelf, en dat kan je uiteindelijk niemand verwijten, maar feit blijft dat een liefhebber gekweld word door de belasting.. de ene liefhebber nog meer als de ander, als jij liefhebber bent van bmw heb je inderdaad meer geluk dan een liefhebber van Amerikaanse zuipers.. ik ben liefhebber van de Mustang.. en ik zal dus grof geld moeten betalen om hem ooit te kunnen bezitten, alsof die voorheen nog niet duur genoeg was..
          Ik snap overigens best dat ze een auto, die meer uitstoot heeft wat duurder maken, vind ik ook prima.. maar dit gaat gewoon te ver..

          Login om te reageren
          • stationcar zegt

            2 september 2011 om 16:47

            @dennisr:
            Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het ergens ook wel met je eens, die belastingen zijn natuurlijk belachelijk hoog, dat is gewoon zo. Maar het blijft een feit dat motoren als waar het hier over gaat een buitensporig hoog verbruik hebben. Al hadden we geen belasting, blijft het nog een feit dat het veel zuiniger kán. Je betaald zélf je benzine, en ik kan met niet voorstellen dat jij het gaaf vind om elke 350km je tank vol te storten ter waarde van ruim honderd euro.

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              2 september 2011 om 17:58

              @stationcar: Eerlijk gezegd zou ik at best gaaf vinden, mits ik genoeg geld er voor had, met zo’n bankrekening als nu moet ik er niet aan denken, maar hoeveel BPM ze ook vragen.. er veranderd verder niks.. het verbruik en de uitstoot is nog altijd hoog.. ik ik denk niet dat ze met het geld wat ze er voor vangen de ozonlaag gaan zicht maken.. pas dan zou het effect hebben..

              Maar ik weet het wel goed gemaakt, zodra het zover is dat ik een dure bolide ga aanschaffen vertrek ik wel naar Duitsland ofzo :)

              Login om te reageren
        • KUYL zegt

          2 september 2011 om 16:59

          @stationcar: Je snapt het echt niet he, beetje fabriekscijfers er bij pakken. Die hebben werkelijk waar niks met de realiteit te maken. Mooiste voorbeeld altijd nog Autovisie volgens mij met een Z06 tegen een Lexus hybride.
          Z06 haalt op veel delen een lager verbruik. fabriekscijfers zeggen echt niks.
          En magnetic ride is zeker niet het enige stukje techniek in zo,n cadillac. Als je beetje verstand van techniek had gehad dan wist je wat er allemaal in zo,n ding zit.

          Login om te reageren
          • stationcar zegt

            2 september 2011 om 17:23

            @KUYL:
            Zal best, dat een Lexus hybride meer verbruikt. Hangt van veel dingen af. Wat verbruik van de grootste Lexus hybride betreft, de LS600h, hij loopt volgens opgave 1:10.8. Stel dat je een Lexus lomp rijdt en een een Z06 ook, zal de Lexus ongetwijfeld meer gebruiken, maarja, die weegt dan ook wel ietsje meer, 2265kg voor de Lexus tegen 1418kg voor de Z06, dat scheelt 847kg, dat is het gewicht van een Smart! Reken je even mee wat dát in je vebruik doet? Heeft die Z06 ook nog een betere luchtweerstand. Oftewel, het is appels en peren vergelijken.
            Had je moeten doorzien ‘Technische’ man…

            Login om te reageren
            • KUYL zegt

              4 september 2011 om 22:39

              @stationcar: Helaas, het was een GS dus dat ten eerste.
              Ten tweede sportwagens zoals een Z06 hebben juist een slechte luchtweerstand. Door de brede banden, spoilers en diffusers.

              Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      2 september 2011 om 15:47

      @stationcar: Jij komt slimmer over als je niks zegt. Goeiedag zeg! Man, man man. Zeg.

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        2 september 2011 om 15:58

        @pininfarina:
        Inhoudelijk erg geslaagde reactie, dankjewel.
        Leuk dat je meedoet hier.

        Login om te reageren
  7. adyton zegt

    2 september 2011 om 14:27

    Trouwens dit blijft toch een prachtige wagen. Beetje ruw maar ik hou van het hoekige en het interieur is fantastisch. Oogt bijna niet eens Amerikaans.
    Veel liever dit dan de M5 en zeker de E63AMG

    Login om te reageren
  8. Frankypanky zegt

    2 september 2011 om 14:37

    Het boeit mij eerlijk gezegd niet zo.

    Maar dit doet denken aan al die Europese auto’s, die de nek werden omgedraaid in de jaren 60 & 70, omdat ze niet in de VS mochten worden verkocht.

    Niet dat Cadillac door protectionistische maatregelen buiten de deur wordt gehouden, maar idd. kijken ze bij GM alleen maar naar hun eigen markt.

    En idd. zijn auto’s teduur in Nederland, zo ook woningen, onderwijs en gezondheidszorg.

    Eer ik de kans krijg, ben ik hier weg..

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 september 2011 om 15:14

      @FrankypankyV8: ja en als gevolg van die dure auto’s, woningen, onderwijs en gezondheidszorg werkt iedereen zich hier in NL een slag in de rondte en leeft alsnog onder de armoedegrens… Er zullen vast landen in de wereld zijn waar het beter geregeld is dan hier, maar dat zijn er niet veel hoor. AB checken op vrijdagmiddag half 3…

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        2 september 2011 om 15:40

        @potver7:

        “AB checken op vrijdagmiddag half 3…”

        Ja en? Jij zit toch ook op AB om 1515 uur, om op mijn post te reageren?!

        En mijn kritiek is gewoon terecht. Men betaalt in Nederland steeds meer, terwijl de dienstverlening achteruit holt. Maar ik begrijp dat ik daar (van jou…en wie ben jij dan) niets van mag zeggen?

        Login om te reageren
  9. kaasboerin zegt

    2 september 2011 om 14:44

    Waarom zitten mensen nou tegen GM te janken? Kijk naar Opel en Chevrolet, daar wordt je mee doodgegooit met reclames, dat is GM’s manier om een stukje Europa mee te pikken, die auto’s zijn dan ook daadwerkelijk gebaseerd op de Europese markt, wet, regelgeving, belastingstelsen en whatever.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      2 september 2011 om 14:45

      @kaasboerin: belastingstelsels**

      Login om te reageren
  10. Donstil zegt

    2 september 2011 om 14:45

    Voor 20k minder nieuw op Autotrader

    http://www.autotrader.nl/auto/cadillac/amersfoort/3h6p8/cadillac-cts-62-v8-cts-v-automaat-564-pk/detail/?zoekopdracht=cadillac%7Csorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs-aflopend

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      2 september 2011 om 14:49

      @Donstil: Gruwelijk apparaat :)

      Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 september 2011 om 15:09

    Tja, combineer dit met het bericht van het verdwijnen van de Alfa 159 en het Saab verhaal en concludeer dat anders-dan-anders merken het steeds moeilijker krijgen… Zowel de perceptie van de markt tov auto’s (meer ‘vervoermiddel’, minder ‘leuk’) als dit soort fiscaliteiten zijn daar de oorzaak van. Jammer!

    Login om te reageren
  12. The360box zegt

    2 september 2011 om 15:47

    Ik wordt er een beetje scheitziek van, die hele milieu bende is 1 grote melkkoe, niks meer en nik anders, denk je nu echt dat ze dat geld investeren in groene energie, dacht het niet, ok, met zn allen stoten we tonnen aan CO2 uit maar betekent dat dan dat we genaaid moeten worden, in feite is de hele wereld van iedereen maar de regering denk daar anders over. Eveneens als met bedrijven die voor geld ‘kaarten’ kopen zodat ze CO2 mogen uitstoten en daarboven krijg je een boete, waar slaat dat op, dus als je betaalt mag je zoveel uitstoten als je wilt, deze wereld gaat nergens heen.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      2 september 2011 om 16:10

      @The360box: Gefeliciteerd jongen! je eerste goeie opmerking! goed bezig, helemaal gelijk.. en daarbij komt.. dat een elektrische auto misschien nog wel meer uitstoot heeft, niet direct met wel indirect.. namelijk de kerncentrales..
      Alles draait om geld.. de wereld mag vergaan.. zolang de overheid maar geld vangt..

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        2 september 2011 om 17:55

        @dennisr: Gefeliciteerd, je zou zo het broerjte kunnen zijn van Lincoln.

        Login om te reageren
      • bpc zegt

        3 september 2011 om 14:15

        @dennisr: kerncentrales stoten geen c02 uit

        Login om te reageren
  13. Northwestern zegt

    2 september 2011 om 15:54

    Zo, is het belastingstelsel toch nog ergens goed voor.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      2 september 2011 om 16:08

      @Northwestern: Zeg je dat nou omdat je denkt dat alleen Cadillac’s duurder worden ? of omdat je zelf in een eco karretje rijd ?

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        2 september 2011 om 20:22

        @dennisr: Ik zeg dat omdat ik schijt heb aan de meest Amerikaanse auto’s. Zelf laat ik mij door zes cylinders voortbewegen.

        Login om te reageren
        • Northwestern zegt

          2 september 2011 om 20:22

          @Northwestern: meeste*

          Login om te reageren
        • dennisr zegt

          2 september 2011 om 21:22

          @Northwestern: oh heel logisch, belasting geld namelijk alleen voor Amerikaanse auto’s.. ??

          Login om te reageren
          • Northwestern zegt

            4 september 2011 om 21:21

            @dennisr: Dit is een geval waarin het wel mooi uitkomt. En dat bedoelde ik ook met mijn eerste post. Maar waarschijnlijk impliceer je het verkeerd. Ik bedoelde dat er dus wel een voordeel zit aan dit belastingstelsel, minder Amerikaanse auto’s op de Nederlandse wegen. Ik heb nooit gezegd dat dit niet voor andere auto’s geldt….

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              4 september 2011 om 22:36

              @Northwestern: achzo, begreep ik het inderdaad verkeerd, je hebt liever allemaal dezelfde auto’s op de wegen dan dat er nog eens variatie tussen zit van Amerikaanse auto’s, nee het is nu duidelijk.. :)

              Login om te reageren
              • Northwestern zegt

                6 september 2011 om 09:15

                @dennisr: Moeilijk hè, correcte conclusies trekken. Het is je tot nu toe nog niet gelukt :)

  14. gregflex zegt

    2 september 2011 om 15:55

    Gewoon een joint venture aangaan met Toyota,Fiat Group e.d. een een potente motor en zuinigere motor uit hun stal onder de motorkap schroeven.

    Login om te reageren
  15. GeoBem007 zegt

    2 september 2011 om 16:09

    Trouwens, is dit niet eerder een wagen in het 3-reeks en C-klasse segment?

    Ach, zal ik bij de Belgische Cadillac-invoerder wel eentje halen voor 85000 euro ofzo dan ;)

    Login om te reageren
  16. autobart zegt

    2 september 2011 om 16:58

    Stomme BPM… Waar dient die voor? Niet voor de CO2 uitstoot… Wat interesseert hen dat? Het gaat er bij de overheid om om de staatskas te spekken, wat ze vervolgens aan van die zielige schooiende landen geven en aan de asielzoekers… Plus de mensen die wel kunnen werken en nog nooit gewerkt hebben een uitkering geven! Belachelijk! Laat ze alles terugbetalen…

    Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    2 september 2011 om 16:59

    dan ben je als auto-dealer net zo min als een politie-agent ..

    gewoon een ordinaire belasting-inner ..
    gewoon domme slaafjes van Griekenland ..

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      2 september 2011 om 17:15

      @lincoln: Inderdaad, daar die luie flikkers helpen die met hun 50e al stoppen met werken, laat ze voor ons opdraaien! En schulden kwijtschelden… Tja, het is toch hun geld niet! EIKELS zijn het!

      Login om te reageren
  18. mbevo zegt

    2 september 2011 om 17:41

    Ja in dit mooie land word je overal genaaid,ik ga over 2maandjes me c63amg in duitsland ophalen en die gaat de garage in voor de komende 10jaar

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    2 september 2011 om 18:20

    De CTS-V is toch al niet de aantallenmaker. De 3.6 zal wel minder extreem duur zijn.

    Login om te reageren
  20. maxx1 zegt

    2 september 2011 om 19:01

    zijn de VS even aan het plagen. daar gaat er dus geen een meer verkocht worden op NL kenteken

    Login om te reageren
  21. tarquesh zegt

    2 september 2011 om 19:10

    qua vormgeving gaat er niets boven de Cadies. Alleen die ventilatie roosters hebben een teveel Fiesta en Venga gehalte.

    Login om te reageren
  22. corvettez06 zegt

    2 september 2011 om 23:53

    die hele klote politiek is hier schijnheilig, met de c02 regels, wij hebben de meeste schade in de ozon lage boven rdam zo en zo, niet door de auto,s maar door de industrie, dit is puur koeien melken daar zijn de hollanders goed in. en die lompe boeren hier geloven het nog ook, de amerikanen waren al langer bezig met de uitstoot dan wij denken , alleen zuigen ze de bevolking niet uit .

    Login om te reageren
  23. mbman zegt

    3 september 2011 om 17:58

    En moet ik nu gaan huilen.Zitten we toch helemaal niet op te wachten man op die amerikaanse meuk.

    Login om te reageren
  24. maximillian3 zegt

    3 september 2011 om 21:56

    De Nederlandse Overheid is naar mijn bescheiden mening gek geworden. Even over de grens, in Duitsland, kan ik dezelfde Cadillac CTS-V, bij officiële- en grijs importeurs, met garantie, ingevoerd, kenteken, inclusief btw, krijgen voor 80000 euro.
    WTF. (Als ik een beetje moeite zou doen, zelfs nog goedkoper, via mijn kanalen in Detroit. Factory direct business)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North