• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlands trots: Silvermine 11SR Sports Racer

Auteur: RubenPriest, gepost 18 juni 2018 om 21:02 – 40 Reacties

Afbeelding Nederlands trots: Silvermine 11SR Sports RacerAfbeelding Nederlands trots: Silvermine 11SR Sports RacerAfbeelding Nederlands trots: Silvermine 11SR Sports RacerAfbeelding Nederlands trots: Silvermine 11SR Sports Racer

Nederlands trots: Silvermine 11SR Sports Racer
In stijl over het circuit knallen.

De 11SR van het Nederlandse Silvermine kennen we al een aantal jaren. Het autobedrijf komt echter met een nieuwe variant van het model, die bedoeld is voor het circuit. De auto heet dan ook toepasselijk Silvermine 11SR Sports Racer.

De auto is een alternatief speeltje voor de rijken. De racer is gebouwd met onderdelen vanuit de racerij en zijn op maat gemaakt. Slechts vijf stuks gaat Silvermine bouwen van de 11SR Sports Racer. Moet je wel eerst een aanbetaling hebben gedaan, want het Nederlandse autobedrijf bouwt de auto op bestelling. Voor de 11SR Sports Racer hanteert Silvermine een richtprijs van 250.000 euro.

Voor dat geld krijg je een exclusieve auto die in Nederland is ontworpen en gebouwd. Onder de kap een 3.0 liter zescilinder, goed voor 325 pk. De hoge prijs heeft met name met de ontwikkeling en de techniek te maken. Zo beschikt de 11SR Sports Racer onder meer over een oliegekoelde sequentiële versnellingsbak, een limited slip differentieel, een aluminium frame en een instelbare wielophanging en racedempers.

De Silvermine is volgende week te zien tijdens Concours d‘Élégance in Apeldoorn. De levertijd van de 11SR Sports Racer bedraagt circa zes maanden.

Update: De 11SR Sports Racer in actie zien op Lelystad kan in deze video.

Ook interessant!

  • Nederlands bedrijf gaat Land Rover Defender Cabrio bouwen
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Video: MotoGP circuit gaat in lichterlaaie
  • Video: wat gaat er hier nu mis?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Racing, silvermine

Vorig bericht: « Ook dit zijn 13 gave powerstations
Volgend bericht: Deze 6 dingen over banden op Le Mans wist je nog niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    18 juni 2018 om 21:04

    Wat doet die ladder achterop?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 juni 2018 om 21:20

      @desjonnies: geen porem inderdaad…

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 juni 2018 om 21:25

      @desjonnies:

      ladder .. sport .. ik begreep de hint wel iig ..

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        18 juni 2018 om 21:29

        @lincoln: Dus eigenlijk is het een trapauto met sportpakketje…

        Login om te reageren
      • tjongejongejonge zegt

        18 juni 2018 om 22:56

        @lincoln: start in kleine zalen met deE grappen

        Login om te reageren
      • willeme zegt

        18 juni 2018 om 23:10

        @lincoln:

        ik moest gniffelen ..

        Ik ben fan ..

        Hoe kom je erop ..

        Hoe kom je er af ..

        Oh ja .. Ladder ..

        Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      18 juni 2018 om 21:36

      @desjonnies: Denk dat ze de ontwerper de opdracht hebben gegeven dat de achterkant geen lift mocht hebben…

      Dan maar een trap…

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      18 juni 2018 om 21:59

      @desjonnies: dan kan de neerwaartse kracht wat gemakkelijker naar beneden komen.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 juni 2018 om 22:29

      @desjonnies: Ik heb destijds geprobeerd de body over het raamwerk te draperen, maar onze samenwerking is een beetje doodgebloed. En de auto werd er een beetje lang van.

      Login om te reageren
      • FieRo zegt

        18 juni 2018 om 22:55

        @Jochempie: maar waarom zit dat daar? Doet zoveel afbreuk. Lijkt alsof ze een chassis hebben gebouwd en dat er oja ook nog een body op moest passen.
        Ben ik meer trots op m’n eigen bouwsel..niet te koop, goedkoop in de schuur gemaakt maar mooier in verhouding.
        Maar als je serieus dit geld vraagt om te bouwen moet echt alles op orde zijn..

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          18 juni 2018 om 23:07

          @fiero: De ontwikkeling van het chassis begon eind jaren ’70, en half jaren ’90 had Frank voldoende getekend om de bouw te beginnen. Toen ik er in 2010 mee bezig was, was dat inderdaad de eerste echte poging tot het maken van een carrosserie.

          Ik moet zeggen dat het chassis echt een kunstwerk is. Er zit bijna geen enkele las in, en Frank heeft prachtige verbindingsstukjes getekend en laten frezen waarmee de buizen aan elkaar zitten. Echt heel gaaf. De auto draait dus echt om het vakmanschap van het chassis, vanuit mijn oogpunt. Maar volgens mij is de enige functie van die ladder achterop om de uitlaat aan te hangen.

          Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      18 juni 2018 om 22:36

      @desjonnies: Da’s een brandladder om een kleine chauffeur bij brand uit de auto te helpen natuurlijk!

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        18 juni 2018 om 22:40

        @Volvo_440_turbo: auto voor Wesley Sneijder dus

        Login om te reageren
  2. rulefollower zegt

    18 juni 2018 om 21:07

    Mooie Daf 33 referentie in het design van de achterzijde.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      18 juni 2018 om 22:00

      @rulefollower: dat vond ik dus ook. Rest ziet er eigenlijk prima uit, maar die achterkant… Oei…

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      19 juni 2018 om 06:33

      @rulefollower: eerder een Daffodil dan een 33. ?

      Login om te reageren
  3. daihatsucuore zegt

    18 juni 2018 om 21:08

    Hey, leuk, die velgen hebben de drie Golf GTIs in de straat verderop ook.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      18 juni 2018 om 21:32

      @daihatsucuore: Bbs velgen?

      Login om te reageren
      • smoked zegt

        18 juni 2018 om 21:57

        @rolov: Lenso’s

        Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      20 juni 2018 om 23:45

      @daihatsucuore: Dat geeft je als het goed is een beeld over hoe lang deze auto al in ontwikkeling is. Echt decennia. Deze BBS velgen heeft de eigenaar speciaal door BBS op maat en naar specificatie laten maken. Kost klauwen met geld natuurlijk, en twintig jaar geleden was dit het summum in de racerij. Maar goed, als je niet snel genoeg bent met de ontwikkeling van je auto, gaan mensen er zo over denken..

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    18 juni 2018 om 21:09

    Dutch design ..

    we zetten NL effe op de kaart ..

    Login om te reageren
  5. davelepeef zegt

    18 juni 2018 om 21:22

    Koop dan een Gardner Douglas T70…

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      18 juni 2018 om 21:31

      @davelepeef: inderdaad en dan hou je nog zat geld over voor een Lister Bell STR en dan alsnog twee andere kitcars van topkwaliteit.

      Login om te reageren
  6. maferick74 zegt

    18 juni 2018 om 21:26

    Tweehonderdenvijftigduizend euro, ach als je toch net de staatsloterij gewonnen hebt en 20 miljoen hebt liggen.

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      18 juni 2018 om 21:28

      @maferick74: zelfs dan niet…

      Login om te reageren
  7. tvklarenbosch zegt

    18 juni 2018 om 21:31

    Voor 25k misschien.. Ziet er uit als een kitcar.

    Login om te reageren
  8. rolov zegt

    18 juni 2018 om 21:33

    250k ….. kappen nou hoor. Ja als je het niet vraagt krijg he het ook niet zullen we maar denken. Ik denk een voortijdige dood. 250k… man man.

    Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    18 juni 2018 om 21:33

    Nou, doe mij maar een Donkervoort GTO RS voor dat geld. Dat is pas een wagen.

    Login om te reageren
  10. evo2 zegt

    18 juni 2018 om 21:34

    Zal geen goudmijn worden….

    Login om te reageren
    • galgootje zegt

      18 juni 2018 om 22:12

      @evo2: lol, you beat me to it… Tikte exact t zelfde.

      Login om te reageren
  11. galgootje zegt

    18 juni 2018 om 22:13

    Artikel uit 2016 was weinig hoopgevend, mooi om te lezen dat ze t toch voor elkaar hebben gebokst. Zat lui met teveel geld en altijd ruimte voor een extra hobby of investering lijkt me. Succes mannen!!

    Login om te reageren
  12. FieRo zegt

    18 juni 2018 om 22:21

    Ik snap het echt niet. 250k vragen voor een design dat niet mooi is. 1 dag tekenen door iemand die goed kijkt maakt het al stukken beter.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 juni 2018 om 23:19

      @fiero: Als je nou bedenkt dat de de afmetingen van de auto en de plaatsing van de componenten al helemaal besloten waren voordat ik of de gebroeders Van Overbeeke de taak kregen om er een body overheen te boetseren die een bepaalde stijl moet uitstralen (van de klassieke mid-engined Le Mans racers uit de jaren ’60), dan kom je hier al gauw op uit. Ik vind dat ze een puike prestatie hebben geleverd, en ik vind het ook slim dat ze montageproblemen uit de weg gaan door delen van het chassis ontbloot te laten, zoals de rolbeugel of die uitlaatladder waar het geheel overheen moet scharnieren.

      Login om te reageren
  13. flashevan zegt

    18 juni 2018 om 22:24

    Tof dat ze het voor elkaar hebben gekregen. Maar 250k en dan zeggen dat dat in de ontwikkeling is gaan zitten? Man man man, als het race onderdelen zijn dan komt alles recht van de plank. Maar ken de details verder niet dus als iemand aanvullingen heeft dan hoor ik ze graag

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 juni 2018 om 22:25

      @flashevan:

      misschien willen ze graag exclusief blijven .. kan ..

      Login om te reageren
      • tjongejongejonge zegt

        18 juni 2018 om 22:55

        @lincoln: jij hebt er echt verstand van….

        Login om te reageren
  14. JanJansen zegt

    18 juni 2018 om 23:04

    Met wat aanpassingen aan de achterzijde is het best een tof ding.

    Login om te reageren
  15. MaartenD zegt

    18 juni 2018 om 23:23

    Erg gaaf ding maar wel stevig aan de prijs

    Login om te reageren
  16. ikleesookoverautos zegt

    19 juni 2018 om 09:00

    Dan zou ik eerder bij Donkervoort gaan shoppen.

    Login om te reageren
  17. Rob zegt

    19 juni 2018 om 09:36

    Van alle trackday-speeltjes die voorbij komen, is dit er eentje die ik ga vergeten / vergeten had. Nederlands of niet.
    Moet wel zeggen dat het plaatwerk strak om het chassis zit. Keurig hoor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North