• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse prijs BMW i3 is bekend: 35.500 euro

Auteur: robbie, gepost 22 juli 2013 om 11:55 – 43 Reacties

Afbeelding Nederlandse prijs BMW i3 is bekend: 35.500 euroAfbeelding Nederlandse prijs BMW i3 is bekend: 35.500 euroAfbeelding Nederlandse prijs BMW i3 is bekend: 35.500 euroAfbeelding Nederlandse prijs BMW i3 is bekend: 35.500 euro

BMW i3 prijzen
Wil je graag in een elektrische BMW rijden? Voor het luttele bedrag van 35.500 euro heb je straks al zo’n carbonfiber BMW met accupakket voor de deur staan. Toch liever extra zekerheid van een optionele range extender? Dan moet je een paar flappen extra achterlaten.

De versie met range extender zal namelijk verkrijgbaar zijn vanaf 39.990 euro. Geen zin om een i3 te kopen, maar wil je liever leasen? Dat kan ook, het leasetarief is 599 euro per maand (ex BTW), op basis van Full Operational Lease, een looptijd van 48 maanden en een kilometrage van 15.000 km per jaar.

Achterin de i3 ligt een elektromotor die de achterwielen aandrijf en 170 pk/250 Nm levert. Met een volledig opgeladen accu zou je 130 tot 160 kilometer kunnen afleggen. Als je gekozen hebt voor de range extender (650 cc tweecilinder benzinemotor) zou de actieradius zo’n 300 kilometer zijn. Alle overige specificaties kan je HIER lezen.

De i3 zal op 29 juli officieel onthuld worden en dat gebeurt tegelijkertijd in Londen, Peking en New York. In november zullen de eerste auto’s voor klanten in Nederland arriveren. Nog net op tijd dus om te profiteren van de regels voor 0% bijtelling.

BMW gaat de i3 verkopen via een aantal speciaal selecteerde BMW i-dealers en via internet. (via groen7.nl)

Ook interessant!

  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • BMW zet eindelijk een punt achter de i3
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

0%-bijtelling, BMW, bmw-i, Elektrisch, i3, iaa-2013, range-extender

Vorig bericht: « 5 tips om oververhitting in je auto te voorkomen
Volgend bericht: Deze geluksvogels bezitten een Ferrari 250 GTO »

Lees Interacties

Reacties

  1. jweelden zegt

    22 juli 2013 om 11:59

    Dat is echt duur. Even veel als een Aston Martin Cygnet (45000) als ik me herinner. Met welke auto’s moet hij de concurrentie aan gaan?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      22 juli 2013 om 12:01

      @jweelden:
      Met de Renault Zoe, oh nee, die biedt hetzelfde maar kost de helft.
      Je moet wat hè als je perse premium de wereld wilt verbeteren….

      Login om te reageren
      • jweelden zegt

        22 juli 2013 om 12:11

        @jrk68: maar als je kijkt naar de grote van die auto en andere auto’s met de zelfde grote? Ook niet elektrische. Fiat 500? Audi a1? Enz…

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          22 juli 2013 om 12:17

          @jweelden:
          Een 500 lijkt mij een stukje kleiner, zeker qua binnenruimte.
          De A1 zou wel kunnen, met een beetje uitrusting minstens even duur en je rijdt er ook voor lul mee….

          Login om te reageren
          • jweelden zegt

            22 juli 2013 om 12:20

            @jrk68: audi a1 zat volgensmij ij zelfde klasse als de fiat 500 bijna directe concurenten. Bmw gaat dus ook concurreren met de mini? Qua ruimte en grote?

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              22 juli 2013 om 12:27

              @jweelden:
              De Fiat 500 is een A-segment auto en de A1 is B-segment, een maat groter dus.
              Dit lijkt qua buitenmaten een B-segment auto te zijn, dat zegt echter weer niet alles over de binnenruimte.

              De A2 en de Honda Jazz bieden ondanks hun bescheiden buitenmaten meer binnenruimte de een hoop C-segment auto’s. Hoe dat met de i3 zit kan ik je niet vertellen maar ik neig ernaar te stellen dat hij op dat vlak de strijd met bv de Jazz wel aankan.
              Van die Honda Jazz komt in 2014 trouwens een nieuwe en de beelden daarvan circuleren ook al op het web.

              Login om te reageren
              • jweelden zegt

                22 juli 2013 om 12:31

                @jrk68: kijk precies wat ik nodig had! Dankjewel.

              • voetveeg zegt

                22 juli 2013 om 13:56

                @jrk68: speculeren? hij is gewoon officieel voorgesteld in japan met veel foto’s. check de grote japanse autowebsites maar. en autoexpress.co.uk heeft er al een ritje in mogen maken en is zeer te spreken over de nieuwe jazz

              • jrk68 zegt

                22 juli 2013 om 14:16

                @voetveeg:
                Ik zeg dat ik verwacht dat de i3 qua binnenruimte vergelijkbaar kan zijn met de Jazz.
                Ik heb het dus niet over de Jazz maar over de BMW. Van die Jazz heb ik vandaag de nodige foto’s bekeken.
                Om een definitief oordeel te vellen zal ik ze toch echt naast elkaar gezien moeten hebben en dat gaat nog even niet lukken….
                Zelf denk ik overigens dat de Jazz hybrid de betere keuze is tussen deze 2.
                De Jazz schijnt een DSG achtige automaat te krijgen en in Japan geven ze een verbruik op van 1: 36.
                Ook daarvan moeten we natuurlijk nog zien wat daar in de praktijk van overblijft maar het belooft een zuinig karretje te worden voor gezinsgebruik. Niet iets voor mij dus.

              • voetveeg zegt

                22 juli 2013 om 14:51

                @jrk68: ik had het over de foto’s van de jazz

      • autobart zegt

        22 juli 2013 om 22:05

        @jrk68: Niet helemaal, de Renault heeft fors minder pk’s en ik denk dat je het vermogen van een elektromotor bij het accelereren vaak kunt gebruiken, je hoeft je motor immers niet warm te rijden…

        Login om te reageren
    • MLTB zegt

      22 juli 2013 om 15:02

      @jweelden: Inderdaad. Doe mij maar een recente 335i voor dat geld :)

      Login om te reageren
  2. oli4k zegt

    22 juli 2013 om 12:01

    Net een Countryman S besteld omdat de i3 te lang op zich liet wachten.

    Login om te reageren
    • munich zegt

      22 juli 2013 om 12:32

      @oli4k: logische vergelijking..maar dat kan aan mij liggen. Appels vs. Peren

      Login om te reageren
      • oli4k zegt

        22 juli 2013 om 13:03

        @munich: Qua pk’s zijn ze vergelijkbaar. En ze komen in principe allebei bij BMW vandaan. Maar op een gegeven moment moet je toch de knoop doorhakken. Een Ampera of Leaf viel niet echt in de smaak. En als je dan ook nog een beetje haast hebt, een budget voor de lease hebt en een auto zoekt waar je zelf blij van wordt.

        Login om te reageren
  3. Simpson zegt

    22 juli 2013 om 12:10

    Nogal prijzig, als je bedenkt dat het vanaf prijzen zijn. En dus het enige elektrische de aandrijving is.

    Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    22 juli 2013 om 12:10

    Dat zijn een hoop centjes. Ik ben benieuwd hoe hij gaat verkopen. Voor die paar 1000 extra zou ik zeker voor de range extender gaan, dat geeft toch een hoop meer flexibiliteit.

    Login om te reageren
  5. rits10 zegt

    22 juli 2013 om 12:12

    Net een Lamborghini Aventador Roadster besteld, is toch net even wat leuker! ;-)

    Login om te reageren
  6. premiumbmw zegt

    22 juli 2013 om 12:16

    Wat een prachtige Premium wagen weer van BMW.

    Ik vraag me eigenlijk af, als ik als ondernemer zo een I3 zou aanschaffen, hoe gaat dat met het opladen thuis? Krijg ik daar ook een paal, en zoja wie gaat dan de stroom betalen?

    Ik huur namelijk kantoorruimte in een pand waar meerdere bedrijven gevestigd zijn, maar het lijkt me niet dat ik daar een paal voor de deur mag gaan plaatsen. En al mocht dat wel, dan zul je zien dat er in notime een of andere prius of ampera mijn paal inpikt.

    Login om te reageren
    • papa zegt

      22 juli 2013 om 12:54

      @premiumbmw: Ik denk dat je je electra bonnetjes samen met de kilometerregistratie moet inleveren bij de BMW dealer, hij zal je dan betalen voor je gebruikte stroom. Zo gaat gaat dat nu toch ook met je benzine bonnetjes?

      Login om te reageren
    • papa zegt

      22 juli 2013 om 12:56

      @premiumbmw:

      “Wat een prachtige Premium wagen weer van BMW.”

      Volgens mij is alleen de merknaam juist, de algemene tendens is dat het model niet zo zeer de schoonheidsprijs verdiend (overigens biedt deze aandrijflijn wel de moglijkheid tot design-pareltjes) en dat “premium” ben ik het ook niet mee eens…

      Login om te reageren
  7. reistje zegt

    22 juli 2013 om 12:24

    Nou ik dacht, dat zal wel een auto worden die alleen geleased word. Maar met 15.000km per jaar kan je net je oprit afrijden.

    Login om te reageren
    • jeroen92 zegt

      22 juli 2013 om 13:14

      @reistje: lange oprit heb jij zeg! ;)

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      22 juli 2013 om 13:20

      @reistje: Deze auto is niet gericht op mensen die meer als 30k per jaar rijden. Dan krijg je namelijk serieus reikwijdte problemen.

      Login om te reageren
  8. solmatje zegt

    22 juli 2013 om 12:25

    Jezus christus wat een gedrocht!! Dit ding is nog lelijker dan een prius en een multipla samen! Doe mij dan maar de elektrische R8 of SLS..

    Login om te reageren
  9. reggie-boy_rood zegt

    22 juli 2013 om 12:48

    Wat een geld !

    Login om te reageren
  10. alfamail zegt

    22 juli 2013 om 13:09

    Blijft een lelijk hok!

    Login om te reageren
  11. pinkie zegt

    22 juli 2013 om 13:17

    Voor die 35500 euro zal je wel een volledig kale wagen krijgen, waarbij de goedkoopste optie ruim 500 euro kost

    Login om te reageren
  12. waxweazel zegt

    22 juli 2013 om 13:18

    Een verschrikkelijk duur en lelijk gedrocht !
    Je moet echt al een BMW-nerd zijn om zoiets te durven kopen.

    Login om te reageren
  13. glashelder zegt

    22 juli 2013 om 13:21

    Is nu dus duidelijk. Voor hetzelfde geld ongeveer heb je een Prius Plug in. Of een Ampera.
    ‘T is maar wat je het fijnste lijkt. In alle gevallen lekker emissievrij rijden in de stad en toch een flinke actieradius.

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    22 juli 2013 om 13:38

    Doe mij maar een Leaf dan, is niet zo lelijk als dit..

    Login om te reageren
  15. autogek123 zegt

    22 juli 2013 om 13:53

    Typisch: Een plastic Fiat (Ferrari) mag met gemak 300.000 kosten, maar een electrische BMW van 35000 is veel te duur. Grapjassen!

    Login om te reageren
  16. fit4fun zegt

    22 juli 2013 om 14:04

    Zal bmw kennende een technisch geslaagd ontwerp zijn. Maar dat rijbereik voor die volledig elektrische versie lijkt mij, zeker in de praktijk, te gering…max 160 km in theorie, dat zal in de winter dan 100 km worden?

    Login om te reageren
  17. Simpson zegt

    22 juli 2013 om 15:16

    Ik moet wel bekennen dat ik hem best wel leuk vindt. als ‘ie over een jaar of wat voor een redelijk bedrag is te leasen (incl. range extender) ga ik toch zeker ff serieus bij de BMW dealer kijken, en dat heb ik nog nooit eerder gedaan (ben tot dusver altijd lachend weer weggelopen)

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 juli 2013 om 15:24

      @Simpson: Stoer man.

      Login om te reageren
      • Simpson zegt

        22 juli 2013 om 15:47

        @kaasboerin: *bloos … Je mag wel mee :)

        Login om te reageren
  18. jippie zegt

    22 juli 2013 om 16:35

    Misschien een interessante optie: een aanhangwagentje met extra accu’s of een fatsoenlijke benzinetank.

    Login om te reageren
  19. azenomei zegt

    22 juli 2013 om 16:54

    Overpriced rommel, wtf is die hoge prijs op gebaseerd. Schaarste in bmw meuk?

    Login om te reageren
  20. duuder zegt

    22 juli 2013 om 18:18

    Daar kan je ook een CLA van kopen….

    Login om te reageren
  21. E320cdi zegt

    22 juli 2013 om 18:43

    Ik koop van dat geld wel een T5R. Meer ruimte, meer pk’s, geen range extender nodig en ijzersterk. Heb ik de komende tijd nog zo’n €30.000 over voor brandstof en onderhoud… Ik zie het voordeel nog niet van het premium boomknuffelen.

    Login om te reageren
  22. autobart zegt

    22 juli 2013 om 18:48

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  23. ramshoek zegt

    22 juli 2013 om 20:57

    Met Range Extender wordt het bereik 300 km…
    Ik voorspel dat deze i3 de eerste auto wordt waarvoor je een grotere aftermarket brandstoftank kunt bestellen (net als bij je Senseo, zeg maar…).

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      22 juli 2013 om 22:03

      @ramshoek: Als die nieuwe nanotechnologie graphene accu’s met pak ‘m beet 1000x meer capaciteit dan nu eindelijk doorkomen lach je om die range-extender. Hop, nieuwe accu erin en 1x per maand volgooien! :-)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North