• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse bouwer van elektro-911 krijgt extra geld

Auteur: jaapiyo, gepost 4 juni 2018 om 14:32 – 25 Reacties

Afbeelding Nederlandse bouwer van elektro-911 krijgt extra geldAfbeelding Nederlandse bouwer van elektro-911 krijgt extra geldAfbeelding Nederlandse bouwer van elektro-911 krijgt extra geldAfbeelding Nederlandse bouwer van elektro-911 krijgt extra geldAfbeelding Nederlandse bouwer van elektro-911 krijgt extra geldAfbeelding Nederlandse bouwer van elektro-911 krijgt extra geld

EV-911
Elon Musk is naar verluidt al jaloers.

Hoewel, misschien ook niet. Het gaat namelijk ‘maar’ om 300.000 Euro. Toch is de kapitaalinjectie van een investeerder een leuke opsteker voor Voitures Extravert, een bedrijfje uit het pittoreske Brabant. Voitures Extravert startte in 2015 op de Automotive Campus in Hellimund. De missie van het bedrijf is oude klassiekers behoeden voor de ondergang. Niet door ze eindeloos te repareren en restaureren, maar door er een modern tintje aan te geven, in de vorm van een elektromotor.

Het eerste model van het bedrijfje heet de Quintessenza en is gebaseerd op het originele model Porsche 911 (rijtest). Als basis voor de Quintessenza’s worden volgens de makers veelal gare 911’jes gebruikt, die niet altijd de goede zorg hebben gehad die ze verdienden. Voitures Extravert herstelt de Elfers zodat ze er in principe zo uitzien als ze ooit uit de fabriek kwamen rollen, met een duidelijk zichtbare uitzondering. De Quintessenza’s hebben geen uitlaat. Dat is immers niet nodig bij EV’s.

Ook de performance van het origineel wordt minimaal geëvenaard. De topsnelheid ligt boven de 200 kilometer per uur en nul naar honderd kan in zo’n zes seconden. Dankzij de plaatsing van de accu’s is de traditionele ‘gewichtsbalans’ van de 911 wel aangetast/aangepast. Puristen zullen dit wellicht laken, maar objectief gezien zal het de rij-eigenschappen alleen maar ten goede komen.

Oude stijl met moderne tech dus, dat is waar het om draait bij Voitures Extravert. Maar het was voor de oprichters even afwachten of er wel vraag naar was. Je bent toch al snel even bezig voordat klanten je weten te vinden en in de tussentijd verbrand je geld. De hierboven genoemde Elon weet dat maar al te goed.

Gelukkig heeft Voitures Extravert de productiedoelstelling iets lager gezet dan Musk: ze willen toegroeien naar een afzet van 40 stuks per jaar. Als alles volgens plan verloopt zal deze herfst de eerste serie van tien stuks gemaakt worden. Je kan er nog een reserveren door 50.000 Euro aan te betalen. Daarna zal je wel nog een keer diep in de buidel moeten tasten om de auto definitief te kopen. De prijs bedraagt in eerste instantie namelijk 299.990 Euro. Koop dan?

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

911, coachbuilding, Elektrisch, geld, helmond, Klassiekers, Porsche

Vorig bericht: « Horké als de zon: de Škoda Sunroq
Volgend bericht: Rolt Max Verstappen spoedig rond op pornojetsers? »

Lees Interacties

Reacties

  1. cbsevenfifty zegt

    4 juni 2018 om 14:38

    dus voor 10 euro meer dan de prijs een autootje ben je aandeelhouder en mag je waarschijnlijk met die wagentjes zoveel rijden als je wil, leuke deal

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      4 juni 2018 om 15:19

      @cbsevenfifty: zoiets zal het zijn idd, is geen toeval..

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    4 juni 2018 om 14:52

    Dus geen aircooled roffel meer en niet de rij eigenschappen van een classic 911… Dan haal je toch een hoop van het ‘karakter’ van die auto eruit. Toch ook een beetje de redenen waarom je zo’n ding wil. Die aircooled 6 pitter boxer motor en het rij gedrag wat je krijgt met de motor achter de achteras. Als je dat weghaalt blijft enkel de vorm over (en wellicht dat de electrotechniek je aanspreekt ofzo). Lijkt me geen easy sell. Maar mooi dat het kan en ik wens ze alle succes!

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      4 juni 2018 om 19:15

      @E34M5Touring: Tsja.. Dat is het karakter en persoonlijk zou ik daar zo lang mogelijk van willen genieten. Maar de electro tijd komt eraan, hoe je het ook wendt of keert. Dat zal nog een poosje duren, maar goed, het is onvermijdelijk. Dan is dit toch wel een leuke oplossing. Soundbox van de plaatselijke tuningshop erin, en hoppa, je hebt je aircooled roffel.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        5 juni 2018 om 09:35

        @rikus: Maar voor 300k koop je een plaatje van een classic 911 en een splinternieuwe Tesla P100D oid. Dan heb je beide.

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          5 juni 2018 om 12:43

          @E34M5Touring: shit hey, jij bent wel een goede oplosserraar. U wint. The best of both worlds.

          Login om te reageren
  3. gove zegt

    4 juni 2018 om 14:52

    cool idee, maar wel serieus geld voor een ”trage” auto

    Login om te reageren
  4. steelboy zegt

    4 juni 2018 om 15:11

    “Missie oude klassiekers behoeden voor de ondergang” en 300k euro is niet echt te rijmen he?!

    Login om te reageren
  5. polpol33 zegt

    4 juni 2018 om 15:16

    Boe! Een F model opofferen? Heiligschennis!!
    Het idee is leuk maar bouw dan een carrosserie na.

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      4 juni 2018 om 15:45

      @polpol33: Als ze een afgeragd exemplaar van de sloop redden, heb ik er niet zo’n probleem mee.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        4 juni 2018 om 16:47

        @crashingduke: Als ze een afgeragd exemplaar van de sloop weer de weg op kunnen krijgen als ev kunnen ze die ook de weg op krijgen als originele auto.

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          4 juni 2018 om 18:58

          @lekbak: voor 3 ton een verragd model G? Zonder matching numbers. Never.

          Login om te reageren
    • jorden zegt

      4 juni 2018 om 15:46

      @polpol33: of laat ze zelf wat verzinnen. Het heeft niets met Porsche van doen.

      Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    4 juni 2018 om 15:20

    Van wie krijgen ze dat geld?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      4 juni 2018 om 15:23

      @pomoek: van een investeerder (of mss als we cynisch zijn, een klant).

      Login om te reageren
  7. amg65 zegt

    4 juni 2018 om 15:23

    Bedankt voor de tip.. snel geschreven!

    Haha @lacker

    Login om te reageren
    • lacker zegt

      6 juni 2018 om 09:48

      @amg65: :-)

      Login om te reageren
  8. 2wheeler zegt

    4 juni 2018 om 15:55

    Haha. 300K voor een klassieker die je in het weekend eigenlijk wil pakken voor de oude geur, motorroffel, piepend onderstel en doorgezakte stoel. En dat mis je dan allemaal? Elektrificatie is leuk voor woon-werk maar juist de hobby auto/motor mag van mij zo lang mogelijk een dinostoker blijven.

    Login om te reageren
  9. berkens zegt

    4 juni 2018 om 16:27

    Nu kun je in elke “milieu zone” komen.

    Login om te reageren
  10. frederik zegt

    4 juni 2018 om 16:32

    Holy f*** wat een geld voor een helemaal-niet-911. Met de motor haal je ook het hart uit de auto in dit geval.

    Bij sommige klassiekers, zoals een Citroën DS, zou elektrisch maken niet echt afbreuk doen aan de unieke eigenschappen van de auto. Maar bij een 911 gaat het echt niet.

    En als het nou nog 50k zou kosten, zou het nog leuk zijn. Maar dit is serieus Singer-territorium. Denk niet dat dit een succes wordt.

    Login om te reageren
  11. loserboi932 zegt

    4 juni 2018 om 19:26

    Zie je het al voor je.”Ja sloop de motor maar uit m’n RSR en leg er maar accu’s in, ga ik er dan mee naar de Nordschleife.”
    Het is een leuk concept voor mensen die niet van auto’s houden.

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    4 juni 2018 om 20:40

    leuk ..
    hun eerste klant ..
    en dus volgend jaar hun eerste rechtzaak ..

    ja ja .. mijn glazen bol doet het nog steeds ..

    Login om te reageren
  13. fettasedano zegt

    4 juni 2018 om 21:53

    Zijn er dan nog 911jes over om te restaureren?? Bijzonder.

    Login om te reageren
  14. tjorque zegt

    4 juni 2018 om 23:11

    Dan toch liever een singer denk in zo.
    Ik ben pro EV maar dit hoeft niet voor mij.
    Doe maar al het grijze muis waardeloos serieproduct, onnodig filerijden en woon-werk verkeer duurzaam elektrisch, en hou de benzine voor de specials die het waard zijn.

    Login om te reageren
  15. 911targa zegt

    5 juni 2018 om 08:53

    Dit bedrijf heeft dus geen liefde voor auto’s, maar zoekt oplossingen voor mobiliteit. Waarom dan geen Multipla elektrificeren?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North